Order nu de Galaxy S24 bij Vodafone
De modellen op een rij De Samsung Galaxy S24 is verkrijgbaar in drie verschillende modellen, de S24, de S24+ en de S24 Ultra. De Samsung Galaxy S24 en S24+ zijn beschikbaar in het Onyx Zwart, Marmer G...
Beste,
Ik heb mijn Vodafone mobiel abonnement opgezegd per 14 april. Mijn simkaart is per vandaag gedeactiveerd en niet meer te gebruiken. Toch krijg ik vandaag tegelijkertijd een factuur binnen waarbij verwacht wordt dat ik voor de hele maand april nog zal betalen. Ik heb bewust het stop zetten van het abonnement per 13 maart aangegeven en rekening gehouden met een maand opzegtermijn. Ik vind het erg zonde als ik alsnog voor een volle maand moet betalen terwijl ik de simkaart niet meer kan gebruiken. Als ik dit van tevoren geweten had, had ik een andere datum aangegeven voor het opzeggen. Dit stond niet duidelijk gecommuniceerd.
Met vriendelijke groeten,
Sabrina
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hoi @SabrinaK
Deze krijg je in de maand dat je abonnement eindigt, of een maand later. Op je laatste rekening kunnen eenmalige kosten staan, zoals een afkoopsom of een afbetaling van je toestel. Een afkoopsom brengen we in rekening als je je abonnement eerder beëindigt dan de einddatum van je contract.
Op je laatste rekening staan ook de laatste abonnements- en gebruikskosten. Het kan dus zijn dat je nog 1 maand vooruit moet betalen omdat deze nog in de administratie is meegenomen. Deze krijg je dan natuurlijk daarna wel weer terug. Dat is het nadeel van het vooruit betalen van abonnement gelden. Daarnaast is je rekening al opgemaakt op 1 maart en dat loopt tot eind maart en dan gaan ze de nieuwe weer opmaken op 1 april. Het geld schrijven ze wel af rond de 13/14/15 van de maand, maar je maand termijn ligt van 1 tot eind van de maand.
Ik weet niet of een Vodafone moderator (een medewerker van Vodafone) dit voor je kan versnellen om terug te krijgen. Wacht op een medewerker van Vodafone en dan kunnen die daar nog antwoord op geven. Maar over het algemeen gaat het pas een maand later.
Hoi @SabrinaK
Deze krijg je in de maand dat je abonnement eindigt, of een maand later. Op je laatste rekening kunnen eenmalige kosten staan, zoals een afkoopsom of een afbetaling van je toestel. Een afkoopsom brengen we in rekening als je je abonnement eerder beëindigt dan de einddatum van je contract.
Op je laatste rekening staan ook de laatste abonnements- en gebruikskosten. Het kan dus zijn dat je nog 1 maand vooruit moet betalen omdat deze nog in de administratie is meegenomen. Deze krijg je dan natuurlijk daarna wel weer terug. Dat is het nadeel van het vooruit betalen van abonnement gelden. Daarnaast is je rekening al opgemaakt op 1 maart en dat loopt tot eind maart en dan gaan ze de nieuwe weer opmaken op 1 april. Het geld schrijven ze wel af rond de 13/14/15 van de maand, maar je maand termijn ligt van 1 tot eind van de maand.
Ik weet niet of een Vodafone moderator (een medewerker van Vodafone) dit voor je kan versnellen om terug te krijgen. Wacht op een medewerker van Vodafone en dan kunnen die daar nog antwoord op geven. Maar over het algemeen gaat het pas een maand later.
Hey @SabrinaK. Welkom op de Ziggo Community!
Wat jammer om te lezen dat je je mobiele abonnement bij ons hebt opgezegd. Maar hier zal vast en zeker een goede reden voor zijn ^^.
Natuurlijk is het niet zo dat we je kosten in rekening brengen voor een abonnement dat niet meer loopt. Zoals @Energieboy al aangaf kan het zijn dat de opzegdatum en incassodatum elkaar kruisen waardoor je in eerste instantie nog wel voor de volle maand betaalt, maar dit wordt natuurlijk wel weer hersteld. Het te veel betaalde bedrag aan abonnementskosten, zul je automatisch terug ontvangen.
Een mooie dag gewenst en wellicht tot in de toekomst!
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
De modellen op een rij De Samsung Galaxy S24 is verkrijgbaar in drie verschillende modellen, de S24, de S24+ en de S24 Ultra. De Samsung Galaxy S24 en S24+ zijn beschikbaar in het Onyx Zwart, Marmer G...