Twee jaar zijn we redelijk tevreden klant geweest. Tot dat we onze abonnementen verlengden. We zitten met twee abonnementen op 1 klantnummer. Bij de verlenging hebben we gekozen voor een goedkoper abonnement: "sim only". Sindsdien ontvang ik de rekeningen niet meer in mijn app en My Vodafone. De app meldt dat ik niet de "hoofdgebruiker" ben. Wat vreemd want ik heb de handtekening gezet en het contract en de rekening staan op mijn naam. Na wat zoekwerk blijkt dat het tweede mobiele nummer in ons contract opeens het "hoofdnummer" te zijn geworden. Daar gaan nu de rekeningen heen. Dat heb ik dus graag weer gewijzigd in de oude situatie. Je zou zeggen even het andere nummer aanvinken in de klantgegevens en 'klaar is Kees'. Niet bij Vodafone.
Heb al twee keer contact gehad met de klantenservice. De eerste 10 minuten van het gesprek begrijpen ze er niets van. Daarna gaan ze toch maar ruggespraak houden. Daarna komt er steeds een ander antwoord. De eerste keer kon het zo opgelostworden, maar nu niet want er was "storing" en ze konden niet in het "systeem". Ik moest later nog maar eens weer bellen.
Bij het tweede gesprek kon het aanvankelijk helemaal niet opgelost worden omdat we een nieuw abonnement hadden. Toen ik zei dat het toch onaanvaarbaar was dat ik als contracthouder de rekeningen niet meer kreeg, kon het toch weer wel, maar zou ik door een 'reset' alle oude rekeninginformatie kwijt zijn. Ik heb toen uiteindelijk maar gezegd dat het dan zo maar moest, hoewel ik het ronduit belachelijk vind. Na wat wachten kreeg ik te horen dat het nu weer niet kon omdat er een "storing" was en dat ik over een week maar weer eens weer moest bellen omdat de "storing" dan hopelijk over zou zijn.
Dat wordt dan voor de derde keer bellen voor een probleem dat niet ik maar Vodafone heeft veroorzaakt. Dat gaat me weer een half uur kosten. Het komt mij voor dat Vodafone zijn zaakjes niet echt voor elkaar heeft. Ik heb nog een beetje geduld, maar zo houd je mij niet als klant. Ik kan mijn tijd wel beter besteden.
O ja, als ik het er niet mee eens was, moest ik maar het klachtenformulier indienen. Dat ligt er inmiddels. Het opzegformulier heb ik ook maar vast gedownload. Dat zal ik ook wel nodig hebben. De telefoon doet het gelukkig nog wel.
F.