ErikNL

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Slecht bereikbaar - melding nummer niet in gebruik

Ik krijg vaak te horen van mensen die mij proberen te bellen dat ze de melding krijgen dat het nummer niet in gebruik is. Ook lijkt hij dus niet over te schakelen naar voicemail. Dit probleem bestaat al geruime tijd. Het nummer heb ik al meer dan 5 jaar.
 
Erg vervelend want mensen denken dat mijn nummer niet klopt. Heeft iemand hetzelfde probleem en/of weet een oplossing of waar het probleem ligt?
5 Reacties 5
BruceD

Gedreven Meedenker
  • 35Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Eric, vervelend dat je niet goed bereikbaar bent. Heb je dit probleem op meerdere locaties? Of alleen op 1 locatie? Groeten, Bruce
laurenskoster

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb dit probleem ook, ben een paar maanden geleden overgestapt naar Vodafone vanaf Tmobile. Dit probleem had ik eerder niet. Het maakt niet uit waar ik ben; één op de drie binnenkomende telefoontjes ontvang ik niet en de beller krijgt te horen dat het nummer niet in gebruik is.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 734Likes
Hi Laurens, allereerst welkom op het forum! Vreemd dat je deze klachten ondervindt. Heb je de mogelijkheid om je simkaart eens in een ander toestel te testen? Zo kunnen we erachter komen of het aan je toestel, simkaart of netwerk ligt.
JonathanNL

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb dit probleem ook.
Ik heb met hetzelfde toestel (en nummer) op het KPN netwerk gezeten en daar had ik dit probleem niet.
 
Het gaat niet om 1 specifieke plek en ik hoor van nagenoeg iedereen die mij regelmatig belt dat ze regelmatig deze melding te horen krijgen. Ik vind het eigenlijk onvergevelijk dat deze melding uberhaubt wordt gebruikt door Vodafone. Dit is namelijk een zakelijke nummer waar ook (potentiele) klanten op bellen. Als ze horen dat het nummer buiten gebruik is kan het heel goed zijn dat het ook de laatste keer is dat ze mij proberen te bellen op dit nummer.
Mijn nummer is niet buiten gebruik (lees: jullie vergeten in ieder geval niet om kosten in rekening te brengen voor mijn abonnement!). Als er om wat voor reden dan ook geen verbinding kan worden gemaakt met mijn nummer kan er toch netjes worden doorgeschakeld naar mijn voicemailbox? Daar is dat ding toch voor?
 
Daarnaast krijg ik ook regelmatig smsjes van gemiste oproepen terwijl mijn telefoon nooit is overgegaan. Dat gebeurt ook vaak als ik thuis ben, waar ik vol bereik heb.
 
Frustratieniveau is hoog. Een snelle, maar vooral goede en permanente oplossing, is gewenst!
 
 
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Jonathan,

Bedankt voor je berichtje. Ik kan me voorstellen dat je hier niet op zit te wachten en de voicemail zou inderdaad moeten inschakelen op het moment dat je niet bereikbaar bent. Ik raad je aan om even contact op te nemen met de klantenservice. Dan kunnen ze je gegevens erbij pakken en dit in onderzoek nemen. Wat eventueel kan helpen is om in de Vodafone winkel een nieuwe simkaart te halen. Het is mogelijk dat hij defect is. De eerste simwissel is gratis, neem dan wel je ID bewijs en pinpas mee ter controle.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic