Vannisje

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Samsung Galaxy S3 - sudden death?

Hallo,

ik heb bij verlenging van mijn abonnement in september 2012 een Samsung Galaxy S3 gekozen. Deze heeft tot nu toe ALTIJD PERFECT gewerkt. Maar sinds een paar weken krijgt ie ineens uit het niets kuren. Op sommige momenten loopt het toestel namelijk vast of gaat enorm haperen. Dit gebeurt meestal als ik op een willekeurig moment op de HOME-knop druk, waarbij het scherm dan zwart blijft. Daarna herstart het toestel uit zichzelf (ook haperend) en de telefoon is daarna (wel bruikbaar, maar) helemaal van slag af. Verder ondervind ik geen enkele problemen met het toestel, maar dit begint toch wel enorm vervelend te worden.

Na het een en ander op te zoeken, ben ik uiteindelijk gewezen op de EMMC Brickbug Check app. Deze heb ik uitgevoerd en hieronder het resultaat:

Phone Model:
Samsung GT-I9300

SGS3 Sudden Death?
Yes. Insane chip.

Ik neem aan dat ik hier uit kan trekken dat ik dus last heb van de zogenaamde "sudden death" van Samsung, waar zoveel over gesproken wordt? Ik ben maar een leek op het gebied van trouble shooting..maar ik vroeg me af wat de mogelijkheden hierin voor mij zijn? Is het mogelijk om mijn toestel op te sturen ter reparatie naar Vodafone? En zo ja, hoe en wat dan? Of is het de bedoeling dat ik het toestel opstuur naar Samsung? Ik ben zat mensen tegen gekomen op internet met dit probleem, maar ben toch erg benieuwd waar het probleem nou vandaan komt. En waarom ik er in die twee jaar tijd nooit eerder last van heb gehad.

Alvast enorm bedankt voor jullie reactie!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hallo @Vannisje,

Het lijkt me inderdaad erg vervelend wanneer je telefoon last heeft van deze problemen. Zo te zien betreft dit geen App van Samsung of Vodafone. Ik kan daarom niet vertellen hoe betrouwbaar het resultaat van deze App is. Het feit blijft dat je op dit moment deze vervelende problemen ervaart. Wanneer het terugzetten naar fabrieksinstellingen niet helpt kun je het beste je telefoon aanbieden voor reparatie. Kijk voor alle informatie hierover op http://vodafone.nl/reparatie.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hallo @Vannisje,

Het lijkt me inderdaad erg vervelend wanneer je telefoon last heeft van deze problemen. Zo te zien betreft dit geen App van Samsung of Vodafone. Ik kan daarom niet vertellen hoe betrouwbaar het resultaat van deze App is. Het feit blijft dat je op dit moment deze vervelende problemen ervaart. Wanneer het terugzetten naar fabrieksinstellingen niet helpt kun je het beste je telefoon aanbieden voor reparatie. Kijk voor alle informatie hierover op http://vodafone.nl/reparatie.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Ga naar een Samsung service center. Zij kunnen er nieuwe drivers op flashen.
dat zou het probleem moeten verhelpen
Vannisje
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo! Allereerst bedankt voor uw reactie. Ik zal zsm mijn telefoon terugzetten naar de fabrieksinstellingen en het afwachten. Het probleem doet zich alleen om de zoveel tijd voor, dus het zal even afzien zijn of dat het probleem oplost. Ik heb alleen contact gehad met mensen die exact hetzelfde probleem hadden als ik, waarbij het terugzetten van de fabrieksinstellingen uiteindelijk geen resultaat opleverden. Ik denk dat het beste is om even langs de dichtstbijzijnde vodafone winkel te gaan. Want heb geen idee hoe ik het probleem in een reparatie formulier moet omschrijven aangezien het probleem zich maar eens in de zoveel tijd voordoet en voor de rest van de tijd goed werkt. Ik heb in twee maanden tijd dit probleem al een stuk om tien keer meegemaakt dus ik zou zeggen dat het wel degelijk een terugkerend probleem is. Ook doet het probleem zich pas voor sinds de laatste software update van Samsung. Enige tips nog hiervoor? De mensen met wie ik contact heb gehad wezen er echter op dat het een interne fout is bij bepaalde toestellen van Samsung. Bedankt!
Vannisje
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dankjewel voor je reactie! Hoe werkt zo'n Samsung service centre dan precies? Is dat een winkel? En kunnen ze dan ter plekke het probleem verhelpen?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic