Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Signaalplus Plug & Play - Femtocel issues

Hi allemaal,

Ik heb in dit topic alle berichten bij elkaar geplaatst van mensen die problemen hebben met het instellen van de Femtocel (ook Signaalplus plug & play genaamd).

Ik begrijp dat er zich enige problemen voordoen, daarom wil ik de berichten bundelen, wie weet hebben andere klanten nog goede tips & tricks die werken, en anders is het makkelijker voor de moderators om jullie vragen te beantwoorden.

Hierbij dus het topic waar jullie terecht kunnen met vragen en problemen over het instellen van de Femtocel (Signaalplus plug & play).
Lukt het niet om je het toestel te registreren? Meld dan dan svp hier



Update 24/10/2012:

Goedemorgen allemaal,

Zoals ik gisteren al aangaf ben ik intern het één en ander gaan navragen a.d.h.v.. de issues die jullie ervaren met de femtocel / Signaalplus.
De volgende update heb ik mogen ontvangen:

“Inmiddels is een groot deel (75%) van de SignaalPlus Plug&Play dienst weer online. De problemen zijn ontstaan doordat klanten met SignaalPlus Plug&Play het apparaat op het vaste internet aansluiten zonder het apparaat van te voren te registeren. Dan werkt het apparaat niet. Daarom roept Vodafone alle eigenaren van een SignaalPlus Plug&Play die nog niet geregistreerd hebben op om:


  • Het apparaat uit het stopcontact te halen en vervolgens direct te registreren via MyVodafone (Zakelijk). Gebruikers die gebruik maken van een zakelijk abonnement kunnen contact opnemen met hun telecombeheerder die de registratie in MyVodafone Zakelijk kan uitvoeren.
  • Na registratie kan het apparaat worden aangesloten op het stopcontact én de vaste internetaansluiting thuis of op kantoor.

Daarnaast vragen we de mensen die SignaalPlus Plug&Play wel geregistreerd hebben maar waarvan het apparaat nog niet werkt te resetten. Dit kan door het apparaat uit het stopcontact te halen en weer aan te sluiten op het stopcontact en de vaste internetaansluiting.

Op dit moment werkt Vodafone aan een analyse van de communicatie om ervoor te zorgen dat het voor nieuwe SignaalPlus Plug&Play eigenaren direct duidelijk is dat de apparaten eerst geregistreerd moeten worden alvorens ze aan te sluiten op de vaste internet aansluiting thuis of op kantoor.”

Hopelijk helpt deze informatie en kunnen jullie nogmaals bovenstaande opties proberen.
Mochten er problemen blijven voordoen dan kan het zijn dat je binnen de groep van de overige 25% hoort waar op dit moment nog aan gewerkt word.

Ik zal jullie op de hoogte blijven houden van ontwikkelingen. Hou mij ook op de hoogte a.u.b. van ontwikkelingen van jullie kant.

__________________________________________________________________________________________________________

Update 21/12/2012:

Vodafone heeft speciaal voor de eerste gebruikers van SignaalPlus Plug&Play een tijdelijk telefoonnummer zodat je rechtstreeks kunt
spreken met een medewerker over deze nieuwe dienst. Telefoonnummer: 043-3514545 van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 20.00 en op zaterdag van 9.00 tot 18.00. Hopelijk zijn jullie op deze manier snel geholpen.
232 Reacties 232
Bulltat

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Tip is de ruoter EN de femtocel even uitschakelen en herstarten.
 
 
Dit is meestal de oplossing. ik heb hetzelfde probleem bij iemand gezien en na bovenstaande actie werkte het gewoon
willeme

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Smartphone Crew,
 
Bedankt voor jullie response. Het zou handig zijn als Vodafoon hier gewoon duidelijk over is en COMMUNICEERT en blijft communiceren dat er aan het probleem wordt gewerkt totdat er een oplossing is. Een kleine (wekelijkse) update op het forum wordt door gewaardeerd.
 
Oja net voordat jullie bericht binnenkwam heb ik een totale reset gedaan en voila het werkt weer - maar voor hoelang ?
 
Groet Willem.
vanrosmalen

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Sorry hoor.......aan en uitzetten lijkt mij NIET de oplossing !!!! Goed, het kan een keer voorkomen dat iets vastloopt en dan is dit vaak de oplossing.  Maar laten we eerlijk zijn !!!
 
Bij de Femtocell is dit een TIJDELIJKE oplossing. Apparaat is gewoon absoluut niet goed ontwikkeld!!
 
Het is allereerst natuurlijk van de zotte dat je slecht bereik in je huis hebt. Vodafone lost dit NIET op met extra masten te plaatsen. Nee.....KOOP maar een Femtocell om ZELF maar beter bereik te kunnen hebben. Maar goed..kun je nog mee leven. Kost je 80,- euro en dan heb je bereik. MAAR....als Vodafone dan nog een Femtocell op de markt gooit die NIET constant werkt.........Nee, dat snap ik niet en is natuurlijk ook schandalig !!
 
Mijn Femtocell heeft het 3 weken keurig gedaan. En dan ineens.....niks meer. Het enigste wat nog helpt is de Femtocell te deregistreren en opnieuw te registreren !!!!!! En dan nog...dit werkt maar voor hooguit een halve dag.
Aangezien er veel klachten zijn over de werking van de Femtocell zou ik Vodafone willen adviseren deze eerst eens verder te ontwikkelen zodat hij het feilloos doet, voor je dit op de markt gooit. Tevens zou een korting op onze telefoonrekening ter compensatie van alle ellende, wel op zijn plaats zijn !!
 
Nee Vodafone...........jullie zijn lekker bezig ! Word hoog tijd dat ik al mijn zakelijke abonnementen maar eens ga opzeggen en een andere provider ga zoeken die WEL betrouwbaar is !!!!!
 
Groet
 
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Hi allemaal,

Ik heb voor het gemak even alle problemen en klachten bij elkaar in 1 topic gezet.
Dit om het centraal te zetten en dan ik het ook makkelijker met het aandragen van oplossingen, aangezien we dan niet in 10 topics hetzelfde antwoord hoeven te geven.
Dat even als "administratieve" aankondiging.

Super vervelend voor jullie allemaal dat jullie problemen ervaren met SignaalPlus, vooral omdat het natuurlijk ontwikkeld is om alles makkelijker te maken. Ik ben intern navraag aan het doen om updates te krijgen over het product en de service en om te kijken wat ik voor jullie kan betekenen in eventuele oplossingen, antwoorden, etc. Hier ben ik dus even op aan het wachten. Ik heb ook Vinca, de marketeer achter SignaalPlus uit het introductiefilmpje, gevraagd om eventueel een update hier te doen op het forum. Dus ik ben er mee bezig!!

Ik zag wel dat iemand in een apart topic een "oplossing" aandroeg. Ik heb zelf geen femtocel, dus kan dit niet testen, maar wie weet helpt dit jullie: http://forum.vodafone.nl/t5/SignaalPlus-Plug-Play/Signaalplus-de-oplossing/m-p/37488#M103
Maar zoals ik al aangaf, er is momenteel een storing, dus daardoor kan ook de werking verminderd zijn.

Ik of één van de moderators zal proberen jullie op de hoogte te houden van de ontwikkelingen. Blijf je vragen stellen en deel je ervaringen, wij helpen jullie graag en wie weet kunnen we elkaar helpen. Door ervaringen te delen leren wij en kunnen wij verbeteringen aanbrengen, maar andere klanten kunnen daar ook nuttige informatie en antwoorden uithalen. Dus ik hoor het graag van jullie en hoop snel met beter nieuws te kunnen komen.

lensen

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb afgelopen zaterdag de Femtocel ontvangen en tot zover wel geteld 10 min verbinding mee gehad...
Momenteel blijft dat ding (net als vele anderen zo te lezen) hangen met een wit knipperend service lampje. Het apparaat loskoppelen en weer verbinden lijkt niets te doen. Zo nu en dan gaat ie helemaal over de zeik, en dan begint het power lampje rood te knipperen en het service lampje oranje te knipperen.
 
Ik zal als ik thuis kom nog eens de oplossing die hier beschreven staat proberen:
http://forum.vodafone.nl/t5/SignaalPlus-Plug-Play/Signaalplus-de-oplossing/m-p/37488#M103
 
Maar so far ben ik verre van te vreden over deze "dienst"..
Stevie
Expert topicstarter
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Update 24/10/2012:

Goedemorgen allemaal,

Zoals ik gisteren al aangaf ben ik intern het één en ander gaan navragen a.d.h.v.. de issues die jullie ervaren met de femtocel.
De volgende update heb ik mogen ontvangen:

“Inmiddels is een groot deel (75%) van de SignaalPlus Plug&Play dienst weer online. De problemen zijn ontstaan doordat klanten met SignaalPlus Plug&Play het apparaat op het vaste internet aansluiten zonder het apparaat van te voren te registeren. Dan werkt het apparaat niet. Daarom roept Vodafone alle eigenaren van een SignaalPlus Plug&Play die nog niet geregistreerd hebben op om:


  • het apparaat uit het stopcontact te halen en vervolgens direct te registreren via MyVodafone (Zakelijk). Gebruikers die gebruik maken van een zakelijk abonnement kunnen contact opnemen met hun telecombeheerder die de registratie in MyVodafone Zakelijk kan uitvoeren.
  • Na registratie kan het apparaat worden aangesloten op het stopcontact én de vaste internetaansluiting thuis of op kantoor.

Daarnaast vragen we de mensen die SignaalPlus Plug&Play wel geregistreerd hebben maar waarvan het apparaat nog niet werkt te resetten. Dit kan door het apparaat uit het stopcontact te halen en weer aan te sluiten op het stopcontact en de vaste internetaansluiting.

Op dit moment werkt Vodafone aan een analyse van de communicatie om ervoor te zorgen dat het voor nieuwe SignaalPlus Plug&Play eigenaren direct duidelijk is dat de apparaten eerst geregistreerd moeten worden alvorens ze aan te sluiten op de vaste internet aansluiting thuis of op kantoor.”

Hopelijk helpt deze informatie en kunnen jullie nogmaals bovenstaande opties proberen.
Mochten er problemen blijven voordoen dan kan het zijn dat je binnen de groep van de overige 25% hoort waar op dit moment nog aan gewerkt word.

Ik zal jullie op de hoogte blijven houden van ontwikkelingen. Hou mij ook op de hoogte a.u.b. van ontwikkelingen van jullie kant.
keespluim

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Tja zal wel bij die 25% zitten:(
Almeerderbuiten

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb dit apparaat2  weken geleden ontvangen  ook  eens aangesloten en netje aangemeld.
Blijkt dag later dat er storingen te zijn.Leuk dat je als gebruiker er wordt geinformeerd. 1 dag later werkte het apparaat.
Afgelopenweekend blijkt het apparaat ook weer niet te werken met zelfde knipperende rode lamp en netwerk .
Vandaag blijkt hij weer te werken....
 
Dus zo vlekkeloos werkt dit appaaraat niet.....
 
Dus niet werkende Fermtocell modem heeft niet alleen aan gebruikers die nieuwe appartuur niet aanmelden.....
 
Ik  ben bang dat van vele berichten van gebruikers van afgelopen weken met het zelfde eufel weer hebben met een haperende netwerk van de Femtocel.
 
Dacht dat ik dit apparaat om een betere dekking te hebben aangeschaft...blijkt het niet optimaal te werken .
 
Zijn wij als vodafone klant  veels te vroeg om dit apparaat te mogen gebruiken via internet.?
 
Is de uitrol van deze Fermtocell apparaat niet te vroeg aan klanten geleverd?
 
graag reactie van Vodafone.....
 
 
 
 
 
 
 
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Op dit moment zien we dat vrijwel alle femtocels correct op het netwerk aangesloten zijn. Mocht het toch nog niet werken, dan blijft het advies om SignaalPlus eerst te registreren via My Vodafone. Plaats de SignaalPlus pas daarna in het stopcontact en sluit dan de netwerkkabel(s) aan. Wacht hierna af totdat de communicatie met het netwerk volledig voltooid is. Een wit knipperend servicelampje (het tweede lampje van rechts) duidt er op dat er nog communicatie met het Vodafone-netwerk plaatsvindt. Het onderbreken (uit het stopcontact halen, resetten) zal het proces alleen maar herstarten. SignaalPlus zal vanzelf gaan werken zodra de communicatie afgerond is. Ondervind je vanaf dit moment nog steeds problemen, ondanks deze instructies, neem dan rechtstreeks met de klantenservice contact op.
SenseCompany

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dan zal ik wel bij die 25% horen. Ik heb hem al 2,5 week in huis om zakelijk goed bereikbaar te zijn. Helaas kan ik nog steeds niet bellen vanuit huis. Wat een ellende, begin er echt klaar mee te raken.
 
hoop op een supersnelle oplossing op een hele korte termijn!
wdcpnl

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Die van mij doet het ook nog steeds niet. Power lampje knippert en het service lampje is continu oranje. Ik heb het idee dat de resetknop blijft hangen. Als ik die knop probeer terug te trekken dan is het net alsof de femtocel opnieuw opstart. Als ik de knop indruk komt hij niet vanzelf weer terug in z'n beginstand zeg maar.
Buurmannetje

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hetzelfde probleem, data lijkt prima te werken, maar daar heb ik hem niet voor, mijn gesprekken lijken niet te worden afgehandeld door de SignaalPlus, deze worden nog steeds verbroken tijdens gesprekken en stotteren net als hiervoor.
 
De witte LEDs zijn ook alleen maar aan wanneer ik data verbruik en niet wanneer ik bel.
 
Support heeft mij doorgestuurd naar dit forum, maar lijkt er op dat ik moet wachten en goede hoop houden... lijkt mij niet echt een goede aanschaf van nieuwe hardware... bedankt voor uw aanschaf, we hopen dat u het ook kunt gaan gebruiken in de nabije toekomst?
 
 
keespluim

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
klantenservice voor de zoveelste keer gebeld
is druk in het femtocell systeem dus het opnieuw aan melden kan wel 24 uur duren,  dus kijk het nog maar een dagje aan,
nee hoor ik kan wachten tot ik een ons weeg 😞
 
Re-mon

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Lieve mensen,
 
ik kan een ding zeggen:HEB GEDULD!!!!
de klantenservice kan je echt niet helpen met resetten en opnieuw aanmelden blablabla....
ik ben twee weken bezig geweest met aansluiten tig keer naar de klantenservice gebeld(gemiddeld 15 min. in de wacht) 
elke keer hetzelfde verhaal....Had de hoop al opgegeven,heb hem een week aan de kant gelegd
en toen gewoon in het stopcontact gestoken en zomaar na een paar dagen werkte het!!!
en als het werkt is het echt super vol bereik zelfs de buren hebben beter bereik!!!
als je een smartphone hebt gaat je batterij veel langer mee.
Mensen bespaar je de moeite(en de stress) om de klantenservice te bellen en kijk gewoon op internet voor aansluittips!!!
en blijf het proberen want uiteindelijk is het de moeite waard! Gewoon bellen op de bank, gek eigenlijk in 2012???
 
mvg
radem083

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Vodafone,
 
Het is nu 19:33 de laatste melding is van 11:01. Ruim 8,5 uur geen enkele update .... wat een service weer!
 
Ik ben dus nog steeds aan het prutsen met de SinaalPlus. Gisterenavond las ik de uitleg hoe de SignaalPlus aan de praat te krijgen zou zijn. Registratie ongedaan maken was nog net gelukt. Daarna moest ik minimaal een uur wachten en opnieuw registeren. Dat wilde ik gisteren dus omstreeks 21:00 uitvoeren en toen lag de boel al plat. We zijn weer bijna een dag verder en nog is mijn Vodafone onbereikbaar.
 
Weken zijn we aan het stuntelen met de SignaalPlus service en een storing aan een aantal webdiensten is blijkbaar na 8,5 uur ook geen steek verder. Of is de melding hieronder dat we meer informatie ontvangen zodra beschikbaar een leugen?
 
Vodafone ik moet jullie nu toch echt gaan feliciteren.....Ik ken (gelukkig) geen enkele dienstverlener die zijn service zo hard achteruit laat lopen als jullie! Ga zo door! Ik verwacht dat op korte termijn een stuk minder klanten last zullen hebben van jullie verstoringen. Daar moet je namelijk wel klanten voor aan boord weten te houden en dat gaat met deze aanpak niet lukken...
radem083

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn geduld is nu echt op. Ik heb alle stappen zoals beschrevn in de de thread "de oplossing"zelfs nog doorlopen. Dankzij de langlopende storing op de internetdiensten van Vodafone heb ik de genoemde doorlooptijden lekker ruim aan kunnen houden. Zaterdagavond gestart met de deactiveer optie. Maandagmiddag rond 14:00 weer geregistreerd omstreeks 18:00 stekker erin en wat denken jullie ....maandagavond om streeks 21:40? precies! Drie dagen aan het prutsen, heel weekend naar de klote, 85 euro lichter en we hebben een fantastisch mooi rood ledje.....en verder vragen jullie je dan vast af? nou gewoon helemaal niets, noppes nada, nix. 
 
Weet je wat...dit ding gaat mooi terug en Vodafone ik zie graag een monteur mijn kant op komen zodat hij/zij de antennes wat beter gaat richten of een extra antennetje plaatst. Zoals ik eerder aangaf met een KPN abbonement volle bak ontvangst in huis dus hou nu toch op met dat gezeur over te goede isolatie, hoog rendement glas enz......het is gewoon een te zwak signaal. Haal die kop uit het zand en doe er wat aan!
JohnLion

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Stevie,
 
Zojuist heb ik het verhaal gehoord dat er overbelasting op het Femtocell netwerk zou zijn waardoor gebruikers in een wachtrij staan om aangemeld te worden. Ik zie dat niet direct terug in het Forum. Kun jij me hier helderheid in geven? 
 
Hoor het graag.
 
Flow

Gedreven Raadgever
  • 132Posts
  • 14Oplossingen
  • 29Likes
Knipperend rood power lampje betekend dat je Femtocell of niet verbonden is met het internet, of hij komt niet door je firewall. Waarschijnlijk het laatste. Ik geloof wel dat hij goed is aangesloten. Ik denk dat je Upnp (universal plug & play) niet aan hebt staan in je modem/router. Hierdoor komt de Cell niet automatisch door je firewall. Je kunt checken of dit aan staat. Als het toch aan staat doe je het volgende;
 
Check het volgende met je ISP, dus niet met Vodafone;
 
Netwerk dient ingesteld te zijn om automatisch een IP adres uit te delen via DHCP
 
VFNL-vag-network.vodafone.nl dient bereikbaar te zijn vanaf het netwerk en moet door DNS worden vertaal naar 62.140.141.7
 
De volgende poorten dienen open te staan op firewall/router:
UDP/500 (ISAKMP)
UDP/4500 (IPSec)
UDP/319 (PTP)
Poorten dienen zowel inkomend als uitgaand open te staan.
 
Gr
 
PS: DIT GELDT ALLEEN ALS JE POWER- OF INTERNET LED KNIPPERD
 
 
dmolenaar

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
goede dag
al deze dingen heb ik doorgelopen het app is aangemeld en de stekkers zijn er vele malen uit geweest en reset al vele malen gedaan maar het werkt niet wel internet kontakt het lampje in het midden knippert en valt dan uit en dan lukt het weer niet kijkt u eens in het systeem of de aanmelding goed is volgens mij staat het online
ik hoop dat u snel een oplossing weet anders moet het toestel maar omgeruild
met vr gr
dmolenaar
***MOD EDIT: privégegevens verwijderd***
FroggyThroat

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ergens hierboven stond het ook maar hier heeft het ook geholpen om de router even anders in te stellen want de Firewall hield het inderdaad tegen. Lampjes waren wit maar toch geen signaal. Even met de instellingen van de router gespeeld en nu werkt het echt goed!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic