Lkoster

Liefhebber
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes

Problemen samsung S4

Hallo,

Iets langer dan een week heb ik de nieuwe update, naar lollipop. Helaas heb ik ook weer met deze update problemen.
- Op mijn vergrendelscherm witte blokjes i.p.v. cijfers en letters.
- Geen led-lampje meer die aangeeft of ik een bericht heb.
- Telefoon die vast slaat, (telefoon lag aan de oplader en alleen de wekker was afgegaan).
- Programma's die niet reageren.

Heel vervelend, maar kan gebeuren. Dan maar proberen de fabrieksinstelling terug te zetten, hoe vervelend ik dit ook vind. Dit heeft bij de vorige update ook geholpen.

Nu heb ik alleen ook het probleem dat, wanneer ik een back-up wil maken van mijn gegeven, het programma niet alle gegevens wilt back-uppen. Hij geeft bij één onderdeel een fout melding (applicaties intern geheugen). Ik heb deze afzonderlijk geprobeerd te back-uppen, helaas werkt dit ook niet.

Ik ben nu al een uur bezig. Heeft iemand hier misschien een tip voor? Aangezien ik eerst van alles een back-up wil hebben voordat ik de fabrieksinstellingen terug wil zetten...

Alvast bedankt!
37 Reacties 37
Kyra
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 499Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
@Lkoster,

Vervelend dat problemen ervaart naar aanleiding van de update die je gedaan hebt! @SamsungExpert heb jij misschien nog tips om dit op te kunnen lossen?
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Lkoster , ben je nog verder gekomen ondertussen? Je kunt proberen of het wel op een andere pc of laptop werkt. Anders kun je kijken of je alleen dit onderdeel kunt overslaan, je raakt dan wel de gegevens van de applicaties kwijt. Wel kun je de applicaties normaal weer opnieuw downloaden. Gekochte apps zijn bekend in je Google Play account en kun je daarna normaal weer gratis downloaden. Daarnaast bieden veel apps, games etc. ook een back-up mogelijkheid via Google+ en Facebook.
Mogelijk heeft SamsungExpert naast deze tips nog meer tips?
Lkoster
topicstarter
Liefhebber
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes
Hallo,

Ondertussen heb ik mijn telefoon terug gezet naar fabrieksinstellingen. Ik dacht dat de problemen opgelost waren, maar helaas...vandaag wweer witte blokjes op mijn vergrendelscherm. Fabrieksinstellingen terug zetten heeft niet veholpen. Heeft iemand nog een oplossing die ik thuis kan uitproberen of moet ik langs een vodafonewinkel?

Dan ook de vraag hoe het zit met mijn garantie als hij opgestuurd zou moeten worden? Heb hem 30 april een jaar. Snel langs een sinkel gaan dan?
Lkoster
topicstarter
Liefhebber
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes
Maar even een update....

Aangezien ik geen reacties meer kreeg met mogelijke oplossingen vandaag maar langs een vodafone winkel geweest. Ook zij hebben iets gedaan waardoor al mijn gegevens weg gehaald zijn. Nu moet ik weer afwachten en als het nu weer terug komt moet mijn telefoon opgestuurd worden....
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi Lkoster,

Heb je bericht over het hoofd gezien, ik hoop dat het in ieder geval allemaal is opgelost!
In Android 5.0 krijg je meldingen via het vergrendelscherm te zien, bedoel je misschien met witte blokjes witte balken met en melding erin? Zo ja dit is veranderd in 5.0 en niet terug te wijzigen.
Lkoster
topicstarter
Liefhebber
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes
Hoi,

Nee, dat had ik toch echt wel door dat het niet om de meldingen ging;)

Wanneer je een pincode als beveiliging heb, heb je op je vergrendelscherm cijfers staan en bij die cijfers in het klein letters (het ouderwetse toetsenbord bij de oude telefoons) bij mij veranderen die cijfers en letters langzaam aan in witte blokjes.

Het is jammer dat ik geen foto's kan uploaden want dan kan ik het laten zien.

In de winkel werd ook verteld dat ze dit probleem pas één keer eerder hadden gezien, uniek gevalletje dus!

Nu maar weer even afwachten of het geholpen heeft. Heb geen zin om weer straks alles terug te moeten zetten aangezien het allemaal niet mee wilt werken.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hai Lkoster,

Misschien dat je de afbeelding kunt invoegen vanuit en andere website en die daaro upload of deze op de PC verplaatst en dan invoegt via het forum en dan het knopje afbeeldingen klikken.

Het is ook inderdaad mijn 1e geval dat ik dit probleem te horen krijg, je toestel is en uniek gevalletje ;).
Lkoster
topicstarter
Liefhebber
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes
Hoii,

Heb geprobeerd de afbeelding te uploaden, maar hij is te groot. Proberen een beetje te knippen, maar hij blijft te groot. Ben bang dat dat niet gaat lukken...

Het is leuk om een unieke toestel te hebben, maar liever op een positieve manier. Met de vorige update was het ook al een drama...

Foto nog meer knipt, bijna onherkenbaar maar hij zou nu moeten passen. Krijg ik helaas: foutcode, uploaden mislukt. Later nog een keer proberen (ik hou niet van opgeven!)
Wilma1

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb probleem met mobiele netwerk.komt dat vaker voor bij Samsung s4 en Vodafone
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hoi Wilma1,

Heb je misschien meer informatie over je probleem op je Galaxy S4? Dan helpen we je graag verder op het forum :)!
Wilma1

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Alleen een melding mobiele net werk niet beschikbaar, lees Vodafone. Internet en mails doen het wel.
Lkoster
topicstarter
Liefhebber
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes
Hoii,

Afbeelding uploaden lukt nogsteeds niet. Blijf die foutmelding ontvangen...helaas

Ook is het probleem helaas weer terug....dus ik moet helaas mijn toestel op gaan sturen...
Nu zag ik op de site dat je hem ook op kunt laten halen? Dit is iets waar ik nog niet bekend mee ben. Ik dat echt veilig om te doen? Of kan ik heb beter een keer naar een vodafone winkel brengen (woon niet echt in de buurt van één haha)?

Baal er van dat het toch teruggekomen is...
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Had dat liever ook niet zien aankomen Lkoster :(.
Je kunt je toestel inderdaad laten ophalen (ook als je niet dichtbij de winkels woont ;)). Alle informatie lees je hier!

Hopelijk is dit probleem zo snel mogelijk opgelost voor je!
Krijm07

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem met de blokjes op het vergrendelscherm. De andere problemen heb ik (nog) niet al lijkt het wel of mn scherm minder goed reageert.

Ik heb de updaten nu een goede week denk ik.

Is er al meer bekend over dit probleem? Zo ja, hoe krijg ik de getallen terug?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Dat is vervelend om te horen Krijm07. Kun je even kijken of er en update beschikbaar is via OTA of Samsung Kies? Het kan zo zijn dat er misschien en nieuwe update te downloaden is.
Lkoster
topicstarter
Liefhebber
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes
Krijm07 Je kunt je cijfertjes tijdelijk terug krijgen door je telefoon opnieuw op te starten. Dat helpt bij mij voor een paar dagen.

SamsungExpert Ben toch stiekem beetje ouderswets en ga toch maar liever naar een vodafone winkel toe. Daar kan ik duidelijker mijn verhaal uitleggen dan zo via internet.

Nog even een vraag. Mijn oplader(snoertje) vertoont al een tijdje wat gebreken. Nu kan dit kloppen want hij is sinds een week ook gescheurt, het plastice omhulsel. Dit is precies onder het punt die je in je telefoon stopt en dan waar je dunner wordt. (hoop dat je begrijp wat ik bedoel...wat zou het toch fijn zijn als ik foto's kan toevoegen) De elektrische draadjes liggen nu ook gewoon open en bloot (gevaarlijk!).
Ik gebruik mijn oplader altijd erg voorzichtig, hij ligt altijd naast mijn bed zodat er niks mee kan gebeuren. Nu weet ik dat er altijd gezegd wordt dat er op accessoires maar 6 maanden garantie zit, maar volgens mijn pa hoor ik er gewoon 2 jaar wettelijke garatie op te krijgen. Weet jij hier misschien meer over?

Zie op de samsung website ook staan dat er op mobiele accessoires 2 jaar garantie zit, dus ook op de opladers?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Als ik kijk op de Samsung website klopt dit (ik dacht nog zelf dat accessoires 6 maanden garantie hadden, controleer het zo even na). Mocht dit probleem door en fabrieksfout zijn ontstaan kan het oplaadsnoer worden omgeruild. Is het defect door fout gebruik ontstaan is dit niet het geval.

Opnieuw starten heeft soms zo zijn effecten maar deze keer lukt het blijkbaar helaas niet Lkoster. Natuurlijk mag je gewoon de winkel bezoeken, ook daar ben je van harte welkom :).

Foto's invoegen kan wel op het forum tot en bepaald formaat, anders moet je deze verkleinen.
Lkoster
topicstarter
Liefhebber
  • 98Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes
Ik ga woensdag mijn telefoon op laten sturen. Erg jammer en vervelend maar het kan niet anders. Neem gelijk mijn oplaadsnoertje mee en dan zie ik het wel. Een oplaadsnoertje fout gebruiken lijkt mij niet mogelijk? Je stopt hem voorzichtig in je telefoon en haalt hem er voorzichtig uit. Maar dat ligt misschien aan mij.

Telefoon opnieuw opstarten helpt tijdelijkom die blokjes even weg te krijgen. Ze komen helaas na een paar dagen weer terug.

Verder krijg ik echt geen foto geupload op het forum. Heb het nu al meerdere dagen geprobeerd, de foto's zijn klein genoeg maar hij geeft bij mij steeds een foutmelding.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hi Lkoster,

Vele succes bij de winkel!

Je kunt pas afbeeldingen uploaden als je een bepaalde rang hebt bereikt:). Hierdoor blijft het leuk en interessant om bij te dragen aan het Forum, hoe hoger je rang hoe meer functionaliteiten je erbij krijgt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic