Ik heb dit probleem ook.
Ik heb met hetzelfde toestel (en nummer) op het KPN netwerk gezeten en daar had ik dit probleem niet.
Het gaat niet om 1 specifieke plek en ik hoor van nagenoeg iedereen die mij regelmatig belt dat ze regelmatig deze melding te horen krijgen. Ik vind het eigenlijk onvergevelijk dat deze melding uberhaubt wordt gebruikt door Vodafone. Dit is namelijk een zakelijke nummer waar ook (potentiele) klanten op bellen. Als ze horen dat het nummer buiten gebruik is kan het heel goed zijn dat het ook de laatste keer is dat ze mij proberen te bellen op dit nummer.
Mijn nummer is niet buiten gebruik (lees: jullie vergeten in ieder geval niet om kosten in rekening te brengen voor mijn abonnement!). Als er om wat voor reden dan ook geen verbinding kan worden gemaakt met mijn nummer kan er toch netjes worden doorgeschakeld naar mijn voicemailbox? Daar is dat ding toch voor?
Daarnaast krijg ik ook regelmatig smsjes van gemiste oproepen terwijl mijn telefoon nooit is overgegaan. Dat gebeurt ook vaak als ik thuis ben, waar ik vol bereik heb.
Frustratieniveau is hoog. Een snelle, maar vooral goede en permanente oplossing, is gewenst!