TallieGTI

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

abbo verlengen !! oude abbo ineens weg??? Loopt tot 31 oktober 2012

vanmiddag mijn abo verlengd , ik moest nog 3 maand met mijn bel+sms+web smart 150
waar ik overegens heel blij mee ben / was

vanmiddag dus verlengd naar met 2 jaar voor een bsw altijd 47.50

nu kom ik net thuis kijk ik op mijn abbo gegevens , is mij web smart weg????? wtf ?
dat abbo loopt tot 31 oktober 2012 dus tot zolang heb ik daar recht op??
heel mijn buitenland sms en bellen weg??
door een verlenging? lijkt mij heel vreemd

ik zou hier graag een passende oplossing voor zien ?? aangezien ik mijn vorige abbo voor een jaar heb afgesloten en dus tot 31 oktober geld??? de andere dus pas 31 oktober of 1 november ingaat???????
anders zou ik graag mijn abbo gaan veranderen in een jaar i.p.v 2 jaar ????

graag reactie aangezien jullie klantenservice al dicht is :$


21 Reacties 21
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Spijtig om te horen dat de communictie tijdens het verlengen van je abonnement kennelijk niet duidelijk genoeg is geweest.
 
Het antwoord is dat je sinds gisteren het verlengde abonnement hebt en dat een verlengd abonnement altijd per direct ingaat.
Met als voordeel dat de bijbehorende acties ook meteen ingaan. En als voordeel dat je ook meteen het nieuwe toestel kunt gebruiken als je geen Sim Only neemt.
Dat is nu eenmaal de eigenschap van vervroegd verlengen.
 
Als je die voordelen liever niet hebt, zou ik teruggaan naar de winkel binnen 48 uur en de zaak met ze doorspreken. Dan kunnen ze de verlenging annuleren, het toestel terugnemen (zorg dat je de gehele verpakking nog 100% correct hebt) en de korting terugdraaien.
 
Vervolgens ga je op 29 of 30 oktober weer erheen en sluit je dan een verlenging af. Let wel op: het is de vraag wat op dat ogenblik de acties zijn, vermoedelijk zal tegen die tijd de "12 maanden 50% korting" niet meer gelden.
TallieGTI
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
er is mij helemaal niks verteld daarover , ik heb hier ook geen weet van , ik weet niet anders dan dat je abbo ingaat als het oude is afgelopen , want als je goed bekijkt is mijn oude abbo nou 9 maanden geweest.... ik mag hem ook niet met 9 maanden direct beeindigen ???
 
ik ga nu dan ook op weg naar de winkel om de boel ongedaan te laten  maken
die 12 maanden korting actie doet mij niks daarom verleng ik mijn abbo niet
 
bedankt voor je reactie , en ik laat wel even weten hoe het afgelopen is
TallieGTI
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
gister dus naar de winkel geweest , alles geregeld .......dacht ik
kijk ik net op mijn tegoed van mijn bel+ sms smart 150
heb ik ineens 850 berichten in het buitenland i.p.v 500
 
ik check mijn eindatum, contract wat 31 oktober 2012 is is dat nu ineens 30 oktober 2014?????
en dat zonder nieuwe telefoon knap werk..
nu kaN IK dus weer naar die k winkel !!!
TallieGTI
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
alles is inmiddels geregeld en heb mijn oude abbo terug
verlengen doe ik lekker op de laatste dag
dan heb ik ook een vol jaar van waar ik voor getekend heb
 
ik vind het nog steeds vreemd dat je nieuwe abbo gelijk ingaat terwijl je eerder voor een jaar getekend heb , ik als klant kan ook niet na 9 maanden zeggen leuk dat abbonement maar vanaf vandaag wil ik hem niet meer ,  dan word er gezegd je hebt een abbo voor een jaar afgesloten .....
 
maar goed bij mij is nu alles geregeld en werkt als vanouds 😄
Caspar

Gedreven Meedenker
  • 210Posts
  • 13Oplossingen
  • 29Likes
Als je zo tevreden bent met je huidige abonnement waarom wil je dan veranderen?
TallieGTI
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
als je zou lezen zou je weten dat ik moet verlengen ???
Caspar

Gedreven Meedenker
  • 210Posts
  • 13Oplossingen
  • 29Likes
Je moet helemaal niks. Als je contract afgelopen is loopt je abonnement gewoon door. Alleen eventuele kortingen vervallen en je hebt een opzegtermijn van één maand. Zou een mooie boel worden als een abonnement zomaar zou stoppen.
TallieGTI
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
jawel maar ik heb maar getekend voor een jaar dus tot 31 oktober
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
TallieGTI schreef:
jawel maar ik heb maar getekend voor een jaar dus tot 31 oktober
En daarna loopt het stilzwijgend door met een opzegtermijn van 1 maand, ook daarvoor heb je getekend. Caspar zijn info is dus geheel correct.
TallieGTI
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
dus als ik hem 31 oktober niet verleng maar ik laat hem zelf doorlopen blijven de zelfde voorwaarden van het abbo doorlopen ?
dus ook de 60 dagen internetten en bellen vanuit het buitenland? vanuit mijn bundel ?
 
Caspar

Gedreven Meedenker
  • 210Posts
  • 13Oplossingen
  • 29Likes
Inderdaad.
TallieGTI
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
okay bedankt  😄
dat wist ik niet , mijn  telefoon bevalt wel dus dan laat ik het eerst zo
Gfoap

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Door mijn vervroegde verlening vorig jaa van simonly naar een BSW met iphone, ben ik op de hoogte van deze regeling. Maar nu ik dit jaar dat weer probeer te doen met een overstap naar een simonly met meer minuten, meer sms en meer data (wel een lagere prijs per maand omdat er geen telefoon wordt geleverd), zegt vodafone dat mijn verlenging pas februari in gaat.
 
Ik ben erg teleurgesteld dat het vervroegd verlengen alleen in het voordeel van vodafone wodt uitgelegd en nu bij mij niet van toepassing is. Vorig jaar ben ik eerder meer gaan betalen, maar ik kan nu niet eerder minder gaan betalen. Bovendien stond zelfs op mijn orderbevestiging dat het abonnement direct zou worden omgezet
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Gfoap schreef:
Door mijn vervroegde verlening vorig jaa van simonly naar een BSW met iphone, ben ik op de hoogte van deze regeling. Maar nu ik dit jaar dat weer probeer te doen met een overstap naar een simonly met meer minuten, meer sms en meer data (wel een lagere prijs per maand omdat er geen telefoon wordt geleverd), zegt vodafone dat mijn verlenging pas februari in gaat.
 
Ik ben erg teleurgesteld dat het vervroegd verlengen alleen in het voordeel van vodafone wodt uitgelegd en nu bij mij niet van toepassing is. Vorig jaar ben ik eerder meer gaan betalen, maar ik kan nu niet eerder minder gaan betalen. Bovendien stond zelfs op mijn orderbevestiging dat het abonnement direct zou worden omgezet
Op SIM-only is dit inderdaad niet van toeapssing, ik zal proberen uit te leggen waarom:
 
 
Het vervroegd verlengen is in het leven geroepen om klanten tegemoet te komen bij het up-to-date kunnen blijven met een nieuw toestel. Voor de providers in het algemeen is er weinig voordeel aan te behalen, anders dan dat de klanten bij een vervroegde verlengen van 2 of 4 maanden in ieder geval weer 2 of 4 maanden langer als klant blijven. Daar zit tussen de providers geen verschil in, en dit is werkelijk het enige voordeel dat de provider heeft.
 
Het is dus puur in het leven geroepen door de providers om de wens van klanten om eerder een nieuw toestel te kunnen krijgen in te kunnen vullen. En de klant wil dat nieuwe toestel dan ook meteen kunnen gebruiken, dus het abonnement gaat direct in.
Bij SIM-only abonnementen is er echter geen sprake van een nieuw toestel, dus is ook de noodzaak om het nieuwe abonnement direct in te laten gaan niet aanwezig.
 
Het vervroegd verlengen is en blijft een extra service, uiteindelijk heb je gewoon een contract getekend voor een bepaalde periode. En daar moeten beide partijen zich aan  houden, jij zou het ook niet accepteren als Vodafone, KPN of T-Mobile 4 maanden voor het einde van het contract zouden zeggen: "Nieuwe abonnementen zijn 10% duurder, we verhogen de prijs alvast voor u.".
Dat is twee-richtingsverkeer, de provider houdt zich aan het contract, de klant ook.
 
Ik hoop dat ik je hiermee wat duidelijkheid heb kunnen geven, zoniet, laat het weten, dan gaan we er nog wat verder op in.
latje

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oké, bij verlenging i.c.m. een Sim Only gaat het 'nieuwe' abonnement pas in aan het eind van de contractsperiode.
Nu heb ik al wel 2 weken vóór die datum een nieuwe SIM-kaart ontvangen. Kan ik die dan nu al wel in m'n telefoon stoppen?
 
Ik begrijp overigens niet waarom ik voor een verlenging een nieuwe SIM-kaart heb ontvangen. Lijkt mij toch iets administratiefs.
Gfoap

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kan de redenatie wel volgen, maar ik ben het er toch niet mee eens. Ik snap het punt dat vodafone vervroegd een telefoon aanbiedt, maar volgens mij is dat een eenmalige verschuiving voor de klant. Namelijk dit jaar 4 maanden eerder, betekent dat de telefoon daarna (ook 4 maanden eerder) toch pas over 1 of 2 jaar kan worden gekocht. Alleen wanneer de klant van Vodafone af wil, komen die 4 maanden er daarna weer bij, om het contract af te wachten.
 
Daarnaast kost het vodafone niets extra om de telefoon nu al te leveren, terwijl het abonnement pas later in gaat. Zoals hierboven geschetst levert het vodafone een grotere kans op klant behoud op, maar kost dit niets. In tegendeel het levert in mijn geval zelfs geld op. Ik betaalde 35 euro per maand. Vorig jaar een abo afgesloten voor 65 euro per maand met een telefoon. Vervroegd in gegaan, snel mijn telefoon te pakken. als ik toen had besloten om een paar maanden te wachten, had ik mijn telefoon niet gehad, maar wel 4x30=120 euro minder betaald. Volgens mij is de portemonnee van Vodafone hier dus beter van geworden. Nu was mijn idee dat ik een simonly ging bestellen, dan krijg ik meer minuten, meer sms en meer data. Dat is mij op dit moment meer waard dan een nieuw toestel, dus daar wil ik heel graag 4 maanden eerder gebruik van maken. Bijkomend voordeel was dat ik dan 40 euro per maand minder zou betalen en dus ca 160 zou besparen in vier maanden. Dit voordeel vloeit niet naar mijn portemonnee, 
 
Mijn conclusie is dus dat Vodafone aan twee kanten het voordeel pakt. Alleen in het geval van een nieuw toestel krijgt de klant dit eerder, maar tegen een tamelijk hoge prijs. Deze voorwaarden zouden helderder bekend gemaakt moeten worden, zodat de klant kan kiezen of die prijs de 4 maanden waard is.
 
Daarnaast heb ik vorige week een folder ontvangen per post om mij te feliciteren met 2 jaar vodafone. In de eerste plaats zit ik al langer bij vodafone. Maar belangrijker is dat er een speciaal verlengingsaanbod zou zijn met toestel of simonly, waarbij je direct kan genieten van het nieuwe aanbod! ook daar dus weer verkeerd omschreven. Overigens was het aanbod niet anders dan het standaaraanbod van de website.
mogwai

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Als je deze topic nu eens leest zie je dat Martin het al benoemd heeft dat bij een verlenging je abo wordt gewijzigd (uitgezonderd simonly). 😉  
Gfoap

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb dit topic inderdaad gelezen. Ik weet ook wat de voorwaarden zijn, maar ik ben van mening dat dit:
1. duidelijker gecommuniceerd dient te worden
2. in het voordeel van vofadone wordt uitgelegd
pien111

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb vandaag hetzelfde ervaren. Ze beginnen dan over de voorwaarden die je had moeten lezen. Ik kan die voorwaarden niet eens vinden. Als je in my vodafone kijkt naar je einddatum beginnen ze over dat je 4 maanden van tevoren kunt verlengen, zet er dan ook bij dat je abo gelijk in gaat.
Er staat ook een voorbeeld bij van als je abo loopt van 1 april 2013 en je verlengd in januari dan loopt je contract van 2 jaar tot 1 april 2015. Als ik dat dan lees dan lees ik 2 jarig abo wat loopt van 1-4-2013 tot 1-4-2015 dan ga ik uit dat hij dus ook in gaat op 1-4 en niet in januari

Daarnaast hebben ze mijn oude abo ook nog eens over september al berekend en moet ik ook nog is een halve maand de nieuwe betalen, niks geen mail over dat ik geld terug krijg van mijn oude abo.

Ik heb nu dus een abo voor 25,5 maand ipv de afgesloten 24 maanden. En dan is het makkelijk om te zeggen annuleer de boel maar, maar wat is er moeilijk aan om die datum aan te passen in jullie systeem. Je kunt toch mijn nieuwe abo op 30-10 in laten gaan????

En hoe zit het nu met het geld wat al is afgeschreven van mijn oude abo, krijg ik daar ook nog de helft van terug, ik heb amper mb's en belminuten gebruikt.

Ik krijg spijt dat ik een trouwe klant van vodafone ben.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic