badabing

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verzekering aanvragen

Hallo,

Zojuist ben ik naar de vodafone winkel geweest om te vragen of het mogelijk was een Vodafone Garant verzekering aan te vragen, terwijl ik mijn Vodafone abonnement (Galaxy S5) bij een online telecomwinkel (Belsimpel/studentmobiel etc.) verleng. Volgens hem was dit geen probleem, zolang ik maar binnen enkele dagen de bon, telefoon & doos mee nam naar de desbetreffende winkel.
Als ik echter nu op de vodafone website kijk, zie ik staan dat alleen telefoons aangekocht in een vodafone/belcompany winkel kan verzekering via Vodafone Garant. (https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/abonnement/extra-opties/verzekeringen.shtml)

Zou iemand mij kunnen vertellen wat nu de waarheid is?

Mvg

5 Reacties 5
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hey @badabing

De informatie die op onze website staat klopt. Je kunt alleen een verzekering aanschaffen als je de telefoon bij Vodafone of Belcompany hebt aangeschaft. Als je dus besluit om je telefoon bij een online webshop te kopen dan kun je helaas geen verzekering bij Vodafone afsluiten. Hopelijk heb je iets aan deze informatie! 😄
Patlieke

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En waarom is dat? Als je een vodafone abonnement hebt zou je toch ook gewoon een vodafone garant verzekering moeten kunnen afsluiten, ongeacht waar je het abonnement afsluit?

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Patlieke ,

Omdat je dan niet via Vodafone het toestel heb laten bestellen maar simlockvrij of via en externe partner, waardoor je dus niet gebruik ervan kan maken. Er kan ook niet worden bekeken hoe je toestel wordt verzonden naar jou dat wordt dus niet gedaan via Vodafone maar bij de partij waar jij het toestel opstuurt en ook komen niet alle contracten overeen met elkaar...

Verbeteren mag altijd als ik en foutje heb gemaakt.
Patlieke

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Maar of ik het nu op de site van Vodafone bestel of ergens anders, de verzending zal hetzelfde zijn. Ik laat het toestel sowieso niet naar mijn thuisadres sturen maar naar de winkel, waar ik hem dan ophaal. Zou er iets mee zijn, kunnen ze mij tenminste niet de schuld ervan geven.
En als ik dan met het toestel naar een Vodafone winkel zou gaan en die zien dat het toestel in orde is, dat zou in principe toch ook voldoende moeten zijn?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hai! @Patlieke ,

Het gaat er om dat wanneer je en abonnement neemt bij en ander bedrijf gelden hun regels.
Vodafone kan geen veranderingen aan die regels brengen en ook omdat je bij en ander bedrijf staat geregistreerd en dus niet via Vodafone zelf. Want anders zou je verzekering vanuit het bedrijf gaan waarbij je geregistreerd staat en dan naar Vodafone en dan pas naar de verzekeringsmaatschappij. Zo maak je heel wat administratiekosten erbij.

Het is helaas niet mogelijk om die verzkering erbij te nemen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic