Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Signaalplus Plug & Play - Femtocel issues

Hi allemaal,

Ik heb in dit topic alle berichten bij elkaar geplaatst van mensen die problemen hebben met het instellen van de Femtocel (ook Signaalplus plug & play genaamd).

Ik begrijp dat er zich enige problemen voordoen, daarom wil ik de berichten bundelen, wie weet hebben andere klanten nog goede tips & tricks die werken, en anders is het makkelijker voor de moderators om jullie vragen te beantwoorden.

Hierbij dus het topic waar jullie terecht kunnen met vragen en problemen over het instellen van de Femtocel (Signaalplus plug & play).
Lukt het niet om je het toestel te registreren? Meld dan dan svp hier



Update 24/10/2012:

Goedemorgen allemaal,

Zoals ik gisteren al aangaf ben ik intern het één en ander gaan navragen a.d.h.v.. de issues die jullie ervaren met de femtocel / Signaalplus.
De volgende update heb ik mogen ontvangen:

“Inmiddels is een groot deel (75%) van de SignaalPlus Plug&Play dienst weer online. De problemen zijn ontstaan doordat klanten met SignaalPlus Plug&Play het apparaat op het vaste internet aansluiten zonder het apparaat van te voren te registeren. Dan werkt het apparaat niet. Daarom roept Vodafone alle eigenaren van een SignaalPlus Plug&Play die nog niet geregistreerd hebben op om:


  • Het apparaat uit het stopcontact te halen en vervolgens direct te registreren via MyVodafone (Zakelijk). Gebruikers die gebruik maken van een zakelijk abonnement kunnen contact opnemen met hun telecombeheerder die de registratie in MyVodafone Zakelijk kan uitvoeren.
  • Na registratie kan het apparaat worden aangesloten op het stopcontact én de vaste internetaansluiting thuis of op kantoor.

Daarnaast vragen we de mensen die SignaalPlus Plug&Play wel geregistreerd hebben maar waarvan het apparaat nog niet werkt te resetten. Dit kan door het apparaat uit het stopcontact te halen en weer aan te sluiten op het stopcontact en de vaste internetaansluiting.

Op dit moment werkt Vodafone aan een analyse van de communicatie om ervoor te zorgen dat het voor nieuwe SignaalPlus Plug&Play eigenaren direct duidelijk is dat de apparaten eerst geregistreerd moeten worden alvorens ze aan te sluiten op de vaste internet aansluiting thuis of op kantoor.”

Hopelijk helpt deze informatie en kunnen jullie nogmaals bovenstaande opties proberen.
Mochten er problemen blijven voordoen dan kan het zijn dat je binnen de groep van de overige 25% hoort waar op dit moment nog aan gewerkt word.

Ik zal jullie op de hoogte blijven houden van ontwikkelingen. Hou mij ook op de hoogte a.u.b. van ontwikkelingen van jullie kant.

__________________________________________________________________________________________________________

Update 21/12/2012:

Vodafone heeft speciaal voor de eerste gebruikers van SignaalPlus Plug&Play een tijdelijk telefoonnummer zodat je rechtstreeks kunt
spreken met een medewerker over deze nieuwe dienst. Telefoonnummer: 043-3514545 van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 20.00 en op zaterdag van 9.00 tot 18.00. Hopelijk zijn jullie op deze manier snel geholpen.
232 Reacties 232
pkaak

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Na een tijdje kijken heb ik het patroon van de lampjes ontdekt. Internet brand continue, service knippert traag. Na 5 minuten blijft service iets langer branden en vervolgens gastallen lampjes uit behalve de rode led. Dan komt direct internet terug en gaat service weer traag knipperen. Dat herhaalt zich steeds. ethernet lampjes: groen continue aan, oranje knippert.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi pkaak, welkom op het forum!

Van zo'n patroon heb ik nog niet eerder gehoord, maar dat is erg nuttige info! Voor ik ga rondvragen hier, kun je nog iets bedenken dat verandert is in je netwerk sinds gisteren? Zat hij toen op de modem en nu op een router, is er iets verandert in bv een firewall, etc?

Ik ben ook wel benieuwd of één van onze andere leden dit patroon al eens gezien heeft?
keespluim

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
beste Arina
jouw genoemde handelwijze is al meerdere malen geprobeerd, en vele andere
zelfs op een andere internet aansluiting,
ik heb de laatste oplossing van Vodafone aangenomen einde abonnement en femtocel retour
eigenlijk omdat men gewoon weigert aan te nemen dat de fentocel ook wel eens defect kan zijn,
zoals je kunt lezen heeft hij gewerkt, bij mijn is niets veranderd
na de storing bij jullie is het probleem ontstaan,
later na het retour sturen van de femtocel hoorde ik over een probleem van het vast zitten van de reset knop
er is niet eens gezocht naar een oplossing van een defecte femtocel. ( evt omruilen met een ander )
 
als het nu nog nooit gewerkt zou hebben kan ik er nog inkomen,
 
jammer vodafone
 
maar hoop dat jullie toch nog wat aan mijn verhaaltje hebben voor andere klanten,
ik ben een ervaring met Vodafone rijker, een kleine 100.- euro armer aan een thuis onbruikbaar abonnement
 
een belbundel gaat niet op als je niet echt kunt bellen. of je moet het normaal vinden dat de telefoon buiten ligt en je via BT moet bellen:@ 
en een ex Vodafone klant ondertussen :@
 
 
 
 
pkaak

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi basT,
 
gisteren round 2230 werkte alles weer naar behoren. Vanochtend ook.
tot ik net thuis kwam (rond 2100), femtocel geeft weer zelfde patroon.
in mijn netwerk is niets veranderd.
 
Gewoon laten doorknipperen allemaal en rond 2200 was de femtocel ineens weer stabiel, om een half uur daarna weer de geest te geven.
Mijn internet is continue online (die wordt elke 5 minuten gemonitord) dus dat kan het probleem niet zijn. Poorten staan ook open, anders zou die het helemaal niet doen. En mijn verbinding is lang niet volledig benut (denk dat er een kleine 40/4mbit vrij is op de lijn) 
 
My Vodafone geeft trouwnes continue aan dat de femtocel aktief is (terwijl dat dus echt niet zo is)
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
keespluim schreef:
jammer vodafone

maar hoop dat jullie toch nog wat aan mijn verhaaltje hebben voor andere klanten,
ik ben een ervaring met Vodafone rijker, een kleine 100.- euro armer aan een thuis onbruikbaar abonnement

een belbundel gaat niet op als je niet echt kunt bellen. of je moet het normaal vinden dat de telefoon buiten ligt en je via BT moet bellen:@
en een ex Vodafone klant ondertussen :@


Inderdaad jammer, Keespluim :(. Vodafone gebruikt de feedback via Forum en Social media voor toekomstige verbeteringen. Ook die van jou. Wie weet heb je in elk geval andere klanten met dit probleem kunnen helpen.
michelkris

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
 
ik ben in het bezit van een femtocel, aangeschafd door mijn werkgever.
gelukkig is er een groot probleem opgelost, ik kan eindelijk fatsoenlijkbellen en mijn ontvangst thuis is optimaal.
Dat is wel essentieel bij thuiswerken.
 
Echter.....als iemand mij wilt bereiken is er 9 van de 10 keer een probleem.. ik kan niet gebeld worden of SMS ontvangen...
Diverse malen femtocel gereset, probleem blijft.
 
Oplossing is eerst zelf bellen en dan weet jullie netwerk schijnbaar op welke cel ik ben geregistreerd.
Dat zou niet moeten, hoe kan ik dit oplossen?
 
Met vriendelijk groet, Michel
pullie17

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
zelfde probleem hier, erg irritatne om steeds 3 kwartier later een sms te krijgen dat er een voicemail bericht is ingesproken 3 kwartier terug, telefoon is dus niet over gegaan, terwijl ik vol bereik heb en niets knippert.
 
Ik kijk uit naar een goed antwoord, duidelijke oplossing
 
gr paul 
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi Michelkris en Pullie17,

Dat is niet de bedoeling natuurlijk, ik kan me voorstellen dat dit irritant is! Ik denk dat het het handigste is als jullie even contact opnemen met 043-3514545, omdat er dan specifiek ingegaan kan worden op jullie probleem. Dit is lastig via het Forum. Het is uiteraard wel de bedoeling dat jullie je ervaringen hier blijven delen, zodat we kunnen ontdekken of er een lijn zit in deze problemen. Blijf zo veel mogelijk details doorgeven, en laat even weten of jullie via het telefoonnummer een oplossing hebben kunnen krijgen:)
wdool

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ongelooflijk.... ik wordt echt wanhopig van die Femtocel en jullie slechte netwerk... Dit ding bezorgd met grijze haren, kost me forse frustratie en tot overmaat van ramp wordt ik doorverwezen naar die andere grote telecom molog KPN. Tot zover mijn frustratie...

Wat is het probleem:
- Femtocel werkt te pas en te onpas niet (wel geen toestellen verbonden of wel geen tweede brandende lampje of soms zelfs het eerste lampje langzaam knipperend) (Zie ook mijn vele klantdossiers in jullie administratie)
- Ben zelfs minder bereikbaar dan wanneer mijn gsm gewoon buiten ligt of telefoongesprekken vallen weg
- Heb de femtocel uit de meterkast gehaald en in het zicht gehangen om te zien wat er qua status gebeurd. 
- Statuslampjes geven aan dat ie de ene keer wel en de andere keer niet connected is. 
- Uiteraard hierover gebeld (4 maal doorverbinden > standaard) en al zeker 6 maal in drie maanden tijd
- Uiteindelijk deze instructie gekregen... SVP een vertaling hiervan:
 
Beste Dhr Dool,
Hierbij ontvangt u de opgevraarde informatie
 
Netwerk dient ingesteld te zijn om automatisch een IP adres uit te delen via DHCP
VFNL-vag-network.vodafone.nl dient bereikbaar te zijn vanaf het netwerk en moet door DNS worden vertaald naar 62.140.141.7
De volgende poorten dienen open te staan op firewall router UDP 500 ISAKMP UDP 4500 IPSec UDP 319 PTP
Poorten dienen zowel inkomend als uitgaand open te staan.
Na het instellen van de poorten Femtocell de-registreren en opnieuw registreren via My Vodafone.
Femtocell insteken en reset knop 20sec ingedrukt houden.
 
Hulp bij forwarden http portforward.com of evt de KPN klantenservice. Als u daar eenmaal uw modem geselecteerd heeft krijgt u een waslijst aan software hardware. Daar zoekt u op Vodafone Sure Signal. Uiteraard de poorten gebruiken die in deze mail staan.
 
Met vriendelijke groet,
Vodafone Klantenservice
 
Kortom, u zult begrijpen dat ik hiermee niet geholpen ben. Dit is geen consumenten product meer op deze manier. Als je dit soort instructies krijgt, het bos van KPN ingestuurd wordt ben je mij kwijt. Ik hoop dat jullie de koe echt eens bij de hoorns beetpakken en een monteur sturen die dit regelt.... Al dat gebel van mijn kant kost jullie uiteindelijk meer dan een monteur die dit waarschijnlijk binnen 5 minuten regelt. En dit probleem doorzetten naar KPN is een beetje flauw, ik heb net zoals 100.000 anderen een KPN Xperia V8 box, dus daar weten jullie vast mee om te gaan.
 
 
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hi wdool,

Dat is inderdaad een moeilijke instructie email! Had je al contact op genomen met het nummer dat ik in mijn vorige post plaatste? Wellicht kunnen deze collega's je verder helpen?


wdool

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Euhm, als dat hetzelfde nummer is als in de begin post, dat nummer werkte niet... via de gewone klantenservice werd ik weer doorverwezen naar KPN..... jij verwijst me weer naar de telefoon.... Om gek van te worden... Regel astublieft gewoon een monteur of iemand die me wel kan helpen.

Het lijkt me dat jullie dit soort apparatuur testen op de Nederlandse markt, dat KPN een van de grootste provider dus getest is... Ik heb een standaard kpn installatie net als paar honderd duizend anderen, de femtocell heeft het een paar weken wel gedaan, nu weer niet. Ik kom nooit in of aan mijn modem.... Toch willen jullie het probleem bij mij / KPN neerleggen...
 
Oh ja en iedere keer dat ik bel, betaal ik 0,45 om niet geholpen te worden, crediteren jullie dit?....
SVP regel het gewoon eens goed!!!!!!!!!!    !!!!!!!!!!!!!!!!! Jullie hebben mijn gegevens, achtegrond informatie en alles
 
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Hoi wdool, je schrijft: "Jullie hebben mijn gegevens, achtegrond informatie en alles" maar hier op het forum wordt nooit deze informatie nooit gedeeld dus helaas kan ik niks voor je nakijken. Zou je kunnen aangeven met wie je gesproken hebt via de telefonische klantenservice ? Ik kan dan je info erbij pakken en kijken wat ik voor je kan betekenen.
wdool

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Maurice,
 
Waarom vul ik dan al die gegevens in op dit forum profiel?
 
Ik weet niet precies wie ik heb gesproken, Marco van technische dienst volgens mij. Maar op mijn 06nummer moet je het terug kunnen halen...

Overigens houdt ook dit forum met responsetijden van 24 uur, mij 72 uur bezig...... Jongens jongens jongens.....
 
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
wdool schreef:
Maurice,

Waarom vul ik dan al die gegevens in op dit forum profiel?

Ik weet niet precies wie ik heb gesproken, Marco van technische dienst volgens mij. Maar op mijn 06nummer moet je het terug kunnen halen...

Overigens houdt ook dit forum met responsetijden van 24 uur, mij 72 uur bezig...... Jongens jongens jongens.....

Hoi wdool, ik heb het voor je nagekeken en het voor je in orde gemaakt. Ik adviseer je om je 06 nummer te verwijderen om problemen in de toekomst te voorkomen. Check je prive berichten 🙂
wdool

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Wil jij dan ook het 06 nummer verwijderen?
 
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
wdool schreef:
Wil jij dan ook het 06 nummer verwijderen?

Bij deze opgelost en verwijderd 🙂
Barry555

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
 
ik heb nu bijna 1 maand een femtocell. Werkte perfect!
Echter ben ik sinds 2 dagen geleden van een Iphone 4 naar een Iphone 5 gegaan.
Maar ik krijg geen verbinding meer.
Resetten heb ik nog niet gedaan maar misschien weet iemand wat ik moet doen.
Resetten ga ik vanavond doen als ik thuis ben.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Wellicht moet je in My Vodafone nog je nieuwe toestel toestemming geven? Anders kan het inderdaad zijn dat je geen toegang krijgt.
JTvD

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb de femtocel van mn baas, groot afval bedrijf, om goed bereikbaar te zijn...
Nog even en ik breng deze terug. Nix plug & play.
Prutsen en wachten is het.
Ben nu al vanaf vrijdagmiddag tot nu bezig.
Reseten, wachten, andere plaats geven, weer resetten.
Nix werkt.
Alleen het rode lampje doet heten de internet probeerd verbinding te krijgen.. en heel weekend !!

En zoals ik op dit forum lees ben ik niet de enige..
Ik hou het graag netjes. Maar zoals vodafone dit doet.. pff

Rachelle_

Gedreven Meedenker
  • 44Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes
Hallo JTvD,

Wat vervelend dat je al sinds vrijdag problemen hebt met je Femtocell. Het resetten helpt dus ook niet? Ik raad je aan om te bellen met de specialisten van SignaalPlus via 043-3514545. Kun je laten weten wat zij je adviseren en of het heeft geholpen? Dat kan andere gebruikers hier op het Forum misschien ook verder helpen 😉
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic