Anton81

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Sinds Android 6 update op Samsung S5 val het Vodafone netwerk elke 5 minuten weg

Sinds onvegeer een week heb ik de Android 6.0 update ontvangen op mijn Samsung S5. Telefoon draait iets beter dan eerder, performance is wat beter.
Echter, elke 5 minuten heb ik dat het Vodafone netwerk uitvalt. Een vriend van mij ( ook Samsung S5/ Vodafone) had precies hetzelfde probleem.
Het probleem doet zich niet voor als hij met zijn auto de grens over rijdt, België in. Daar werkt de Samsung S5 prima. Eenmaal weer in NL op het Vodafone netwerk valt het netwerk elke 5 minuten weg.

Ons vermoeden is:
- dat alle Vodafone klanten met een Samsung S5 sinds de Android 6 update hier last van hebben.
- het probleem is extra goed zichtbaar als men in de auto zit (schakelen van netwerk paal tot paal)
- bij de update naar Android 6 zijn de Vodafone netwerk configuratie instellingen voor 4G corrupt geraakt

Oplossing:
1. Ga naar settings, More networks, Mobile networks
2. Zet network mode op: 3G/2G (auto connect)
3. problem solved!

Conclusie:
Ik betaal nu Vodafone voor 4G, maar ik kan het niet gebruiken. Hopelijk komt er snel een fix!
135 Reacties 135
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Ik krijg net een update binnen, straks thuis even installeren! Maar 10mb maar wel verbeteringen in apparaat prestaties...
jrwalker

Stamgast
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes
Ben benieuwd Rick, jammer dat er zo weinig mensen met dit probleem reageren.
Want ik denk dat je gezamelijk een stuk sterker staat bij een eventuele claim en oplossing.


vr gr
Joop
Jordy16v

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Ik zie op de site van Sammobile idd de update voor de S5+, maar alleen voor de unbranded versie. Nu maar hopen dat die update het probleem oplost en dat de VF branded update dan ook ASAP uitgerold word...!! Helaas zelf nog geen tijd gehad ivm werk om naar de winkel te gaan, dus dat word vanmiddag pas op in de loop van volgende week.

Ben benieuwd op de update bij Rick het gaat oplossen.!
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Ik kon niet wachten en heb onderweg in Soest de update al geïnstalleerd. Daarna met de telefoon in de hand met Google Maps navigatie aan naar huis gefietst, ongeveer 3 km en 15 minuten. Geen enkele keer viel de 4G(+) weg en ook GPS bleef actief (ook mijn appje Maps snelheidsmeter bleef de snelheid aangeven, die viel altijd als eerste uit bij verlies van GPS). Ik ben dus wel voorzichtig positief, moet het nog wel testen in de auto natuurlijk.
Ik heb de G901FXXU1CPG2 erop staan, dat is dus de Nederlandse unbranded versie na de update. Een aanrader hoor, met Odin zet je zo de unbranded versie over de Vodafone versie, geen root of wat dan ook nodig.
Jordy16v

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Ik ben (voorlopig) helemaal happy.
Net via Odin de unbranded update erop gezet en 4G blijft nu gewoon stabiel en valt niet meer weg.

Draai nu op : G901FXXU1CPF6/G901FPHN1CPF2/G901FXXU1CPG2.

Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Jordy16v Top dat je het ook gedaan hebt. Die versie heb ik ook, dat krijg ik te zien als ik op updates controleer. Ik raad iedereen aan om ook te gaan flashen, er staan genoeg instructies online (filmpjes etc) over hoe het moet.
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Jordy16v Misschien een idee om die firmware even op WeTransfer te zetten door hem naar jezelf te mailen? Dan kun je de download link hier posten. Veel mensen zullen dat wel fijn vinden ipv de langzame of betaalde download van Sammobile 😉
Jordy16v

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
hij is aan t uppen, zal zo de download link posten 🙂
Jordy16v

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
De download link voor de firmware en voor Odin.


https://we.tl/Rmaxx08rxX


En de tutorial voor Odin staat hier --> http://www.samsungodindownload.com/odin-tutorial/



Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Jordy16v super!
jrwalker Durf je het aan? 🙂
jrwalker

Stamgast
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes
@ Ik had een andere versie gedownload waarschijnlijk, jouw versie nu geinstalleerd.
Bij mijn versie viel het netwerk nog weg..Maar kwam wel weer snel terug toen ik reed met de routeplanner.
Jouw versie is wat groter, je hoort het morgenavond hoe het is gegaan..
Jullie beide vast bedankt !!
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
jrwalker "mijn versie" had ik een maand geleden gedownload, en die heeft vanochtend de OTA update van 10mb gehad. De versie die Jordy16v heeft gedownload van Sammobile is die van 5 augustus, zie http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G901F/
Daar zit de fix al in, zo te horen aan zijn verhaal.
Jordy16v

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Ik had in 1e instantie ook de update van Sammobile erop gezet, maar daar bleek de Baseband versie alsnog de oude VF versie te zijn waardoor inderdaad de 4G verbinding steeds weg viel.
Met de download die ik gepost heb download je de unbranded en goed werkende firmware.

Hij staat er bij mij nu een paar uur op en heeft met Pokémon Go het steeds goed gedaan op 4G+.


Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Jordy16v dus die versie van gisteren is niet goed? Vaag hoor... Ik weet ook niet echt wat al die termen en versies allemaal betekenen, hoor...Mijn baseband is G901FXXU1CPG2, heb jij die ook?
Jordy16v

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Klopt, CPG2 is de bugloze baseband versie. En het is een originele Samsung ROM dus je garantie vervalt ook niet (tenzij je het op miraculeuze manier weet te verkloten en je je telefoon bricked 🙂 )
jrwalker

Stamgast
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes
Ben vanochtend in Zandvoort geweest, gereden met met routeplanner (Tom-Tom Go) op mijn Samsung S5+ je wilt het geloven of niet de netwerkverbinding met Vodafone viel niet meer weg ( 4G)
Zelfs niet toen ik in de Coentunnel reed, Deze nieuwe ROM werkt voortreffelijk.
Beide heren hartstikke bedankt !!!
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Hahaha, mooi om te horen, !
Leve de zelfredzaamheid 😄

In deze hele soapserie krijgt Samsung van mij een dikke onvoldoende omdat ze een slechte en slecht geteste ROM hebben uitgebracht, en Vodafone wat mij betreft een 1 voor de slechte communicatie en het totale gebrek aan inzet om dit probleem voor hun klanten op te lossen. Daarmee bedoel ik Vodafone als bedrijf, ik leg de schuld niet bij de moderaters hier.

en collega's: Ik hoop dat jullie dit kunnen voordragen bij Vodafone als voorbeeld van hoe het niet moet en hoe je je klanten niet hoort te behandelen. Door dit hele verhaal zijn jullie waarschijnlijk minstens 3 trouwe klanten kwijtgeraakt, zodra hun contract is afgelopen...
Joe1983

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ze hebben net bij mij 5.2 terug gezet (afgelopen zaterdag) en werkt goed >.> en lees nu net deze berichten 🙂 ga toch die nieuwe rom proberen 🙂 Maar ze zijn mij idd als klant kwijt zodra contract verlopen is aangezien het zeer onbeschoft behandelen door de customer service 2x call's afsluiten zonder contact op te nemen en afspraken niet nakomen om de winkel in te lichten met de problemen wat was toegezegd.



jrwalker

Stamgast
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes
Ze hebben mij ook onbeschoft behandeld in de Vodafonewinkel en de reparateur van Samsung Dynafix door te zeggen dat ik mijn mobiel maar op 3G moet zetten (dat staat ook de in de reparatienota).
En het ontkennen dat er wat mis is met de software.

Het is van de domme dat wij als klanten zelf het probleem moeten oplossen zonder enige hulp van wie dan ook..!!
Waar ik me het meeste aan stoor is het feit dat als je belt met Vadafone, ze net doen of dat jij de enige bent met dit probleem. Ik moet mijn mobiel nog verder testen in een gebied waar een slechte 4G dekking is, hij zou dan moeten omschakelen naar de 3G...
timvzo

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Jordy, Ik ben de nieuwe baseband aan het downloaden. Waar heb jij die precies vandaan gekregen? ik kan hem namelijk niet vinden op Sammobile. Veel mensen op de XDA forums hebben ook last van hetzelfde probleem en ik wil hun ook even een link toesturen. Ik zit zelf bij KPN en zal van de week deze firmware erop zetten om te kijken of het probleem ook voor het KPN netwerk opgelost is.

En heel erg bedankt

groetjes,

Tim
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic