Joegie030

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nokia Lumia 920

Dag Vodafone,
 
Per wanneer kan ik een Nokia Lumia 920 gaan bestellen? En in welke kleuren gaan jullie deze leveren?
 
gr Dennis
557 Reacties 557
Johnbob

Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Hoe zit het eigenlijk met die micro sim...hoe krijg ik deze?
Criticaster

Gedreven Meedenker
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Als het gaat om een verlenging of iets dergelijks kan je met je simkaart naar de vodafoneshop waar ze je oude simkaart met een soort knipapparaatje ja kaart verknippen tot microsim formaat..
Johnbob

Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
hmmm ik chatte net met de "smart phone crew" en volgens hem word bij een verlenging de microsim in de doos meegezonden.
Altijd leuk die tegenstrijdigheden hier hahaha 😉
cyrix

Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb hem uiteindelijk maar bij Telecombinatie besteld omdat ze hem daar al in het systeem hadden staan en ik voor 6 januari kon verlengen. Met de klantenservice en in de winkel kwam ik er niet uit met Vodafone, die wisten allemaal niets. ook niet een dag voor dat hij op de site kwam. Telefoon moet ik echter nog even op wachten.
 
Wat misschien wel interessant is om te weten voor de mensen die de telefoon ook besteld hebben is dat de Nederlandse levering worden geleverd met de laatste Portico voor geinstalleerd (volgens wp central: http://www.wpcentral.com/lumia-920-purchases-have-portico-update-pre-installed). De update zorgt o.a. er voor dat je een bericht weer naar meerdere contacten tegelijk kan sturen en je berichten als draft kan opslaan en je Wifi aan blijft staan als je telefoon locked
Johnbob

Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Weet iemand of het software voor de camera voor de nederlandse versies ook geupdate is?
De camera zou tijdens het fotograferen bij daglicht niet zo goed zijn...
 
Je link is niet correct cyrix, het is deze:
http://www.wpcentral.com/lumia-920-purchases-have-portico-update-pre-installed
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
@johnbob, mocht de sim er toch niet bij zitten, dan krijg je in de VF winkel gratis een andere. Da's altijd beter dan knippen. Neem alleen je ID even mee, bij simwissels controleren we erg streng (want sim aan de verkeerde meegeven is jij je nr kwijt)


Altijd fijn als de fabrikant er de laatste update alvast opzet. Scheelt je weer een hoop gedoe als hij binnenkomt

Ik zit nog niet zo in W8, heeft er al iemand (behalve criticaster ;)) ervaringen mee? Als je:

Three new undocumented features for Windows Phone 8 (10211) Portico:


  • SMS Drafts
  • Select all (for mass deletion)
  • SMS Call reject
leest (linkje), dan klinkt het alsof het nog een beetje een work-in-progress is.
basvandenheuvel

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is idd een moeilijk punt bij vodafone om de release datum bekend te maken. Onlangs werd ik ook gebeld door vodafone i.v.m. mijn abbo dat afloopt, prima manier om de klanten te behouden. De jongeman die ik aan de lijn kreeg liet duidelijk merkendat ze op het hoofdkantoor heel goed wisten welke datum de lumia 920 verwacht werd maar dat hij dit niet mochtt vertellen. Dit is een service die andere winkels zoals de Coolblue dan weer wel hebben....  Op zo'n moment gaat het voor de consumenten zoals ik niet om dat ik PRECIES weet wanneer ik de telefoon heb maar gaat het om dat kleine beetje info waarmee je meer klanten kan werven. De lumia 920 is bij jullie al duurder dan waar dan ook (daar tegen hebben jullie geweldig netwerk, nooit problemen mee) en toch hopen jullie natuurlijk op een hoop pre-orders, zorg er dan voor dat er iets meer info naar buiten gaat.
 
Een stuk terug, op moment van schrijven geloof ik pagina 5, stond een andere vodafone klant die commentaar had op het vodafone personeel in het filiaal te Eindhoven. Hier moet ik me helaas 100% bij aansluiten. Het filiaal in eindhoven in de Piazza helpt altijd goed, ondanks dat het daar vaak veel drukker is. Helaas was het er laatst zodruk dat ik besloot om naar het andere vodafone filiaal in de demer te gaan. Dit filiaal was op de medewerkers na leeg.... Het manier hoe dit personeel zich opstelde toen ik puur en alleen info vroeg vond ik schrikbarend. Hij ging tegen het rek hangen, deed alsof hij de directeur van Apple was, keek me niet aan en vond zich veel ste geweldig.   Al met al kan dat gebeuren, maar dat heb ik al zo vaak bij dat filiaal meegemaakt.... na een tijdje wil je er echt NIET MEER TERUG. Zelf werk ik ook als verkoper in een electronica zaak waar service naar klanten hoog staat aangeschreven en van daar uit weet ik dat je klanten niet op die manier moet behandelen. Erg jammer.
 
Ik hoop dat via dit forum de 'slechte punten' misschien ook wel door schemeren naar het hoofdkantoor en ze eens iets gaan doen aan releasedatum vermelding en het personeel in het filiaal te Eindhoven aan de Demer. 
 
Grts, Bas
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hey Bas, klopt, de berichtgeving rondom de release-datum is (mi niet geheel door onze schuld ;)) wat vaag. Dat even los van je ervaringen in eindhoven.

Gelukkig is er wat meer duidelijkheid! Zie http://forum.vodafone.nl/t5/Windows-Phone/Nokia-Lumia-920/m-p/48682#M233
basvandenheuvel

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Kijk, super dat bericht heb ik over het hoofd gezien.
 
Vraagje welke u wellicht weet te beantwoorden. Ik heb de lumia 920 gepr-orderd in het filiaal te eindhoven, daar hebben ze me gewoon op een excel lijst gezet. Ben ik 'sneller' aan de beurt als ik hem via de website daadwerkelijk bestel en toestelprijs los vast betaal, zodat ik echt in het systeem sta?
 

Grts, Bas
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Bas, dat durf ik echt niet te zeggen. Zodra we vanuit Nokia de toestellen binnen krijgen zullen die verdeeld worden over de diverse verkoopkanalen (winkel, telefonisch, online). Maar hoeveel er in eerste instantie binnenkomen en hoe die dan exact verdeeld worden kan ik onmogelijk aangeven, zeker ook omdat er elke dag nieuwe bestellingen binnen komen.

Je krijgt er gegarandeerd één, maar of de winkel of online sneller is weet ik dus echt niet 😉
KevinVerstegen

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hebben jullie een idee wanneer de 920 en 820 beschikbaar zijn via friends and family?
 
Criticaster

Gedreven Meedenker
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
De Nokia Lumia 920 voor de Nederlandse markt worden reeds met de nieuwe Portico up-date geleverd. ( ook een oorzaak van de vertraagde levering)

De update brengt verbeteringen in de prestaties van de accu en de camera, een stabielere bluetooth-verbinding, een snellere boot-tijd en 'platformverbeteringen', De Portico-update brengt ook de optie om de wifi-verbinding in stand te laten als het scherm is uitgeschakeld.

En een aantal kleine nieuwe features zijn toegevoegd zoals het kunnen opslaan van SMS drafts en de mogelijkheid om binnenkomende gesprekken te kunnen weigeren met een SMS.

Criticaster

Gedreven Meedenker
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
BTW, ik kan mijn telefoon woensdag as. ophalen.
Een afspraak die overigens vandaag netjes bevestigd is.
basvandenheuvel

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat is heel mooi maar wel apart, als ze zeggen de 25e levert nokia ze pas aan ons:P
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Haha, zoals ik in mijn berichtje over de 25e al zei, het kan dat er vast wat toestellen geleverd worden voor die tijd. Zowel door ons, als door andere bedrijven. Maar reken er niet op, heel veel zullen het er waarschijnlijk nog niet zijn. 😉
De levering zal vanaf de 25e, in ieder geval bij ons, goed op gang komen. Heb je hem eerder? Alleen maar mooi toch?

@criticaster: geniet van je toestel! Ik ben heel benieuwd hoe met name W8 na langer gebruik gaat bevallen.
Als ik kijk hoeveel telefoons, tablets en PC's er nu met W8 komen wordt het een interessante periode. Een serieuze concurrent voor android en iOS is potientieel erg goed (als het maar niet de hele app-markt fragmenteert :P)

Ik ben nu allerlei CES dingen aan het bekijken, ook weer heel veel W8. Misschien eens een postje aan wijden...
Criticaster

Gedreven Meedenker
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Nee dat wordt niet gezegd.

De aantallen die nu binnen komen zijn bestemd voor die gene welke de Lumia hebben besteld. (de pre-orders)
Rond de 25ste verwacht Vodafone grote leveraantallen...
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
KevinVerstegen schreef:
Hebben jullie een idee wanneer de 920 en 820 beschikbaar zijn via friends and family?


Nope, nog niet. We gaan eerst eens beginnen met leveren, maar het zal vast niet zo lang duren voor hij er tussen staat. Check het eens in de zoveel tijd eens, als je een code hebt gekregen van een van mijn collega's blijft die wel een tijdje goed 🙂

PS, ik heb je bericht even verplaatst naar het topic waar meer staat over oa de levering
Xiqu0n

Liefhebber
  • 61Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Bas ben je nog steeds redelijk zeker over de 25e? Ik zie namelijk op de officiële Nokia facebook Fanpage ook alleen maar klachten binnenstromen over de slechte levering e.d. Blijkbaar heeft zelfs Bol.com (die hem vandaag zou verkopen) het uitgesteld tot 29 januari.
 
De berichten overal brengen steeds meer twijfels bij mij over de daadwerkelijke levering. Ik moet voor 13 februari een nieuw abbonnement en hoop dan ook echt dat ik tegen die tijd minimaal de telefoon heb. Als jij me toch even kan bevestigen dat jij redelijk zeker weet dat Vodafone ze eind januari binnen krijgt dan ben ik weer gerust.
Xiqu0n

Liefhebber
  • 61Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Vooral vandaag zijn weer verontrustende berichten naar buiten gekomen zoals:
 
http://www.allaboutphones.nl/nieuws/21890/tekort-aan-voorraad-nokia-lumia-920-in-nederland.html
 
Zo is onder andere in dit artikel te lezen: "Inmiddels is duidelijk dat de Lumia 920 zeker de komende twee weken nergens te krijgen is in Nederland." Indien dit het geval is gaan we al richting februari. Ik hoop dus echt dat Vodafone wel de streefdatum van 25 jan kan blijven aanhouden.
 
EDIT:
 
Ik heb zojuist eens gebelt met het Vodafone klantenservice gebeuren, puur om eens uit te zoeken wat ze hier precies wisten. SCHAN-DA-LIG! Mijn eerste vraag was of al meer bekend is over de leverdatum van de Lumia 920. Als reactie hierop kreeg ik van mevrouw te horen dat ze hier veel vragen over kreeg en dat ik eens moest kijken naar de HTC 8x, aangezien die "een kopie van de nokia lumia 920 is en in ieder geval te krijgen is". Daarna vroeg ik nogmaals naar een leverdatum en ik noemde expliciet de 25 januari zoals hier aangegeven. Mevrouw vertelde me dat ze van Vodafone intern niks wist over leverdata of wat dan ook.
 
Allereerst dus een tip naar Vodafone, zet eens rendabele mensen op de klantenservice! En mijn vraag dus zoals eerder gesteld, MODS ga alsjeblieft nu intern na hoe het ervoor staat en geef ons een laatste update. Het lange wachten valt nog mee, maar de constante toenemende onzekerheid is heel frustrerend. Vooral als je dan zo'n onrendabele figuren aan de lijn krijgt.
Marc28

Gedreven Meedenker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb nog nooit zo lang op een abbo moeten wachten, haha. Het is dat ik de L920 echt 2 jaar wil uit proberen ter afwisseling van mijn iphones dat ik meer geduld heb dan anders. Maar met mijn afgelopen 3 iphones heb ik nog nooit zo lang moeten wachten. En vooral ook de onduidelijkheid hoe lang het nog gaat duren.
 
Coolblue hoopt mijn rode L920 op 22/1 te leveren, maar ook dat moet ik nog zien gebeuren. Op twitter staat al dat nokia paar afleveringen heeft uitgesteld tot begin februari... 😞
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic