Foontje

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Waar zijn de rekeningen gebleven?

Twee jaar zijn we redelijk tevreden klant geweest. Tot dat we onze abonnementen verlengden. We zitten met twee abonnementen op 1 klantnummer. Bij de verlenging hebben we gekozen voor een goedkoper abonnement: "sim only". Sindsdien ontvang ik de rekeningen niet meer in mijn app en My Vodafone. De app meldt dat ik niet de "hoofdgebruiker" ben. Wat vreemd want ik heb de handtekening gezet en het contract en de rekening staan op mijn naam. Na wat zoekwerk blijkt dat het tweede mobiele nummer in ons contract opeens het "hoofdnummer" te zijn geworden. Daar gaan nu de rekeningen heen. Dat heb ik dus graag weer gewijzigd in de oude situatie. Je zou zeggen even het andere nummer aanvinken in de klantgegevens en 'klaar is Kees'. Niet bij Vodafone.

Heb al twee keer contact gehad met de klantenservice. De eerste 10 minuten van het gesprek begrijpen ze er niets van. Daarna gaan ze toch maar ruggespraak houden. Daarna komt er steeds een ander antwoord. De eerste keer kon het zo opgelostworden, maar nu niet want er was "storing" en ze konden niet in het "systeem". Ik moest later nog maar eens weer bellen.

Bij het tweede gesprek kon het aanvankelijk helemaal niet opgelost worden omdat we een nieuw abonnement hadden. Toen ik zei dat het toch onaanvaarbaar was dat ik als contracthouder de rekeningen niet meer kreeg, kon het toch weer wel, maar zou ik door een 'reset' alle oude rekeninginformatie kwijt zijn. Ik heb toen uiteindelijk maar gezegd dat het dan zo maar moest, hoewel ik het ronduit belachelijk vind. Na wat wachten kreeg ik te horen dat het nu weer niet kon omdat er een "storing" was en dat ik over een week maar weer eens weer moest bellen omdat de "storing" dan hopelijk over zou zijn.

Dat wordt dan voor de derde keer bellen voor een probleem dat niet ik maar Vodafone heeft veroorzaakt. Dat gaat me weer een half uur kosten. Het komt mij voor dat Vodafone zijn zaakjes niet echt voor elkaar heeft. Ik heb nog een beetje geduld, maar zo houd je mij niet als klant. Ik kan mijn tijd wel beter besteden.

O ja, als ik het er niet mee eens was, moest ik maar het klachtenformulier indienen. Dat ligt er inmiddels. Het opzegformulier heb ik ook maar vast gedownload. Dat zal ik ook wel nodig hebben. De telefoon doet het gelukkig nog wel.

F.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @Foontje,

Fijn om te lezen dat je nu weer een account hebt. Jammer dat het zo lang heeft moeten duren. Bedankt voor je terugkoppeling ;).

Bekijk in context

5 Reacties 5
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Foontje

Handig is het inderdaad niet. Jammer dat het allemaal zo moeizaam verloopt. Wel nog één vraagje. Heb je altijd twee abonnementen gehad of was het er eerst maar één?
Foontje
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Maartje,
Het zijn altijd twee abonnementen geweest op 1 klantnummer. Ik heb ruim een week geleden gevraagd het contract te splitsen in twee klantnummers, door het insturen van het "formulier contract overdracht particulier". Daar heb ik ook nog geen reactie op ontvangen. In feite is het alleen maar lastig om twee abonnementen op 1 klantnummer te hebben. Een aantal zaken kun je dan niet via My Vodafone regelen. Over My Vodafone gesproken: mijn account daar is verdwenen en een nieuw openen lukt ook niet ondanks het wissen van historie en opnieuw laden van de pagina.
Met vriendelijke groet,
F.
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @Foontje
Er zal een nieuw account moeten worden aangemaakt. Het lijkt me in idt geval verstandig om toch met de klantenservice te bellen hierover. Zij kunnen in dat geval een aanpassing doen op je oude klantnummer en een nieuw account op je nieuwe klantnummer aanmaken.
Na een splitsing kan dit helaas voorkomen. Sorry voor het ongemak.

Gr Per
Foontje
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Van af vandaag heb ik weer een My Vodafone account. Ik ben wel mijn rekeningen van de laatste maanden kwijt. Alles met elkaar ben ik er met onderbrekingen een paar weken mee zoet geweest.
F.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hey @Foontje,

Fijn om te lezen dat je nu weer een account hebt. Jammer dat het zo lang heeft moeten duren. Bedankt voor je terugkoppeling ;).
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic