Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes

Nummerbehoud - hoe werkt het?

http://voda.fo/ne/3zezhHi allemaal,

We zien op het forum en in de andere social media kanalen nogal wat vragen langskomen over nummerbehoud. Hoe werkt het? Wat moet ik allemaal precies invullen? Wanneer gaat mijn nummerbehoud in? etc.
Daarom hebben we bij Vodafone hier een aparte pagina voor ingericht die jou helpt met jouw vragen over nummerbehoud: http://www.vodafone.nl/nummerbehoud/

Kom je er niet uit of heb je nog vragen? Stel ze dan in dit topic!

197 Reacties 197
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
JEVD schreef:
Ik verleng mijn ´time out abonnement wat half november afloopt met een sim only, dus ik ga er vanuit dat ik mijn nummer kan behouden en mijn abonnement zonder een nieuwe sim verlengd kan worden?
Als je geen nieuwe simkaart nodig hebt dan merk je daar niets van.
Behalve natuurlijk dat je een nieuwe abonnementsvorm hebt 😄
Devanovisch

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedenavond,

ik had ook een vraag wat betreft het overstappen. Ik heb momenteel een abonnement bij vodafona dat afloopt op 11 december 2013. Nu wil ik graag overstappen naar een andere provider (welke weet ik nog niet precies), maar hoe moet ik dat regelen met nummerbehoud. Moet ik gewoon bij die andere provider een abonnement afsluiten en aangeven dat ik mijn nummer wil behouden, of moet ik eerst bij vodafone mijn contract opzeggen of overdragen?

alvast bedankt,

Davey
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Nou, liefst zou ik natuurlijk zien dat je bij ons blijft 😉

Maar als je écht weg wilt, dan hoef je inderdaad alleen maar bij je nieuwe provider een abonnement met nummerbehoud aan te vragen. Verder wordt dan alles geregeld. Let er wel op dat je dat abonnement niet eerder dan 60 dagen voor het einde van je contract aanvraagt. In Nederland is nummerbehoud namelijk vanaf 60 dagen voor het einde van je contract mogelijk (even speciale omstandigheden daargelaten). Dat geldt bij alle providers. Buiten die termijn wordt nummerbehoud afgekeurd en moet het later opnieuw aangevraagd worden, en da's ook niet handig.
Geknetje

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ik heb ook een vraag over nummerbehoud. Ik ben overgestapt van vodafone prepaid naar een vodafone sim only abonnement. Tijdens het bestellen stond er nergens een optie nummerbehoud. Sinds vandaag heb ik mijn nieuwe simkaart binnen. Is het nu nog mogelijk om nummerbehoud aan te vragen? En zo ja, hoe moet dat?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Geknetje, begrijp ik het goed dat je een nieuw abonnement met daarbij een nieuw nummer hebt genomen?
Dat zou een beetje lastig zijn, nummerbehoud is altijd mogelijk maar we kunnen niet je prepaidnummer op een abonnement met een ander nummer zetten.
Geknetje

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb inderdaad een nieuw abonnement genomen en ik heb overal gezocht, maar tijdens het bestellen van het abonnement stond nergens iets wat leek op nummerbehoud. En ja, ik zou het liefst mijn prepaid nummer willen houden.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi Geknetje,

Dat is wel raar want bij elke bestelling wordt aangegeven of je jouw huidige nummer wilt behouden. Hoe heb je de bestelling precies geplaatst? Kun je me ook vertellen wanneer je dit precies hebt gedaan? Misschien kun je het abonnement nog annuleren zodat je het abonnement opnieuw kunt aanvragen mét nummerbehoud.
bluebit

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
wellicht lees ik er overheen, maar ik zou het toch graag willen weten:
ik zit momenteel bij andere provider, contract loopt in maart 2014 af. Door telefoonproblemen ben ik genoodzaakt nu een beslissing te nemen omtrent een nieuw toestel. De huidige provider is niet heel flexibel na al die jaren, dus heb ik besloten om eens bij de mensen met dat rode bord en witte letters te kijken.

het wit-roze abonnement wil ik laten doorlopen tot maart, gedurende die tijd wil ik een nieuw VF abonnement er naast zetten, is het mogelijk om in maart vervolgens mijn oude nummer te laten porteren naar VF zodra de contractperiode daar er op zit?

thanks so much!
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hoi Bluebit,

Nummerbehoud is helaas niet mogelijk als je nieuwe abonnement al ingegaan is en je dus al een nummer toegewezen gekregen hebt.
Wat je wel zou kunnen doen, aangezien je toch bereid bent dubbele kosten te maken, is je abonnement bij de roze concurrent afkopen?
Verder kun je bij ons 60 dagen voor het einde van je contract nummerbehoud bij ons aanvragen, je oude abonnement stopt dan op de einddatum en dan nemen wij het over.
julianna

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Ik heb de volgende vraag. Ik heb een Vodafone prepaid op de gewone simkaart (Nokia E 75). Mijn telefoon is kapot en ik heb de nieuwe Samsung ATIV gekocht. Ik zou graag mijn nummer behouden en dat van de gewone simkaart overbrengen naar de mini simkaart van Samsung (ook prepaid). Is het mogelijk?

Alvast bedankt.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @julianna,

Het is mogelijk om je simkaart te vervangen naar de juiste simkaart. In dat geval raak je je nummer niet kwijt. Je kunt via deze site zien waar de dichtstbijzijnde winkel is.
Oaalink

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zit met een probleem. Heb ivm mooi nr eerst prepaid gekocht en vervolgens direct een abonnement afgesloten. Ik heb het toestel en de nieuwe sim in huis gekregen, maar werkt niet. Heb telefonisch te horen gekregen dat het tot 24e ga duren. Heb nu een probleem aangezien ik het toestel/abonnement intensief nodig heb (moet nu reeds 3x per dag bijstorten waar ik niet om heb gevraagd), en zit eind deze week in het buitenland.
Ik lees zojuist dat nummerportering eerst gecontroleerd moet worden. Begrijpelijk, alleen is me alles wel toegestuurd (en heb ook al 4 dagen gewacht op de stukken. Ik mag er toch vanuit gaan dat ik er nu direct gebruik van kan maken en niet pas over 5 dagen! Heeft men mij ook niet verteld bij de verkoop.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi Oaalink,

Jammer dat dit zo slecht uitpakt:(. Het is inderdaad zo dat het even kan duren voordat de portering van je nummer verwerkt is. Ik kan dit niet voor je versnellen helaas.
delesteve

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Geachte Vodafone mederwerk(st)er,

Ik had een vraag mbt nummerbehoud. Ik heb op dit moment een abbonnement bij een andere provider en deze staat op een van mijn ouders naam. Echter wil ik overstappen naar Vodafone en het abbonnement op mijn namen laten zetten. Kan dat tijdens het nummerbehoud? Of moet het oude contract op mijn naam staan OF zou ik na nummerbehoud contractovername kunnen doen? Vanwege gezondheidsredenen is het lastig om naar een winkel te gaan, dus kan alles online gedaan worden?

Vriendelijke groet,

Steven
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo delesteve, welkom op het forum. Om nummerbehoud aan te kunnen vragen moet je de contractant bij de oude provider zijn. Als persoon A een aanvraagd doet om het nummer van persoon B over te nemen wordt zo'n aanvraag om veiligheidsredenen uiteraard afgekeurd.

Er zijn gelukkig simpele oplossingen. Je kunt ofwel bij je huidige provider het nummer door je ouders op jouw naam laten zetten en daarna zelf nummerbehoud aanvragen.
Als je dat makkelijker vindt kun je ook je ouders bij ons de bestelling laten doen met nummerbehoud, en dan als je nummer eenmaal bij ons is het abonnement om laten zetten. Ik zou zelf eerst het nummer overnemen bij de oude provider, dan kun je daarna zelf alles beslissen 🙂

En dan de laatste vraag: bestellen, nummerbehoud etc, dat kan allemaal zowel online als telefonisch!
14401

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Sinds kort heb ik een nieuwe telefoon ( prepaid ) met een simkaart van vodafone. Maar op mijn oude telefoon zat ook een simkaart van vodafone. Er stond dat ik via nummerbehoud 5 euro cashback kreeg maar dit gaat niet via de website als je van prepaid naar prepaid gaat.

Hoe wil ik dit dan doen?
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 734Likes
Het is niet mogelijk om met nummerbehoud van Vodafone prepaid naar Vodafone prepaid over te stappen. Dit heeft namelijk geen zin. Hoe bedoel je precies € 5,- cashback? Bedoel je misschien de prepaid registratiebonus? Deze krijg je bij een nieuwe prepaid simkaart na het registreren op My Vodafone.
Rensvdb

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag Vodafone,

Ik heb net een abonnement (sim-only) bij jullie afgesloten, met nummerbehoud. Contract is getekend, simcard afgeleverd, maar nergens heb ik van jullie informatie gehad over mijn nummerbehoud. Met name een datum zou natuurlijk fijn zijn.. (ik weet nu niet wanneer mijn oude abonnement uit gaat vallen en ik mijn nieuwe simcard bij de hand moet hebben).
Ik heb daarover afgelopen zaterdag met jullie gebeld (online inloggen kan nog niet want ik heb nog geen werkend vodafonenummer omdat dat nummer dus nog overgezet moet worden..) en zou daarover teruggebeld worden, maar dat is tot op heden (3 dagen later??) nog niet gebeurd. Niet echt een fijne start zo. Op wat voor manier kan ik hierover contact met jullie krijgen en informatie over mijn nummerbehoud ontvangen?

Groet
Rens

Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 734Likes
Hallo Rens,

Allereerst welkom op het forum en bij Vodafone!

Als het goed is heb je bij de aanvraag van je abonnement ook de einddatum van je huidige abonnement doorgegeven. Doorgaans is dit ook de ingangsdatum van je nieuwe abonnement. Echter is de ingangsdatum ook afhankelijk van een eventuele opzegtermijn. Hierdoor kan de overgangsdatum toch afwijken van je einddatum.

Om je op de hoogte te houden van de voortgang en precieze overstapdatum krijg je daarom smsjes met meer informatie hierover.
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes

@Rensvdb

Je kunt ook met de Klanten-service van je huidige telecom-provider contact opnemen met de vraag op welke datum zij jouw nul-zes-nummer gaan vrijgeven voor nummer-overdracht (portering) naar het Netwerk van Vodafone. Dan weet je precies de datum, waarop je nummer wordt overgedragen naar het Netwerk van Vodafone. Tot die datum moet je de SIM-kaart van je huidige telecom-provider gebruiken.
Voor het overige is het antwoord van Vodafone Moderator Serkan van toepassing.

N.B. Terugbellen doet Vodafone nooit. Ondanks de toezegging dat er wordt teruggebeld. Wen daar maar vast aan.

Succes !

Netwerker
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic