SabrinaK

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vodafone simkaart gedeactiveerd halverwege de maand, maar wel moeten betalen voor de hele maand

Beste, 

Ik heb mijn Vodafone mobiel abonnement opgezegd per 14 april. Mijn simkaart is per vandaag gedeactiveerd en niet meer te gebruiken. Toch krijg ik vandaag tegelijkertijd een factuur binnen waarbij verwacht wordt dat ik voor de hele maand april nog zal betalen. Ik heb bewust het stop zetten van het abonnement per 13 maart aangegeven en rekening gehouden met een maand opzegtermijn. Ik vind het erg zonde als ik alsnog voor een volle maand moet betalen terwijl ik de simkaart niet meer kan gebruiken. Als ik dit van tevoren geweten had, had ik een andere datum aangegeven voor het opzeggen. Dit stond niet duidelijk gecommuniceerd. 

Met vriendelijke groeten, 

Sabrina

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @SabrinaK 
Deze krijg je in de maand dat je abonnement eindigt, of een maand later. Op je laatste rekening kunnen eenmalige kosten staan, zoals een afkoopsom of een afbetaling van je toestel. Een afkoopsom brengen we in rekening als je je abonnement eerder beëindigt dan de einddatum van je contract.

Op je laatste rekening staan ook de laatste abonnements- en gebruikskosten. Het kan dus zijn dat je nog 1 maand vooruit moet betalen omdat deze nog in de administratie is meegenomen. Deze krijg je dan natuurlijk daarna wel weer terug. Dat is het nadeel van het vooruit betalen van abonnement gelden. Daarnaast is je rekening al opgemaakt op 1 maart en dat loopt tot eind maart en dan gaan ze de nieuwe weer opmaken op 1 april. Het geld schrijven ze wel af rond de 13/14/15 van de maand, maar je maand termijn ligt van 1 tot eind van de maand.

Ik weet niet of een Vodafone moderator (een medewerker van Vodafone) dit voor je kan versnellen om terug te krijgen. Wacht op een medewerker van Vodafone en dan kunnen die daar nog antwoord op geven. Maar over het algemeen gaat het pas een maand later. 

Bekijk in context

2 Reacties 2
Energieboy
Expert
Expert
  • 11783Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @SabrinaK 
Deze krijg je in de maand dat je abonnement eindigt, of een maand later. Op je laatste rekening kunnen eenmalige kosten staan, zoals een afkoopsom of een afbetaling van je toestel. Een afkoopsom brengen we in rekening als je je abonnement eerder beëindigt dan de einddatum van je contract.

Op je laatste rekening staan ook de laatste abonnements- en gebruikskosten. Het kan dus zijn dat je nog 1 maand vooruit moet betalen omdat deze nog in de administratie is meegenomen. Deze krijg je dan natuurlijk daarna wel weer terug. Dat is het nadeel van het vooruit betalen van abonnement gelden. Daarnaast is je rekening al opgemaakt op 1 maart en dat loopt tot eind maart en dan gaan ze de nieuwe weer opmaken op 1 april. Het geld schrijven ze wel af rond de 13/14/15 van de maand, maar je maand termijn ligt van 1 tot eind van de maand.

Ik weet niet of een Vodafone moderator (een medewerker van Vodafone) dit voor je kan versnellen om terug te krijgen. Wacht op een medewerker van Vodafone en dan kunnen die daar nog antwoord op geven. Maar over het algemeen gaat het pas een maand later. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @SabrinaK. Welkom op de Ziggo Community!
Wat jammer om te lezen dat je je mobiele abonnement bij ons hebt opgezegd. Maar hier zal vast en zeker een goede reden voor zijn ^^. 

Natuurlijk is het niet zo dat we je kosten in rekening brengen voor een abonnement dat niet meer loopt. Zoals @Energieboy al aangaf kan het zijn dat de opzegdatum en incassodatum elkaar kruisen waardoor je in eerste instantie nog wel voor de volle maand betaalt, maar dit wordt natuurlijk wel weer hersteld. Het te veel betaalde bedrag aan abonnementskosten, zul je automatisch terug ontvangen.

 

Een mooie dag gewenst en wellicht tot in de toekomst!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic