Rikkjeeh

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verzameltopic: Time Out op je abonnement

Beste Vodafone,

Ik ga van februari 2015 een half jaar reizen in Australië/Nieuwzeeland. Echter mijn 2-jarig abonnement loopt dan nog door terwijl ik daar ben. Is er een mogelijkheid om het abonnement over te zetten naar een australisch abonnement of om het abonnement voor een half jaar (tijdelijk) stop te zetten? Anders betaal ik namelijk mijn abonnement voor niks..

Graag hoor ik een oplossing/oplossingen tegemoet hoe ik dit aan moet pakken.

met vriendelijke groet,
Rik
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo @Rikkjeeh

Je kunt je Vodafone abonnement drie tot negen maanden time-outen.
Dat kost €20,84 In die time-out-periode van in jouw geval zes maanden, betaal je geen abonnementskosten aan Vodafone. Lees wel de voorwaarden voor Vodafone Time Out grondig door. Je verliest onder andere alle kortingsregelingen en voordeel-acties op je huidige abonnement, na de Time Out-periode.

Weblink: https://www.vodafone.nl/support/abonnementen/abonnement-tijdelijk-stopzetten.shtml

Of zoek in bovenstaande zoekbalk op de zoektermen: time out formulier
En vul dat webformier eerlijk en volledig in, als je gebruik wilt maken van deze Time Out Periode.
Let dus goed op de haken en ogen !!!

Succes!

Netwerker

Bekijk in context

46 Reacties 46
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Hallo @Rikkjeeh

Je kunt je Vodafone abonnement drie tot negen maanden time-outen.
Dat kost €20,84 In die time-out-periode van in jouw geval zes maanden, betaal je geen abonnementskosten aan Vodafone. Lees wel de voorwaarden voor Vodafone Time Out grondig door. Je verliest onder andere alle kortingsregelingen en voordeel-acties op je huidige abonnement, na de Time Out-periode.

Weblink: https://www.vodafone.nl/support/abonnementen/abonnement-tijdelijk-stopzetten.shtml

Of zoek in bovenstaande zoekbalk op de zoektermen: time out formulier
En vul dat webformier eerlijk en volledig in, als je gebruik wilt maken van deze Time Out Periode.
Let dus goed op de haken en ogen !!!

Succes!

Netwerker
Rikkjeeh
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste expert,

Dankjewel nog voor je duidelijke antwoord. Ik heb nog één vraag: kan ik ergens controleren of ik kortingen/voordeelacties heb lopen op mijn abonnement? Ik wil graag weten of dit bij mij van toepassing is. Ik heb namelijk geen idee meer of er bij het afsluiten van mijn abonnement kortingen zijn ingevoerd.

Kan ik dit ergens zien of kunnen jullie dit aanggeven als ik mijn klantnummer geef?

Mvg, Rik
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Rikkjeeh, / cc @Netwerker

Als ik zo vrij mag zijn om antwoord te geven op je vervolgvraag:

Je kunt je abonnement, bundels, BloX en de daarbij horende tarieven en/of promoties nakijken op My Vodafone of je factuur. Deze kun je ook inzien via My Vodafone -> Online rekening.

luukbrederode

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
LS,

Mijn Vodafone sim only abonnement zou per 31-1-2015 weer actief zijn na een time out van 3mnd. Mijn klantnummer is 37205480. Het is nu 3-2-2015 en ik kan nog steeds niet gebeld worden, en geen smsjes ontvangen. Als ik andere mensen bel lukt dat wel. Als ik password van mijn Vodafone probeer op te vragen krijg ik de melding dat mijn sim geblokkeerd is.

Kunnen jullie nagaan waarom dit is en dit oplossen? Graag ontvang ik ook de €20,84 terug die ik heb betaald voor deze time-out.

NB: ik heb deze vraag ook getwitterd, maar krijg daar geen reactie. Vind het sowieso apart dat er niet gewoon een support emailadres is. Waarom moet het via openbare kanalen als een forum of twitter? (De chat functie is offline).
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo Luuk, Via het forum kunnen wij je hier niet verder mee helpen. Echter geef je aan dat je o.a. via Twitter contact hebt opgenomen met onze collega's. Heb je hier inmiddels al een reactie op en is het opgelost? We reageren daar namelijk op elke tweet. Ons account is te bereiken via@VodafoneNL.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
@Tijl,

Wat werkt er precies niet met je Hybride aansluiting? Wellicht kan ik je verder helpen.
luukbrederode

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb geen reactie gehad op mijn tweets waarin ik dezelfde vraag stel:
https://twitter.com/luukbrederode/status/562500839655211009
https://twitter.com/luukbrederode/status/562501887279132672

En ook niet op en tweetal waarin ik vraag of het in behandeling is:
https://twitter.com/luukbrederode/status/562687030447312896

Mis ik iets?
carmina

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Veel succes hiermee. Ik had precies hetzelfde, het heeft mij 10 dagen en vele telefoontjes naar de klantenservice gekost voordat iemand van de klantenservice aan de lijn had die capabel genoeg was om even langs de technische dienst te lopen. Ze moeten alleen maar het abonnement aan en uit zetten maar ja, daar moeten ze wel zin in hebben.

Let vervolgens ook goed op je telefoonrekening want als ze je abonnement opnieuw aanzetten worden de kosten 2x in rekening gebracht.
luukbrederode

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@carmina: bedankt voor het delen van je ervaring. Niet precies wat ik gehoopt had te horen, maar het verbaast me niet heel veel, gezien mijn eerdere ervaringen met andere telecom bedrijven en nuts bedrijven. Ik ben nog een week met vakantie en ga mezelf dus niet te veel frustreren met (internationale) telefoontjes naar een helpdesk, maar ik vrees dat ik er uiteindelijk niet aan ontkom.

@ Vodafone: ik hoop dat jullie dit als een kans zien om eens het tegendeel te bewijzen. Vooralsnog loop ik tegen een muur op van niet bestaande email, onbeantwoorde tweets en forum moderators die me niet kunnen helpen.

Ik heb ook nog maar een feedback formulier ingevuld, registratienummer 69232. Wellicht dat daar iemand achter zit die bij machte is op de juiste knoppen te drukken. Op deze manier zijn alle 'handige' communicatie kanalen in ieder geval op één plek gelinkt: dit topic.
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hoi@luukbrederode.
Als je het feedbackformulier hebt ingevuld dan kijken de specialisten na welke afspraken er zijn vastgelegd en hoe hiermee is omgegaan. Mocht er iets niet correct gelopen zijn, dan past men het aan. Je krijgt via het formulier dat je hebt ingevuld een terugkoppeling.
Groetjes, Per
luukbrederode

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mochten de specialisten het niet kunnen vinden:
Startdatum : 01-11-2014
Einddatum : 31-01-2015
(Uit het mailtje wat ik bij start van de time out heb ontvangen).
luukbrederode

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gisteren gebeld met de heldesk (0.45 per minuut) en zij concludeerde dat:
-de data component van mijn abonnement niet was geactiveerd (Dat heeft ze gedaan)
-mijn nummer niet was geregistreerd op het netwerk (o.i.d.). Ze heeft een reset gedaan, ik zou een kwartiertje mijn sim+batterij uit de telefoon halen en vervolgens weer aanmelden, dan zou alles moeten werken. Niet dus.....

-saillant detail: ik vroeg om compensatie voor de tijd dat ik geen abo heb + de moeite die ik er in moet stekenof in ieder geval teruggave van het geld dat ik betaald heb voor deze time out en telefoontjes het enige wat daar op terug kwam was 'wij kunnen hier niets aan doen'.... Ik wel dan? Wat een gepruts!

Vandaag loop ik even langs bij de vodafone winkel, heb geen zin om nog meer helpdes kosten te betalen. Verder nog steeds geen reactie op twitter noch feedbackformulier; hier op het forum is het ook goed stil. Lekker bezig Vodafone!
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@luukbrederode

Correctie, €0,45 cent per gesprek. Via Twitter hoor je gewoon een reactie te krijgen. Geef even je Twitternaam door. Dan laat ik dat nakijken.
luukbrederode

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Inmiddels is het opgelost. Ben naar de lokale Vodafone winkel gelopen. Daar hebben ze een sim wissel geprobeerd, dat mocht niet baten. Vervolgens hebben ze mijn abonnement gereset, dat bleek soelaas te bieden.

Conclusie: de oplossing die carmina 3 dagen na mijn post op het forum aangaf was de juiste. Het handigste is om naar een Vodafone winkel te gaan, al schijnen niet alle medewerkers daar zo voortvarend te werk te gaan. Van de telefonische helpdesk, Twitter en de Vodafone mensen op dit forum moet je niets verwachten.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@luukbrederode

Het forum is ook bedoeld voor algemene tips&tricks die je van anderen krijgt. Goed om te horen dat je in de winkel geholpen bent.
Anoukcl

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ga voor een periode van 4,5 maand naar Amerika toe en vraag me af wat ik het beste met mijn abbonement kan doen! Ik heb al gebeld met de klantenservice maar die hadden alleen het 'time-out' advies (waarbij je abbonement tijdelijk wordt stopgezet voor €20,00). Ik vraag me af of er geen andere mogelijkheden zijn? Voor 4,5 maand zijn die blox opties niet voordelig, want dan moet ik nog steeds mijn volle nederlandse abbonement betalen dat ik dus niet gebruik + maar weinig mb's. Ik zou namelijk het liefst gewoon dit nummer behouden en kunnen gebruiken in het buitenland.

Ik hoor het graag!
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Anoukcl,

Je kunt tijdelijk een time out aanvragen. Dit houdt in:
Een dienst die het mogelijk maakt om uw contract tijdelijk stop te zetten.
Voorwaarden Vodafone Time-out
• De dienst Vodafone Time-out is beschikbaar voor alle Vodafone Postpaid abonnementen.
• Met Vodafone Time-out kunt u een contract tijdelijk stopzetten gedurende een periode van minimaal 3 en
maximaal 9 maanden. Tijdens deze periode betaalt u geen abonnementskosten.
• De kosten van de dienst bedragen eenmalig € 20,84.
 Het mobiele nummer wordt gedurende de periode van stopzetting geblokkeerd. U kunt niet meer bellen en gebeld worden.
Tijdens deze periode betaalt u geen abonnementskosten.
• Het volledig ingevulde en ondertekende ‘Aanvraagformulier Vodafone Time-out’ dient minimaal één maand voor
de ingangsdatum te zijn geretourneerd.
• Vodafone Time-out gaat altijd in per de 1e van de gewenste maand en stopt per de laatste dag van de
aangegeven maand. Er kan dus alleen per hele maanden stopgezet worden. De dienst werkt niet met
terugwerkende kracht.
• Na de periode van Vodafone Time-out wordt je oorspronkelijke abonnement automatisch weer geactiveerd. Dit
betekent dat u weer gaat betalen voor uw abonnement en additionele diensten.
• Ondanks dat u tijdens de Vodafone Time-out periode geen abonnementskosten betaalt, verandert er niets aan
de bestaande betalingsverplichtingen van uw contract (i.e. betalingsachterstanden dienen alsnog per gestelde
datum te worden voldaan).
• Het aantal maanden dat u gebruik hebt gemaakt van Vodafone Time-out, komen bovenop uw contractueel
afgesproken contractstermijn. Wanneer u gebruik maakt van Vodafone Time-out, gaat u automatisch akkoord met
het verlengen van de contractstermijn. Voorbeeld: U heeft een contract van 24 maanden en heeft gedurende een
periode van 4 maanden gebruik gemaakt van Vodafone Time-out. De bestaande contractstermijn van 24
maanden wordt dan verlengd met 4 maanden naar een contractstermijn van in totaal 28 maanden.Eventuele kortingen of acties op abonnementen, of additionele diensten komen voorgoed te vervallen als u
gebruik maakt van Vodafone Time-out.
• Eventueel opgebouwd bundeltegoed gaat voorgoed verloren bij het ingaan Vodafone Time-out.
• U kunt maximaal 1x per contractstermijn gebruik maken van Vodafone Time-out.
• Als u gebruik maakt van Vodafone Time-out kunnen er gedurende de stopzetting geen wijzigingen worden
aangebracht aan het contract, bijvoorbeeld een abonnementswijziging.
• Tijdens de Time-out periode kunt u de stopzetting niet (tijdelijk) annuleren.
• Voor het gebruik maken van Vodafone Time-out is een automatische incasso verplicht. Dit dient ingevuld te worden op het aanvraagformulier.

Je kunt de time out terug vinden via:
https://www.vodafone.nl/support/abonnementen/abonnement-tijdelijk-stopzetten.shtml

Groetjes stevied86
Anoukcl

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Stevie,

Dankje voor je advies! Ik ben eigenlijk op zoek naar een andere mogelijkheid dan een time-out, omdat ik mijn nummer graag wil blijven gebruiken. Is die er? Bijv. dat mijn abbonement tijdelijk wordt overgezet naar een amerikaanse provider o.i.d? Ik noem maar even wat.

Groetjes,
Anouk
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Anouk,

Zover ik weet niet. Wat je wel evt kunt doen is het abonnement door iemand in jouw omgeving over te laten nemen.

Maar dat is volgens mij ook de enige andere mogelijkheid. Hoe lang loopt je contract nog?

Groetjes stevied86
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic