Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

OPROEP: iOS 6.1 upgrade iPhone 4S

Beste allemaal,

Op 28 januari 2013 heeft Apple een nieuwe upgrade uitgebracht voor hun OS: iOS 6.1.
iPhone gebruikers krijgen een verzoek voor het updaten van hun besturingssoftware op hun toestel via het mobiele netwerk, of wanneer het toestel aan iTunes wordt gekoppeld.

Onze collega's van Vodafone in de UK melden dat gebruikers van een iPhone 4S problemen kunnen ervaren na het installeren van deze upgrade met verbindingen op het Vodafone netwerk. Vandaar dat Vodafone in de UK haar klanten momenteel afraadt te updaten naar iOS 6.1. Vodafone in Nederland is op de hoogte van deze discussie. Wij hebben echter nog niet kunnen concluderen dat in Nederland hetzelfde issue speelt. Vanzelfsprekend willen wij de ontwikkelingen zo goed mogelijk in de gaten houden. Vandaar een oproep aan alle iPhone 4S gebruikers die eventueel problemen ervaren na het installeren van de update: Ervaar jij problemen met je Vodafone verbinding na installatie van iOS 6.1 op je iPhone 4S, meld dat dan hieronder!

Alvast bedankt!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

UPDATE: Apple heeft zojuist een nieuwe versie uitgebracht van iOS, speciaal voor de iPhone 4S. We adviseren onze klanten met een iPhone 4S om hun toestel te updaten naar iOS 6.1.1. De update komt in fases beschikbaar, het kan dus zijn dat de update er nog niet direct voor jou is. Updaten doe je door te gaan naar: Instellingen -> Algemeen -> Software Update. Zorg dat je toestel voldoende is opgeladen alvorens je de update installeert.
132 Reacties 132
Jacqalfonsi

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds ik mijn iphone heb geupgrade, en dit geldt ook voor de ipod van mijn zoon, lijkt de batterij wel leeg te lopen alsof de kraan openstaat. Echt om gek van te worden. Kan geen dagje weg zonder n oplader mee te nemen en dit irriteerd mij mateloos. Wat kan ik hieraan doen om t te veranderen?
Jochen

Gedreven Raadgever
  • 368Posts
  • 28Oplossingen
  • 32Likes
Hoi Jacqalfonsi, allereerst welkom op het Vodafone forum! Bedankt voor je melding, we houden je op de hoogte via dit topic. Zodra er meer bekend is zul je dat hier teruglezen.
Perf4x

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zelfde probleem hier. iPhone is zo goed als onbruikbaar door wegvallende verbindingen van zowel data als spraak. Mag toch hopen dat Vodafone hier snel wat mee doet aangezien Apple je telefonisch doorstuurt naar je netwerk provider en je van Apple dus niets hoeft te verwachten.
Watje5

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook hier problemen sinds een week met de 3g verbinding. Zeer matige ontvangst. Kwartje met iOS 6.1 viel pas vandaag...
Overigens een iphone5, maar het topic daarover is gek genoeg op slot gezet...
Cento

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb de iPhone 3GS. iOS 6.1 1-2 weken geleden geïnstalleerd. Sinds afgelopen dinsdag heb ik ook last van accu dat binnen 3 uur leeg is. Afgelopen donderdag heb ik de accu laten vernieuwen door een nieuw origineel. Dit heeft niet geholpen, accu is nog steeds snel leeg. Wilde vandaag nieuw toestel gaan halen. Na het lezen van het artikel op nu.nl heb ik het ophalen van mail maar op fetch gezet, met interval van 1 uur. Ik weet alleen niet wat ik nu ga doen. Wachten op Apple of ?
Jaap761

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Bij mij zijn na de upgrade m'n agenda items soms tot vier keer weergegeven, mogelijk vanuit iCloud. Had ook verjaardagen verwijderd die weer terug kwamen. Kon ik weer bezig...
Daarnaast zijn er regelmatig apps die niet opstarten, zoals nu.nl en de app van het dagblad vh noorden
ilangbroek

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi, 
 
Hier ook kommer en kwel met een iphone5. 3G lijkt actief maar verbinding valt weg. Soms blijft 3G wel in beeld maar reageert deze niet, soms zie ik alleen het bolletje dat data helemaal weg is. En dat in de week dat er zoveel berichtgeving over hogere snelheden van Vodafone's 3G netwerk is. Ervaar eerder het omgekeerde. :@
 
Toestel op vliegtuigmodus zetten en weer terug helpt meestal. Batterijduur lijkt ook verslechterd, maar die was al niet best 😄
 
Groet Ivo
Kheroon

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik heb problemen met mijn 3g. Duurt soms heel lang voordat ik een pagina geladen heb of whats app berichten binnen krijg. Soms moet ik het wel 3x 4x proberen.
hoeb51

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Inderdaad problemen met 3g netwerk sinds update naar ios 6.1 op iphane 4s. Ook onregelmatig ontvangst/ bereik van sms en gesprekken.
Martin101990

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Stevie,
 
Helaas heb ik ook problemen met 3G, maar ook met WiFi-verbindingen. Regelmatig heb ik op straat of in de trein geen verbinding met het 3G netwerk in mijn woonplaats (Katwijk aan Zee) en onderweg naar Rotterdam. Afgelopen paar weken viel het mij vooral op, wat erop zou kunnen duiden dat de upgrade naar iOS 6.1 dit heeft veroorzaakt, omdat ik deze upgrade direct na vrijgave had geinstalleerd.
 
De problemen met WiFi netwerken heb ik echter al langer, niet alleen bij mij thuis, maar ook bij anderen.
 
Al met al vind ik het natuurlijk nogal frustrerend, maar ik ben blij dat er in ieder geval geinventariseerd wordt wat de problemen zijn.
 
Ik ben sinds december 2011 in het bezit van de iPhone 4S
moenie

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds de upgrade naar IOS6.1 ervaar ik een zeer instabiele 3g verbinding met vodafone. De telefoon geeft wel aan dat er een 3g signaal is. maar vervolgens lader pagina's wisselend niet en dan weer even wel. En soms bijzonder traag. Dit zelfs wanneer ik enige tijd op dezelfde plek verblijf.
Het maakt hierbij niet uit of het binnen of buiten is. En zelfs in verschillende delen van het land. (ook midden in het centrum van Amsterdam waar volgens de berichten de snelheid en het bereik afgelopen week zelfs verhoogd zou moeten zijn)
 
Verder heb ik ook al een paar keer gehad dat mijn telefoon wel aan het "bellen"was maar er geen geluid door kwam. en ook al 2 keer dat ik midden in het gesprek hele rare geluiden hoorde en de verbinding verbroken werd.
 
Dit alles gebeurd terwijl het netwerk bereik volledig is en ook een 3g verbinding in het scherm staat.
 
Ook de accu is bizar snel leeg opeens, wellicht dat dit gekoppeld is aan de verbindingsproblemen...
 
Al deze problemen doen zich pas voor sinds de upgrade. Hopelijk is er snel een oplossing, want downgraden kan volgens mij ook niet...
EvelienL

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Stevie, 

Ook ik heb last van netwerkproblemen sinds ik mijn iPhone 4s heb geupgrade naar iOS 6.1. 
Wanneer ik 3G heb aan staan, valt de gehele service weg en kan ik niet meer bellen en gebeld worden. Ook gaat mijn accu erg snel leeg. Wanneer ik 3G uit zet heb ik (behalve traag internet) negens last van. Ik heb dit overigens een week geleden ook al via een e-mail aan de klantenservice gemeld. 

Graag word ik op de hoogte gehouden van de laatste ontwikkelingen rondom dit probleem. 

Groet, 

Evelien
Rawish

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vond het al erg raar dat mijn 3G bereik (vooral in huis) continu wegviel na de update.
Las toevallig dezelfde dag dat jullie de internetsnelheid per direct aan het verhogen waren dus dacht misschien aan werkzaamheden. Heb vooral last van een naar mijn idee veel lagere snelheid.
rovagink

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,
 
Heb ook mijn Iphone 4s geupdate naar versie 6.1, allereerst viel mij op dat de batterij sneller leegloopt, en vervolgens gaat het bellen ook niet soepel meer, duurt vaak heel lang voordat belsignaal overgaat, of wordt zelfs afgebroken.
V.w.b. de accu heb ik eerst een backup gemaakt, en toen ios 6.1 opnieuw via herstel funktie in Itunes geïnstalleerd, en nu lijkt het iets beter v.w.b. de gebruiksduur van de accu. Blijt wel dat deze upgrade een instabiel toestel geeft.
 
Gr.
Ronald
NewOakley

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Inderdaad ik heb ook problemen met 3g, de batterijduur kan ik nog niet zoveel over melden. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik dat niet altijd even goed in de gaten houdt. Maar 3g problemen merk ik wel. Moeite om te internetten heb ik zeker af en toe. Terwijl ik dat nooit eerder had.
Francien

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een iPhone 4. Vanaf dat ik deze geupdate heb naar iOS 6.1 op verschillende plaatsen totaal geen internetverbinding meer. Wel bellen en sms, maar dat loopt ook niet soepel. Ook batterij problemen, net als veel anderen al melden. Heel vervelend! Hoop dat er een oplossing komt!
Leonie75

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook hier last van de update batterij snel leeg slecht tot geen bereik als 3G aanstaat voor zowel berichtjes als telefonisch bereik echt bale
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo allemaal, hartelijk bedankt voor de meldingen. Ik wil iedereen aanmoedigen zich hier te blijven melden als ze sinds hun update naar 6.1 problemen met de verbinding merken. Dat geeft ons een beter beeld van of het issue ook in nederland speelt. Alvast bedankt!
SannevanS

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zelfde probleem hier, waardeloos, na upgrade gaat batterij super snel leeg en is 3g ook ineens stukken slechter.

Oplossing aub!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic