Naftalie76

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ongevraagd betaalde sms dienst Kulaville

Goedendag,

Ontdekt dat nu wekelijks sinds een paar maanden 5 euro wordt afgeschreven. Het begon op een moment dat ik zeker mijn telefoon niet heb gebruikt (werk). Nu geld terug gevraagd bij VOdafone. Is nu opgelopen tot 70 euro. Dit conform de tekst op hun eigen site: http://over.vodafone.nl/nieuwscentrum/actuele-themas/betaalde-sms-diensten

Wat doet Vodafone?
Vodafone gaat nog een stap verder door de bewijslast om te draaien. Bij het geringste vermoeden van misleiding door sms dienstverleners krijgen klanten direct hun geld terug. De kosten hiervan verhaalt Vodafone vervolgens op de aanbieder van de sms-dienst. Bij herhaaldelijke overtreding, sluit Vodafone de aanbieder af van zijn netwerk.
Vodafone heeft sinds de start van deze aanpak diverse aanbieders van betaalde sms-diensten verzocht hun dienst aan te passen of te stoppen. Inmiddels zijn verschillende aanbieders afgesloten van het Vodafone netwerk omdat zij zich niet hielden aan de regels. Het aantal klachten van misleiding is sinds deze strengere aanpak drastisch afgenomen.

Zie verder de tekst op http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/telefonie/regels-voor-sms-diensten

Hier staat onder andere aangegeven: Als een sms-dienst meer kost dan € 1,50, moet de telefoonaanbieder aantonen dat de klant uitdrukkelijk heeft verklaard de sms-dienst te betalen via de telefoonrekening.

Wees dus gewaarschuwd voor Kulaville.com (wallpapers). Gebruik ik dus echt nooit op mijn telefoon!!

Via Payinfo.nl (site is eigendom van KPN) kun je je gegevens inzien en afmelden.

*moderator edit: één url werkte niet door ontbreken html code*
23 Reacties 23
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Michael075

Bovenaan elk board staat de knop: Nieuw bericht. Op die manier kun je dus een nieuw bericht plaatsen.
Niek12345

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Vodafone klanten,

Sinds kort ben ik erachter gekomen dat ik ongeveer 6 maanden lang 5 euro per week betaald heb aan 5Gamifive Games, een betaalde sms-dienst. Al meerdere keren had ik contact opgenomen met de Vodafone klantenservice omdat ik mij telkens verbaasde over de hoogte van mijn rekeningen. Echter werd ik geadviseerd om verschillende bundels te activeren om mijn kosten van data in te perken.

Na mijn het grondig bestuderen van mijn factuur bleek dat er tekens 20,- euro p/m aan 'overige content' in rekening werdt gebracht. Inmiddels heeft mij dit grapje zo'n 130 euro gekost... Dit tot mijn grorte verbasing. Ik heb hier nooit bewust toestemming voor gegeven. Zelf game ik eigelijk nooit op mijn telefoon en zou hier al helemaal geen 5 euro per week voor over hebben.Na een gesprek met een medewerker van de klantenservice bleek dat ik via payinfo.nl kon inzien dat ik voor deze betaalde sms-dienst aangemeld was en hem hier kon deactiveren.

Vodafone heeft aangeven mijn situatie te gaan onderzoeken en eventueel de kosten van deze ongewenste dient te vergoeden. Ik heb een aantal weken geleden een verzoek ingediend maar heb nog geen reactie ontvangen..

Ik ben benieuwd!


Mvg,

Niek Sanders
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
@Niek12345, welkom op het Vodafone Forum!

Het is de bedoeling dat de andere forumleden je kunnen helpen met je vraag. In deze situatie is dat helaas niet het geval, je kunt dan ook het beste contact opnemen met de klantenservice.
Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic