mickey32

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

update naar 4.04

Wanneer rolt Vodafone de nieuwste 4.04 versie uit?
248 Reacties 248
vannelle

Gedreven Liefhebber
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Over de Updates van HTC en met name de HTS one x is Vodafone al geruime tijd op de hoogte.Zelfs de updates die er aan zitten te komen zijn ze al van op de hoogte.Dit is zo omdat ik dit ze persoonlijk doormail met een medewerker van Vodafone die het doorgeeft aan de ict afdeling van Vodafone.Dus van iedere Update zijn ze allang op de hoogste voor dat deze officieel uitkomt.Hoop ook echt dat de Update er vandaag komt zou een enorme domper zijn als het vandaag weer niet doorgaat is al 9 dgn uitgesteld.EN zoals vaker gelezen unbranded hebben deze update allang.Ik zelf denk ook dat mijn volgende toestel een unbranded zal zijn.Is het zelfde dat medewerkers zegen er zit geen simlock meer op iedere sim kaart kan er gewoon in en het toestel werkt is ook niet altijd zo bij de oude xperia moest je hem echt laten unlocken maar goed hopelijk komt de Update er vandaag en zijn ze wat sneller met de nieuwe update die hierna komt want dat zal ook niet lang meer duren dit is nog maar een voorbereiding voor de volgende Update 😉
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Hi Vannelle,

Check even mijn vorige post
Het duurt helaas wat langer omdat er nog altijd issues zijn met HTC, zoals ik vorige keer ook gecommuniceerd heb.
Dus alsjeblieft, nog even afwachten, ik kom bij jullie terug zodra ik meer nieuws heb.

vannelle

Gedreven Liefhebber
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Dus hij word weer opgeschort de Update waarom werkt deze update dan wel prima op een unbranded toestel zonder problemen?Of werken de vodafone apps en zooi niet goed met deze update?.Unbranded werkt deze update namelijk uitstekend.Als het nu al 2 keer uitgesteld word houd ik mijn hart vast voor de volgende update naar jelle die zal dan ook wel eerst 3 mnd duren voor vodafone klanten deze mischien krijgen,met uitzondering dan nog van de uitstellingen steeds.Is jammer dat het allemaal zo lang moet duren.De klanten betalen een hoop geld voor het toestel met abonoment en de updates duren weken zoniet maanden voor vodafone klanten ze krijgen jammer genoeg.Velen hadden zich er op verheugt eindelijk vandaag de update maar weer een grote teleurstelling dus ;-(
vannelle

Gedreven Liefhebber
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Stevie had die eerste mail net getypt toen hij er nog niet stond 😉
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Hi Vannelle,

Sorry dat ik je moet teleurstellen, helaas ligt het issue intern bij HTC en kunnen ook wij enkel afwachten.
De update voor unbranded toestellen is in Nederland op 10 augustus gelauncht, dat betekent dat we nu nog geen 3 weken verder zijn.
Tuurlijk is het jammer als je moet wachten terwijl anderen het al hebben, maar wij doen ons best om het zo snel mogelijk live te brengen.

Maar dit is ook waarom ik jullie op de hoogte hou, zodat jullie weten waar je aan toe zijn.
Ik had ook niets kunnen zeggen (niet echt een optie, maar bij wijze van), en dan hadden jullie vanzelf gemerkt dat er geen update beschikbaar was vandaag en was je denkelijk nog bozer geweest, want tja ik had gezegd dat ie vandaag zou komen.
Ik denk dat dat nog een grotere teleurstelling zou zijn geweest, niet?

Dus hopelijk kun je nog heel even wachten, en ik hoop met jullie mee dat we komende week kunnen starten met een vers geupdate HTC One X.
Maaaaaaaar pin me nergens op vast, alles is onder voorbehoud.
Emile

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik ben ook teleurgesteld in vodafone hierin. Ik schiet de messenger niet, maar kun je in ieder geval voor ons vodafone schieten/afbranden?
 
Ik hoop dat de teneur ook duidelijk is dat de vodafone apps betrekkelijk impopulair zijn, hoezeer vodafone ook wenst dat deze gebruikt worden. In de realiteit kan het gros deze niet boeien en gaat het ze enkel om de telefoon en de beste android-ervaring die ze kunnen krijgen (en voor betalen).
 
Ik vraag me ook ten zeerste af of het werkelijk htc bugs zijn waar vodafone over valt of puur incompatibiliteiten met de vodafone apps. En waarom zou htc problemen hebben met alleen de vodafone telefoons?? Vodafone lijkt wel de bal puur bij htc te willen leggen, maar ik geloof dit eerlijk gezegd niet, als zo'n beetje de rest van de htc one x wereld allang die update van htc heeft en het enige verschil de vodafone "extra's" zijn.
 
 
 
WhiteWolf

Gedreven Raadgever
  • 184Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes
Emile schreef:
Ik ben ook teleurgesteld in vodafone hierin. Ik schiet de messenger niet, maar kun je in ieder geval voor ons vodafone schieten/afbranden?
 
Ik hoop dat de teneur ook duidelijk is dat de vodafone apps betrekkelijk impopulair zijn, hoezeer vodafone ook wenst dat deze gebruikt worden. In de realiteit kan het gros deze niet boeien en gaat het ze enkel om de telefoon en de beste android-ervaring die ze kunnen krijgen (en voor betalen).
 
Ik vraag me ook ten zeerste af of het werkelijk htc bugs zijn waar vodafone over valt of puur incompatibiliteiten met de vodafone apps. En waarom zou htc problemen hebben met alleen de vodafone telefoons?? Vodafone lijkt wel de bal puur bij htc te willen leggen, maar ik geloof dit eerlijk gezegd niet, als zo'n beetje de rest van de htc one x wereld allang die update van htc heeft en het enige verschil de vodafone "extra's" zijn.
 
 
 
Ok wow stop Emile, leuk lief en aardig maar termen zoals vodafone schieten/afbranden zijn dingen die ik zelf niet wil zien gebeuren. Rotterdam one time and no more please. Maar wat ik zelf wel begreep en dat was me wel uitgelegd aan de lijn en geloof hier ook was dat HTC, Samsung, Sony, Nokia noem maar op werkt samen met de providers (Tele2, Telfort, KPN, Vodafone est est) om updates goed op de baan te houden.
 
Maar zoals Stevie aangeeft, is er bij HTC vertraging, nou verklaar jij mij eens hoe Vodafone daar verantwoordelijk voor is? Niet dus, HTC moet gewoon met die update komen en daar moet Vodafone (en misschien andere providers) onderleiden.
 
Met vriendelijke groet
 
WhiteWolf
vannelle

Gedreven Liefhebber
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Hey Stevie,
 
Ja daar heb je gelijk in mis ook toevalig dat ik op deze pagina kwam en het las, anders had ik al gemaild met mijn persoon die ik daar ken hoe het er mee voor stond en waarom de update er nog niet is vandaag.EN teleurgesteld ja klopt omdat je met een branded toestel altijd al langer moet wachten als anderen.Daarom hoop ik ook dat de nieuwe update die na deze komt sneller beschikbaar is dan deze.Want die update zal wel een grotere zijn in verhouding met deze update
Johan84

Liefhebber
  • 43Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Maar de vraag is nog steeds, waarom werkt een unbranded One X/S prima met een vodafone SIM maar heeft het Vodafone branded toestel problemen?
Emile

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik was natuurlijk niet letterlijk aan het spreken, maar had het puur over de niet-overdraagbaarheid van het 'schieten' van de boodschapper.

Ik had echter, toen ik een tijdje geen update zag staan, eerst gekeken of andere providers ook vertraging hadden en ik kon alleen vinden dat Vodafone-gebruikers de update nog niet hadden. Aangezien de hardware overal hetzelfde is, kan ik dus alleen maar concluderen dat het aan de specifieke software van vodafone ligt.

Als Vodafone die onzin software niet erbij had, dan was er geen verschil met unbranded en was de update klaar.

Of denk je dat er een probleem is met iets wat htc gemaakt heeft?
Jurgen

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ben ik toch blij dat ik een unbranded versie heb want met de 4.0.4 update werkt de One X een stuk fijner.
prdoeser

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
Hoi Stevie,

Bedankt voor de update, die paar dagen overleven we nog wel, was even bang dat het nog enkele weken ging duren toen je ging melden dat het we geen leuk nieuws zouden vinden. Valt gelukkig nog mee, 5 daagjes is te overzien

Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Hey!

Ja graag gedaan, ik wil jullie gewoon graag op de hoogte houden van de ontwikkelingen.
Zoals ik al zei maandag is onder voorbehoud, maar ik hoop dat ik jullie dan echt kan verblijden met goed nieuws.


Neuro

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een aantal maanden geleden mijn One X unlocked gekocht via gsmwijzer.be (zelfde site als .nl).
Bij het booten zie ik een splash screen van Vodafone, en de CID is blijkbaar VODAP102, dus wel degelijk Vodafone branded toestel (alhoewel er geen Vodafone apps op staan).
Hier in Belgie zit ik echter bij een andere provider (Mobistar). Zal ik 4.0.4 en latere updates ook krijgen?
Momenteel op Android 4.0.3, FW op 1.29.161.13.
siem123

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
@ Stevie:
 
Kunnen we vandaag de update verwachten? Vanmorgen wat hij nog niet beschikbaar in ieder geval.
 
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Beste allemaal,

Het lijkt erop dat HTC de software weer heeft teruggetrokken.
Dit geldt echter niet alleen voor ons (Vodafone), maar voor alle providers.
De unbranded versie is er, ongeacht welke provider je hebt, echter heeft iedere provider ook een branded versie, en deze laat op zich wachten, maar dit is voor allen hetzelfde, ongeacht of je Vodafone of een andere provider hebt.

Ik vind het heel heel heel vervelend jullie dit telkens te moeten melden, maar de provider software blijft vanuit HTC teruggetrokken worden. Ik begrijp dat er teleurstelling zal zijn, en mensen boos zullen zijn omdat de update telkens wordt uitgesteld, maar er wordt vanuit Vodafone en andere providers en vanuit HTC hard aan gewerkt.

Ik kan verder helaas niets voor jullie betekenen, behalve antwoord geven op jullie vragen en jullie op de hoogte houden.
Dus als jullie vragen hebben, dan hoor ik het graag.

siem123

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik begrijp dat er geen nieuwe ETA is?
vannelle

Gedreven Liefhebber
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
niks vandaag.maar word wel gek van die wifi setup die ik inmiddels 5 keer minimaal per dag krijg ineens was er net vanaf begint die ellende weer.En dat de Update er weer niet is ja Htc zegt het ligt aan vodafone en vodafone zegt het ligt aan htc aan wie het echt ligt zullen wij niet te weten komen..Alleen baal er wel van en weet nu bijna zeker dat mijn volgende toestel een unbranded is ipv een van een provider scheelt heel veel onnodig wachten.
Dus er is nu helemaal geen ficktieve datum bekent wanneer we hem krijgen?????
Kun jij niets aan doen stevie maar in veel dingen kan het echt beter bij vodafone
 
prdoeser

Gedreven Liefhebber
  • 27Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
vanelle, hier liep ik ook tegenaan, hier afzonderlijk zelf een topic over geopend, en ook de oplossing aangekaart: http://forum.vodafone.nl/t5/Nieuwste-toestellen-HTC-One-X/HTC-One-X-probleem-Wi-Fi-Setup-Vodafone/m-...
vannelle

Gedreven Liefhebber
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Thanks prdoeser
 
Heb de procedure gevolgt en discover en gameselect nu uitgeschakeld hoop echt dat dit werkt want net zoals jij word en als het nu goed is werd ik hier erg pissed off van iedere keer die melding 😄
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic