happyr

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sms problemen samsung s5 na lollipop update 5.0

Hoi, is er al een lollipop update 5.0.1 beschikbaar voor S5? Na allerlei problemen kan ik nu ook al niet meer sms-en en dus wil ik van 5.0 update af.

Iemand suggesties?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex63

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Heb inmiddels de telefoon maar weer naar fabriek instellingen teruggezet en na wat gepuzzel ontvang ik weer sms uit het buitenland. Nu nog alle andere instellingen terug zien te zetten

Bekijk in context

26 Reacties 26
Anonymous
Niet van toepassing
Hey @happyr,

Helaas is er nog geen update voor lollipop. Wanneer deze gaat uitkomen durf ik ook niet te zeggen. Wat ik wel weet is dat ze er mee bezig zijn. Je kunt of je telefoon terugzetten naar fabrieksinstellingen of nog even wachten.
Wat je wel kunt doen is controleren of de smscentrale klopt via handleidingen.vodafone.nl

Groetjes stevied86
*moderator edit: tag + url handleidingen gefixt*
happyr
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank!
Nicole_0502

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ongeveer 2 weken geleden heb ik een update gehad op mijn Samsung Galaxy S4, maar sinds deze update kan ik mijn smsjes niet meer lezen.. Heel vervelend!

Hoe kan ik dit veranderen?

Groetjes..
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! Nicole_0502,

Helaas is dit probleem bij vele Galaxy S4 gebruikers te merken die hun toestel lieten updaten naar Android versie Lollipop. Er is gelukkig nog en mogelijkheid om toch nog je smsjes te lezen. Dit kan onder andere met Vodafone message + of Google Hangouts.

Zo kun je nog steeds gebruik maken het smsen maar iets moderner ;).
Nicole_0502

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je antwoord!! 🙂
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Graag gedaan Nicole_0502 :)! Mocht me bericht de oplossing zijn vink je deze dan voor andere gebruikers even aan, thanks!
Fijne avond.
johnwilson

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ontvang wel sms maar kan um niet openen?

Moderator: Titel aangepast van sms naar Kan sms niet openen
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hej johnwilson,

Ik zie dat het gaat om de Samsung Galaxy S4? Na de update naar 5.0 zijn er problemen met SMS. Dit is gelukkig te verhelpen door bijvoorbeeld en alternatieve app te downloaden als, Vodafone Message + of Google Hangouts.

Moderator: Titel aangepast
jerkens

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb dus hetzelfde probleem. Ik kan geen sms ontvangen op mijn Note3. Veel van de tips heb ik geprobeerd, zonder resultaat (helaas).

Op een ander forum las ik dat een andere optie nog kan zijn, het terugzetten van de fabrieksinstellingen. Maar aangezien het hier om een zakelijk toestel gaat, heb ik niet alle gegevens beschikbaar, om alles weer werkend te krijgen. Dus voor mij niet echt een oplossing. Wat zou ik nu nog kunnen doen?

Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
jerkens

Zover ik vernomen heb is inderdaad het terugzetten naar de fabrieksinstellingen de enige optie. Verder kun je natuurlijk altijd gebruik maken van alternatieve sms apps zoals SamsungExpert hierboven al aangaf.
Alex63

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Sinds de laatste upgrade van mij S5 kan ik geen sms meer ontvangen van onze vrienden in Engeland en Ierland.
Deze upgrade heb ik op 1 juni geinstalleerd. Zij ontvangen mijn sms-jes wel maar als ze daarop reageren komt de sms niet meer aan.
Ik lees overal dat dit aan de provider in het buitenland ligt maar dat kan niet waar zijn omdat vorig weekend, dus voor de upgrade nog wel sms-jes zijn ontvangen.
Hoe kunnen we dit oplossen?

Overigens werkt het werken met een ander programma ook niet.
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Alex63,

Ik raad je dan aan om een back up te maken en dan terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Of wachten op een software update.

Groetjes stevied86
Alex63

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ga ik dat proberen hoewel ik daar weinig vertrouwen in heb. Heb dat namelijks wel eens eerder gedaan met een S3 en dat leverde alleen maar meer problemen op. Enig idee wanneer er een update komt?
Anonymous
Niet van toepassing
Helaas heb ik daar geen idee van. Ik raad je aan om de website www.androidworld.nl hiervoor in de gaten te houden.

Groetjes stevied86
Alex63

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ga ik zeker doen howel ik steeds meer ga denken dat het echt aan deze versie ligt.
Wanneer ik teurg ga naar een ander toestel S5mini kan ik wel ontvangen. Ook ligt het niet aan de buitenlandse provider van de afzender aangezien mijn partner een zakelijk abonnement heeft van Vodafone en via dat abo worden wel Sms-jes uit het buitenland ontvangen.
Iemand nog een slimme oplossing?
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Alex63

Om eerlijk te zijn denk ik ook dat het aan deze versie van android ligt. Het is namelijk niet de eerste keer dat we dit tegen komen.
Welke apps heb je proberen te gebruiken?

Groetjes stevied86
Alex63

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb de standaard Samsung app, Messenger+ van Vodafone en HangOuts geprobeerd maar allen met hetzelfde resultaat.
Anonymous
Niet van toepassing
Je zou eventueel Textra nog kunnen proberen maar anders zit er helaas niks anders op dan wachten op een nieuwe update

Groetjes Stevied86
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Alex63 , heb je nog een oplossing gevonden?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic