pieteros

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Windows Phone my Vodafone werkt niet meer

Sinds een paar maanden kan ik niet meer inloggen met de My Vodafone app voor Windows Phone.
In de windows store lees ik dat heel veel gebruikers dit hebben en omdat er op heden nog geen oplossing voor is heb ik besloten er een forum post aan te wagen.

Wat heb ik al gedaan:
- Account omgezet zodat ik nu met mijn mail adres kan inloggen
- App verwijdert tel herstart app weer geinstalleerd

Zodra ik inlog in de app krijg ik de volgende melding:

Je kunt op dit moment geen gebruik maken van deze app. Ga naar vodafone.nl/my om je gegevens te bekijken.

Via de website werkt alles wel, maar de app niet.
Is dit probleem bij jullie bekent?
75 Reacties 75
rmeddeler

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ach ja, natuurlijk zijn wij, gebruikers van Windows Phone, maar met relatief weinig. En juist daarom zou het Vodafone sieren als ze snel weer een app voor dit prima platform maken. Net als de Rabobank en nog een enkele club met toekomstvisie. 😉
chrissie18

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik begin een flauw vermoeden te krijgen...
Om de Windows 10 for Mobile Insider builds te testen, heb ik bij het kruidvat een Lumia 530 met Vodafone Prepaid gekocht (voor 50 Euro, hoe krijgen ze het voor elkaar!).

Net heb ik het nummer geregistreerd bij My vodafone.
Ik probeerde het toe te voegen aan mijn bestaande (voor abonnement) My Vodafone, maar daar meldde hij 'Nummer niet bekend'.
Dus maar geprobeerd een nieuw account aan te maken. Dat lukte wel.
Ik gebruikte daar het zelfde mail adres voor dus ik schok dan mijn normale nummer er niet bij stond..

Toen viel het me op, dat er TWEE 'My vodafone' websites zijn
-my.vodafone.nl -> Log ik hier in met mijn mail adres, dan kom ik bij mijn geregistreerde prepaid nummer
-www.vodafone.nl/my -> Log ik in met mijn mail adres, dan kiom ik bij mijn abonnement

Ik probeerde vol hoop nu in te loggen op het prepaid toestel met de app, maar dat werkte niet.

Nu hoop ik alleen dat het allemaal goed gaat als ze de administratie op orde hebben, want nu heb ik twee verschillende My Vodafone accounts.... :S
Anonymous
Niet van toepassing
Hey@cbrissie18,

Je hebt helemaal gelijk. Er zijn 2 varianten en om het nog moeilijker te maken het zijn er eigenlijk 3
1 de oude nu Vodafone (particulier) er zijn nog klanten die hier inloggen met een 06nummer of gebruikersnaam (abo en prepaid)
2 de oude my Vodafone zakelijk
3 de nieuwe my Vodafone (zakelijk en particulier)

Prepaid gebruikers , grote zakelijke bedrijven, en nog enkele abonnement gebruikers zullen in de toekomst over gezet worden naarde nieuwe variant.
Dit is dus ook de reden waarom jij ze niet kunt koppelen omdat waarschijnlijk je ene nummer in het nieuwe systeem staat en je prepaid nog in het oude.

Wat je kunt doen is inloggen via het internet op nu Vodafone en deze webpagina opslaan op je begin scherm.
Het is iets omslachtiger maar zo heb jij wel inzicht in je verbruik.
Groetjes stevied86
chrissie18

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Bedankt voor de extra informatie.
Ik probeerde net trouwens nog een keertje in te loggen op het prepaid toestel, alleen dan nu met het mobiele nummer als inlognaam en: bingo! Dat werkt dus...

Nu zit ik alleen met een angstig gevoel: Gaat het allemaal goedkomen als later alle verschillende systemen gekoppeld worden?
Want ik neem aan dat dat het uiteindelijke doel is: 1 systeem/webpagina/app voor alle systemen.
Ik heb dus nu twee verschillende accounts op hetzelfde mailadres...

Is het niet een idee om twee apps in de store te hebben. Net zoals Microsoft het heeft gedaan met Lumia Camera die afhankelijk was van de Denim update: een 'My Vodafone Classic' (of misschien wel 'My Vodafone Prepaid') voor het oude systeem (de huidige app, die nu bij mij voor prepaid werkt) en een 'My Vodafone' app die werkt op het nieuwe systeem?
Anonymous
Niet van toepassing
Zover ik weet is dat niet mogelijk en kun je de app maar 1x installeren.
Helaas is dan de enige manier die ik al beschreef hierboven door een pagina op te slaan op je begin pagina chrissie18
hansham

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben over mijn data limiet heen en wil daarom mijn "beperkt internetten blox" aan zetten. Volgens vodafone kan dat via sms en via de app en andere opties worden niet geboden.
Via sms krijg ik het antwoord "Wij kunnen je opdracht niet verwerken." En de app werkt niet meer op mijn Windows Phone. Wat nu? Waarom kan ik niet via my vodafone blox aan en uit zetten? Ik heb nu de ervaring dat al een half jaar lang de diensten en administratie van Vodafone een chaos zijn. Drama.
Anonymous
Niet van toepassing
Hey hansham

Mijn excuses voor mijn late reactie terug; aangezien het bericht niet aan mij direct is gericht heb ik hier ook geen melding van ontvangen. Je kunt iemand in het bericht noemen door een @ voor de naam te plaatsen. Deze persoon krijgt dan een melding dat hij of zij genoemd is in een bericht.

Ik raad je aan om hierover even contact op te nemen met de klantenservice via de tel of via de chat. Zij kunnen dit voor je aanzetten.
Vanuit hier kan ik helaas niks betekenen voor je omdat ik vanuit hier niet in de systemen van vodafone kan komen + hier worden geen privacy gegegens gedeeld.

Laat je me weten of het gelukt is?

Groetjes Steven-
Nathan80

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hahaha net een update gehad van de my Vodafone app. Denk je "eindelijk goed nieuws" is het gewoon een direct link naar de website. *edit moderator*, hebben ze ruim 5 maanden alleen maar aan hun zak gekrabt, bedenken ze een link naar de website. Misschien dat we aan het einde van dit jaar een fatsoenlijke app krijgen of hebben ze geen stagaires meer die aan onze app werken. *edit moderator > schelden is niet toegestaan*
Nathan80

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik vind nog steeds dat er incompetente mensen werken bij Vodafone.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Nathan80

Dat mag je vinden, maar schelden is niet toegestaan op het forum, dus de scheldwoorden heb ik verwijderd. 😉
harrymobiel

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Wat vodafone allemaal aan het doen is sinds de nieuwe webside in Januari gelanceerd is, is mij niet geheel duidelijk. Lijkt er niet op dat er deskundige mensen aan dit (IT) roer staan. Er is veel (onnodige) tijd besteed om de website te verfraaien, maar het functionele werkt bijna niet meer. Veel van het goede is gewoon overboord gegooid.
1) Vodafone App voor windows werkt niet meer. Vooral in het buitenland is was het handig om te zien wat het actuele verbruik was bij de blox (inloggen nu bij de webside i.p.v. van de app, geeft niet die informatie).
2) Gespecificeerde rekeningen kunnen niet meer als PDF gedownload worden.
3) Snel data inzien kon vroeger met enkele muisklikken. Is nu allemaal veel omslachtiger.
Duurt me nu wel erg lang voor e.a. is verbeterd/opgelost (1&2) . Ik ben al een beetje aan het rondkijken naar een andere provider,echter wat me nog tegenhoud is dat Vodafone in het buitenland voor mij een beter abonement heeft. Echter in de 10 jaren dat ik nu bij vodafone een abonement heb, met ik een gemiddelde maandrekening van 200 tot 400 euro/maand, verwacht ik eigenlijk toch wel een betere service.

John1313

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik ben het volledig met harrymobiel eens.
Vooral het niet meer krijgen van een gespecifeceerde pdf nota is erg vervelend.

Verder wil ik nog aanvullen dat het ook niet meer lukt om voicemailinstellingen in te zien of te wijzigen en er is geen enkele mogelijkheid om in te stellen dat je een SMS krijgt bij een gemiste oproep tijdens afwezigheid of in gesprek.


henkbroer

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een update van de app gehad maar hij werkt nog steeds niet
FreaZ

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
De app schaalt nog steeds niet goed (lumia 730). De inlog knop komt voor de helft onder de navigatiebalk uit.
Inloggen werkt nu wel, maar de app stuurt je meteen door naar de browser om je dan (automatisch) in te loggen op de website. De browser kan ook inloggegevens onthouden, dus waarom de app nog?

De app is dus gewoon een snelkoppeling die niet schaalt en geen enkele functie toevoegt.
rmeddeler

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
De Vodafone-app en Windows Phone 'gaan gewoon niet niet zo goed samen', liet een Vodafone-medewerker me vandaag via Twitter weten. Dan maak je er toch een die wel werkt? Of je haalt de app uit de Windows Store en laat zien dat je niet - zoals menig andere grote speler (ING, Rabobank, NOS en KPN) wel doet - houdt van Windows Phone-gebruikers.
AndreDierick

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ondanks het feit dat

  • windows10 met telefoon support er aan komt;
  • de gemiddelde windows phone met vergelijkbare kwaliteit in ieder geval goedkoper is dan bijvoorbeeld een appeltje;
  • de verkopen van windows phone in een aantal landen stijgen ten koste van appeltjes;
  • er meer dan voldoende app-jes beschikbaar zijn (die op windows tablet en PC ook werken, identiek)
is de windows phone ondersteuning van de Vodafone app slecht (heb nu last van het feit dat ik niet eens een eerder ingetoetst wachtwoord kan verwijderen in het aanlogscherm, gesuggereerde oplossing app volledig verwijderen en opnieuw installeren, moet ik dat ook doen als ik over een tijdje zoals geadviseerd mijn wachtwoord aanpas?).

Bij verlengen van mijn abonnement kan ik niet eens kiezen voor een Windows phone.
Vodafone schaam je en doe er wat aan!

chrissie18

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Daar dacht ik eerst ook, totdat ik via coolblue mijn abonnement verlengde. Samen met mijn huidige telefoon: Lumia 930.
Bevalt - muv de Vodafone app - prima.

A.s. Weekend onderhoud aan de systemen. Zou dat het einde van ons maanden lange wachten worden?!
chrissie18

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Vol goede moed vandaag weer eens de app geprobeerd aangzien afgelopen weekend Vodafone 'een aantal vernieuwingen door in onze klantenservicesystemen' gevoerd hebben...
Maar helaas: nog steeds directe link naar de webpage
John1313

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
chrissie18 schreef:
Maar helaas: nog steeds directe link naar de webpage
Zucht......... :@
gcoupe

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zo - met de nieuwe verbeteringen van de Vodafone web site en online systeemen, werkt My Vodafone op mijn Lumia 1020 niet meer?

Tja, ik ben wel teleurgesteld, maar niet verbaasd. Vodafone heeft nooit een goed imago in mijn ogen, en dit ervaring veranderd dat niet. Just more of the same...
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic