Anton81

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Sinds Android 6 update op Samsung S5 val het Vodafone netwerk elke 5 minuten weg

Sinds onvegeer een week heb ik de Android 6.0 update ontvangen op mijn Samsung S5. Telefoon draait iets beter dan eerder, performance is wat beter.
Echter, elke 5 minuten heb ik dat het Vodafone netwerk uitvalt. Een vriend van mij ( ook Samsung S5/ Vodafone) had precies hetzelfde probleem.
Het probleem doet zich niet voor als hij met zijn auto de grens over rijdt, België in. Daar werkt de Samsung S5 prima. Eenmaal weer in NL op het Vodafone netwerk valt het netwerk elke 5 minuten weg.

Ons vermoeden is:
- dat alle Vodafone klanten met een Samsung S5 sinds de Android 6 update hier last van hebben.
- het probleem is extra goed zichtbaar als men in de auto zit (schakelen van netwerk paal tot paal)
- bij de update naar Android 6 zijn de Vodafone netwerk configuratie instellingen voor 4G corrupt geraakt

Oplossing:
1. Ga naar settings, More networks, Mobile networks
2. Zet network mode op: 3G/2G (auto connect)
3. problem solved!

Conclusie:
Ik betaal nu Vodafone voor 4G, maar ik kan het niet gebruiken. Hopelijk komt er snel een fix!
135 Reacties 135
Jordy16v

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Goeiemiddag, ik heb hem bij Galaxyrom.com gevonden. geloof ik, weet niet meer zeker en mn computer weet t ook niet meer haha. Maar hij werkt dat is't belangrijkste 🙂
Jordy16v

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Gistermiddag telefoontje van de Vodafone winkel in Middelburg. Ze had contact gehad met Samsung en Samsung erkend het probleem en mijn toestel wordt omgeruild voor een nieuw toestel.
Aangezien de S5+ niet meer leverbaar is door Vodafone krijg ik een waardecheque twv de nieuwwaarde van het toestel. Ik mag dus binnenkort een nieuw toestel uitzoeken bij de Vodafone winkel.
Helaas gaat hier nog wel 1 a 2 weken over heen maar ik heb dan iig wel een nieuw en werkend toestel (bijv S6 of S7).

Dus mijn advies voor mensen die niet zelf willen flashen, laat de Vodafone winkel desnoods contact op nemen met het filiaal Middelburg maar iig met Samsung zelf. dus niet Dynafix maar Samsung.!!
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Jordy16v Dan heb je mazzel maar toch raar dat ze dat doen terwijl het probleem inmiddels softwarematig verholpen is.
Kaastostie

Gedreven Ontdekker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes



Dat laat zien dat Vodafone totaal geen goede interne communicatie heeft (misschien ook door de update?)
Waarschijnlijk staat er ergens een storing op de backlog bij samsung en vodafone zelf en niemand die daarachteraan zit. Rare gang van zaken dit.

Ik ga dus ook maar aan de slag met de tips die hier gegeven zijn.

Kloppen de links nog voor de firmware en Odin? (zit op werk, kan nu niet verifieren)
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Kaastostie je moet die link van Jordy16v gebruiken, de Rom op Sammobile heeft nog de oude baseband. Volgens mij werken de linkjes van WeTransfer een week dus moet nog lukken.
Kaastostie

Gedreven Ontdekker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Top! Goed werk mannen!
Ivo_Beekers

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb geen behoefte om mijn telefoon te flashen, maar ben wel erg teleurgesteld dat er na meer dan 2 maanden nog steeds geen fatsoenlijke oplossing is. Heeft het dan zin om mijn toestel op te sturen en dan dezelfde onzin retour te krijgen? Enige oplossing is een fatsoenlijke update uitsturen of een tegoedbon voor een nieuw toestel als dat niet kan. 4g werkt gewoon niet meer in het dagelijks gebruik.
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Ivo_Beekers Als je de non-branded software niet wil flashen dan moet je gewoon nog even wachten vrees, in het verleden is gebleken dat Vodafone al gauw een maand later komt met deze updates zodat ze hem zelf ook nog kunnen "testen" ...
jrwalker

Stamgast
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes
Kreeg bericht dat de case is gesloten, mijn mobiel is volgens zegge in orde (reparateur zegt dat).
Dus Vodafone laat het daarbij , doet dus verder niets aan het bekende software probleem.
Gelukkig heb ik de non-branded software geinstalleerd anders zou het probleem nog steeds bestaan.
Vodafone ik zit nog bijna een jaar aan jullie vast, daarna stap ik over na een andere provider (met mij ook een hoop andere klanten denk ik zo) Zo ga je niet met klanten om Vodafone, schandalig gewoon.
WMuetstege

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb al weken hetzelfde probleem. Van het kastje naar de muur gestuurd.

ff domme vraag: hoe installeer ik non-branded software? mvg W
Jordy16v

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Mijn toestel is vorige week opgestuurd en gister gecrediteerd, ik mag dus een nieuwe uitzoeken.

Mochten ze bij Vodafone zelf de procedure niet weten zou ik zeggen laat ze contact opnemen met filiaal Middelburg. De medewerkster aldaar heeft voor mij zelf contact opgenomen met Samsung en die erkende het probleem en daardoor mag ik nu een nieuw toestel uitzoeken ter waarde van de toenmalige nieuw prijs van het toestel.

Mocht je toch willen flashen staat HIER de tutorial van Odin.
HIER staat de unbranded firmware en Odin.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi ,

Goed om te weten dat de problemen bij je zijn opgelost! Hopelijk geniet je weer van je nieuwe Glaaxy S5 ;).

Over het gebruik van Odin:

*Het is belangerijk dat als je gebruikt maakt van Odin je hier ook ervaring in hebt, kans dat het toestel verloren gaat kan gebeuren bij niet ervaren.
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Als je de instructies volgt dan kan er weinig misgaan, ik had ook niet veel ervaring voordat dit akkefietje met de S5 begon. Inmiddels meer geflashed dan me lief is...
Aan de andere kant, er zijn ook mensen die alles kunnen verprutsen en het is altijd op eigen risico natuurlijk.
jrwalker

Stamgast
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes
Ik heb wederom contact gezocht met de klantenservice van Vodafone, zou niet hebben meegewerkt met het doen van een netwerkcheck, het ik ik wel gedaan. Daar komt uit dat mijn toestel defect is, en moet worden opgestuurd.
Wil nu eigenlijk wel voor een coulance in aanmerking komen, jullie niet?
Misschien toch dat we gezamelijk wat moeten ondernemen?
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
jrwalker ik ben eigenlijk wel blij dat ik nu een goed werkend toestel heb en het gedoe voorbij is. Bovendien wacht ik liever op de volgende generatie Nexus telefoons die over enkele maanden arriveren. Dus nog even uitzingen tot juli 2017 en dan snel naar KPN met een Nexus wat mij betreft. 2 vliegen in één klap...
jrwalker

Stamgast
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes
Begrijp je volkomen Rick , moet het zelf ook uitzingen tot juli volgend jaar, daarna stap ik ook over naar de KPN met een eigen telefoon.
Vanochtend gebeld met de Geschillencommissie Telecommunicatie Diensten, wacht nog even wat Vodafone mij gaat aanbieden. Gevraagd om coulance, of een andere regeling.
Krijg ik NIET het gewenst antwoord, dan ga ik alsnog een klachtindienen bij de Geschillencommissie.
De mensen aan de telefoon waren heel aardig en willen mij graag helpen.
Eigenlijk zouden alle gedupeerde klanten dit moeten doen, want je service staat niet hoog in het vaandel bij Vodafone.
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
jrwalker ik vind het goed dat je dit doet hoor. Wat hoop je te krijgen? Ik zou het wel netjes vinden om een maandje geen abonnement te hoeven betalen ivm de overlast. Maar ja, ik had mijn telefoon al unbranded gemaakt toen 5 werd gelanceerd... In feite niet illegaal en toestel is nog steeds door Vodafone verkocht maar goed, ik zie de discussies al komen...
Anton81
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
jrwalker

Goed bezig! Houdt mij/ons aub op de hoogte?

In principe heb ik 4G al uitstaan sinds ik die workaround postte op dit forum. Ik betaal wel voor 4G, dus ik verwacht minimaal een bosje bloemen + excuses van Vodafone 🙂
Anton81
topicstarter
Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Rick_Blaine ik ben ook voornemens om iig een Nexus toestel te nemen. Ik twijfel nog even welke provider. T-Mobile of KPN... mijn contract loopt tot maart 2017.
jrwalker

Stamgast
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes

Vodafone legt de klacht naast zich neer > Samsung is verantwoordelijk


Klacht - Abonnement



Home | Contact | Inloggen


Antwoord op uw e-mail
Klacht - Abonnement


19-08-2016 Ons antwoord
Beste Joop,
Bedankt voor je e-mail!
Ik probeerde vooral duidelijkheid te krijgen, omdat ik geen melding in het systeem zag dat het om een update zou gaan. Posts op het forum staan hier niet in.
Als het inderdaad aan de softwareupdate ligt, kan ik hierin geen tegemoetkoming doen. Dit valt onder problemen met het toestel en is dus de verantwoordelijkheid van de fabrikant.
Wist je dat Vodafone nu ook al je vragen via chat beantwoordt? Je vindt de chatbutton hier.
Met vriendelijke groet,
Max
Vodafone Online Feedback

19-08-2016 Uw vraag
Klacht - Abonnement

td.header { } td.text { padding-left: 4px; padding-right: 4px; } td.label { } td.data { }

Ik begrijp deze reactie niet, iedereen weet dat het probleem zit in de software update en niet aan mijn simkaart of een defect toestel..
Dat moet ook bij u bekend zijn, eergister nog gebeld daar werd mij ook verteld dat het wachten is op een software update van Samsung..

Misschien kunt u even op het forum kijken dat zult u zien dat ik niet de enige ben met dit probleem.

Re:
Sinds Android 6 update op Samsung S5 val het Vodafone netwerk elke 5 minuten weg

Ik heb de netwerkcheck wederom uitgevoerd, het toestel zou defect zijn, dat klopt gedeeltelijk.. Het is de software UPDATE die niet goed is...

Wil daarom nu een coulance hebben,en niet weer worden afgescheept met allerlei verhalen....

Ben met de medegebruikers van het Forum bezig om gezamenlijk de media op te gaan zoeken, denk dat aan Radar de consumentenbond.

Ga dat zeker doen als u niet met een gepaste
oplossing komt !!

Met vriendelijke groet,

Joop Mihaly

Home | Contact | Inloggen

Antwoord op uw e-mail

Klacht - Abonnement

18-08-2016 Ons antwoord

Beste Joop,
Bedankt voor je e-mail! html
Wat jammer om te lezen dat je in het afgelopen jaar meerdere
klachten had. Ik begrijp echter dat deze klachten destijds zijn opgelost. html
Wat betreft het toestel en de update, is het inderdaad een spijtige situatie. Ik lees echter terug dat je vooral geen 4G hebt buiten de stad. Dat zou dus aan de lokale dekking kunnen liggen. Ik wil dan ook aanraden de netwerkcheck te doen op deze link. Ik zie dat dit eerder ook al is aangeraden via de winkel, maar toen is geweigerd. Zodra dat is gedaan kijken we natuurlijk naar een mogelijke coulance. html
Wist je dat
Vodafone nu ook al je vragen via chat beantwoordt? Je vindt de chatbutton hier .
Met vriendelijke groet,
Max
Vodafone Online Feedback html

18-08-2016 Reactie.

Beste heer, mevrouw,

Bedankt voor je feedback!

We hebben je verzoek in behandeling genomen en zullen je binnen 2 werkdagen van antwoord voorzien.

Let op! Deze e-mail conversatie kun je niet terug zien in My Vodafone.

Met vriendelijke groet,
Vodafone Klantenservice

18-08-2016 Uw vraag

Betreft : klacht

Categorie : abonnement
Channel : Web Consumer
Aanhef : M
Naam :
Mobiel :
Telefoon :
E-mail :
Klantnummer :
Repeat contact : Yes
Opmerking : Ik ben drie abonnee bij Vodafone, er is tijdens mijn contract van alles mis gegaan. Het begon augustus 2015 toen ik een multisimkaart mijn andere simkaart werkte niet opgelost daarna heeft het maanden geduurd voordat mijn multisim op 4G ging werken. Oke het volgende (bestaande) probleem: Een paar
maanden geleden was ik door mijn mobile internetdata op, extra blox ingeschakeld. Lukte niet de klantenservice moest er aan te pas komen. Uitzetten van deze blox lukte wederom niet, weer de moest de klantenservice eraan te pas komen. Dit heeft ook weer een paar maanden geduurd voordat het probleem met uitschakelen was opgelost. Twee maanden geleden kwam er een software update (Samsung Galaxy 5 4G+) Na de update viel constant de verbinding weg als ik ging rijden. Ik ben toen naar de Vodafonewinkel gegaan
(buikslotermeerplein Amsterdam_noord) Werd daar schofterig behandeld, twee keer de mobiel op moeten sturen. Software update nieuw binnenwerk , kortom mobiel weer terug maar de problemen blijven bestaan tot op heden. Dus al twee maanden geen 4G netwerk. Vorige maand kreeg ik een hoge mobilerekening, weer bellen, uiteindelijk weer opgelost. Ik hoop dat de rekening van deze maand nu weer correct is? Denk er stellig over om na om volgend jaar een andere provider te nemen. Want Vodafone gaat niet correct met zijn
klanten om . Gisteren weer gebeld, toen werd mij verteld (uiteindelijk) dat er een software update moet komen voor mijn mobiel. Een coulance zou toch het minste zijn wat Vodafone voor mij zou kunnen doen, ik denk dan aan b.v. Extra internet data of een tegemoetkoming van de abonnementskosten.
In afwachting,
Hoogachtend,

Joop Mihaly

Je persoonlijke gegevens worden met de grootst mogelijke zorgvuldigheid behandeld en beveiligd. Vodafone conformeert zich aan alle wet- en regelgeving die in
het kader van privacybescherming van belang is. Meer informatie hierover vind je in onze Privacy Statement .
18-08-2016 Ons antwoord
Beste Joop,
Bedankt voor je e-mail!
Wat jammer om te lezen dat je in het afgelopen jaar meerdere klachten had. Ik begrijp echter dat deze klachten destijds zijn opgelost.
Wat betreft het toestel en de update, is het inderdaad een spijtige situatie. Ik lees echter terug dat je vooral geen 4G hebt buiten de stad. Dat zou dus aan de lokale dekking kunnen liggen. Ik wil dan ook aanraden de netwerkcheck te doen op deze link. Ik zie dat dit eerder ook al is aangeraden via de winkel, maar toen is geweigerd. Zodra dat is gedaan kijken we natuurlijk naar een mogelijke coulance.
Wist je dat Vodafone nu ook al je vragen via chat beantwoordt? Je vindt de chatbutton hier.
Met vriendelijke groet,
Max
Vodafone Online Feedback

18-08-2016 Reactie.
Beste heer, mevrouw,

Bedankt voor je feedback!

We hebben je verzoek in behandeling genomen en zullen je binnen 2 werkdagen van antwoord voorzien.

Let op! Deze e-mail conversatie kun je niet terug zien in My Vodafone.

Met vriendelijke groet,
Vodafone Klantenservice
18-08-2016 Uw vraag
Betreft : klacht
Categorie : abonnement
Channel : Web Consumer
Aanhef : M
Naam :
Mobiel :
Telefoon :
E-mail :
Klantnummer :
Repeat contact : Yes
Opmerking : Ik ben drie abonnee bij Vodafone, er is tijdens mijn contract van alles mis gegaan. Het begon augustus 2015 toen ik een multisimkaart mijn andere simkaart werkte niet opgelost daarna heeft het maanden geduurd voordat mijn multisim op 4G ging werken. Oke het volgende (bestaande) probleem: Een paar maanden geleden was ik door mijn mobile internetdata op, extra blox ingeschakeld. Lukte niet de klantenservice moest er aan te pas komen. Uitzetten van deze blox lukte wederom niet, weer de moest de klantenservice eraan te pas komen. Dit heeft ook weer een paar maanden geduurd voordat het probleem met uitschakelen was opgelost. Twee maanden geleden kwam er een software update (Samsung Galaxy 5 4G+) Na de update viel constant de verbinding weg als ik ging rijden. Ik ben toen naar de Vodafonewinkel gegaan (buikslotermeerplein Amsterdam_noord) Werd daar schofterig behandeld, twee keer de mobiel op moeten sturen. Software update nieuw binnenwerk , kortom mobiel weer terug maar de problemen blijven bestaan tot op heden. Dus al twee maanden geen 4G netwerk. Vorige maand kreeg ik een hoge mobielerekening, weer bellen, uiteindelijk weer opgelost. Ik hoop dat de rekening van deze maand nu weer correct is? Denk er stellig over om na om volgend jaar een andere provider te nemen. Wat Vodafone gaat niet correct met zijn klanten om . Gisteren weer gebeld, toen werd mij verteld (uiteindelijk) dat er een software update moet komen voor mijn mobiel. Een coulance zou toch het minste zijn wat Vodafone voor mij zou kunnen doen, ik denk dan aan b.v. Extra internet data of een tegemoetkoming van de abonnementskosten.
In afwachting,
Hoogachtend,

Joop Mihaly







E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic