Hoi @anneschijf
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone.
Wat een vervelende ervaring en super onhandig om niet online te zijn met je mobiel. 3 weken wachten is ook wel erg lang en nog vreemder is dat de mensen in de winkel je niet kunnen helpen. Juist die moeten een sim swap in orde kunnen maken. Hebben die nog iets aangegeven waarom het hun niet lukt? En waarom is het iemand van de klantenservice niet gelukt?
Want ja, ik heb wel wat tips maar ik weet niet of dat al is gedaan?
Bv, heb je de simkaart al eens in een ander toestel gedaan om te kijken of die het daar wel in doet? Heb je al een ander simkaart (dus van iemand anders die ook Vodafone heeft, en van iemand die geen Vodafone heeft) in je eigen telefoon gedaan om te zien of die het dan wel doet. Heb je alle APN instellingen (vergeet even het buitenland verhaal, het gaat hier om de APN instellingen op je toestel - daar staat hoe je kan instellen op een android maar heb je een iPhone, klik dan hier) gecontroleerd en staat het opzoeken naar mobiele netwerk wel op automatisch en niet per ongelijk op handmatig en dan op een verkeerde netwerk. En in ergste geval, heb je een backup gemaakt van je toestel en helemaal opnieuw beginnen met een leeg toestel en je simkaart (kijken of er dan iets gebeurd).
Weet je, er zijn zoveel dingen die je kan doen maar ik weet niet wat je allemaal al hebt gedaan of wat de winkel heeft geprobeerd. Er moet uiteindelijk een oplossing komen voor deze uitdaging en dat zal ook vast wel gebeuren.
Je hebt al zoveel gedaan, zeg je, dan denk ik dat je nu beter een klacht kan indienen via het klachtenformulier en daarin exact uitleggen wat er is gedaan om het goed te krijgen en wat er allemaal niet is gelukt, in de winkel en door de klantenservice (dus helemaal uitleggen wat je allemaal al wel hebt gedaan om te proberen). Normaal gezien is het namelijk zo gebeurd om een sim swap uit te voeren. Mijn advies is om een klacht in te dienen en dan gaan ze deze behandelen en oplossen (deze mensen hebben meer in hun macht, mocht er duidelijk iets achter de schermen niet goed zijn).
Persoonlijk moet ik wel nog even kwijt dat ik het jammer vind dat je, als je al 20 jaar klant bent, je nu opeens zegt dat je blij bent als je van Vodafone af bent. Mag er toch wel van uit gaan dat je 20 jaar tevreden bent geweest anders bleef je niet zo lang. Geef ze daarom een kans. 3 weken geen bereik is natuurlijk ook niet goed, maar het komt zeker wel goed.