Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

OPROEP: iOS 6.1 upgrade iPhone 4S

Beste allemaal,

Op 28 januari 2013 heeft Apple een nieuwe upgrade uitgebracht voor hun OS: iOS 6.1.
iPhone gebruikers krijgen een verzoek voor het updaten van hun besturingssoftware op hun toestel via het mobiele netwerk, of wanneer het toestel aan iTunes wordt gekoppeld.

Onze collega's van Vodafone in de UK melden dat gebruikers van een iPhone 4S problemen kunnen ervaren na het installeren van deze upgrade met verbindingen op het Vodafone netwerk. Vandaar dat Vodafone in de UK haar klanten momenteel afraadt te updaten naar iOS 6.1. Vodafone in Nederland is op de hoogte van deze discussie. Wij hebben echter nog niet kunnen concluderen dat in Nederland hetzelfde issue speelt. Vanzelfsprekend willen wij de ontwikkelingen zo goed mogelijk in de gaten houden. Vandaar een oproep aan alle iPhone 4S gebruikers die eventueel problemen ervaren na het installeren van de update: Ervaar jij problemen met je Vodafone verbinding na installatie van iOS 6.1 op je iPhone 4S, meld dat dan hieronder!

Alvast bedankt!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

UPDATE: Apple heeft zojuist een nieuwe versie uitgebracht van iOS, speciaal voor de iPhone 4S. We adviseren onze klanten met een iPhone 4S om hun toestel te updaten naar iOS 6.1.1. De update komt in fases beschikbaar, het kan dus zijn dat de update er nog niet direct voor jou is. Updaten doe je door te gaan naar: Instellingen -> Algemeen -> Software Update. Zorg dat je toestel voldoende is opgeladen alvorens je de update installeert.
132 Reacties 132
geert1964

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb 6.1 voor mijn iphone 4s afgelopen week geinstalleerd en wordt nu geconfronteerd met een batterij die vers opgeladen in een half uur al 10% kwijt is. Ik heb alleen mijnn mail binnengehaald (te verwaarlozen) niet gebeld en ook voor de rest niets gedaan. Kan ik downgraden naar 6.0?
Jill86

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De link tussen de update en telefoonproblemen had ik nog niet gelegd, nu wordt het duidelijk; sinds de update heb ik regelmatig dat ik niet bellen kan (oproep mislukt) of dat telefoontjes afgebroken worden.
Ook valt het me op dat berichten nu vaak als sms verstuurd worden, ipv iMessage.
De laatste tijd ook vaak sms'jes met 'de volgende persoon heeft u gebeld zonder een bericht achter te laten', terwijl ik m'n iPhone gewoon naast me heb liggen met vol bereik.
Hoop dat er snel een oplossing komt!
Bigmac1961

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb inderdaad na de upgrade naar 6.1 problemen met mijn ontvangst. Met name in bepaalde gebieden is het nog minder dan het al was. Richting de grensstreek zuid is het beduidend minder. Zo was ik gisteren in Zwolle en daar had ik met enige regelmaat "geen service" of een E in het display.Dit geldt ook voor de omgeving Oud-Beijerland. Verder komt het nu ook regelmatig in gebouwen voor dat ik geen service of zeer slechte ontvangst heb, terwijl dit voorheen goed was.
Rubix

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ondervind sinds de update veel problemen met bellen! Na het telefoonnummer te hebben ingetoetst geeft mijn iphone aan dat de persoon gebeld wordt maar het blijft stil, en de telefoon gaat niet over en er wordt geen contact gemaakt. Soms helpt het om het toestel uit te zetten en opnieuw op te starten. Ook helpt het om de telefoon app uit en daarna weer aan te zetten. Maar ja dit zou allemaal niet nodig moeten zijn! Het batterij vermogen blijft ook een probleem bij de iphone. Als ik Vodafone NL was zou ik net als in de UK mijn klanten de update ook afraden!
Janetb

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook hier is de batterij snel leeg, daarnaast enorm slechte verbinding!! Irritant, betaal er meer dan genoeg voor...
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Dank voor de reacties tot zover, graag horen wij ook van anderen of ze na de update naar iOS 6.1 problemen bemerken. Als je je ervaring nog niet gedeeld hebt, plaats deze dan alsnog. Alvast bedankt!
amberdevries

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds het installeren van IOS 6.1 kunnen zowel mijn vriend als ik thuis niet meer op wifi. Automatisch word je eraf gegooid en gaat hij over op 3G. Voor het installeren hiervan hebben we hier  nooit eerder last van gehad. Is hier uberhaupt iets aan te doen?
amberdevries

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit betreft trouwens de iphone 4S
Maud1979

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier ook n accu die belachelijk snel leeg is nu en het duurt erg lang voordat er verbinding gemaakt wordt voor een telefoongesprek. Mobiel internet lukt niet of heel langzaam 😞
Ik hoor het graag als jullie meer weten!
Ilonka

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Niet alleen bij de iphone 4S is dit probleem
Heb zelf een Iphone 5 en mijn man een 4 met dezelfde problemen
Niets helpt en het is zeer frustrerend kan ik zeggen, verwacht  ook eigenlijk van Vodafone dat jullie contact
opnemen met Apple wat te doen
Als Apple hier vanaf weet komen ze misschien sneller met een nieuwere  update waar dit punt geen probleem meer is
Ik vind dat er werk bij Vodafone ligt en eigenlijk heeft het al veels te lang geduurd:@
Rickh97

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb problemen met bereik na het
Updaten naar ios 6.1 kan iemand mij helpen?
Cindy1272

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb mijn iPhone geüpdatet met de IOS 6.1 en ik heb nu problemen met de 3G, ik heb geen mobiel netwerkservice meer. Hoe kan ik dat oplossen?
MarcXS

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
idd na upgrade naar 6.1 allerlei problemen:
geen verbinding met internet
Apps die niet meer werken
geen synchronisatie met icloud/ agenda's/ sommige email accounts
 
Zwaar klote.
 
Hoe kan ik versie 6.0 weer op mijn Iphone 4S zetten?
jabo75

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Stevie,
 
Ja ik ervaar problemen sinds de update en niet zo'n beetje ook.
Op locaties waar ik normaal volledig 3G bereik heb valt de hele verbinding weg en als ik bereik heb is de respons ontzettend traag.
Ik weet niet wat het effect is op het actief zoeken naar een werkend netwerk, maar mijn accuduur is ook ontzettend naar beneden gegaan.
 
Mvgr,
 
Bastiaan
Schumacher

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier ook problemen met bellen/gebeld worden en 3G na de update, is er een mogelijkheid tot downgraden?
DukeLukem

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier 2 problemen na de update
1) Exchange server verbinding valt weg
2) Batterijduur aanzienlijk verkort
Myrthevv

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
Helaas heb ik van bovenstaande wel last. Ik heb opeens slechter bereikbaar, krijg een smsje dat iemand mij gebeld heeft, zonder dat ik mijn telefoon uit was of in gesprek.. Ook moet ik meerdere pogingen ondernemen om een smsje te versturen.
 
Wat betreft de batterij merk ik geen verschil, maar die van mij moest ik dan ook al (door het vele gebruik) elke dag opladen 😉
 
Groet, Myrthe
Hennie

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds de upgrade heb ik ook last dat de batterij van mijn iPhone 4S zeer snel leegloopt. Ik moet 'm tweemaal per dag opladen. Ik ben naar de Vodafonewinkel geweest afgelopen zaterdag, maar daar kende men dit probleem niet. Ik heb een extra batterij aangeschaft, zodat ik altijd mobiel op kan laden waar ik ook ben. Dit lijkt me echter niet de juiste oplossing.
Graag hoor ik wat ik het beste kan doen.
Catalijnvw

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook bij mij problemen sinds de upgrade. Met name erg traag 3G internet, maar ook met Wifi gaat het niet echt vlotjes. Pagina's laden niet of erg traag, foto's en plaatjes kan ik wel vergeten.
Batterij is ook wel erg snel leeg.
Wat is DE oplossing, want dit is echt onacceptabel!
cvherk

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Na de update naar iOS 6.1 grote problemen met mijn Iphone 4s. Batterij loopt razendsnel leeg en ik heb geen 3G bereik meer. Ondanks dat het icoontje dit aangeeft, maar internetpaginas laden niet meer. Ook problemen met versturen smsjes en  met telefoneren (de andere kant hoort mij maar ik hen niet). Eigenlijk is mijn telefoon waardeloos geworden buitenshuis!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic