RiTCH007

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Xperia Z5 compact levertijd

Kan iemand mij vertellen wanneer jullie de z5 compact gaan leveren? Want veel sites krijgen hem deze week binnen of hebben ze al binnen en op de vodafone site word niet eens een datum vermeld.
45 Reacties 45
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Die kan elk moment geleverd gaan worden :). Nog heel even geduld
Wailer

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik word lichtelijk nerveus van Vodafone.

11 september de Z5c besteld, ik weet dat hij nieuw is dus kan even duren.

Echter zijn er mensen die gisteren telefonisch besteld hebben en vandaag is de telefoon al opgestuurd. Terwijl ze eerst is aangegeven dat het nog wel 1,5 week kon duren.

Ik bel om te checken met Vodafone en dan wordt mij verteld dat de levertijd nog onbekend is. Ik moest zelf maar even bellen met de leveringspartner van Vodafone... ook daar kon mij niks worden gezegd.

Waarom zegt iedereen binnen Vodafone of partners iets anders? Hier op het forum wordt ook gezegd volgende week... wat is het nu?

Vreemde gang van zaken, zeker omdat ik zelf maar contact moet opnemen met iedereen... ik ben toch klant bij Vodafone en niet bij de leveringspartner van Vodafone?
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes

Ik hoorde net in de Vodafone winkel dat ze hem maandag verwachten.
RiTCH007
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ah oke bedankt voor je antwoord 🙂 Het klopt dat maandag de officiële release datum was maar omdat er geen datum stond bij het product in de shop en T mobile hem al kan leveren had ik toch een beetje hoop dat jullie hem ook eerder konden leveren! Teven lees ik ook dat vodafone UK hem gaat leveren als de officiële bond telefoon en zou graag willen weten of jullie dat ook gaan doen in nederland?
RoyNijh

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hier ook, 8 september besteld en tot op heden ook nog niks vernomen. Vandeweek Vodafone aan de telefoon gehad maar die wisten van niks nog. Vandaag 3 oktober in Arnhem in de Vodafone winkel nog even wezen informeren maar daar wisten ze ook niks ben online bestellingen. Wel konden ze daar al de Z5 compact direct leveren.ze, ze hadden deze dus gewoon op voorraad in de winkel. Grrrr ook de laatste keer dat ik online bestel...
Anonymous
Niet van toepassing
Dan heeft in dit geval de winkel al eerder een voorraad geleverd gekregen
RoyNijh

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Joh echt?

Toch beetje vreemd dat de winkel de tel al wel heeft en dat Vodafone "online" nog niet weet wanneer de telefoon geleverd gaat worden.

Vraag me dan toch af wat er verstaan wordt onder pre-order?
RiTCH007
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Tja als ik hem volgende week niet hebt dan cancel ik me preorder en ga naar tmobile dan want is toch best triest voor woorden. Ook klopt de informatie over het scherm niet want die staat op 4.2inch in de shop terwijl hij toch echt 4.6inch is en je zou bijna denken dat de online shop word gerund door een stel met downsyndroom 😞
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes


Ach, het is maar een specificatie welke verkeerd ingevoerd is. Bij veel websites zie ik wel vaker dat de specs niet helemaal optimaal zijn, als je die wilt weten kun je het best op de website van de fabrikant zelf kijken. De meeste mensen zullen er niet eens naar kijken, zie zien het toestel dat ze willen hebben en kiezen die. Om nu direct de betreffende medewerker(s) te verwijten dat ze Down syndroom hebben vind ik wel ver gaan. Iedereen maakt wel eens een vergissing, toch?

En op de Facebook pagina van Sony Mobile Nederland is het thema van de Z5 de Champions League en geen Bond.
RoyNijh

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
De pre-order cancelen is idd een optie maar dan ga ik gewoon naar de Vodafone winkel.

Ik kan er gewoon niet met m'n hoofd bij dat de winkel het toestel wel al heeft, maar dat de online divisie van Vodafone geen idee heeft wanneer het toestel geleverd wordt.
Het is toch hetzelfde bedrijf, dus de uitlevering lijkt me dan toch ook gelijk.

Zou wel een gevalletje zijn dat ze pre-orders toch al de bestelling hebben gedaan dus die wachten wel...
RiTCH007
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ja ik geef je helemaal gelijk en ik dacht altijd dat eerst de preorder werden geleverd ipv van de shops aanleveren. Maar dit is de laatste keer dat ik iets preorder dan want lijkt er op dat je het beste naar de winkel kan gaan.
RiTCH007
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ja klopt, dat down syndroom was onder de gordel mijn excuus. Maar dat kwam voort uit frustratie als ik lees dat mensen hem al wel konden halen bij een voda winkel maar dat online/shop nog geen leverings datum staat 😞
RiTCH007
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
En zie nu dat er bij de z5 compact een gratis bal zit terwijl het eerst nog op een headset stond. Dus krijgen de mensen die het toen met de headset hebben gepreorderd nog wel de headset of krijgen zij nu de bal ipv de headset? En hoe kan dat zijn veranderd van een headset naar een bal als er nog niks word geleverd?
willemOldemans

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
er gaat vanalles mis hier, (klaagmuur modus 😉 )

- 18 sept, telefonisch op 0800-0560 een preorder in gezet + verlenging van mijn abo, jeuh de nieuwste sony besteld!
- 18 sept, bevesting in mijn email "Hartelijk dank voor je bestelling." met blabla over concten opslaan bij vodafone
- 20 sept, gebelt op 0800 waarom mijn order niet in mijn order status staat, Vodafone medewerker zegt, pre-orders worden bij verkoop op papier bij gehouden omdat het systeem daar niets mee kan (raar verhaal maar op dat moment geloofwaardig)
- 25 sept, nogmaals gebelt, nee hoor, dat is onzin en er staat geen order in het systeem voor u, ook geen abo verlenging, u kunt het beste online bestellen.
- 25 sept, online besteld (op de website staat dat de hoofdtelefoon binnen twee weken door Sony geleverd wordt), 5min later een bestel bevestiging in mijn mailbox. geen woord over de hoofdtelefoon

kortom mijn vraag, hoe kunnen jullie bevestigen dat ik aanspraak maak op die hoofdtelefoon?

RiTCH007
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Precies, dit probleem heb ik dus ook nu. Op 25 september gepreorderd en toen was het nog met de headset actie en heb wel gelezen dat deze preorder bonus tot 4oktober was want na die datum is de z5c gewoon te koop en vielen de bestellingen na 4 oktober niet meer als preorder. Dus nu geeft sony er een gratis bal bij voor de mensen die hem na de release datum kopen maar persoonlijk denk ik dat vodafone iets verkeerd heeft gedaan ivm levering van sony. Dus hoop niet dat ik nu word opgezadeld met de bal ipv de headset want daar ga ik persoonlijk niet mee akkoord. als je op de sony site kijkt dan kan je de z5c gewoon bestellen nu http://eshop.sonymobile.com/nl/buy/nl-xperia-z5-compact/
Persoonlijk denk ik dat ze bezig zijn met de vodafone versie vol met bloatware te maken en daarom dat het zo lang duurt
Wailer

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Waarom regaeert er niemand meer van vodafone. Moeten toch wel aan kunnen geven wanneer er geleverd gaat worden. Of krijgen we m toegestuurd als de z6c is gelanceerd? Pre-orderen zou toch voordeel moeten hebben dat je als een van eerste de telefoon hebt?
Lijkt erop dat eerst de winkels moeten kunnen verkopen en online bestellingen... ach die mensen hebben toch al besteld. Wat over blijft is voor hen.

Of niet vodafone? Mag ik m anders halen in de winkel?
RiTCH007
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Probleem is dat als je hem gaat halen in de winkel ze je vertellen dat je hem al online hebt besteld dus dan moet je eerst je verlenging annuleren en dan kan je hem weer in de winkel een verlenging afsluiten maar dan mis je weer de preorder bonus van de headset. en als je hier kijkt zie je meer en meer winkel die de z5c al binnen hebben http://tweakers.net/pricewatch/460997/sony-xperia-z5-compact-zwart.html zoals 4launch en centralpoint.
RiTCH007
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Net gebeld met vodafone en dit zeiden dat de telefoon pas de 12de uitkomt wat natuurlijk niet het geval is als je dit zo bekijkt http://tweakers.net/pricewatch/460997/sony-xperia-z5-compact-zwart.html
Het is dat ik graag de headset wil anders had ik al lang me abo gecancelled want vind het een beetje raar gaan allemaal als ze wel weten wanneer het uitkomt maar dit niet op de site zetten maar dit wel bij bv de iphone aangeven.
RiTCH007
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Bestelling net even geannuleerd want schiet niet op hier!!! Telefoon via coolblue besteld met KPN en word morgen geleverd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic