Joegie030

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nokia Lumia 920

Dag Vodafone,

Per wanneer kan ik een Nokia Lumia 920 gaan bestellen? En in welke kleuren gaan jullie deze leveren?

gr Dennis
557 Reacties 557
Johnbob

Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Ik kreeg gisteren na ZELF in de telefoon te zijn geklommen van Vodafone te horen "o ja ik zie dat er nog notie voor u ligt meneer....een notitie om u terug te bellen".
Ja en wat is de reden dat u dat dan niet deed...????

Is MINIMAAL 20 jaar klant zijn bij Vodafone....dus minimaal 240 maanden x 55 euro to 100 euro per maand aan abonnementskosten (verreken hier het gulden-tijdperk even in mee en uitschieters naar 200 euro per maand) niet voldoende om me even terug te bellen VODAFONE?????? 

In deze notitie stond dat de levering van de lumia 920 is uitgesteld tot een op dit moment onbekende datum.
Deze mevrouw kon me absoluut NIET zeggen wanneer hij wel bij Vodafone binnen kwam.
Dit kon volgende week zijn maar ook later..."maar zeker geen 3 maanden" zo werd me verteld.
Ze wist totaal NIET wat er speelde.
Toen ik kwaad zei dat ik overwoog om mijn contract alsnog te annuleren hapte ze op overdreven wijze toe... ik werd gestimuleerd om het te doen.
NIETS VAN  KLANTENBINDING....ik kreeg absoluut geen klant is koning "vibe"....wat een simpele 8 -5 mentaliteit.

Vodafone... A.U.B. LEIDT uw mensen eindelijk eens echt op....
Ik krijg telkens popups van vragen over het contact wat ik met vodafone had een zgn "klanttevredenheidsonderzoek"....
Wat doet u met deze gegevens....niets?
Uw lunt er voor kiezen om over een half uur terug gebeld te worden eveneens een tevredenheidsonderzoek?...hoe vaak ik dat al niet hoorde het laatste jaar...
Waarom net doen alsof er iets gedaan word terwijl in de praktijk gewoon aangeklooit blijft worden.
Gelukkig is julle netwerk goed... dit is de enigste reden waarom mensen niet massaal weg lopen...

Telkens als je denkt dat alles goed gaat komen moet je zelf bellen om er achter te komen dat het voorlopig (waarschijnlijk) nog steeds niet goed komt.

Ik ben van plan om mijn abonnement een laatste maal uit te zitten omdat deze deal, ondanks de duurdere kosten voor het toestel, de beste was tussen alle andere aanbieders op langere termijn.
Vodafone, directie als een van jullie overhoopt toch af en toe hier mee leest.
DOE iets aan dat telefoonpannel wat er zit...het gaat om klanten die maandelijks veel geld achterlaten.
Klanten die eens om de zoveel tijd vrij zijn om een andere vis te kiezen in de vijver...het is crisis en mensen snakken naar
kwaliteit, alles word duurder, service en kwaliteit word slechter....
Doe er iets aan...een klant teleurstellen met het uitstellen van een toestel is niet the issue....
Het punt is de manier waarop...de machtspositie die er vanaf druipt.
"meneer tis vervelend maar meer kan ik u niet vertellen, als u wenst te annuleren kan ik dit NU meteen voor u doen"....

Xiqu0n

Liefhebber
  • 61Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Lol mensen dit is vreemd.

Ik heb Nokia ook op twitter en daar stond 5 uur geleden op dat er vertraging is bij Nokia waardoor de eerste levering van de nokia 920 aan partners pas volgende week is. Vreemd genoeg kan ik dit bericht echter niet meer terug vinden en nu staat er:

"Jullie enthousiasme voor de Lumia 920 is geweldig. Eerste bestellingen zijn inmiddels uitgeleverd, nog heel even geduld...."

Wat zal het nu zijn. Komen de telefoons er wel aan of niet? En het is echt absurd aan het worden dat ze bij Vodafone enkele uren voor de officiële release nog geen idee hebben wanneer het toestel komt. Erg vreemd allemaal wat er gebeurt, ik kan het gewoon niet begrijpen.

Laat ons hier AUB zo snel mogelijk weten indien jullie meer te weten zijn gekomen van Vodafone. Anders moet ik helaas het bericht van John geloven en er maar vanuit gaan dat ik de komende weken nog geen Lumia heb.

TomS

Gedreven Meedenker
  • 151Posts
  • 9Oplossingen
  • 9Likes
Hi All,

Nou er is eindelijk iets bekend, of dit is wat jullie willen lezen laat ik even in het midden.

De verwachting is dat we eind januari de toestellen gaan ontvangen en kunnen gaan uitleveren.

Johnbob

Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Mijn verhaal blijkt dus te kloppen....
Wat een lakse manier van communiceren.
Wat een aanfluiting en wat een spijt dat ik koos voor de voordeligste deal op 2 jaar termijn.
Vandaag ga ik vodafone bellen en alsnog mijn contract annuleren om met een andere provider verder te gaan.

Niet omdat het toestel WEER later komt....maar de manier waarop, via een "forum"
Toestellen van 119 euro plus 1560 euro minimaal aan abonnementskosten op 2 jaar.
Dit is de service die we krijgen voor het achterlaten van om en nabij de 1700 euro op 2 jaar.

Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Johnbob schreef:
Mijn verhaal blijkt dus te kloppen....
Wat een lakse manier van communiceren.
Wat een aanfluiting en wat een spijt dat ik koos voor de voordeligste deal op 2 jaar termijn.
Vandaag ga ik vodafone bellen en alsnog mijn contract annuleren om met een andere provider verder te gaan.

Niet omdat het toestel WEER later komt....maar de manier waarop, via een "forum"
Toestellen van 119 euro plus 1560 euro minimaal aan abonnementskosten op 2 jaar.
Dit is de service die we krijgen voor het achterlaten van om en nabij de 1700 euro op 2 jaar.

Ik begrijp je boosheid. Het is ook vervelend is als je zit te wachten, Zeker als je niet op de hoogte gehouden bent.
Het gaat wel om een mooi toestel en het einde is in zicht. Waarom het risico lopen dat je ergens anders weer opnieuw moet gaan wachten?
Wat betreft de reactie via het 'forum': Dit is het kanaal waarlangs Vodafone haar klanten centraal op de hoogte houdt van de levering. Zo weet iedereen tegelijk waar ze aan toe zijn.
We doen overigens wel iets met de opmerkingen die gemaakt worden. Kijk hier maar eens: http://voda.fo/ne/wiqnz

Johnbob

Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Astrid

Ik geef toch juist aan aan dat het niet om het wachten gaat...het gaat om de manier WAAROP vodafone zich inspant voor haar klanten.
Klanten met een verleden dat verder terug gaat naar de tijd van Libertel.
Maar ook klanten met een korter verleden...we zijn gewoon lucht voor jullie enkel die ene keer per maand dat afgetikt moet worden lijken we even interessant te zijn.

Als ik zo laks was met mijn betaling dan Vodafone is met haar informatieverstrekking, dan was mijn abonnement al lang stop gezet.
Het blijkt uit jouw reactie dat Vodafone dan ook nog steeds NIET begrijpt waar het zere punt ligt.
Dit is zo typerend....

Het maakt de mensen niet uit of ze het toestel op 10 januari krijgen of 28 januari...het gaat erom dat Vodafone haar call center medewerkers moet voorlichten net zoals mijn bedrijf dit wekelijks doet.
Ook al is er geen nieuws, BRENG dan het nieuws naar buiten dat er nog geen nieuws is, TOON de klanten dat ze belangrijk zijn.
Geef hun de indruk dat ze "er toe doen" en doe dit dan via aan mailing list als persoonlijk contact te intensief is.
Een telecom bedrijf dat je moet uitleggen hoe ze moet communiceren is toch ronduit triest????

Maar Vodafone kán het wel....ja hoor, ik ontvang wekelijks van Vodafone reclames over 101 verschillende dingen waar ik eventueel interesse in zou kunnen hebben, passend bij mijn abonnement over bloks ed......DAN WETEN ZE ME WEL TE VINDEN.
Maar als het om bericht van de Lumia 920 gaat moet IK bellen om te horen dat Vodafone een notitie heeft liggen waarop staat dat ze MIJ moeten bellen en dit vervolgens gewoon niet doen.
Een telecombedrijf wat niet in staat is om te bellen...go figured.

Nogmaals, verander jullie policy want zelfs de meest trouwe klanten kun je tegen je in het harnas jagen met dit telefoonpanel.

Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hey Johnbob, allereerst: zo'n gesprek als je hebt gehad is niet hoe onze collega's opgeleid worden en ook niet hoe we als bedrijf naar klaten toe willen optreden. Sorry dat jouw ervaring zo tegenviel. Je had gewoon gebeld moeten worden.

Meer algemeen: enerzijds kan ik me vinden in je opmerkingen, maar ook niet helemaal. Er is altijd ruimte voor verbetering en daar zoeken we continu naar. Bijvoorbeeld proactief communiceren. Dat is iets dat we regelmatig doen. Met 5,5 miljoen aansluitingen en een waslijst aan producten is het alleen ondoenlijk voor elk product. Dan kreeg je pas écht veel meer mail van ons.

Daarbij denk ik dat we het elkaar soms nodeloos moeilijk maken. Als ik naar dit topic en het forum in het algemeen kijk denk ik dat we echt ons best doen om iedereen op de hoogte te houden van wat wij weten, zodra we het weten. Dat "ik weet het nog niet" klopt, maar niet het gewenste antwoord is, daar kan ik niets aan doen.

We hadden bijvoorbeeld ook tussen december en nu "de 10e is de releasedatum en die halen we waarschijnlijk wel" kunnen communiceren. "Waarschijnlijk" maakt dat statement vrij nietszeggend, maar je kunt het niet weglaten. We wisten namelijk niet uit interne info of we die datum gingen halen. Daarnaast buzz't het internet al tijden met berichten dat het toestel wel eens wat later zou kunnen komen door de grote populariteit. Nu blijkt dat haast niemand kan leveren per de tiende.

Is het dan niet juist een teken dat we je serieus nemen door gewoon eerlijk te blijven ipv de een of andere vage richtdatum te geven via telefoon, mail of forum?
Xiqu0n

Liefhebber
  • 61Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dit is erg jammer! Jullie hebben het over communiceren en vinden het blijkbaar niet netjes om ons te zeggen wanneer ietd "waarschijnlijk komt" en jullie dat niet na kunnen komen. Wat een onzin! Jullie vinden het dus beter om ons telkens te zeggen "ik weet het niet". Ik begrijp dat jullie als mods niet alles kunnen weten op tactisch niveau, maar kom op dit is toch te vaag? Jullie zijn het frontoffice en moeten toch minimaal over zo'n info beschikken.

Stel jullie onze situatie eens voor. Hier kunnen we toch helemaal niks mee? Wat weet ik nu, dat het minimaal eind januari wordt en misschien dus ergens half februari wordt. Als het probleem niet bij jullie ligt maar bij Nokia, benoem dit gewoon zodat wij weten dat jullie er niks aan kunnen doen. Als er niks gecommuniceerd wordt gaan we al snel met onze vingers naar jullie wijzen. Ik hoop dus vanaf nu dat jullie echt een andere houding gaan aannemen en concreter gaan worden over de levering. Het gaat helemaal hilarisch worden als vandaag blijkt dat verschillende retailers hem wel al aanbieden.

Half februari loopt mijn abonnement af. Ik hoop dat voor die tijd iets duidelijk is anders ben ik ook bij een andere provider te vinden.
Xiqu0n

Liefhebber
  • 61Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Bij coolblue is ook vertraging. kijk echter eens naar hun communicatie. Iedereen die heeft gepreordered krijgt een mailtje met uitleg en ze proberen de datum zo precies mogelijk bij te houden. Dit is het soort communicatie die ik wens. Ik weet nu dat ik bij Vodafone Roermond op een excel sheet sta en dat ze me pas bellen als de telefoon bij hun op schoot lift. Anyway kijk dit: http://www.pocketinfo.nl/coolblue-levering-nokia-lumia-920-vertraagd-uitrol-op-volgorde-pre-orders-6...
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Xiqu0n schreef:

Stel jullie onze situatie eens voor. Hier kunnen we toch helemaal niks mee? Wat weet ik nu, dat het minimaal eind januari wordt en misschien dus ergens half februari wordt.
Ik snap het vanuit jullie ook echt wel. Het bericht dat ik gekregen gisteren (laat) gekregen heb is dat we de 820 waarschijnlijk zeer binnenkort gaan leveren, en dat de 920 iets langer duurt (want populairder en daarmee minder makkelijk te krijgen). Ik verwacht dat we voor het einde van de maand begonnen zijn met leveren, maar wat ik door kreeg was nog niet 100% definitief. Als je het puur aan mij persoonlijk vraagt: reken op eind januari voor de start van de levering.

Verandert er iets, dan laat ik het weten.

*edit*
"Bij coolblue is ook vertraging. kijk echter eens naar hun communicatie."

Ik denk dat zij hetzelfde zeggen als ik: dat de levering eind januari echt op gang komt 😉
Xiqu0n

Liefhebber
  • 61Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Klopt Bas en met dit bericht kan ik ook iets. Je geeft nadrukkelijk aan dat je persoonlijk denkt eind jan. Hier gaan we je echt niet op aanvallen maar nu weet ik in ieder geval dat ik komende twee weken niks hoef te verwachten.

Nja laten we dan maar hopen dat er tzt meer info is. Blijf alsjeblieft navraag doen intern en hou ons op de hoogte. Heb liever een streefdatum dan niks. Tevens vind ik het ook slechte communicatie van Nokia.
Johnbob

Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Het zal uiteindelijk wel allemaal goed komen.
Waar het duidelijk NIET om gaat is het uitblijven van de levering van het toestel.
Dat word keer op keer aangegeven...maar het uitblijven van contact ook als er niets te melden is.

Dit kost niet veel moeite...een mailing list van pre-orders....en kort berichtje en klaar is Kees.
Maak er niet meer van dan het in feite is.

Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Ik heb zojuist meer info gekregen. De vraag stond al even uit en zoals beloofd: meer helderheid zodra die er is.

Gisterenavond laat kregen we door dat het eind januari ging worden maar dat er nog wat meer info zou komen. De verwachting is nu dat we vanaf 25-1 echt kunnen gaan leveren. Het kan dat er eerder wel al wat 820's worden uitgeleverd, maar voor zowel de 820 als de 920 verwachten we de grotere aantallen ronde de 25e. Dus vanaf dan zal, als alles goed gaat, de levering echt op gang komen!
Xiqu0n

Liefhebber
  • 61Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Kijk Bas, zo hoort het. Bedankt voor deze info! Keep it up
Criticaster

Gedreven Meedenker
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Vandaag een bevestigingsmail gekregen dat ik hem woensdag mag komen ophalen dus ik ben blij..

En wat mijn mede forum gebruikers ook al probeerde uit te leggen. Het is niet dat het toestel later komt maar het is de woordkeuze die Vodafone gebruikt.
Als ik dan even naar mezelf kijk. Mijn abonnement is oktober j.l. verlopen, dit heb ik zelf expres gedaan omdat ik op de Lumia920 zit te wachten. Nu zijn er allerlei oorzaken, zoals de vertraagde release datum, waar Vodafone geen invloed in heeft en dat neem ik Vodafone ook niet kwalijk. Daarin tegen wel haar berichtgeving hierover. Dus door dit soort beantwoordingen maakt dat behoorlijk frustrerend, voor mij maar ook voor anderen.

Resumerend, 2 1/2 weken voor de Launch.

Vodafone weet nog geen prijzen, weet niet hoeveel zij ingekocht hebben, weet niet welke kleuren er besteld zijn, weet geen abonnementsvormen met de bijbehorende kosten, weet niet wanneer de verkoop precies van start gaat en als klapper is toestel ook nog, of wordt helemaal niet mogelijk, te pre-ordenen.

En ik weet dat Vodafone dit allang intern besproken hebt (inside information) maar het is alleen de keuze wat je daarvan naar buiten wilt brengen. Als dit dan neerkomt op alleen maar vage antwoorden moet Vodafone ook niet raar opkijken als haar klanten boos en gefrustreerd raken..

Duss, leermomentje. Ik zou zeggen", Vodafoe copy/paste dit berichtje en laat hem rondwaaien tot aan de bestuurderstafel en trek er je lering uit.

Groet.

Xiqu0n

Liefhebber
  • 61Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dahm heb jij geluk! Coolblue zei inderdaad dat ze de telefoons rond die datum binnen krijgen. Nouja voor ons dan nog maar even langer wachten....
Johnbob

Gedreven Liefhebber
  • 130Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Blij te horen dat er enige duidelijkheid komt.
Het maakt mij niets uit of het nog enkele weken gaat duren...ongeduldig zijn is voor kinderen, ik ben daar al lang over heen.
Uiteraard is het leuk als alles snel verloopt, maar dat is niet zo belangrijk.
Er zijn mensen die wachten een half jaar op hun auto, een jaar op hun nieuwe huis, hun brommer, fiets of huisdier...
Het leven is van begin tot eind wachten....echter de manier waarop is belangrijk

Als je duidelijkheid hebt of als je met regelmaat ingelicht word dat er nog geen nieuws is, dan gaat dit verhaal geen eigen leven leiden.
Dan leef je gewoon je leven tussen het wachten door...je vergeet zelfs dit hele onderwerp.
Krijg je die info niet, dan gaat de rest van je leven (op dat moment tenminste) ook lijden onder deze onzekerheid en vooral onder het machteloze frustrerende gevoel dat je als goed betalende klant hebt tegenover Vodafone. 
Dan groeit het issue met de dag evenals de frustraties ed.
Gelukkig worden we nu serieus genomen en ik hoop niet serieus genomen...we wachten het even af.

Wat ik nog steeds onverkoopbaar vind is dat vaste klanten 119 euro (in mijn geval) moeten bijbetalen terwijl nieuwe klanten via andere winkels met het zelfde Vodafone abonnement het toestel gratis mee krijgen.
Ik had dit zelfde issue met de VGZ afgelopen jaar.
Er waren acties voor nieuwe klanten waarbij ze een tablet of ipod kregen...ik belde de VGZ op een gegeven moment op en vroeg waarom dit was.
Dit heette klanten werven...
Ik zei "maar beseft u niet hoe belangrijk het is in deze tijd om juist de klanten te HOUDEN die je hebt...en wat doet u voor deze klanten"?
Ik eiste op z'n minst de zelfde behandeling dan een nieuwe klant...sterker nog ik vond dat oude klanten die al meer dan 27 jaar bij dezelfde onderneming verzekerd waren zelfs meer privileges hadden dan nieuwe klanten.
Uiteindelijk kreeg ik de ipod thuis per post.

Het ging me niet om de ipod maar om de omgedraaide manier van zaken doen hier in Nederland.
Vodafone idem....Vodafone weet ook dat mensen contract hoppen om het toestel gratis te krijgen en lopen hier mee veel inkomsten mis.
Waarom krijgen vaste klanten die samen met Vodafone het bedrijf groot maakten zodat ze nu deze acties uberhaubt KUNNEN aanbieden niet het toestel gratis vanaf een bepaald abonnement, net zoals die voor nieuwe klanten het geval is?

Nu is het zo dat de mensen die Vodafone groot maakten als klant financieel het minst tegemoet gekomen worden.
Andere mensen die net komen kijken die krijgen wel de voordeeltjes.

Zorg dat de mensen die je in elk geval als vaste klant HEBT ook kunt HOUDEN.
Dit is de groep waar een bedrijf haar cijfers voor een groot deel op baseerd, de betrekkelijke "zekerheid" die het heeft.
Prijs deze groep op z'n minst het zelfde als de nieuwkomers. 
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
Hoi Criticaster,

Goed om te horen dat je het toestel binnenkort kunt afhalen. Ik hoop dat het je bevalt en dat het brengt wat je er van verwacht.

Wat betreft je punten van kritiek, we staan zeker open voor je commentaar. We zullen dit soort opmerkingen ook meenemen in evaluaties.

Laat je ons weten hoe het toestel je bevalt? Graag horen we je mening daarover en wie weet heb je nog wel tips&tricks om met de forumcommunity te delen.
Criticaster

Gedreven Meedenker
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Sido,

Als je een paar berichten had terug gelezen had je geweten of de 920 mij bevielt!!!!!
Bandti

Stamgast
  • 69Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Waarom krijgen de klanten hier geen e-mail van? 

Grtz
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic