Ik heb inmiddels redelijk wat ervaring opgedaan met de SignaalPlus. Het probleem dat ik het meest tegen kom is de Experia router van KPN, in de meeste gevallen op glasvezel. Bij de meeste gevallen was er een 2e router op aangesloten en voor de meeste zaken werkt dat prima. Maar de SignaalPlus heeft hier wel problemen mee omdat de SignaalPlus server van buiten af verbinding moet kunnen maken met de SignaalPlus. En dan moet dat door 2 routers heen en daar gaat dat fout. Andere zaken gaan wel goed omdat je daar alleen zelf verbindingen maakt van binnen naar buiten.
In de meeste gevallen was de 2e router niet ingesteld op bridge modus. Even in Jip & Janneke taal: dan zijn er 2 kapiteins op het schip die commando's geven, zowel de Experiabox als de 2e router. Bij binnenkomende verbindingen gaat dat dan fout, dan werkt het niet. Bij het opstarten werkt het een tijdje (dan wordt er verbinding gemaakt van binnen naar buiten) maar na een tijdje niet gebruikt te zijn gaat het mis. De oplossing is dan om de 2e router in bridge modus te zetten, helaas kan de Experiabox dat niet, dus er is geen andere mogelijkheid.
Verder helpt het als je poorten 319, 500 en 4500 (TCP protocol) doorstuurt naar het interne IP adres dat de SignaalPlus heeft gekregen. Alle communicatie van de server gaat over deze poorten en als er dan verkeer op je internetaansluiting binnenkomt op deze poorten, dan wordt het correct doorgestuurd naar de SignaalPlus.
Een ander punt kan de registratie zijn, er is een probleem met sommige browsers. Wat je zou kunnen proberen is de compatibiliteits weergave, dat is dat knopje rechts bij de adresbalk van je browser (dat gescheurde formulier zeg maar).
Als dat niet werkt, probeer dan eens het volgende:
1) Log in op de MyVodafone webpagina (
https://my.vodafone.nl/)
2) Open een nieuw tabblad in dezelfde browser
3) Plak in dit nieuwe tabblad deze link
https://aclm.vodafone.nl/aclm/?DOMAIN=CONSUMERHet inladen kan even duren (ongeveer 10 seconden)
Het probleem is dat er een zogenaamd frame in de pagina wordt geopend, de manier hoe doet moet gebeuren is in de afgelopen tijd gewijzigd en ze zijn niet compatible. Daarom kun je een probleem krijgen met de browser. Als je nu handmatig de bewuste link (de SignaalPlus instellingen) in een nieuw tabblad zet dan lukt het wel. Maar je moet vooraf ingelogd zijn, anders kan die die pagina niet inladen.