la_dyme

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

'Storing' ijsselstein

Al sinds donderdagmiddag 24 april kan ik in ijsselstein niet bellen of gebeld worden.
De klantenservice van Vodafone doet er heel laconiek over ("tsja, verstoringen kunnen gebeuren mevrouw. Maar we hebben het nu genoteerd (op 25 april pas!) en ik ga het doorgeven aan de technische dienst"). Ondertussen duurt dit al meer dan 48 uur en zie ik nergens communicatie van Vodafone over wanneer dit opgelost gaat worden!

Wat is er aan de hand in IJsselstein?
Wanneer kunnen wij weer bellen en gebeld worden?

Dit kun je toch niet maken? Je kunt je klanten toch niet meer dan 2 dagen (en wie weet hoe lang nog) onbereikbaar laten?

Mijn vriend en ik hebben allebei een Vodafone-abonnement, en zijn dus allebei al 2 dagen onbereikbaar. We hebben een pasgeboren dochtertje en ik vind het doodeng dat wij dus niemand kunnen bellen als er iets dringends aan de hand is. Vodafone let op: dit kunnen jullie echt niet maken. Jullie kunnen klanten niet zo behandelen. Weten jullie wel hoe gevaarlijk dit is en dat jullie er niet zo laconiek over kunnen doen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! Alle,

Zoals jullie zien is het probleem in IJsselstijn verholpen! Link: http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Storingen/3401-IJsselstein/td-p/155273 Dit houdt nu in dat je normaal gebruik kunt maken van het netwerk.

Heb je toch nog steeds geen enig bereik volg de volgende tips hier op! Wil je binnen gebruik maken van het 3G netwerk kan er geen garantie worden gegeven dat je daar ook enig bereik hebt.

Bekijk in context

30 Reacties 30
dijkrvan

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste heldesk,

Sinds gisteren kan ik niet meer bellen op lokatie 3402 in IJsselstein. Telefoon geeft regelmatig geen service aan en als ik vodafone in mijn scherm krijg kan ik niet bellen of internetten.

Als ik mij verplaats naar andere lokatie binnen het postcodegebied (500 meter noordelijk) dan kan ik alles weer.

Het lijkt er dus dat een cell die dicht bij mij in de buurt staat problemen heeeft. Willen jullie hier asap op acteren want ik kan nu bijna een dag al niet mer bellen.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Vriendelijke groet,

Robin van Dijk



pietsmit

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb er ook last van van af gisteren
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi beiden, dat klinkt inderdaad alsof er iets mis is met een lokale mast. Zouden jullie aub kort de stappen hier willen doorlopen zodat we iets beter weten of het probleem zich op beide netwerken of op één voor doet? http://forum.vodafone.nl/t5/Netwerkvragen/Help-Ik-kan-niet-bellen-sms-en-internetten/td-p/79996

Geef dan aub je nummer even door bij de klantenservice, dan kan aan de hand van jullie nummers als voorbeeld nagekeken worden of er iets mis is en wat precies.
Brammiebaby

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik woon in IJsselstein 3401 sinds gisteravond geen bereik meer. Wanneer is dit opgelost?
Sannevros

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds gisteravond kan ik op bepaalde plekken in IJsselstein(3401) niet bellen of internetten. Op jullie site staat dat er alleen een storing van het 3G netwerk is maar waarom kan ik dan niet bellen?? Is het ook duidelijk wanneer de storing verholpen zal zijn? Gr. Sanne
astrid88

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het zelfde probleem woon ook in ijsselstein 3401 heel vervelend kan niet bellen niet smse geen internet
Mini

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Hier ook hetzelfde probleem. Geen telefoon, sms, 3G
3401 IJ'stein. Behoorlijk vervelend! Wat nou als ik 112 moet bellen??
Vodafone graag een oplossing want jullie zetten op de site dat het opgelost is maar dat is het niet!
Bvd
debbydk

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier ook 3401 en voor de derde dag op rij ben ik en niet bereikbaar en kan ik niet bellen of sms'en.wordt nu wel een beetje vervelend
Mini

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Alles gecheckt. Werkt gewoon niet. Graagveen oplossing.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hallo allemaal,

Er een verstoring op het 3G-netwerk in deze omgeving. Kijk voor deze vermelding in dit topic.

Zodra het is opgelost wordt het ook vermeld in dit topic.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hallo allemaal,

Zoals vermeld op ons storingsboard is er een verstoring op het 3G-netwerk in deze omgeving. Kijk voor deze vermelding in dit topic.

Het bellen naar 112 mag geen problemen opleveren, hiervoor gebruikt je telefoon ook de netwerken van andere aanbieders. Het niet kunnen bellen kan ermee te maken hebben dat telefoongesprekken ook via het 3G-netwerk gedaan kunnen worden. Zet daarom je telefoon handmatig op het 2G-netwerk, in dat geval zou bellen wel mogelijk moeten zijn.

Mocht je in de toekomst problemen hebben een dienst, het netwerk of een product dan kun je het beste eerst zoeken op het Forum of er al een topic over bestaat. Je kunt in dat geval ook het beste reageren op het betreffende topic i.p.v. een nieuw topic hierover aan te maken.
Riananasss

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier hetzelfde verhaal, zowel voor mij als voor mijn vriend! Allebei Vodafone en sinds donderdag onbereikbaar + telkens een lege batterij door het zoeken naar netwerk.

Kunnen jullie dit z.s.m. oplossen?
Thnx!
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! Beide,

En netwerk storing is altijd vervelend om te hebben, abonneer je wel even op het volgende topic zie deze hier.
Hopelijk is deze zo snel mogelijk als opgelost gegeven, in ieder geval hopelijk is er nog wel even geduld.

Ook andere hebben hier last van en merken dit er wordt aan gewerkt.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Bericht verplaats naar Netwerkvragen, zie nieuwe link: http://forum.vodafone.nl/t5/Netwerkvragen/Storing-ijsselstein/m-p/155589#M11783
Verplaats van Feedback naar Netwerkvragen.
Mini

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Heel leuk geschreven maar als er niet gereageerd wordt dan is het logisch dat mensen nieuwe topics aanmaken. Ook hier geen mobiel netwerk en geen internet (3401) voor zowel mijn man prive en zakelijk als ik zelf. Zie op mijn telefoon geen optie voor 2G alleen 4G maar ook dat werkt niet. Inderdaad al twee dagen onbereikbaar en kan zelf niemand telefonisch bereiken. Heb ook alle andere dingen al geprobeerd die Vodafone voorstelt maar niets helpt. Helpdesk is ook zeer laconiek en zegt: ja dat is inderdaad vervelend. Daar heb ik niks aan. Los het probleem aub zo snel mogelijk op.
ed_online

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook wij hebben allebei vodafone abonnement en vanaf donderdag niet meer in staat om te bellen of gebeld te worden.

Vriendin heeft vrijdag nog naar klantenservice gebeld maar kreeg te horen dat er geen storing was ??
en ze moest anders haar mobiel 15 min uitzetten want daarna zou die het weer doen.
We hebben geen vaste telefoon dus dit is zeer onwenselijk.

Bij het storingoverzicht staat dat het aan het 3g ligt en als je naar 2g of 4g schakelt je wel weer kan bellen.
Naar 2g schakelen klopt wel maar naar 4g werkt ook niet goed.

Hoop dat er snel iets aan gedaan wordt want is eigenlijk te gek voor woorden dat dit al vanaf donderdag speelt.
k4s

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ook ik heb hier al dagen last van. Wisselen van 2g naar 3g werkt niet, telefoon uitzetten en na een tijd weer aanzetten ook niet. Mijn telefoonbatterij is niet verwijderbaar. Het lijkt wel of er sinds donderdag helemaal niets gebeurd. De monteurs zijn zeker weekend vieren? Een storing kan gebeuren, maar dat mag geen dagen duren. Het lijkt me alleszins redelijk om de dagen dat we geen gebruik hebben kunnen maken van het Vodafone-netwerk te compenseren. We betalen nu immers voor een dienst die niet geleverd wordt, en dat levert wanprestatie in de zin van art. 6:74 BW op. Zelfs wanneer in de algemene voorwaarden staat dat Vodafone daar niet aansprakelijk voor is.
la_dyme
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ja lekker meneer de moderator met je "112 kun je wel bellen".. Als mijn dochter van 2 maanden vannacht (of afgelopen donderdagnacht, vrijdagnacht, zaterdagnacht want zólang duurt het al) koorts krijgt? Moet ik dan 112 gaan bellen terwijl ik de huisartsenpost moet hebben omdat jullie een storing hebben en 112 het enige nummer is dat ik kan bellen? Dan mag ik aan de meldkamer gaan uitleggen dat ik echt niet expres misbruik maak van de alarmlijn, maar dat ik niet anders kan omdat Vodafone zich niet inspant om een storing te verhelpen die al 4 dagen duurt? En hoe dan verder? Moet ik de centralist bij 112 gaan verleiden om voor mij de huisartsenpost te gaan bellen omdat mijn kleine baby medische zorg nodig heeft? Of midden in de nacht bij de buren gaan aanbellen? We zijn weer terug in de jaren '50..

Ik snap écht niet dat jullie niet snappen dat je mensen niet dagenlang onbereikbaar kan laten. Het gaat heus niet om het feit dat we een paar dagen niet kunnen whatsappen of facebooken. Het gaat erom dat we compleet onbereikbaar zijn. Hoe zouden jullie het vinden als de storing betrekking had op je eigen regio? Dan zou het vast een stuk sneller verholpen zijn.

Het is echt duidelijk dat jullie vrijdagmiddag gewoon lekker weekend zijn gaan houden en waarschijnlijk morgen weer eens rustig verder gaan kijken naar het probleem.. Lekker over het weekend heen tillen. En ondertussen staan wij als klant compleet machteloos: Vodafone communiceert niet en lost ook niks op.

Ik vind het echt idioot dat jullie hier zo laconiek over doen. Ik denk dat we morgen allemaal Radar moeten bellen om de klantonvriendelijke houding van Vodafone te melden. Jullie laten je klanten gewoon stikken en innen abonnementsgeld voor diensten die jullie niet leveren. Jullie kunnen dan wel beweren dat jullie niet aansprakelijk zijn voor storingen, maar jullie hebben wel een inspanningsverplichting om het op te lossen. En nee, op 2G-netwerk zetten werkt niet - dan nog kan er niet gebeld worden. Dus kom vanonder die steen en oplossen dat probleem. Hop hop, het heeft nu lang genoeg geduurd.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @k4s ,

Op konningsdag verdienen hun toch ook de vrijheid van de dag die we in Nederland hebben ;)?

Ik vindt dat het voor jullie erg hinderlijk kan zijn alleen en storing blijft en storing daar moeten aan gewerkt worden en dat wordt het ook! Want als ook de tips niet hielpen ligt het echter aan de mast die daaro in IJsselstein staat.
Ik wil jullie hierbij niet betreuren.

Ik wens jullie in ieder geval het beste, en mochten er nog vragen zijn stel ze gerust achter.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic