Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Nummerbehoud - hoe werkt het?

http://voda.fo/ne/3zezhHi allemaal,

We zien op het forum en in de andere social media kanalen nogal wat vragen langskomen over nummerbehoud. Hoe werkt het? Wat moet ik allemaal precies invullen? Wanneer gaat mijn nummerbehoud in? etc.
Daarom hebben we bij Vodafone hier een aparte pagina voor ingericht die jou helpt met jouw vragen over nummerbehoud: http://www.vodafone.nl/nummerbehoud/



Kom je er niet uit of heb je nog vragen? Stel ze dan in dit topic!




Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @xoxokipp
In dat geval zijn er 2 opties:
- Simwissel in een Vodafone winkel of Belcompany
- Nieuwe simkaart bestellen via de klantenservice

Op die manier krijg je een nieuwe simkaart die aan jouw nummer is gekoppeld.

Groetjes, Per

Bekijk in context

197 Reacties 197
pvossen

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone met nummer uiteraard. Ook loopt nog enige tijd mijn abonnement bij T-Mobile. Hoe kan ik het T-Mobile nummer overzetten naar het Vodafone abonnement zodat ik het nummer kan behouden.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi pvossen, ik heb je bericht even hier naartoe verplaatst. Als het goed is vind je het antwoord hierboven.

Uiteraard kun je ook telefonisch of in de winkel bestellen en daarbij dan nummerbehoud aanvragen. Als je dat wilt kun je, als je nummer bij ons is, ook beide nummers onder één klantnummer laten zetten en zo de rekeningen van beide nummers op één rekening krijgen.
Seawolf

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een nieuw abonnement bij Vodafone aangevraagd alleen duurt het nu helaas nog een maand voordat ik kan bellen omdat het nummerbehoud blijkbaar niet vervroegd kan worden aangevraagd (waarom is me niet duidelijk geworden). Mijn T-Mobile abonnement is al lang afgelopen dus dat kan het probleem niet zijn. Ook een tijdelijk nummer behoort blijkbaar niet tot de mogelijkheden en met het nieuw ontvangen toestel kan ik dus nog niet bellen de komende maand (mijn oude sim past er niet in)
Ik wilde graag meteen beginnen met Vodafone bellen maar die mogelijkheid lijkt er niet te zijn.. Is er helemaal niks aan te doen behalve een maand wachten?
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hoi Seawolf,

Als ik het goed begrijp is je contract afgelopen, en heb je nummerbehoud aangevraagd. Ook al is je contract afgelopen, je dient altijd rekening te houden met een bepaalde opzegtermijn. Als je het nieuwe toestel ontvangen hebt, dan betekent dit dat nummerbehoud is goedgekeurd (eerder wordt het toestel niet opgestuurd). Je kunt de Vodafone sim niet eerder gebruiken dan de datum die is vastgesteld voor nummerportering. De toestellen bij onze abonnementen zijn simlockvrij, dus je kunt eventueel tijdelijk een sim van je huidige provider in het nieuwe toestel gebruiken.
asroo

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik wil graag met mijn abonnement van simonly bij simyo over naar Vodafone met een toestel. Dit af te sluiten in de winkel. Kan ik dan wel direct het toestel gelijk meekrijgen of kan deze opgestuurd worden?
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hoi asroo,

Op het moment dat je met nummerbehoud over wilt stappen naar Vodafone, dan moet de aanvraag voor nummerbehoud eerst worden goedgekeurd. Je kunt het toestel in dat geval niet direct meenemen. De aanvraag en goedkeuring van nummerbehoud duurt meestal 5-10 werkdagen. Hierna kun je het toestel afhalen in de Vodafone winkel.

Als je online of telefonisch bestelt, dan wordt het toestel ook pas opgestuurd op het moment dat nummerbehoud is goedgekeurd.
asroo

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Bedankt voor de reactie. Is er ook een optie dat het toestel wordt toegestuurd ipv weer terug te gaan naar de winkel (dit ivm de lange reistijd).
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hi asroo,

Vanuit de winkel worden geen toestellen opgestuurd. Is online of telefonisch een abonnent afsluiten geen optie voor jou? In dat geval wordt het toestel wel opgestuurd.
asroo

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Normaal gesproken wel alleen zou ik nu graag gebruik willen maken van de openingsactie. Het red abonnement met 50% korting.
gabojen

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nog even een vraagje:

Mijn huidige abonnement bij Telfort loopt af op 07-09-2013. Kan ik dan nu al nummerbehoud aanvragen?
Lees overal zulke tegenstrijdige informatie. Misschien dat iemand er ervaring mee heeft?

Hier lees ik bijvoorbeeld dat het 4 maanden van te voren dan al zou kunnen? Dus nu al?

Kan mijn aanvraag tot nummerbehoud ook afgekeurd worden?

Dit kan. De ontvangende serviceprovider kan een verzoek tot Nummerbehoud afwijzen wanneer:

  • Je niet voldoet aan de eisen die de serviceprovider stelt bij een nieuwe aanvraag het wijzigingsmoment te vroeg is (meer dan vier maanden van te voren) of te laat (de aansluiting is al opgeheven)
Roos79

Liefhebber
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Binnen Vodafone kan je 4 maanden ervoor verlengen kom je bij een andere provider vandaan dan is het 60 dagen ervoor mogelijk om je nummer te laten overnemen.
Contract gaat wel pas in op de data dat je oude contract afliep!
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Gabojen, ik heb je bericht naar het juiste topic verplaatst. Hier kun je meer informatie hierover vinden.@Roos79, thanks voor de hulp ;-).
gabojen

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hartelijk dank voor de snelle, duidelijke reactie! 🙂
Helaas alleen niet het antwoord wat ik hoorde wilde, haha 😉
Humankolos

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik overweeg een overstap van T-Mobile prepaid naar Vodafone prepaid. Ik heb horen zeggen dat dat een poos kan duren. Heeft iemand daar ervaring mee???
Alvast bedankt.
Joost92

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn huidige contract loopt tot 1 oktober 2013. Ik zou graag gebruik willen maken van de openingsactie van 50% korting. Wat zijn hierbij de mogelijkheden voor nummerbehoud? Kan dit meteen, moet ik wachten tot 60 dagen voor het einde van mijn contract, of tot het einde van het contract?
Zo niet ben ik bereid om mijn huidige contract af te kopen, is nummerbehoud dan wel mogelijk? Uiteraard wil ik dit pas doen als ik mijn toestel heb kunnen krijgen in een van de nieuwe vodafone winkels.
Graag hoor ik van jullie.
Joost92

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zit nu bij Telfort, wel handige informatie denk ik;)
Wouterstaps

Stamgast
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes
Voor jouw specifiek: afkoop van je oude abonnement moet rond zijn voordat je nummerbehoud gaat aanvragen bij Vodafone. Je zult dus eerst je oude abonnement moeten afkopen en de betaling moet rond zijn, anders heb je een automatische afwijzing.
 
ik heb voor een ander forum al een keer een overzichtje gemaakt over nummerbehoud mbt deze actie, bij deze dus:
 
Nummerbehoud van provider x (abonnement) naar Vodafone:
Overstappen met nummerbehoud kan vanaf 60 dagen voor einddatum, duurt minimaal een maand (de opzegtermijn van de oude provider) en porteerdatum moet op een doordeweekse dag vallen (dus soms maar 58 of 59 dagen vantevoren). Abonnement gaat lopen vanaf de nummerporteringsdatum.
Toestel mag meegenomen worden zogauw de oude provider het nummerbehoud heeft goedgekeurd (tijdsduur daarvan varieert van 1 minuut tot 5 werkdagen). 

Nummerbehoud van Vodafone (abonnement) naar Vodafone:
Dit betreft dan een verlenging. Verlengen kan in vier maanden voor de einddatum . In principe geldt hiervoor dat het abonnement direct ingaat (m.u.v. Sizz). Looptijd van het abonnement wordt achter de huidige einddatum aangeplakt. Toestel mag gelijk mee. Let wel, je kan dus uiteindelijk een abonnement van 28 maanden krijgen (24 abo + 4 verlenging) waardoor je de laatste vier maanden de volle mep voor het abonnement betaald.

Nummerbehoud van Sizz (abonnement) naar Vodafone:
Dit betreft ook een verlenging, echter met iets andere regels. Het abonnement gaat in op de einddatum van het oude abonnement. Toestel mag gelijk mee.

Nummerbehoud van (alle) prepaid naar Vodafone:
Dit wordt behandeld als een nummerportering, echter met iets andere regels. Overstappen met nummerbehoud duurt in principe minimaal 10 werkdagen (soms lukt het om het met 5 werkdagen aan te vragen, overleg even met de verkoper). Nummerbehoud mag maximaal tot 60 dagen worden uitgesteld. 
Toestel mag mee zogauw het nummerbehoud door de oude provider is goedgekeurd (vanuit Vodafone prepaid is het in principe in een minuutje goedgekeurd).

Enkele vaak gestelde vragen beantwoord:
Kan ik mijn nummer naderhand nog laten inporteren? Nee
Mijn abonnement loopt nog 3 maanden bij provider x, kan ik alsnog eerder over met nummerbehoud? Nee
Mijn situatie is zo en zo anders dan anderen. Ik verdien een uitzondering. Nee
Joost92

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor de reactie.
Heb ik nog een vraag. Is het dan mogelijk om eerst een abonnement bij Vodafone af te sluiten, daarna mijn telfort abonnement af te kopen en daarna nummerbehoud aan te vragen?
Wouterstaps

Stamgast
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 12Likes
helaas niet. Achteraf nummerbehoud is niet mogelijk bij Vodafone
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic