Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Nummerbehoud - hoe werkt het?

http://voda.fo/ne/3zezhHi allemaal,

We zien op het forum en in de andere social media kanalen nogal wat vragen langskomen over nummerbehoud. Hoe werkt het? Wat moet ik allemaal precies invullen? Wanneer gaat mijn nummerbehoud in? etc.
Daarom hebben we bij Vodafone hier een aparte pagina voor ingericht die jou helpt met jouw vragen over nummerbehoud: http://www.vodafone.nl/nummerbehoud/

Kom je er niet uit of heb je nog vragen? Stel ze dan in dit topic!

197 Reacties 197
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
@Rinustp, dan zijn de stappen als volgt (een deel hiervan heb jij ongetwijfeld al doorlopen):

1. Kijk eerst wat de einddatum van je contract is. Je hebt een opzegtermijn van één maand, dus houd daar rekening mee. Als je contract nog niet verlopen is ontvang je een rekening voor de resterende abonnementskosten. Dit zijn de abonnementskosten vanaf het moment dat je overstapt tot de daadwerkelijke einddatum van je contract.

2. Kies je Hybride bundel en het formaat simkaart. Als je de simkaart in huis hebt kun je deze activeren door te bellen of te sms'en naar een willekeurig Nederlands nummer.

3. Vul het formulier Nummerbehoud abonnement naar Hybride in. Je ontvangt dan een bericht met de datum waarop je nummer overgezet wordt. Je kunt vanaf die datum je nieuwe simkaart gebruiken met je eigen nummer.

4. Activeer de bundel in My Vodafone of via de My Vodafone App. Je kunt de Hybride bundel het beste activeren op de datum waarop je nummer wordt overgezet. Anders moet je de bundel opnieuw activeren zodra je nummer is overgezet.

Je geeft aan dat je het formulier ingevuld hebt. Heb de stappen daarvoor juist doorlopen? Zo ja, dan krijg je een sms met de datum waarop je nummer overgezet wordt. Houd er rekening mee dat deze datum minimaal één maand in de toekomst ligt. Als je toch graag de status van het nummerbehoud wil weten raad ik je aan om contact opnemen met de klantenservice.

Laat je ons nog weten wat de uitkomst is?
Rinustp

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Er wordt nu gesuggereerd alsof ik niet weet welke stappen ik moet doorlopen terwijl ik in mijn reactie schrijf dat Vodafone niet reageerd.
Bij punt 3 staat dat ik een bericht krijg met de datum waarop het nummer wordt overgezet.
Dat bericht zou van Vodafone moeten komen maar ik krijg niets. Daar gaat het nou net over.

De enige code die ik ontvangen heb, waarbij staat dat mijn verzoek ontvangen is, zou de mogelijkheid hebben om via MyVodafone de status van mijn verzoek in te zien.
Ook dat werkt niet.

Kortom, vanuit Vodafone gaat alles fout en ik kan doen wat ik wil maar de overstap gaat zo niet lukken.
Ik vind het heel vriendelijk dat jullie via dit forum je best doen om mij te helepn maar de hulp zal van ergens anders binnen de organisatie vandaan moeten komen.

Het enige wat ik nog kan doen is mijn abonnement opzeggen en een klacht naar Maastricht sturen. En deze ervaring komt natuurlijk ook nog op een ander forum.
Want ook de helpdesk wil mij niet helpen. Voor Vodafone zal het niet uitmaken. Ik ben een van de vele en klanten die minder willen gaan betalen kunnen ze missen als kiespijn.
Als het Vodafone wel zou uitmaken zouden ze het probleem oplossen. Zo moeilijk is dat niet.
Rinustp

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Vandaag in een laatste ultime poging geprobeerd om mijn abonnement te wijzigen naar een Hybride abonnement.

Dat blijkt niet mogelijk! Het formulier op de website werkt niet en dat zal nog zeker tot juli duren voordat het wel gaat werken, aldus de dame van de verkoop. Ook zij, en alle andere afdelingen die ik voor die tijd aan de lijn had, kunnen mijn abonnement niet wijzigen.(...)
Niemand kan mijn abonnement omzetten met nummerbehoud.

Tja, Dan houdt het op. Dus mijn abonnement heb ik opgezegd en dan is het voor mij het einde van Vodafone na 12 jaar trouwe klant.

De andere klanten wens ik heel veel sterkte.
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
@Rinustp, wat ontzettend jammer om te lezen dat het niet gelukt is 😞 Hopelijk zien we je in de toekomst toch nog eens terug.
Rinustp

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Het is helaas niet de eerste keer, Nadia. Toen ik vijf jaar geleden een ander abonnement wilde ging het ook helemaal mis.
Pas nadat ik een klacht had gestuurd naar het hoofdkantoor in Maastricht, kon het opgelost worden.

Ik heb nu weer een klacht naar Maastricht gestuurd maar dit keer niet met de bedoeling om het op te lossen. Ik hoop dat ze ooit iets leren en dat anderen daar wel iets aan hebben.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2447Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Ik probeer al sinds 16 mei over te stappen met nummerbehoud naar KPN. Ik heb alles gedaan wat ik volgens medewerkers van Vodafone moest doen, maar tot op heden is er niks geregeld.

Korte samenvatting:
Minstens 6 uur aan de telefoon gehangen;
Tientallen keren doorverbonden (zelfs met de afdeling die gaat over overlijden);
Meermaals foutief geinformeerd;
Soms ronduit bot te woord gestaan;
Meerdere klachten ingediend zonder afdoende reactie.

Ik wil overstappen, met nummerbehoud en het restant van mijn contract afkopen. Kan iemand dit nu alsjeblieft een keer voor me gaan regelen?
Rinustp

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Daar zakt je de broek van af, zeggen wij dan.
Ik vind het knap dat je het zo lang hebt volgehouden. Zoals je hebt kunnen lezen ga ik daar niet zo veel tijd in stoppen.
Vodafone heeft geen helpdesk! Dat kun je gewoon zo stellen. Waarover je ook belt naar het Vodafone callcenter in India, je wordt nooit geholpen. Dus is het geen helpdesk.
Ik heb twee weken geleden bij wijze van proef de overstap gemaakt naar T-mobile.
Ik heb daar een prepaid kaart gekocht en door hen nummerbehoud laten aanvragen bij Vodafone.
Dat werd in de T-mobilewinkel in 5 minuten geregeld. Binnen 10 minuten had ik drie smsjes waarin stond dat alles geregeld was en dat het nummer op een bepaalde datum zou overgaan naar de nieuwe prepaidkaart.
Dan kan het dus wel.
Dat het intern bij Vodafone niet kan zegt eigenlijk dat ze liever hebben dat je naar een andere provider gaat.
Vodafone wil alleen zaken doen met mensen die teveel beltegoed en datatijd inkopen. Daar zit de winst.

Ik kan je helaas niet helpen anders zou ik het zeker doen. Ik raad je wel aan om een abonnement te kiezen wat per maand opzegbaar is zodat je altijd over kunt stappen.

De providers halen contract en abonnement door elkaar.
Een abonnement is een afspraak waarbij je via een vaste betaling over vaste periodes een vastgestelde dienst krijgt geleverd.
Een contract is een afspraak waarin staat dat je een telefoon op afbetaling hebt gekocht bij de provider. Deze lening los je binnen 1 of 2 jaar af.
Deze twee worden meestal aaneen gekoppeld maar hebben in feite niets met elkaar te maken.
Een telefoonprovider verkoopt niet alleen een dienst maar is ook een telefoonwinkel waar je gewoon toestellen kunt kopen. Zij het wel op afbetaling. Om niet de schijn te wekken dat het om een ordinaire verkoop gaat, worden de verkoopcontracten verbonden met een abonnement.

Anonymous
Niet van toepassing
Hey pieterbokhoven,

Hiervoor dien je contact op te nemen met de afdeling loyalty. Zij kunnen het abonnement stop zetten en tevens mededelen wat het resterende bedrag is. Houd er rekening mee dat als particulier je een maand opzegtermijn hebt en als zakelijk 3 maanden opzegtermijn.
Tevens kunnen zij nummerbehoud aanvragen voor je. Als het goed vermeld staat kan de klantenservice daarna de status uitlezen van nummerbehoud.

Groetjes stevied86
Rinustp

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Sorry, Stevied86. Ik weet niet of ik me er even mee mag bemoeien maar ik ben verbonden geweest met de afdeling loyalty en zij kunnen geen nummerbehoud regelen.
Wel het abonnement beëindigen. Daar zit bij mij juist het probleem. Bij mij gaat het alleen over nummerbehoud.
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Rinustp,

Maakt niks uit, het is normaliter wen kwestie van aanvragen voir de klant en anders is dit aan te vragen via de website.

Groetjes stevied86
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2447Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je antwoord, maar geloof me, via de klantenservice is het NIET te regelen, ze blijven maar doorverbinden en iedereen zegt iets anders. Letterlijk zes uur aan de telefoon gehangen inmiddels, dus als het zo makkelijk was, was het al geregeld
Anonymous
Niet van toepassing
Dan raad ik je aan om nummerbehoud aan te vragen via de website pieterbokhoven https://www.vodafone.nl/support/bestelling/nummerbehoud/

Groetjes stevied86
Rinustp

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Het is jammer Stevied86 dat je (waarschijnlijk) mijn eerdere berichten hierover niet hebt gelezen. Het formulier op de website waar jij naar verwijst werkt niet. Dat is ook door de afdeling loyalty bevestigd.
Daar is mijn hele probleem nu om begonnen.
In dit forum, door de helpdesk, door loyalty's en door de verkoper in de winkel wordt steeds naar de website verwezen. Maar die werkt niet. Dat heeft de verkoper in de winkel ook ervaren.
En er is blijkbaar binnen de organisatie van Vodafone niemand die dit kan omzeilen en de klant tegemoet kan komen door het even te regelen.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2447Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
stevied86

Als het via de website kon, waarom moest ik dan van de klantenservice een brief sturen? En als ik het goed begrijp werkt heel de website niet, dus daar heb ik ook niks aan
Anonymous
Niet van toepassing
Dan is er nog een andere oplossing en dat is via een vodafone winkel. Ook daar kun je hem aanvragen

Groetjes Stevied86
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2447Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben bij de Vodafone winkel begonnen, die stuurden me door naar de klantenservice
Rinustp

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
En de verkoper in de winkel hanteerde in mijn geval het niet werkend webformulier.:@
Anonymous
Niet van toepassing
Oke, ik ga dit in ieder geval vandaag intern aankaarten ook al schieten jullie er op dit moment niks mee op.
Bij de website hadden jullie daar beide de cookies even verwijderd en eventueel een andere browser geprobeerd? Zo ja welke?

Rinustp

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes
Ik klik bij cookies altijd op nee. Zeker als er staat 'Ja, want ik wil een goede website'. De werking van een goede website heeft niets met cookies te maken.

Ik heb het formulier geprobeert in Firefox en Safari. Ik werk met een Apple laptop.
Wat de verkoper in de winkel gebruikt heeft weet ik niet.

Bij het afsluiten van de browser worden de cookies altijd automatisch verwijderd. Dat heb ik zo ingesteld staan.

Erg fijn dat je het serieus neemt en er actie in gaat nemen.
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Rinustp,

Als ik het niet serieus zou nemen zat ik ook niet in mijn vrije tijd op het forum 🙂
Ik heb het in ieder geval doorgespeeld. Mocht ik er feedback op krijgen dan laat ik dat hier weten.

Groetjes Stevied86
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic