Gfoap schreef:
Door mijn vervroegde verlening vorig jaa van simonly naar een BSW met iphone, ben ik op de hoogte van deze regeling. Maar nu ik dit jaar dat weer probeer te doen met een overstap naar een simonly met meer minuten, meer sms en meer data (wel een lagere prijs per maand omdat er geen telefoon wordt geleverd), zegt vodafone dat mijn verlenging pas februari in gaat.
Ik ben erg teleurgesteld dat het vervroegd verlengen alleen in het voordeel van vodafone wodt uitgelegd en nu bij mij niet van toepassing is. Vorig jaar ben ik eerder meer gaan betalen, maar ik kan nu niet eerder minder gaan betalen. Bovendien stond zelfs op mijn orderbevestiging dat het abonnement direct zou worden omgezet
Op SIM-only is dit inderdaad niet van toeapssing, ik zal proberen uit te leggen waarom:
Het vervroegd verlengen is in het leven geroepen om klanten tegemoet te komen bij het up-to-date kunnen blijven met een nieuw toestel. Voor de providers in het algemeen is er weinig voordeel aan te behalen, anders dan dat de klanten bij een vervroegde verlengen van 2 of 4 maanden in ieder geval weer 2 of 4 maanden langer als klant blijven. Daar zit tussen de providers geen verschil in, en dit is werkelijk het enige voordeel dat de provider heeft.
Het is dus puur in het leven geroepen door de providers om de wens van klanten om eerder een nieuw toestel te kunnen krijgen in te kunnen vullen. En de klant wil dat nieuwe toestel dan ook meteen kunnen gebruiken, dus het abonnement gaat direct in.
Bij SIM-only abonnementen is er echter geen sprake van een nieuw toestel, dus is ook de noodzaak om het nieuwe abonnement direct in te laten gaan niet aanwezig.
Het vervroegd verlengen is en blijft een extra service, uiteindelijk heb je gewoon een contract getekend voor een bepaalde periode. En daar moeten beide partijen zich aan houden, jij zou het ook niet accepteren als Vodafone, KPN of T-Mobile 4 maanden voor het einde van het contract zouden zeggen: "Nieuwe abonnementen zijn 10% duurder, we verhogen de prijs alvast voor u.".
Dat is twee-richtingsverkeer, de provider houdt zich aan het contract, de klant ook.
Ik hoop dat ik je hiermee wat duidelijkheid heb kunnen geven, zoniet, laat het weten, dan gaan we er nog wat verder op in.