Hi allemaal,
We ontvangen signalen dat klanten met BlackBerry toestellen mogelijk problemen ervaren met het gebruik van Ping, Whatsapp en e-mail op ons netwerk. RIM heeft inmiddels een statement afgegeven.
RIM statement:Momenteel doet zich een probleem voor met de BlackBerry service. Dit probleem treft sommige gebruikers in Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Alle relevante ondersteuningsteams zijn bezig om het probleem op te lossen. Onze excuses aan alle klanten die hierdoor mogelijk zijn getroffen.
Zodra er meer bekend is krijgen jullie van mij weer een update!
Update 13:50: Blackberry (RIM) meldt dat de problemen zijn opgelost. Mochten jullie nog problemen ondervinden probeer dan de volgende opties:
- Battery pull: haal de batterij uit je Blackberry terwijl deze aanstaat. Laat deze er 30-60 seconde uit, plaats hem terug en start je Blackberry opnieuw op.
- Sim-kaart verwijderen: doe een battery pull, maar haal behalve de batterij ook de simkaart uit het toestel.
- Probeer een ander netwerk te selecteren en verander vervolgens terug naar Vodafone
Met deze opties zouden de problemen weer voorbij moeten gaan als deze niet automatisch worden opgelost.