advrie

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Geen 3G ontvangst 6942

Sinds donderdag heel slecht bereik (lokatie 6942PS) met mijn iphone 4 /ios7, met oude Iphone abbo, als je 3G inschakeld gaat 3G binnen een paar seconde over in GPRS.
Dus vrijdag mijn abonnement omgezet naar een RED Sim only (28.8 mbs), maar ook hiermee geen 3G ontvangst.
Voor donderdag had ik altijd een perfect 3G ontvangst !
Ben dan ook erg teleurgesteld !
8 Reacties 8
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hey advrie,

Heb je sinds afgelopen donderdag ook de nieuwe software op je toestel? Of merkte je dit ook voordat je de nieuwe software had geïnstalleerd? Je kunt testen of het aan de software of het toestel ligt door de simkaart eens in een andere telefoon te testen. Merk je dan verschil?
advrie
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi Maartje,
Dank voor je reactie.
Woensdagavond na de update naar ios7 geen probleem. 
Donderdagochtend schakelen naar 3G en inderdaad 3G symbool wordt zichtbaar en gaat snel daarna over op GPRS.
Tot en met vandaag ook op andere lokaties dan thuis waar ik altijd goed ontvangst heb is het een drama,, precies hetzelfde eerst 3G en dan snel naar GPRS, m.a.w. ik heb er niets aan.
Ik heb helaas niet de beschikking over een andere telefoon, dus die test kan ik niet uitvoeren.
 
Verder zag ik op "mijnvodafone" dat ik maar 410 MB data tot mijn beschikking had en dat terwijl voor ik naar RED overstapte nog ruim 900 MB over had op mijn vorig abonnement, en dat er maar 1GB data staat bij het RED i.p.v. de beloofde 2GB.
Kortom niet allemaal erg bevredigend
 
groet
advrie
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo advrie, het klopt inderdaad dat je nu wat minder MB's hebt. Op het moment dat je abonnement wordt aangepast, heb je systeemtechnisch een nieuw abonnement. Dan geldt deze maand dus weer als de eerste maand van dat abonnement en krijg je alle bundels naar rato. De volgende maand heb je dan weer de beschikking over de hele bundel (eventuele extra kosten of te veel betaalde kosten worden vanzelf verrekend, dit afhankelijk van je nieuw abo-kosten).

Dat je toestel steeds naar GRPS schakelt kan eigenlijk niet aan je abonnement liggen. Dat heeft geen invloed op de dekking. Heb je de 4G (voorheen in iOS 6 3G) schakelaar op 4G staan? Dan hoort hij namelijk automatisch het sterkste netwerk te pakken dat lokaal beschikbaar is. Dus 4G waar 4G is, 3G als er geen 4G is en 2G als zowel 3G als 4G niet beschikbaar zijn.

advrie
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Bas,
 
Zoals je kunt lezen ben ik in het bezit van een iphone 4 met IOS7 en niet een iphone 5, dus kan ik uberhaubt geen 4G ontvangen !
En ook vandaag nog steeds GPRS ontvangst ipv. 3G !
m.v.groet
advrie
Koentjevl

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij mij eenzelfde probleem, sinds de update naar IOS7 (met een iPhone 4). Postcodegebied 5554. Voorheen 5 streepjes 3G ontvangst. NU 5 streepjes (bolletjes) en GPRS. Soms ook 3G, maar dan slechts 1 of 2 streepjes ontvangst, die dan ook nog af en toe wegvalt. Vervelend probleem! Wat zou de reden hiervan zijn?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
advrie schreef:
Bas,

Zoals je kunt lezen ben ik in het bezit van een iphone 4 met IOS7 en niet een iphone 5, dus kan ik uberhaubt geen 4G ontvangen !
En ook vandaag nog steeds GPRS ontvangst ipv. 3G !
m.v.groet
advrie
Hi advrie,

Aangezien je aangeeft dat je dit nu op meerdere locaties merkt lijkt het er eigenlijk op dat het niet aan het netwerk ligt. Daarom vroeg ik je ook om je simkaart eens in een ander toestel te testen. (wellicht kun je even een toestel van iemand anders lenen). Op die manier kun je testen of je dan verbetering merkt. Als dit het geval is dan kun je er eigenlijk vanuit gaan dat het aan je toestel ligt en dan zou je eens kunnen proberen of het helpt als je de netwerkinstellingen herstelt of als je de iPhone in zijn geheel eens herstelt. Je kunt je gegevens altijd terugzetten via een reservekopie.
advrie
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Maartje,
Heb gisteren de ipone 4/ios7 helemaal opnieuw herstelt en moet zeggen dat het toestel beter werkte met profiel versie vf nl 15.0  dan met profiel versie  vf nl 15.1, want nadat ik die had geinstalleerd was het gewoon weer slechter. Want aan het toestel kan het m.i. niet liggen mede omdat ik ook nooit problemen met 3G ontvangst heb gehad.
 
vriedelijke groet
advrie
 
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi Advrie,

Je geeft zelf 2 zaken aan:

- Je merkt het op meerdere locaties waar je van tevoren wel goed bereik had
- Je merkt dit pas sinds je iOS 7 op je telefoon hebt gezet.

Als het aan het netwerk zou liggen (wat ik zeker niet uitsluit, maar in dit geval lijkt het onwaarschijnlijk) zou je dit op één bepaalde plek merken. Ook zou je dan merken dat het signaal beter wordt zodra je op een andere locatie bent. Als dit niet het geval is dan zul je de oorzaak ergens anders moeten zoeken. Omdat je ook aangeeft dat je dit pas merkt sinds je de nieuwe software hebt dan lijkt dit (op het moment) de meest voor de hand liggende reden.

Je kunt dit wel aangeven bij onze klantenservice en dan kunnen ze het voor je uitzoeken, maar het eerste dat zij zullen aangeven is dat je twee dingen moet testen voordat het onderzocht kan worden. Je zult dan eerst eens je simkaart in een ander toestel moeten testen om te kijken of je dan verbetering merkt. Mocht je dan nog steeds geen verbetering merken dan zullen ze je vragen om langs een Vodafone winkel te gaan om je simkaart te laten vervangen. De reden dat we dit vragen is dat wij ook eerst alle mogelijke oorzaken moeten uitsluiten. 😉

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic