mickey32

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

update naar 4.04

Wanneer rolt Vodafone de nieuwste 4.04 versie uit?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Goeiemorgen allemaal,

Wat zie ik nu? Jullie krijgen updates binnen? :S
Ik ben vanmorgen op de hoogte gesteld, dat het inderdaad zo zou zijn dat de update was goedgekeurd en live zou staan.
Dit kon echter nog niet gecommuniceerd worden, omdat er geen 100% zekerheid was....

Ik was dus al in de stille hoop dat iemand van jullie al zou reageren dat hij/zij een update had ontvangen.
En warempel, meteen 2 reacties.

Als het goed is zou nu langzaamaan de update worden uitgerold en moet iedereen hem ontvangen.
De update zal echter alleen via Wi-FI kunnen worden gedownload als het goed is.
Dit is sowieso aan te raden, i.v.m. dataverbruik.

Graag hoor ik het als iemand nog problemen ondervind.


Bekijk in context

248 Reacties 248
mickey32
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Net via Facebook antwoord gekregen van Vodafone; " daar is helaas (nog) geen informatie over bekend"

Jammer dit, nou alweer spijt dat ik niet unbranded versie heb gekocht. Bij zo'n belangrijke update moet het antwoord toch minstens zijn "daar zijn we mee bezig en binnen een week rollen we uit" !?
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
mickey32 schreef:
Net via Facebook antwoord gekregen van Vodafone; " daar is helaas (nog) geen informatie over bekend"

Jammer dit, nou alweer spijt dat ik niet unbranded versie heb gekocht. Bij zo'n belangrijke update moet het antwoord toch minstens zijn "daar zijn we mee bezig en binnen een week rollen we uit" !?
Stuur eens een mailtje naar Steve Balmer en vraag wanneer Windows8 uitkomt.
Stuur eens een mailtje naar Steven Ellop en vraag wanneer de Nokia Lumia met WP8 uitkomt.
Stuur eens een mailtje naar Larry Page en vraag wanneer de volgende major release van Android uitkomt.
 
Van allen zul je een soortgelijk antwoord krijgen als je juist gekregen hebt.
 
Sterker nog, ik heb van de week in een chat met Samsung gevraagd of de Tab2 7.0 ook Android Jelly Bean krijgt, en zo ja, wanneer dan. Zelfde antwoord: we weten niet of dat komt....
 
Wanneer het gaat om het releasen van nieuwe software en hardware zullen de antwoorden altijd vaag blijven tot het moment dat de release werkelijk een feit is, men is door schade en schande wijs gewoorden.
 
Als ze nu wel zouden zeggen "Nog een week" en het duurt 9 dagen, dan schreeuwt iedereen om het hardst dat het schandalig is, dat men dat nu gewoon maar niet meer doet: Het komt uit wanneer het uitkomt.
 
prdoeser

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Martin, jou beredenering slaat noch kant noch wal vind ik zelf.
 
De update is tenslotte allang en breed door HTC vrijgegegeven. Dus ik hoef HTC niet op te bellen wanneer deze update komt.
 
Vodafone is geen hardware fabrikant (want alle voorbeelden die je noemt zijn hardware/software fabrikanten).
Vodafone is een telecomprovider, die het schijnbaar nodig acht zijn eigen software mee te leveren die niemand wil hebben (kan me niet voorstellen dat iemand ooit contact gezocht heeft met vodafone om te vragen wanneer de nieuwe vodafone-gamecenter uitkomt).
 
M.a.w. wij moeten wachten op een update die er al is, dus zo gek is de vraag niet van de bezoekers hier wanneer vodafone deze update dan intern verwerkt, want wederom, de update is er allang.
 
Het is niets anders dan een bestaand pakket opnieuw inpakken (met vodafone apps) en uitrollen, dus waar is het wachten op vragen wij ons branded-vodafone gebruikers zich terecht af.
 
prdoeser

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Martin,
 
Uiteraard sloeg mijn opmerking alleen op vodafone-branded toestellen. Voor non-branded toestellen geldt momenteel domweg afwachten tot htc deze OTA verspreid, en dan heeft bellen/vragen weinig zin inderdaad.
 
Rob.
 
 
 
 
mickey32
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Precies, ik snap best dat er tijd nodig is om al die Vodafone onzin in de update in te pakken maar daar moet gewoon een termijn voor staan. Als het.antwoord was geweest dat Vodafone er mee bezig was en er zo snel mogelijk info over komt was ik tevreden geweest.
Steef86

Raadgever
  • 171Posts
  • 14Oplossingen
  • 18Likes
Een kwestie van de software inpakken met wat Vodafone add-ons is het niet helemaal.
Vodafone test namelijk ook de software uitgebreid, net zoals ze doen met hardware. Zij willen enkel een update uitgeven wanneer ze er zeker van zijn dat de grootste bugs eruit zijn of er fixes voor zijn.
Daardoor duurt het soms wat langer....
 
Wees blij, een update is niet altijd top hoor, kijk maar eens bij het sony topic waar gesproken word over een update.
prdoeser

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Wat moeten ze in hemelsnaam testen? HTC heeft de update toch al getest en vrijgegegeven?
Ze moeten het domweg repackagen volgens mij met hun vodafone apps.
 
Het is een minor os update, en ik neem aan dat die vodafopne apps niet de htc kernel aan lopen te passen. Zou overigens wel kwalijke zaak zijn imo
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
FYI: in het verleden zijn er door Vodafone al eens bugs in updates van fabrikanten ontdekt, waardoor vervolgens de update door die fabrikant in zijn geheel is terug getrokken.
 
Dus nee, het testen van updates door fabrikanten is zeker niet 100% failsafe en juist daarom is het voor iedereen van belang dat er goed getest wordt.
Emile

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Dit klinkt allemaal als pure speculatie. Vodafone kan toch ook gewoon zeggen wat ze aan het doen zijn? Nu is het gissen naar één van de volgende mogelijkheden:
1. ze waren op de hoogte van de update en waren al aan het voorbereiden voordat hij uitkwam en zullen spoedig de update uitrollen na de standaard testfase en bundeling
2. ze waren overvallen door de update, maar zullen er zo spoedig mogelijk werk van maken, het zal ietsje langer duren dan wat je normaal kunt verwachten van een (grote) provider
3. ze waren op de hoogte, maar vinden het geen hoge prioriteit hebben. 4.0.3 werkt toch ook goed immers, denken ze? Wellicht dat ze na een htc update naar 4.1 zullen overwegen om vodafone gebruikers de 4.0.4 update te geven...
4. ze waren niet op de hoogte en hebben nog steeds geen benul ervan en lezen deze forums ook niet en laten betalende klanten in het duister
 
Ik zou zeggen, kies er eentje, vodafone. Zeg niet niks in elk geval! Ik zit nu nog dagelijks in anticipatie mijn software updates te checken op mijn htc one x.
 
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Hi allemaal,

Ik heb wellicht goed nieuws voor jullie!
Na dit topic gelezen te hebben en de commentaren e.d. vond ik het tijd om eens even actie te ondernemen en na te vragen hoe het met die update zit.
En guess what...ik heb (soort van) een antwoord voor jullie:

Als het goed is krijgt deze update 17 aug technical Acceptance en is de roll out over OTA (Over The Air) op 20 aug voor klanten die de een Vodafone versie hebben. Non-Vodafone versies hebben de update al.
Hopelijk heb ik jullie hiermee voldoende geïnformeerd!Veel plezier met de update.
Emile

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Dat is zeer goed nieuws, Stevie!

Bedankt voor het navragen!
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Graag gedaan!

Laat me weten of alles goed afloopt 20 augustus!
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Hi allemaal,

Weer even een update:

Het ziet ernaar uit dat HTC de geplande ROM vanochtend heeft teruggetrokken met een nieuwe roll-out datum voor 29 aug.
Er was nog een issue met de Vodafone ROM vanuit HTC, dus deze zal eerst opgelost moeten worden. Hierdoor wordt de update een aantal dagen opgeschoven.

Onze excuses voor het ongemak, maar wees gerust, hij komt er spoedig aan!
johnvd

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi,
 
Kan ik die Vodafone software verwijderen of niet?
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Hi John,
 
Niet standaard. Het is wel mogelijk maar dan moet je je toestel gaan rooten. Hiermee vervalt je garantie dus denk er wel even goed over na. Verder word hier geen ondersteuning op geboden.
 
Toestellen direct bij Vodafone gekocht -online of winkel kunnen een branding hebben. Schaf je je toestel ergens anders aan zijn ze unbranded. ( Zonder VF software)
 
 
Johan84

Liefhebber
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Hi DroidGuru,
 
Wat ik wel jammer vind is dat het Vodafone winkel personeel klanten slecht informeert. Mij is verteld dat er geen enkele vorm van branding (meer) op Vodafone toestellen zit. Echter bij de eerste keer opstarten thuis kwam er een mooi Vodafone logo naar voren. Conclusie die je direct al kunt trekken is dat je de sjaak bent met updates en met accuduur/performance. Heb 2 One S-en (standaard en VF)  naast elkaar gehad met bijvoorbeeld Quadrant Standard Benchmark en het verschil ligt tussen de 5 en 10% in het nadeel van de VF versie. Dat is best veel.
 
Overigens vervalt door rooten niet je complete garantie en kun je gewoon (en beter) je toestel op laten halen door HTC gedurende je garantieperiode. Gaat beter en sneller dan via de Vodafone winkel. Ik heb nu ook een VF HTC One S, met de laatste officiele HTC firmware en Android 4.0.4 die "gewone" VF gebruikers pas ergens in oktober zullen krijgen. Mocht ik een issue hebben is het een kwestie van relocken en klaar. Dan gaat hij gewoon terug naar HTC.
 
Vind het trouwens wel goed dat er eindelijk vooraf wordt geinformeerd dat er nieuwe software aankomt, dat is al een grote verbetering.
prdoeser

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Stevie, Super bedankt voor de update(s)!
Zolang we het gevoel maar hebben dat er aan gesleuteld wordt, en met een ETA erbij (ook al schuift deze op) weten we in ieder geval waar we aan toe zijn, daarvoor Kudos!

@Johan84, dat maakt het overwegen van een unlock wel zeer interessant, weet je ook waar je de normale official HTC Rom kan downloaden toevallig? En weet je toevallig ook hoe lang de garantie is vanuit HTC?
prdoeser

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Stevie
 
Enig idee of vandaag (29 aug) nog steeds de geplande datum is voor uitrol? Totop heden kan de telefoon in ieder geval nog geen updates vinden.
 
 
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Ik ben het aan het navragen voor jullie....zodra ik meer weet krijgen jullie NATUURLIJK een update!!

So give me some time, and I'll get back to it!

Update:

Hi daar ben ik weer!

Ok, ik heb nieuws, weet alleen niet of jullie er zo blij mee zijn...:@
Please don't shoot the messenger, maar de datum is opgeschoven naar maandag 03/09. Dit is echter onder voorbehoud, er lijken nog altijd bepaalde issues te zijn.... Dit is voor de HTC one X.

Voor de One S staat hij nu (onder voorbehoud) op 10/09.

Het spijt me dat ik jullie geen beter nieuws kan brengen. IK hoop dat jullie het wel op prijs stellen dat ik jullie zo goed mogelijk op de hoogte probeer te houden.

Bij nieuws komt er natuurlijk weer een update.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic