Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Nummerbehoud - hoe werkt het?

http://voda.fo/ne/3zezhHi allemaal,

We zien op het forum en in de andere social media kanalen nogal wat vragen langskomen over nummerbehoud. Hoe werkt het? Wat moet ik allemaal precies invullen? Wanneer gaat mijn nummerbehoud in? etc.
Daarom hebben we bij Vodafone hier een aparte pagina voor ingericht die jou helpt met jouw vragen over nummerbehoud: http://www.vodafone.nl/nummerbehoud/



Kom je er niet uit of heb je nog vragen? Stel ze dan in dit topic!




197 Reacties 197
HaMu

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Al ruim twee jaar heb ik een prepaid kaart van Vodafone en een abonnement bij Telfort.Nu wil ik graag mijn Telfort abonnement opzeggen en dat nummer behouden voor mijn Vodafone prepaid. Kan dit?

Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi HaMu, dat kan zeker. Vooraf: zeg als je nummerbehoud neemt nooit zelf je nummer op. Dat doet je nieuwe provider voor je. Zo weet je zeker dat het nummer nooit opgezegd kan worden op een datum voor de datum dat het overgezet zou worden naar je nieuwe provider.

Hoe het verder werkt vind je hier: https://www.vodafone.nl/support/bestelling/nummerbehoud/ (kwestie van de juiste menutjes selecteren)

Begrijp ik het goed dat je al een Vodafone prepaid nummer hebt? Als je dat simkaartje gebruikt voor nummerbehoud dan is dat nummer wel weg natuurlijk, plus eventueel tegoed dat je er op had staan (want het is nu een ander nummer). Ik zou denk ik toch even een nieuw prepaid kaartje halen. Je kunt die online bestellen of ophalen in de winkel, wat je makkelijker vindt 🙂
HaMu

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dank je wel Bas.Het wordt dus een nieuw prepaid SIM kaartje, ik wil het bedrag op de oude niet graag kwijtraken 🙂





tjmrvj

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zonet een abo aangevraagd, mijn oude abo bij T-Mobile loopt binnenkort af en heb nummerbehoud aangevraagd.
Maar er wordt nergens om de einddatum van het huidige abo gevraagd.
Wèl als je het abo al hebt opgezegd, maar dat heb ik nog niet.
Dus hoe weet Vodafone nu wanneer het moet worden omgezet? Ik vind dit erg raadselachtig en zou graag weten wat er nu gaat gebeuren (en wanneer).
Maar nog belangrijker : moet ik nu zelf dat lopende abo opzeggen of doet Vodafone dat voor mij? Daar wordt niets over vermeld bij de aanvraag.


Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
@tjmrvj

Zie het topic: Ik heb verlengd (of ben zojuist klant geworden), en nu ?

Weblink: http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Red-andere-Abonnementen/Ik-heb-verlengd-of-ben-zojuist-klant-ge...

Daarin worden al jouw vragen stapsgewijs beantwoord. Vodafone regelt jouw opzegging. En T-Mobile deelt mede aan Vodafone op welke datum jouw nul-zes-nummer overgezet mag worden naar het Netwerk van Vodafone. Lees het topic, waarnaar ik een weblink heb geplaatst, zorgvuldig door.

N.B. 1 : Het is op dit Vodafone Forum gebruikelijk om eerst zelf te zoeken naar antwoorden op jouw vragen, die reeds eerder gegeven zijn in uitgebreide informatie-topics. Deze topics staan altijd bovenaan (Sticky) in de diverse Forum Boards.

N.B. 2 : welkom bij Vodafone en tevens welkom op dit Forum :--)

Succes!

Netwerker
xoxokipp

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi!
Ik had eerst een hele oude sim kaart geknipt naar een micro sim kaart, maar nu heb ik een smartphone gekocht waar een nano micro sim in moet. Dus ik moest een nieuwe bestellen. Ik wil graag mijn nummer houden, maar als ik naar jullie pagina 'nummerbehoud' ga, is mijn simkaartsituatie niet van toepassing. Bij alletwee de simkaarten gaat het om vodafone prepaid. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik mijn oude nummer kan behouden?
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @xoxokipp
In dat geval zijn er 2 opties:
- Simwissel in een Vodafone winkel of Belcompany
- Nieuwe simkaart bestellen via de klantenservice

Op die manier krijg je een nieuwe simkaart die aan jouw nummer is gekoppeld.

Groetjes, Per

xoxokipp

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt!
Ik zal deze week dat maar regelen in de winkel
Mike_

Gedreven Ontdekker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn Sizz abonnement is begin deze maand afgelopen.
Ik heb vorige week een Hybrid kaartje gekocht en nummerbehoud aangevraagd.
Vandaag kreeg ik goedkeuring, maar deze gaat pas op 5 maart in.

Moet ik nu mijn oude Sizz abonnement blijven betalen tot mijn nummer is overgezet? Wanneer stopt dit abonnement?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Mike_

Dat klopt inderdaad. Je moet namelijk rekening houden met de opzegtermijn die Sizz hanteert. Je abonnement bij Sizz stopt op het moment dat je Hybride bij ons actief wordt.
Mike_

Gedreven Ontdekker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Okay. Maar is mijn Hybrid kaartje dan nog wel geldig als ik hem over een maand activeer, zodra mijn nummer is overgezet?
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Ja hoor. Je kaartje blijft geldig.
zoiezo

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,

Ik heb donderdagavond 12-02-2015 een Vodafone RED telefoon met abonnement en nummerbehoud aangevraagd. Mijn huidige contract verloopt 17 maart, en ik wil er dan ook vanaf zijn, dus dat vandaag mijn maand opzegtermijn ingaat. Alleen heb ik nog niks gehoord over de status van mijn bestelling, en als ik mijn ordernummer invoer op de site zegt ie dat dit nummer onbekend is. Ik probeer jullie de hele dag al telefonisch te bereiken, maar kom er niet doorheen. Vandaar dat ik het op deze manier probeer. Hoe kom ik te weten hoe het er voor staat met mijn bestelling? En hoe weet ik zeker dat ik niet nog een maand aan mijn oude abonnement vast zit?

Groetjes,
Zoï
hulpnodig

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
Ik had twee abonnementen tegelijk lopen, eentje die mijn zusje gebruikte en eentje voor mijzelf. Echter is het zo dat nu mijn eigen abonnement bij vodafone is afgelopen en ik dus die van mijn zusje wil overnemen, maar dan met mijn eigen nummer. Kan ik dat nummer dat bij dat abonnement hoort nog wijzigen in mijn eigen nummer?

Met vriendelijke groet,

Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @hulpnodig , ik heb je topic samengevoegd met een eerder topic hierover. Kijk even naar alle antwoorden gegeven in dit topic. Mocht je desondanks nog vragen hebben dan kun je deze alsnog stellen in dit topic. Onze community zal dan snel reageren.
Gerdo92

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, ik wil nummerbehoud doen,

het enige probleem is dat ik de datum volgens vodafone incorrect invul..
terwijl ik de datum wel goed invul.
hoe nu verder?
Anonymous
Niet van toepassing
Hey @Gerdo92,

Wat vul je precies in als ik vragen mag?

Groetjes stevied86
*moderator edit: tag gefixt*
MirjamVerbeek

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ik had nummerbehoud aangevraagd alleen ik wist niet dat je je sim pas in je telefoon mocht doen op de dag dat je je oude nummer weer kreeg. Dus nu is mijn simkaart al geactiveerd en ik heb niet mijn oude nummer. Moet ik nu opnieuw nummerbehoud aanvragen of is het nu te laat? Want ik kan mijn nummerbehoud ook niet meer terugvinden.

Groeten,
Mirjam
Cyberamp

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Een raar probleem, voor het eerst dat ik dit meemaak.

Ik heb halverwege maart een bestelling gedaan voor Red Super (Sim Only) abbonement met nummerbehoud. Nummer wat ik nu heb zit bij Simpel en 1 maand opzegtermijn. NB: bij Simpel destijds een nieuwe simkaart aangevraagd (ivm nanosim) en de nieuwste simkaart nummer ingevuld.

Ik ben ruime tijd verder en ik krijg telkens SMS bericht dat gegevens niet kloppen. Zowel van de eerste keer als de tweede keer kloppen de gegevens (dwz ingevulde mobiele nummer en simkaart nummer) De code die ik kreeg kwam gewoon binnen via SMS.



DUS... nu zit ik dan met dit onzinnige probleem. Juiste gegevens invullen voor 3e keer invullen? Ik twijfel dat dat gaat helpen en dan ben ik weer een maandje verder. Eind mei zou ik met Vodafone aan de slag willen.

Of daar gaat iets bij Vodafone mis of bij Simpel, maar aan mij ligt het niet. Ik heb geen idee, oplossing voor mij zou gewoon alles annuleren eerlijk gezegd.

.
Anonymous
Niet van toepassing
Hey@Cyberramp,

Wat je kunt doen is contact opnemen met de klantenservice van Vodafone. Zij kunnen zien waarom het wordt afgewezen en je eventueel hiermee verder helpen. Tevens kun je dit ook bij de klantenservice van simpel doen.

Groetjes stevied86
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic