Frank den Hengs

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

geen reactie via de chat?

Is het normaal dat je iemand 2 uur laat wachten in een Chat ? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Frank den Hengst en @Energieboy 

We hebben 2 soorten chats. De chat zelf en Messenger. De chat zelf start je door in te loggen in My Vodafone via de website en dan op chat te klikken. Hier krijg je gelijk een reactie.

Via de app maak je gebruik van Messenger. Messenger is geen live chat. Voordeel is dat je niet in de app hoeft te blijven om contact met ons te hebben. Hierdoor kun jij tussendoor andere dingen doen en hoef je niet te wachten en wij pakken vanzelf jouw bericht op. De berichten worden op volgorde afgehandeld en hierdoor kan het zijn, dat je langer moet wachten op een reactie. Zodra wij gereageerd hebben op jouw bericht, ontvang je hiervan een notificatie en kun je er op reageren.  Uit jouw bericht haal ik dat je van deze laatste optie gebruik hebt gemaakt. Zodra je via de app Messenger opent, staat er ook Messenger bij en "stuur een bericht naar een van onze medewerkers. We sturen dan zo snel mogelijk een reactie."

Nog een voordeel is, dat bij Messenger niet de melding krijgt dat er geen medewerkers op dit moment  beschikbaar zijn. Bij de chat moest je wachten op een medewerker voordat je verder kon om het bericht te typen. Dit is bij Messenger niet. Je kunt gelijk je bericht posten. 


Mocht ik je ergens mee kunnen helpen, dan hoor ik het graag! 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Frank den Hengst 
Ik zou haast vragen, wat denk je zelf?
Heb je nog wel antwoord gekregen of is er iets mis gegaan en heb je helemaal geen antwoord meer gehad? Want met de techniek kan er ook wel eens iets fout gaan. 

Als je nog iemand nodig hebt van Vodafone dan kan je hier ook wachten op een Vodafone Community medewerker. Die kan je helpen, ik niet omdat dit een klanten helpen klanten Community is. Of de vraag moet niet administratief gevonden zijn, misschien kan ik dan ook helpen. 

En anders vandaag weer eens proberen. Misschien gaat het dan wel weer goed. Vodafone zal deze gang van zaken natuurlijk ook niet fijn vinden!

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @Frank den Hengst en @Energieboy 

We hebben 2 soorten chats. De chat zelf en Messenger. De chat zelf start je door in te loggen in My Vodafone via de website en dan op chat te klikken. Hier krijg je gelijk een reactie.

Via de app maak je gebruik van Messenger. Messenger is geen live chat. Voordeel is dat je niet in de app hoeft te blijven om contact met ons te hebben. Hierdoor kun jij tussendoor andere dingen doen en hoef je niet te wachten en wij pakken vanzelf jouw bericht op. De berichten worden op volgorde afgehandeld en hierdoor kan het zijn, dat je langer moet wachten op een reactie. Zodra wij gereageerd hebben op jouw bericht, ontvang je hiervan een notificatie en kun je er op reageren.  Uit jouw bericht haal ik dat je van deze laatste optie gebruik hebt gemaakt. Zodra je via de app Messenger opent, staat er ook Messenger bij en "stuur een bericht naar een van onze medewerkers. We sturen dan zo snel mogelijk een reactie."

Nog een voordeel is, dat bij Messenger niet de melding krijgt dat er geen medewerkers op dit moment  beschikbaar zijn. Bij de chat moest je wachten op een medewerker voordat je verder kon om het bericht te typen. Dit is bij Messenger niet. Je kunt gelijk je bericht posten. 


Mocht ik je ergens mee kunnen helpen, dan hoor ik het graag! 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Oh kijk, er zijn twee verschillende soorten chats. Nooit geweten 
Wist wel van de Chatbot, die ik overigens behoorlijk vervelend vind…. Die weet nooit wat je wilt en vragen snapt die niet. Dus weg ermee en gewoon lekker mensen achter de chat zetten 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Onze chatbot Tobi, lost heel veel vragen voor ons op! We kunnen dan ook niet zonder Tobi! Tobi zorgt ervoor dat heel veel vragen in een keer opgelost worden en  doet meerdere gesprekken tegelijk. Daarnaast ga je naar een toekomst toe waar alles geautomatiseerd is en je steeds meer met Virtual Assistance te maken krijgt. Denk aan Siri, Alexa of Google. 
Betreft Messenger en chat, dit is ongeveer sinds een 2 maanden @Energieboy 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hmmm, ik loop dus achter - 2 maanden al?! 
Nooit van Messenger gehoord, wel bij Ziggo, dus dat zal dan wel hetzelfde zijn 

Nou, ik heb altijd ruzie met Tobi 
Maar ja, ik stel waarschijnlijk niet de standaard vragen 

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

Topic gesloten. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic