Beste moderators/ Vodafone medewerkers,
Graag uw aandacht voor het volgende.
Op 2 april jl. sloot ik via internet, met een friends and family code,
een 2 jarig Vodafone Red F abonnement af icm de Samsung S6 en draadloze charger twv 79 euro.
Op 3 april heb ik een email ontvangen waarin de orderbevestiging 226150142 vemeld word,
waarin tevens vermeld wordt dat, omdat ik voor nummerbehoud heb gekozen, het iets langer kan duren.
Op 7 april wederom een email waarin staat dat de promoties zijn verbeterd welke zijn
-1GB extra data
-3 euro extra korting per maand
-6 maanden Napster
En dat mijn bestelling aangepast zou worden naar deze verbeterde promotie
en dat ik als pre order klant het accesoirepakket twv 79 euro
inclusief wireless charger en cover cadeau mag ontvangen.
Op 8 april ontving ik een sms waarin staat dat Vodafone de aanvraag heeft ontvangen voor behoud van mijn
huidige nummer met overstapdatum 4 mei.
Tot zover geen rariteiten.
Aangezien ik 17 april nog geen bericht had mogen ontvangen van Vodafone betreffende mijn nummerbehoud aanvraag, toch even contact opgezocht met Hi, mijn huidige provider.
Deze wist mij te vertellen dat de aanvraag was afgekeurd maar dat als Vodafone de aanvraag nog een keer
zou indienen, met juiste datum of iets in die trant, dat er verder geen obstakels zouden zijn inzake het nummerbehoud.
Hoewel ik het opmerkelijk vond dat ik hier nog steeds niet door Vodafone over was geinformeerd besloot ik toch
het nog een paar werkdagen de tijd te geven.
Op 22 april besloten dat het toch tijd werd zelf maar contact op te nemen met Vodafone klantenservice.
De vriendelijke dame van de klantenservice had tijdens ons gesprek contact gehad met de afdeling nummerbehoud en na hun onderhoud kon zij mij verzekeren dat het goed zou gaan komen.
Ik ben doorverwezen naar een andere afdeling van de Vodafone klantenservice omdat ik nog een vraag had,
en zelfs nog tijdens dit gesprek ontving ik een sms waarin staat;
Vodafone info: 000 heeft uw aanvraag voor behoud van nummer 31654****** goedgekeurd.
Uw overstap naar Vodafone vind plaats op maandag 11 mei 2015.
Op 4 mei nog steeds geen bericht van Vodafone dus wederom contact met de klantenservice.
Deze dame zou een interne memo sturen naar de afdeling nummerbehoud.
Omdat ik al aanvoelde dat het weleens niet goed zou kunnen gaan komen,
6 mei werderom contact opgezocht met de klantenservice.
De meneer die mij hielp zei, terwijl die in de gegevens aan het kijken was, dat er iets niet helemaal goed
aan het gaan was...
Nadat ik in de wacht was gezet en deze meneer telefonisch contact
met de afdeling nummerbehoud heeft gehad, wist deze meneer mij te vertellen,
omdat het een back order was, ik het toestel donderdag, vrijdag of zaterdag op mijn thuisadres zou mogen ontvangen.
7 mei weer telefonisch contact opgezocht met de klantenservice om de status van mijn bestelling te checken.
Deze mevrouw die mij bevestigde dat het inderdaad een back order betrof waarop ik vroeg wat dat nou precies
bij Vodafone inhoud.
Blijkbaar moet er een IMEI code aan een abonnement gekoppeld worden. Klinkt logisch.
Maar toen ik vroeg hoe vaak er telefoons geleverd worden aan Vodafone, en zei mij antwoordde; 2x per week,
kunt u begrijpen dat mijn daaruit voortvloeiende vraag was,
waarom is dat dan al niet veel eerder gebeurd aangezien 22 april de goedkeuring voor mijn nummerbehoud al was gegeven. Daar kon deze mevrouw mij geen antwoord op geven maar zij kon wel zien dat de nummer behoud aanvraag onder voorbehoud staat. Zij wist mij wel te verzekeren dat het niet nog maanden zou gaan duren voordat ik mijn telefoon zou ontvangen.......
En dan tot slot, vandaag
8 mei
Ik krijg een email van Vodafone waarin staat;
Beste meneer,
Met deze email bevestigen we dat je bestelling met ordernummer 226150142 is geannuleerd.
dit kan verschillende redenen;
1. Je hebt hier zelf een verzoek voor ingediend
2. Wij hebben geen reacties ontvangen op de emails en je ook telefonisch niet kunnen bereiken.
Ik denk dat duidelijk moge dat ik
1 Geen verzoek voor annulering heb gedaan gezien de bovenstaande moeite wat ik juist WEL heb gedaan
2 Ik sinds mijn bestelling nog geen 1 keer persoonlijk door Vodafone ben benaderd en alles van mij af komt.
Ook staat in deze email dat indien er sprake is van een misverstand ik natuurlijk contact op kan nemen met 1 van onze medewerkers op 0800020043
Ik natuurlijk bellen.
Deze meneer vertelde mij dat hij niet kon zien waar het aan lag maar dat het probleem wel bij Vodafone ligt(!).
Ook vertelde deze meneer mij dat hij mij niet verder kon helpen en dat ik opnieuw of via internet of via de vodafone winkel het door mij gewenste abonnement zou moeten gaan afsluiten.
Wat deze meneer wel voor mij kon doen is omdat ik een nieuw abonnement zou moeten gaan afsluiten,
mij via de email een nieuwe friends and family code zou gaan toesturen, omdat de oude code gekoppeld is
aan ordernummer 226150142 en ik deze code niet nog een keer zou kunnen gebruiken.
Ik stemde hier positief mee in maar tot op heden, geen email met een nieuwe code............
Vanavond in Zeist naar de Vodafone winkel geweest waar ik in welgeteld 5 minuten weer buiten stond
met de mededeling dat ze het betreurden en zoiets nog nooit mee hebben gemaakt maar ze
verder niks voor mij kunnen betekenen omdat het een friends and family code aanvraag is, dus online.
Ik denk dat ik u niet hoef te vertellen hoe ik me op dit moment voel maar ik druk me zacht uit
als ik zeg dat dit werkelijk schandalig is.
Zo hoort een bedrijf als Vodafone, maar werkelijk ook geen enkel bedrijf met haar klanten om te gaan.
Ik heb er werkelijk alles aan gedaan om het abonnement doorgang te kunnen laten vinden.
en dan vandaag afgedaan worden met dat ik maar een nieuwe aanvraag moet indienen.
Ik denk dat als ik zou vragen u zich zou voelen als u in mijn schoenen stond,
een antwoord overbodig zou zijn.
En opmerkelijk is ook dat ik juist bij Hi weg wil vanwege de klantenservice.
Maar Vodafone laat helaas nu aan mij zien, en aan een ieder die dit leest,
dat klantenbinding niet haar sterkste kant is door deze rare gang van zaken,
dat moge in dit geval duidelijk zijn.
Kan iemand hier mij uitleggen wat er nou fout gaat en mij eventueel helpen aub.
Bijzonder benieuwd naar uw reactie,
Mvg
Tony