Joegie030

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nokia Lumia 920

Dag Vodafone,

Per wanneer kan ik een Nokia Lumia 920 gaan bestellen? En in welke kleuren gaan jullie deze leveren?

gr Dennis
557 Reacties 557
MauriceD
Expert
Expert
  • 691Posts
  • 65Oplossingen
  • 44Likes
Bij deze een update met betrekking over de verkoop van Nokia Lumia 920. Zoals bekend is het momenteel niet mogelijk om dit toestel per direct in bezit te krijgen. Wel is het zo dat de Nokia Lumia 920 is te pre orderen op de Vodafone website.

Er is nog geen informatie beschikbaar met betrekking tot de uitlevering van de Nokia 920

Xiqu0n

Liefhebber
  • 61Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dus jullie weten het ook nog steeds niet en 25 januari kan net zo goed medio maart zijn (zoals inmiddels op sommige websites staat).
Bandti

Stamgast
  • 69Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Dus 25 jan gaat niet door?
Johnbob

Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Ik vind het ook balen dat Vodafone niets met zekerheid kan zeggen.
maar ik ben geen kind dat over de zeik is als hij zijn kadootje niet op tijd krijgt.
We zijn volwassen met z'n allen en een paar weken wachten is een paar weken wachten...of ik nu eind januari de telefoon krijg of eind februari is me om het even.
Als een software update de reden is, is het alleen maar beter.
Maar ook het onverwachte succes van de Lumia 920 is een reden.
Onbegrijpelijk eigenlijk...iedereen inclusief mezelf zag aankomen dat dit een "hit" was, een schot in de roos, maar Nokia voorzag het niet.

Waar ik me wel aan erger is idd de helpdesk...
Ik heb tot voor vorige week maandag op mijn persoonlijke vodafone site mijn pre-order gegevens kunnen inzien.
Sinds een week is deze panina nu blanco...
Ik kan er niets meer vinden en bij de klantenservice weet men totaal NIETS aan oplossingen aan te dragen....

Xiqu0n

Liefhebber
  • 61Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Nja ik denk dat het hier niet gaat om "zeiken" en "kinderen". Als jij het prima vindt om maanden te wachten op een telefoon doe je best, maar hou er rekening mee dat het Smartphonewereldje snel gaat en eer jij dan je mooie Lumia krijgt is hij waarschijnlijk alweer verouderd. Niet dat ik zelf zo bezig ben met die zaken, maar of je het kinderachtig moet noemen.... naaa.

Het gaat er mij om dat er een telefoon "geïntroduceerd" wordt, ze maken ons maanden gek en vervolgens is hij amper te verkrijgen. Dan komen er ook nog steeds meer berichten naar buiten over mogelijke vertragingen tot MAART. Ik wil Nokia graag een kans geven, maar ergens houd het ook op. Zal me benieuwen wanneer we hier te horen krijgen wanneer we onze telefoon mogen verwachten.
Bandti

Stamgast
  • 69Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Is het nog mogelijk om je pre-order te annuleren?
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 734Likes
Het is mogelijk om je order te annuleren. Dit kun je via onze klantenservice doen.

Indien we meer informatie over de uitleveringen hebben horen jullie het van ons.

Alvast bedankt voor het geduld.
Johnbob

Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Bandti, een pre-order kun je annuleren.
Zelfs als het pakketje bij je op de mat valt kun je het terug sturen binnen 7 dagen meen ik.
Vraag het even bij vodafone na voor alle zekerheid.

Xiqu0n

Ik vind het wel een beeeeetje zeiken.
Zeker als ik lees dat je praat over een mooie lumia waar ze ons maanden maanden gek mee maken klinkt me kinderlijk in de oren.
Begrijp me niet verkeerd 😉
Maar je zoekt zelf de advertenties op internet op, bekijkt zelf de filmpjes op youtube...dus dat gek maken is iets wat je zelf doet.
Niemand verplicht je de limia te bekijken....je zoekt het toch echt allemaal zelf als het intikt op google.
Ik kan niet zeggen dat de 920 op de reclames op tv zo vaak voorbij komt...als hij al voorbij komt.

Het gaat er om dat dit voor Vodafone overmacht is als Nokia niet kan leveren.
Zegt Vodafone niets, dan krijgen ze **bleep** over zich heen, zeggen ze wel iets, dan worden ze gepakt op uitspraken die ze achteraf misschien uit overmacht niet waar kunnen maken....kortom, de klant is demanding en soms is het moeilijk om iedereen te behagen.

Ik ben boos op het callcenter van Vodafone, dat is iets anders.
Mensen die van tuten noch blazen weten en erg arrogant kunnen overkomen vanuit hun machtspositie achter een telefoon.
De "wie doet me wat" houding.
Dit gaat Vodafone op termijn klanten kosten.
Gelukkig voor Vodafone is het met de klantenservice en callcentra van andere providers al even slecht gesteld.
Dus voor een correcte behandeling hoef je niet van contract te hoppen, daar ben ik inmiddels wel achter.
Callcenter KPN kan er ook wat van zeg sjezussss.

Wacht dus rustig af, de Lumia 920 zal het waard zijn....en verouderen doet tegenwoordig alles met een tempo van een sneltrein.
Dit is een luxe positie....we wachten hier niet op een donor nier of welk ander orgaan dan ook wat van levensbelang is.
Punt is de communicatie die nu wel op gang komt en waar nogal wat verbeteringen konden plaatsvinden.

Als je zegt "je wil Nokia een kans geven" dan is dat het zelfde als zeggen dat de leeuw of olifant een probleem heeft met de mier.
Nokia lumia 920 IS al een succes zonder jouw kans, het feit dat we hier nu op pagina 9 zitten van de lumia 920-conersatie is volledig te danken aan het succes van de Nokia Lumia 920
De reden waarom ze er nog niet zijn is a.g.v. het onverwacht grote succes van dit toestel.

Dus als je Nokia een kans geeft doe je dit enkel voor jezelf.
Ik heb geen pribleem met wachten op een goed, degelijk toestel waar ik jaren mee vooruit kan.
Ja verouderen doen ze natuurlijk....maar ik ben niet iemand die continue moet rondlopen met het nieuwste van het nieuwste...

Xiqu0n

Liefhebber
  • 61Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Kom kom beste John, ik hoef maar een paar pagina's terug te lezen en ik zie bakken met kritiek jegens Vodafone van jou zelf. Nu richt je je woede ook voor een gedeelte op Nokia.

Laten we even realistisch blijven. De grootste fout ligt bij Nokia. Dit komt simpelweg doordat ze veel minder vraag verwacht hadden en ze niet graag met stapels 920's blijven zitten zoals gebeurt is met de Lumia 800. Puur economisch gezien kan ik dit goed begrijpen.Wat ik echter niet kan begrijpen is het vervolg hiervan. De telefoon was al in veel landen binnen notime weg. Nokia wist dus dat er een tekort was en had ook al aan kunnen zien komen dat dit ging gebeuren in Nederland. Vervolgens is de communicatie van Nokia 0,0. Wanneer ik op Nokia Nederland Facebook kijk (hun communicatiemiddel richting klant) is het ronduit triest om te zien hoe erg ze hun mensen negeren. Indien iemand een kleine vraag heeft over een ander toestel wordt hierop gereageerd, maar verder blijven ze volledig stil. Dan om nog even helemaal een messteek te maken posten ze regelmatig leuke "apps", "filmpjes" en andere prachtige dingen van het toestel dat nog niet eens te krijgen is.

Nu vertel jij me dat het "gekmaken" misschien ook aan mijzelf ligt. Dat klopt en zal ik niet ontkennen. Ik heb momenteel een Galaxy S en die is op sterven na dood, dus ik MOET een nieuwe telefoon hebben. Daarbij komt ook nog eens het eind van mijn abbonnement in zicht dus ik ga zeker niet tot half maart wachten. En trouwens met mij zijn nog vele andere mensen. Op tweakers.net zijn al ongeveer 87 pagina's volgeschreven over leverproblemen en dergelijke, dus het stoort meer mensen. Het feit dat ik daar steeds meer begin te lezen dat mensen daadwerkelijk een telefoon binnen krijgen (ook bol.com en enkele zelfs coolblue) zorgt ervoor dat ik vraag hoe het bij Vodafone momenteel zit.

En nu komen we op het onderdeel Vodafone terecht. Je geeft zelf al terecht aan dat de communicatie bij de klantenservice slecht is en dat heb ik ook al aangehaald in eerdere post. Ik ga dus ook geen geld meer besteden aan het bellen van deze service. Wel hoop ik dat concrete informatie mag verwachten op het Vodafone forum. Bas heeft toen al aangegeven dat 25 januari geen zekerheid is, maar het geeft in ieder geval richting. Het feit dat nu geen datum meer genoemd wordt maakt het sterk aannemelijk dat de 25e niks gaat gebeuren. Ook daar kan ik mee leven. Ik wil alleen op de hoogte blijven van mogelijke data, zodat ik ook concurrenten in de gaten kan houden. Indien ik bijvoorbeeld zie dat bol.com vanaf nu dagelijks een grote batch telefoons binnen krijgt en Vodafone blijft onduidelijk kan ik nog altijd de keuze maken om daar naartoe te gaan. Als klant zijnde ben ik graag op de hoogte, en natuurlijk verschilt het gedrag in klanten ook sterk. Jou maakt het blijkbaar niet uit wanneer de telefoon komt, als je hem maar ooit in je handen hebt. Ik heb andere redenen om dit toestel te willen waardoor mijn wachttijd wellicht minder lang is. Daarom denk ik niet dat iemand "zeikerig" is.

Maargoed, we zijn hier op het lumia forum dus laten we ook maar ontopic blijven. We weten dat Nokia gefaald heeft en het enige wat we kunnen doen is hopen dat Vodafone concreter wordt (en hun klantencenter eens reorganiseren).
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Xiqu0n schreef:
*knip*

En nu komen we op het onderdeel Vodafone terecht. Je geeft zelf al terecht aan dat de communicatie bij de klantenservice slecht is en dat heb ik ook al aangehaald in eerdere post. Ik ga dus ook geen geld meer besteden aan het bellen van deze service. Wel hoop ik dat concrete informatie mag verwachten op het Vodafone forum. Bas heeft toen al aangegeven dat 25 januari geen zekerheid is, maar het geeft in ieder geval richting. Het feit dat nu geen datum meer genoemd wordt maakt het sterk aannemelijk dat de 25e niks gaat gebeuren. Ook daar kan ik mee leven. Ik wil alleen op de hoogte blijven van mogelijke data, zodat ik ook concurrenten in de gaten kan houden. Indien ik bijvoorbeeld zie dat bol.com vanaf nu dagelijks een grote batch telefoons binnen krijgt en Vodafone blijft onduidelijk kan ik nog altijd de keuze maken om daar naartoe te gaan. Als klant zijnde ben ik graag op de hoogte, en natuurlijk verschilt het gedrag in klanten ook sterk. Jou maakt het blijkbaar niet uit wanneer de telefoon komt, als je hem maar ooit in je handen hebt. Ik heb andere redenen om dit toestel te willen waardoor mijn wachttijd wellicht minder lang is. Daarom denk ik niet dat iemand "zeikerig" is.

Maargoed, we zijn hier op het lumia forum dus laten we ook maar ontopic blijven. We weten dat Nokia gefaald heeft en het enige wat we kunnen doen is hopen dat Vodafone concreter wordt (en hun klantencenter eens reorganiseren).

Hey Xiqu0n en John,

Het is inderdaad zo, zoals jullie al aangaven en denkelijk iedereen wel weer, dat de Lumia 920 onverwachts een daverend succes is!
Nokia heeft nu dus wat problemen met het uitleveren ervan, dat heb ik al eerder meegemaakt met een ander toestel in het afgelopen half jaar ;), omdat de vraag gewoon gigantisch is en de productie de vraag niet meer bijhoud.

Zoals eerder aangegeven hadden wij verwacht de eerste levering Lumia's de 25ste binnen te krijgen, maar met alle berichten over de vertragingen is dit niet zeker. Ik zal nogmaals voor jullie navraag doen of er al meer bekend is, maar helaas krijgen wij ook maar beperkte informatie over wat we wanneer kunnen verwachten. Dus bij deze, ik ga navragen of ik al wat meer info krijg, zodra ik meer weet horen jullie het ook!
doenja

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Toch vind ik het erg bijzonder dat Vodafone geen uitspraken kan doen over eventuele levertijden. Waar anderen dat wel kunnen blijft het bij Vodafone angstvallig stil. BOL, CoolBlue, PhoneHouse, bij allemaal kunnen ze redelijk schatten wanneer er weer nieuwe toestellen binnenkomen. Ik heb echter het vermoeden dat er nog geen enkele klant van Vodafone al een nieuwe Lumia 920 heeft ontvangen....

Als dat wel zo is dan hoor ik dat graag!

Doenja
Johnbob

Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Doenja

Klopt er zijn waarschijnlijk geen klanten van Vodafone die al een 920 hebben...
Maar welk punt wil je duidelijk maken?
Ook bij andere providers moet de eerste lumia nog over de toonbank gaan.
Uiteraard is er altijd een enkeling die het toestel via via wat sneller krijgt..maar deze tellen we niet mee.

Ook geef je zelf aan dat anderen "redelijk kunnen inschatten" wanneer de toestellen binnen komen.
Hoe kun je nu weten dat iemand een redelijke inschatting kan maken als je achteraf niet weet of deze inschatting klopte?
Je kunt pas achteraf zeggen dat een inschatting redelijk was..niet vooraf.
Vodafone had ook een redelijke inschatting met 25 januari...maar als Nokia niet kan leveren, wat wil je daar dan tegen doen?
 de " redelijke inschattingen een beetje bijstellen" en uiteindelijk op het zelfde moment uitleveren als Vodafone?
Wat heb je liever?

Vodafone houd de data aan die Nokia geeft...komt Nokia dit niet na...dan moet je deze vraag stellen op het Nokia forum.

Ik vind het allemaal zwaar overtrokken en het is gemakkelijk om Vodafone voor elk probleem te spannen welke te maken heeft met de Lumia 920
Maar dat vind ik onredelijk.
We waren het eens over het call center..daar moest iets aan gebeuren en ik hoop dat dit ook opgepakt word.
verder leg ik liever alle andere vraagstukken en frustraties die er zijn bij Nokia.

Bandti

Stamgast
  • 69Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
KPN levert al 😉

Maar laten we allemaal minder stressen want het heeft geen nut en geen zin, je telefoon komt er niet sneller door. Gewoon lekker wachten(spanning opbouwen), in de tussentijd wordt de lumia 920 en windows phone 8 alleen maar beter door de vele updates, fixes, ect. (Ook komen er elke dag vele apps bij, de apps worden steeds beter).

Je moet het positief bekijken. Elke dag wordt Lumia en wp8 een stukje beter en sterker.
Criticaster

Gedreven Meedenker
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Hedenmiddag is mijn Lumia 920 geleverd en alles precies volgens afspraak welke een week voor kerst is gemaakt.
Dan denk ik, als Coolbleu dit kan (wat een kleintje is in de telecomwereld) lukt het ook bij anderen. Toch? Of is er iets anders aan de hand?

Het onderwerp in deze topic blijft de zeer vage beantwoordingen van Vodafone (een grote rede waarom ik naar Coolbleu ben gegaan) dit zal Vodafone bij hoog en laag blijven ontkennen, iets waar grote organisaties goed in zijn, maar zij hebben echt zitten slapen. Wisten inmiddels wel veel over de Lumia 920 via interne vergaderingen maar koos er voor haar klanten met, Ik weet het niet, is nog niet bekent en dat soort lulkoek te beantwoorden. 

Bandti

Stamgast
  • 69Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik hoorde levering van april/mei/juni klopt dit?
Xiqu0n

Liefhebber
  • 61Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik hoop dat je nu een grapje aan het maken bent Bandti???
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Hi allemaal,

Vooralsnog staat bij ons nog altijd eind januari (hooguit begin februari) als uitgangspunt voor de eerste levering van de Lumia 920.
Er zijn echter ook wat onduidelijkheden over de hoeveelheden en leveringen omdat de voorraden van de Lumia 920 bij Nokia niet voldoende zijn en de vraag groot, zoals andere media ook al hebben gecommuniceerd.
Zodra ik meer concrete informatie heb voor jullie dan zal ik deze zeker delen.

Ow en Criticaster: soms is het juist makkelijker voor een kleinere speler om een toestel te verkopen dan voor een grote speler. Bij een grote speler zijn er veel meer contracten, procedures en regels mee gemoeid. Daarnaast verkoopt coolblue het toestel in combinatie met abonnementen van andere providers, hoeven zij zelf niets voor te doen, Vodafone moet hier wel naar kijken, welk abonnement, welke combinatie etc. Daarnaast kijken wij ook naar marketingmaterialen, maar nog belangrijker, wij testen de toestellen zelf nogmaals om te checken of ze aan onze standaarden voldoen. Daardoor duren procedures soms wat langer, maar zijn wij wel zeker dat we deugdelijke producten verkopen waar onze klanten weer een tijdje vooruit kunnen.

basvandenheuvel

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Voor de gene die toch nog een beetje vertrouwen hebben, Nokia heeft op hun facebook pagina, op moment van schrijven 15 minuten geleden, gezegd dat de uitlevering van de lumia 920 nu vol in gang. 
 @Johnbob. Wat je hier boven zegt klopt niet helemaal. Diverse mensen in mijn directe omgeving hebben hun lumia 920 al wel via PhoneHouse en CoolBlue. Die bedrijven hebben er niet gek veel gekregen maar toch enkele honderden, ook bij hun zijn ze nu uitverkocht omdat het er te weinig waren.

Vodafone, ga door met op deze manier snel en direct je klant vragen te beantwoorden, ideaal!.

Grts, 
Bas van den Heuvel
Criticaster

Gedreven Meedenker
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ik heb best vertrouwen in Vodafone. Ben er ook niet om te zeuren voor het zeuren......

Ow en Stevie, misschien je maar eens al mijn antwoorden terug lezen in dit Topic ipv dat er hier door de mods onzin verkocht wordt.
Ik heb een goeie maand met managers van jullie aan tafel gezeten welke het e.e.a. los hebben gelaten betreft dit product dus heb hier enigzins wat voorkennis over...

Een poos geleden, wou ik met deze voorkennis, helemaal niet reageren maar die lariekoek riep maae daartoe.

Nu zeg je weer, een reden waarom het bij Vodafone wat langer duurt omdat ook iedere telefoon wordt gecontroleerd op goed functioneren. m.a.w. Ieder Nokia Lumia 920 wordt ontzegeld om te kijken of deze goed werkt. okay!!!

Bandti

Stamgast
  • 69Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
@basvandenheuvel Waar van de facebook pagina kan je dat zien
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic