Naftalie76

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ongevraagd betaalde sms dienst Kulaville

Goedendag,

Ontdekt dat nu wekelijks sinds een paar maanden 5 euro wordt afgeschreven. Het begon op een moment dat ik zeker mijn telefoon niet heb gebruikt (werk). Nu geld terug gevraagd bij VOdafone. Is nu opgelopen tot 70 euro. Dit conform de tekst op hun eigen site: http://over.vodafone.nl/nieuwscentrum/actuele-themas/betaalde-sms-diensten

Wat doet Vodafone?
Vodafone gaat nog een stap verder door de bewijslast om te draaien. Bij het geringste vermoeden van misleiding door sms dienstverleners krijgen klanten direct hun geld terug. De kosten hiervan verhaalt Vodafone vervolgens op de aanbieder van de sms-dienst. Bij herhaaldelijke overtreding, sluit Vodafone de aanbieder af van zijn netwerk.
Vodafone heeft sinds de start van deze aanpak diverse aanbieders van betaalde sms-diensten verzocht hun dienst aan te passen of te stoppen. Inmiddels zijn verschillende aanbieders afgesloten van het Vodafone netwerk omdat zij zich niet hielden aan de regels. Het aantal klachten van misleiding is sinds deze strengere aanpak drastisch afgenomen.

Zie verder de tekst op http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/telefonie/regels-voor-sms-diensten

Hier staat onder andere aangegeven: Als een sms-dienst meer kost dan € 1,50, moet de telefoonaanbieder aantonen dat de klant uitdrukkelijk heeft verklaard de sms-dienst te betalen via de telefoonrekening.

Wees dus gewaarschuwd voor Kulaville.com (wallpapers). Gebruik ik dus echt nooit op mijn telefoon!!

Via Payinfo.nl (site is eigendom van KPN) kun je je gegevens inzien en afmelden.

*moderator edit: één url werkte niet door ontbreken html code*
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Naftalie76
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Reactie Vodafone gekregen! Ik krijg mijn geld binnenkort teruggestort!! Vodafone houdt zich aan zijn woord wat betreft de omgekeerde bewijsslast. Heb nu mijn telefoon geblokkeerd voor alle betaalde sms diensten via payinfo.nl

Pas dus op voor dit soort diensten. Check elke maand je telefoonrekening!

Vodafone: Super!

Bekijk in context

23 Reacties 23
Naftalie76
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt Marc voor je snelle reactie! Heb vandaag een reactie van Kulaville ontvangen met zogenaamde screenshots dat ik ingelogd zou hebben. Echter dat is niet mogelijk dat ik op dat moment aan het werk was. Ik zit constant aan de telefoon (op mn werk) en heb echt geen tijd om hiervoor in te loggen (wat ook niet mag op mijn werk). Ik hou mij altijd verre van dit soort zaken en trap hier echt niet in.

Trouwens de site payinfo.nl staat is eigendom van KPN. Zie de site sidn.nl waar je de eigenaar van een website kan achterhalen. Echter zo te zien wel een initiatief van diverse telefoonproviders inderdaad.

Zie voor diverse verdere klachten van Kulaville ook deze site: www.klacht.nl/?s=Kulaville

Klachtenformulier had ik inderdaad al ingevuld. En hoop daarom snel mijn 70 euro terug te krijgen!!

Hieronder nog even wat links om aan te geven dat ik niet de enige ben:


www.scamadviser.com/is-kulaville.com-safe.html

forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=25&t=82081&start=60

https: //forum.t-mobile.nl/overige-diensten-services-403/payinfo-afmelden-186330/index6.html

https: //twitter.com/DenisDroppa/status/324078902718914560

http: //www.klachtenkompas.nl/t-mobile/kulaville

http: //www.reportacrime.co.za/CrimeReport.aspx?ID=3128

https: //www.facebook.com/CellC.SouthAfrica/posts/10152045240582265

http: //hellopeter.com/kulaville/complaints/unauthorised-billing-1039701

http: //hellopeter.com/mira-networks/complaints/i-never-subscribed-to-kulaville-1029236

http: //mybroadband.co.za/vb/showthread.php/487076-Check-this-Whasapp-from-PC-scam

http: //mybroadband.co.za/vb/showthread.php/528536-SMS-scam

http: //mybroadband.co.za/vb/showthread.php/498858-SOLVED-Cell-C-s-indifferent-attitude-to-content-charge-fraud

http: //www.moneyweb.co.za/moneyweb-special-investigations/opinion-mtn-and-cell-c-clients-are-sitting-ducks-...

http: //www.statmyweb.com/tag/kulaville-sms-scam

http: //m.moneyweb.co.za/moneyweb-special-investigations/cell-fraud-victims-guilty-until-proven-innocent

http: //www.klacht.nl/kulaville-klacht/

Hieronder nog een tekst gekopieerd van het Radar forum:

door dolfijntje22 » 24 jul 2013 11:29
Hallo allemaal,

Ik ben er vandaag ook achter komen dat ze al enkele maanden elke week 4,50 in rekening brengen voor het kulaville gebeuren. Ook ik heb mij hier niet voor aangemeld! Ik heb zojuist contact gehad met hi en binnen 5 minuten had de dame die ik aan de telefoon had het voor mij opgelost door mij af te melden.
En zei heeft ook bevestigt dat dit soort dingen dus inderdaad stiekem gaan en je je dus zelf niet eens hoeft aan te melden zei noemde het zelfs " heel vies" hoe ze dat doen!!

Maar goed als het goed is staat het nu stop, wel moest ik er rekening mee houden dan het nog van 3 weken afgeschreven wordt in de rekening die ik in augustus krijg.

Maar nu wil ik natuurlijk mijn geld terug (zoals zovele van jullie natuurlijk) van al de weken die ik dus betaald heb onterecht. Heeft iemand enig idee hoe we dit terug kunnen krijgen? Of heeft iemand het al eens terug gekregen?

Ik hoor graag jullie reactie's!!

Groetjes Dolfijntje22



Naftalie76
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Reactie Vodafone gekregen! Ik krijg mijn geld binnenkort teruggestort!! Vodafone houdt zich aan zijn woord wat betreft de omgekeerde bewijsslast. Heb nu mijn telefoon geblokkeerd voor alle betaalde sms diensten via payinfo.nl

Pas dus op voor dit soort diensten. Check elke maand je telefoonrekening!

Vodafone: Super!
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
@Naftalie76
Ik ben heel erg blij voor je dat je je geld ad. €70,00 van Vodafone terug krijgt.
Heel erg goed van je dat je dit goede bericht op dit Forum geplaatst hebt.

Vodafone moet definitief stoppen met het incasseren van bedragen bij haar klanten, namens dit soort misleidende maffia-bedrijfjes.
In Nederlands Recht geldt dat er een uitdrukkelijke wilsovereenstemming moet zijn tussen twee partijen, voordat een overeenkomst tot stand kan komen. Jij moet je WIL op een uitdrukkelijke manier aan de andere partij verklaren. En die andere partij moet daarmee akkoord gaan.

Daar is bij dat soort misleidende maffia-bedrijfjes (Content Media Services aanbieders) geen sprake van.
Ongewenst en onbewust en ongevraagd zit je vast aan een vervelende, mobiele abonnements-content-dienst. En waar je nooit akkoord mee bent gegaan. Voor wallpapers, games, en andere digitale onzin.
Daarom noem ik dit soort bedrijfjes, maffia-bedrijfjes.

Net een virus:
Je hebt er niet om gevraagd;
Je komt er heel gemakkelijk aan;
En het is nagenoeg onmogelijk om er vanaf te komen !!!


Vodafone moet dus stoppen met het incasseren van bedragen namens en voor dit soort maffia-bedrijven.
En Vodafone haar partnerschap met de Stichting Gedragscode Mobiele Diensten be-eindigen, per zo spoedig mogelijk !!!
Dat scheelt heel, heel, heel veel klachten op dit Forum.

En levert Vodafone veel tevreden Klanten op. Die niet meer hoeven te klagen over onterecht in rekening gebrachte bedragen op hun Vodafone facturen.


Netwerker
Naftalie76
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Klopt! Bedankt voor je reactie! Klant blijf Koning! En er bestaat nog zoiets als rechtvaardigheid. Het begint met het kleine!

Groet,
Naftalie
ewvanbleiswijk

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Tot mijn schrik bemerk ik dat bij mij nu wekelijks 5 euro wordt afschreven voor een abonnement waar ik part nog deel aan heb. Hoe kom ik er vanaf? Bij payinfo het een en ander ingevuld, maar of het gaat helpen is de vraag,
Vodafone doe er voor mij wat aan! Rekening loopt nu maandelijks erg op terwijl ik met gemak binnen data en belminuten blijf.
De websit dienst is: http://www.P_O_R_T_A_L.com en de aanbieder: Republic Response.Volgens mij is die de boosdoener.
Vriendelijke groet.


NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @ewvanbleiswijk

Als je hier het opzegt en blokeert, dan zal dit voldoende moeten zijn.:D
ewvanbleiswijk

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja, bij inzien en opzeggen heb ik -na het verkrijgen van een code- het een en ander gemeld. Dus hoop ik ook mijn geld terug te krijgen van Vadafone.
Groet en bedankt.

Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @ewvanbleiswijk ,
Ik kan je geen 100% toezegging doen dat je het geld via ons terug maar: niet geschoten, altijd mis.
We hebben een gedeelte van onze site aan content gewijd. ALs je hier kijkt kunje zien hoe je de diensten stop kunt zetten en wat Vodafone eventueel voor je kan betekenen.

Succes!

ewvanbleiswijk

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goede middag,
Een contract moet van twee kanten komen, dan is er pas sprake welwillendheid van twee kanten.
Ik heb er niet om gevraagd en als er dan per week 5 euro van mijn rekening wordt gehaald vind ik het niet meer dan logisch dat Vodafone mij dat terugbetaald.
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @ewvanbleiswijk
Je zult begrijpen datik je geen toezegging kan doen over een evenntuele oplossing van dit euvel. De dienst moet op de een of andere manier geactiveerd zijn (dit gebeurt normaal gespoken via het toestel) Daar kunnen wij geen invloed op uitoefenen. We kijken binnen de kaders die we hebben wat we voor je kunnen doen. Ik adviseer je om de link op de pagina te volgen en dan zien we hoever we komen.
ewvanbleiswijk

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Inderdaad we gaan zien hoever we komen, maar ik verzeker u dat ik geen contract heb afgesloten of op mijn toestel iets aan heb gezet ofzo. Ik download (soms) alleen altijd een gratis app en die behoort "gratis" te zijn zonder gevolgen.
Contracten komen pas tot stand als er van twee kanten een welwillenheid optreedt. Dit is nu niet het geval. Het enige wat ik aan de rekeningen vijf euro per week kan zien is dat ze afkomstig zijn van Flumbo Content. Wie zijn dat en waar betaal ik die 5 euro voor????
Allemaal snikkie praktijken en als het niet ophoudt dan weet ik wel welke provider het wordt, maar zeker niet Vodafone.
Groet Elly

Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @ewvanbleiswijk ,
Het is niet mijn intentie om een discussie hierover te beginnen. Bedoeling is om je te helpen met ervan af te komen.
Als ik zeg dat wij als buitenstaander in deze alleen de tussenpersoon zijn, wiens netwerk je gebruikt en die dus zorgt voor de facturering, dan bedoel ik dat heel objectief.

Zoals eerder aangegeven, kun je de links gebruiken die eerder zijn gestuurd om de dienst op te zeggen (dat moet gebeuren met het toestel waar de sms berichten op binnen komen). Verder kun je middels het formulier je onvrede over de dienst kenbaar maken zodat het allemaal uitgezocht wordt.

Ik hoop dat je begrijpt dat het niets uit maakt welke provider je neemt. De providers staan allemaal los hiervan.
Vodafone heeft in dezen de lead genomen en zorgt ervoor dat kosten terug betaald worden, als zij niet terecht blijken te zijn.
ewvanbleiswijk

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag Per,
Nee het is aboluut niet mijn bedoeling om een discussie te beginnen, maar als er onterecht geld wordt afgeschreven waar je part noch deel aan hebt krijg ik -en niet alleen ik, maar iedereen die dit overkomt- een gevoel van "hoe kom ik hier in Godsnaam vanaf"?
Ja ik heb het al laten blokkeren, maar er komt geen antwoord van Vodafone, maar misschien komt dat nog.
Groet Elly

NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @ewvanbleiswijk ,

hefet u de klantenservice al gebeld, en om een vergoeding gevraagd,
zoals al aangegeven was?
ewvanbleiswijk

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja, dat heb ik gedaan, maar de dame die ik aan de tel had wist er niet zoveel van en zou het aan de juiste persoon doorgeven. Klachtenformulier heb ik ingevuld en ook de afmelding.
Moet er nog meer gebeuren?
Groet Elly

ewvanbleiswijk

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb zonet toch maar even de klantenservice gebeld en ze hebben het al geblokkeerd "ze zijn er mee bezig" en geld krijg ik terug. Nou dat is goed nieuws he? zo kan het dus ook.
U hoort nog van mij, bedankt voor het terugmailen en
groet Elly

Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Dat is goed nieuws @ewvanbleiswijk ,
De collega kan dat aan hand van je gegevens controleren.
Als het duidelijke gevallen zijn, dan kan iemand aan de telefoon hierin al een besissing maken. Aan de hand van de informatie die ik hier heb,kan ik dat niet beoordelen. Ik ben er enorm allergisch voor om iemand valse verwachtingen / hoop te geven.
Vandaar mijn voorzichtig antwoord;)
ewvanbleiswijk

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat kan ik me voorstellen, geen valse verwachtingen, maar ik denk dat het voor de klantenservice nu wel duidelijk is. Als je binnen de data en min blijft en het contract de eerste 6 maanden 16,25 bedraagt is het wel heel erg duidelijk dat je dan geen maandelijkse rekening van 37,99 kunt krijgen. Ik ben er van overtuigd dat het wel in orde komt.
Bedankt Per en
Groet Elly
Michael075

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb nu hetzelfde probleem met een betaalde smsservice 9977 ben al 3 maanden bezig met vodafone om een bedrag van totaal 79,32 terug te vorderen. ik krijg alleen mails en berichten van vodafone wat ik moet doen maar niet helaas niet wat zij voor mij kunnen doen.

Ik kan overigens nergens vinden waar en hoe ik zelf een nieuw bericht kan plaatsen op het forum.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic