MichielvR

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nieuwe Vodafone Red & Smart abonnementen per 7 april 2014

Beste forum bezoeker,

Ik ben binnen Vodafone verantwoordelijk voor het introduceren van nieuwe abonnementsvormen die zo goed mogelijk aansluiten bij jullie wensen. We hebben de afgelopen maanden gekeken naar jullie opmerkingen en feedback over onze huidige abonnementen. Op 7 april wijzigen we op basis van die inzichten de abonnementen voor particuliere klanten. De belangrijkste wijzigingen zijn:


  • Drie nieuwe Smart abonnementen naast de bestaande Red abonnementen
  • Met een Smart abonnement krijg je vanaf nu ook de beste netwerkervaring met 4G,
  • Je kunt met de standaard Smartphone optie bij een Red Sim Only, je abonnement omzetten naar een abonnement met smartphone.
  • Je kunt buiten je bundel zorgeloos blijven internetten dankzij de Flexibele Data opties. Dit kan met de nieuwe Red en Smart abonnementen (vanaf 7 april)

Flexibele Data opties

Met een 4G netwerk vinden we het niet logisch om klanten, als ze buiten bundel gaan, automatisch terug te zetten op mobiele internetsnelheden uit de vorige eeuw. In plaats daarvan bieden we je een aantal opties waarmee je kunt blijven internetten zoals jij dat wilt. Standaard blijf je op je hoge snelheid internetten tegen een aantrekkelijk buiten bundel tarief van € 2,- voor 100MB. Verbruik jij regelmatig meer data buiten je bundel? Dan kun je gebruik maken van een van de extra databundels zodat je maandelijks meer data kunt verbruiken. Of, maak je liever geen extra kosten, dan kun je er voor kiezen om de internetsnelheid toch terug te brengen naar 64 Kbps. Met Beperkt Internet kan je nog minimaal gebruik maken van internetdiensten zoals messaging.

Al deze opties kun je zeer gemakkelijk maandelijks aanpassen via de My Vodafone App. Daarin zie je ook realtime je dataverbruik. Bij 80% en 100% verbruik van je databundel sturen we je een waarschuwingsbericht.
De Flexibele Data opties zijn beschikbaar op alle nieuwe Red en Smart abonnement (vanaf 7 april) en gelden voor nationaal gebruik.

Wil je meer lezen over onze nieuwe abonnementen ga dan naar www.vodafone.nl/abonnement

Ik ben erg benieuwd naar wat jullie van deze nieuwe abonnementsvormen vinden en of ze aansluiten bij jullie wensen en behoeften.

Groet,

Michiel
35 Reacties 35
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
ik vind het woord "nieuwe" nog al veradelijk in de volgende zin:

De Flexibele Data opties zijn beschikbaar op alle nieuwe Red en Smart abonnement (vanaf 7 april) en gelden voor nationaal gebruik.

Dus iedereen met de "huidige" Red abonnementen hebben dit voordeel niet?

Gaan de prijzen op 7 april voor een abonnement ook de lucht in?
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
En ze zijn er:



Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
@NetwerkFreak

Zeer verstandige opmerking van je. En weer een kudo verdiend wat mij betreft.
Er zijn nu dus oude Vodafone RED-abonnementen met een buiten-de-bundel-data-prijs van €0,10 per MegaByte.
Laten we die abonnementen : Vodafone-Old-RED-abonnementen noemen. Voor de duidelijkheid. Dus bestaande RED-abonnementen, afgesloten tot en met 6 April 2014.

En er zijn nu dus nieuwe Vodafone RED-abonnementen met een buiten-de-bundel-data-prijs van €2,00 per 100 MegaByte.
Laten we die abonnementen : Vodafone-New-4G-RED-abonnementen noemen. Vanaf 7 April 2014 af te sluiten.

En er zijn drie nieuwe Smart-abonnementen met een buiten-de-bundel-data-prijs van €2,00 per100 MegaByte. Ook vanaf 7 April 2014 af te sluiten.

Ik ben bang dat het nog flink veel verwarring gaat geven bij klanten die het verschil niet kennen tussen oude RED-abonnementen (tot 7 April 2014) en nieuwe RED-abonnementen (vanaf 7 April 2014).

Ik blijf het een slechte zaak vinden dat bij bestaande Vodafone RED-abonnementen niet de mogelijkheid bestaat om de data-snelheid terug te brengen naar nul kilo bits per seconde of eventueel 64 kilo bits per seconde.
Daar is namelijk heel veel vraag naar door klanten. Met name diegenen die een torenhoog bedrag moesten betalen, omdat zij fors buiten-het-maandelijkse data-tegoed waren gegaan. En dat geldt voor alle abonnementen met een maandelijks data-tegoed.
Jammer dat er nog steeds niet naar die klanten wordt geluisterd.
Kort gezegd: data-tegoed op = mobiele internet-snelheid automatisch terugbrengen naar 64 kilo bits per seconde.

Daar pleit ik al heel lang voor op dit Forum. En met mij, vele andere Klanten.
Wanneer gaat de afdeling Product Development onze wensen op dit gebied uitvoeren. En in bestaande abonnementsvormen verwerken ?
Succes !

Netwerker

Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Bestaande klanten die interesse hebben in de nieuwe abonnementen kunnen het beste even contact opnemen met de klantenservice. In de meeste gevallen is het mogelijk om het abonnement om te laten zetten naar de nieuwe abonnementen. Dit is niet altijd kosteloos maar dat kan de medewerker allemaal uitleggen.

De contactmogelijkheden vind je op de volgende pagina: Klantenservice
AndroidNote

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Heel leuk dat de nieuwe abonnementen aansluiten bij mijn behoeften. Daar heb je als bestaande klant dus niks aan.

Ik heb mijn abonnement in januari verlengd (1 jaar), naar Red Super met 4GB voor €38. Hele mooie prijs en een prima abonnement. Destijds had mijn abonnement de optie van "onbeperkt internet tegen lagere snelheid" en dat wilde ik eigenlijk wel voortzetten. Dat kon niet, daarvoor moet je bij T-mobile zijn.
Enfin, verlengd en BloX van €2 per 50MB is ook prima.

Een paar dagen later: Red Super, met 6GB (ipv 4GB) voor €38.

2,5 maand later: BloX voor Flexibele Data, alleen voor nieuwe abonnementen.

Op deze manier heb je als klant toch altijd het idee dat je achter het net vist? Hoe dan ook, ben hartstikke tevreden met mijn prijs en abonnement, maar kom dan niet verkondigen dat de nieuwe abonnementen zo goed aansluiten als ik daar het komende jaar nog niks aan heb!


GerritS1976

Gedreven Raadgever
  • 162Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
Wat zullen klanten die een abonnement verlengd hebben, of een nieuw contract hebben afgesloten op basis van informatie uit jullie pers bericht en wellicht onjuiste voorlichting in de winkel(s) e.d. zich belazerd voelen.

Op de Vodafone Pers pagina was n.l. geen sprake over het verplicht moeten afnemen van een nieuw abonnement wanneer men gebruik wilt maken van de 'Flexibele Data opties'. Wat zeg ik? Het artikel doet suggereren dat dit voor 'alle' Red abonnementen en het nieuwe Smart abonnement gaat gelden. Zo wordt dit zelfs eveneens geïntepreteerd door Tweakers.net. Deze laatste site wordt door een grote hoeveelheid mensen in telecom en ICT land gelezen, zo ook door winkeliers die Vodafone producten verkopen.

Mensen die op of na 24 Maart een contract hebben afgesloten, kunnen dus beter nog even gauw hun contract ontbinden en opnieuw afsluiten blijkt nu.


Misschien een leuk stukje @MichielvR en ik quote van de Vodafone Pers pagina:
De standaard is dat klanten ook buiten de bundel supersnel internet behouden, tegen een laag tarief. Wie vaak snel door zijn maandelijkse portie data heen is, kan eenvoudig éxtra databundels met supersnel mobiel internet aanschaffen. Om onverwachte kosten te voorkomen, kun je ook kiezen voor de extra veilige optie van gratis, langzaam internet. Daarnaast krijgen – naast alle Vodafone Red-klanten – nu ook klanten met een Smart- en Business Basic-abonnement toegang tot het 4G-netwerk. Vodafone voert deze wijzigingen door om beter aan te sluiten bij de behoeftes van zijn klanten, die sinds de introductie van 4G steeds meer data gebruiken. De vernieuwingen gelden voor zowel consumenten als zakelijke klanten van Vodafone.

Ik zou zeggen, kom gerust met uitleg. Want ik ben bang dat menig klant hier leest dat de wijzigingen worden doorgevoerd en gaan gelden voor consumenten als ook zakelijke klanten. Lees je het artikel op Tweakers.net dan zie je dat ze precies het zelfde zeggen op de wijze hoe Vodafone het brengt.

@Netwerker
Dat jij en vele andere klanten voor het onbeperkt (op 64Kbit) internet pleiten wordt godzijdank erkend door Vodafone (Bron) je hebt er alleen zo weinig aan en het bedankje zoals @Arina voorstelt met een totaal kostenplaatje van (voor sommige mensen) gemiddeld of zelfs minstens € 50,00 is tevens ook niet mis - exclusief vervallen van eventuele kortingen op abonnement of toestel. Het is n.l. leuk dat er gehoor wordt gegeven aan input van klanten, maar laat ze dan ook direct mee profiteren anders heeft het veranderen nog geen zin.

@AndroidNote
"Heel leuk dat de nieuwe abonnementen aansluiten bij mijn behoeften. Daar heb je als bestaande klant dus niks aan."
Ik vind het nogal misleidende tekst als je het mij vraag. Zo aansluitend op behoeften van klanten is het nu ook weer niet. Er zijn mensen die minder dataverkeerd nodig hebben maar wel onbeperkt willen bellen, deze groep mensen betalen zich bij Vodafone het lazerus (minstens € 33,00). Maar er is ook een groep mensen die wel 2GB data wensen, en minder belminuten. Steeds meer telecom aanbieders spelen hier op in, maar Vodafone loopt achter de feiten aan. Zo nu ook met het onbeperkt internetten op lagere snelheid, iets dat T-Mobile al minstens 8 jaar aanbied. Het geschreeuw over modulaire abonnementen (zoals ik aangaf) lijkt Vodafone maar niet op in te spelen!

"Op deze manier heb je als klant toch altijd het idee dat je achter het net vist? Hoe dan ook, ben hartstikke tevreden met mijn prijs en abonnement, maar kom dan niet verkondigen dat de nieuwe abonnementen zo goed aansluiten als ik daar het komende jaar nog niks aan heb!"
Er is geen telecom provider zo veranderlijk als Vodafone. Ik hou al jaren de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten en zo vaak als Vodafone haar portfolio heeft veranderd heb ik verder nog geen enkele aanbieder zien doen. Dat er marktverschuivingen zijn, vraag is naar meer, minder, groter, kleiner, goedkoper, duurder etc. snapt iedereen. Maar juist daarvoor kun je het grootste deel juist beter modulair aanbieden. Kijk je naar HollandsNieuwe, Simpel, Simyo, T-Mobile etc. dan zie je dat ze precies begrijpen wat de consument wilt.

Klanten voelen zich dus inderdaad belazerd omdat ze steeds vaker (bij Vodafone) achter het net vissen.


Maar goed, ik ben benieuwd wat Vodafone te zeggen heeft omtrent het pers bericht. Je zou maar klant zijn, en net verlengd hebben denkende dat het pers bericht - en dus die veranderingen - ook voor jou gelden !
odo

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Als ik op My Vodafone inlog en bij verlengen kijk, selecteer ik bijvoorbeeld Red Super Sim Only 1 jaar, en krijg ik een prijs van 40.- per maand te zien. Dit lijkt mij hetzelfde als de reguliere prijs, en dat klopt toch niet? Ik mis het "voordeel voor bestaande klanten".

Als ik een verlenging met toestel selecteer krijg ik zo te zien wel 2.- korting per maand te zien, maar niet bij Sim Only.
GerritS1976

Gedreven Raadgever
  • 162Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
Als ik op My Vodafone inlog en bij verlengen kijk, selecteer ik bijvoorbeeld Red Super Sim Only 1 jaar, en krijg ik een prijs van 40.- per maand te zien. Dit lijkt mij hetzelfde als de reguliere prijs, en dat klopt toch niet?

De tarieven voor SimOnly abonnementen zijn bij verlengen precies het zelfde als de reguliere prijs (prijs die nieuwe klanten betalen). Bij aanschaf van een smartphone wordt inderdaad korting gegeven. Ik raadt tegenwoordig één ieder aan om het aanbod te vergelijken bij webwinkels aangezien daar soms ook nog diverse kortingen worden toegepast.

Wil je echt verlengen en korting in de wacht slepen zonder veel moeite? Dan is het verstandig contact op te nemen met de klantenservice. Deze kunnen vaak op basis van je belgedrag een aanbod (soms met korting) doen.

Wel ben ik van mening dat sinds het verdwijnen van de kortingen bij telecom aanbieders, ook direct goed zichtbaar is dat klantenbehoud onder aan het lijstje terecht gekomen is. Soms loont het n.l. zelfs de moeite om over te stappen naar een andere aanbieder waar net toevallig de eenmalige aanschafprijs van een toestel lager is - of zelfs helemaal niet aanwezig.
AndroidNote

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
@GerritS1976

Hoi Gerrit,

Goed wat je zegt over het persbericht, want ik had het bericht over Flexibele Data op Tweakers.net gelezen en daar stond inderdaad tussen de regels door dat het voor "alle" abonnementen zou gelden. Ik ging er dus inderdaad vanuit dat het ook voor mijn RED-abo zou gelden.

Ik wilde er nog even bij vermelden dat ik vóór mijn RED-abo, een B+S+W-Extreem had van €100 per maand, puur omdat ik dan alles onbeperkt had. Daarvoor had ik nog de BloX "Onder Ons om onbeperkt met een paar Vodafone-nummers te kunnen bellen. Maar nieuwe abonnementen destijds "ondersteunden" die BloX niet meer.

Qua het switchen van abonnementen en voorwaarden is Vodafone echt nummer één! Het is bijna een studie om alles bij te houden:
- Wisselende BloX bij verschillende abonnementsvormen
- In het verleden: afrekenen per seconde of per minuut
- In het verleden: Houdbaarheid van je tegoed (drie maanden, één maand, eerst oude-dan nieuwe tegoed naar eerst nieuwe-dan oude tegoed).
- Etc. Etc. Etc.

Qua service en klantvriendelijkheid is Vodafone ook echter nummer één! Dit is voor mij herhaaldelijk doorslaggevend geweest bij een verlenging.



GerritS1976

Gedreven Raadgever
  • 162Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
"Goed wat je zegt over het persbericht, want ik had het bericht over Flexibele Data op Tweakers.net gelezen en daar stond inderdaad tussen de regels door dat het voor "alle" abonnementen zou gelden. Ik ging er dus inderdaad vanuit dat het ook voor mijn RED-abo zou gelden."
Voor mij is het niet echt relevant aangezien ik maandelijks zelfs onder de 500MB blijf zitten. Maar het zou mij natuurlijk wat meer over de streep trekken wat meer data te verbruiken als ik weet dat bij overschrijden van mijn limiet, dit niets extra gaat kosten.

"Qua het switchen van abonnementen en voorwaarden is Vodafone echt nummer één! Het is bijna een studie om alles bij te houden:
- Wisselende BloX bij verschillende abonnementsvormen
- In het verleden: afrekenen per seconde of per minuut
- In het verleden: Houdbaarheid van je tegoed (drie maanden, één maand, eerst oude-dan nieuwe tegoed naar eerst nieuwe-dan oude tegoed). "
Dat bedoel ik, Vodafone veranderd te vaak haar portfolio en als ik zo mijn eigen vrienden, kennissen en familie kring mag geloven is het een hele opgaaf een gelijkwaardig abonnement te vinden die niet alleen voldoet aan de eisen die men eraan stelt maar ook nog eens financieel aantrekkelijk is. Dat de prijzen omhoog gegaan zijn is natuurlijk een feit en daar kun je niet omheen, maar het is er zekers niet duidelijker op geworden.

"Qua service en klantvriendelijkheid is Vodafone ook echter nummer één! Dit is voor mij herhaaldelijk doorslaggevend geweest bij een verlenging."
Service en klantvriendelijkheid is een individuele ervaring en kan enorm verschillen. En dan nog blijf ik ten alle tijden van mening dat je de klantenservice in principe hooguit in het begin of tijdens storingen, nodig hebt. Je hangt er dus niet dagelijks mee aan de telefoon waardoor het prijskaartje dat men er tegenwoordig aan hangt veel te hoog is. Lever je een slechte klantenservice, kost het je uiteindelijk ook nog eens klanten maar dat geldt ook voor een productportfolio dat niet of niet voldoende aanslluit op de wensen van de klant. Vandaar ook het modulair opbouwen van je abonnement, maar goed... dat roepen klanten bij Vodafone inmiddels ook al jaren!

Bij verlengen neem ik (net als vele andere klanten) het stukje service en klantvriendelijkheid niet echt mee, beide behoren eigenlijk gewoon standaard te zijn en gezien mijn ervaringen zou ik dan allang opgestapt zijn bij Vodafone aangezien ik pas echt geholpen werd nadat ik meerdere klachten gedeponeerd had. Maar goed, service en klantvriendelijkheid zijn individuele ervaringen, gebaseerd op moment opnamen.

Neemt nog altijd niet weg dat ik nog altijd benieuwd ben n.a.v. het persbericht van Vodafone die toch eigenlijk best misleidend zou kunnen zijn geweest voor (vele) klanten.
odo

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
GerritS1976 schreef:

De tarieven voor SimOnly abonnementen zijn bij verlengen precies het zelfde als de reguliere prijs (prijs die nieuwe klanten betalen). Bij aanschaf van een smartphone wordt inderdaad korting gegeven.
Toch staat er nog steeds op die http://verlengen.vodafone.nl site wel letterlijk dat er "extra voordeel voor bestaande klanten" is, ook voor Sim Only, en op deze gelekte screenshots op iPhoneclub.nl stonden prijzen met 1 euro/mnd korting bij de Sim Only. Het is sowieso niet veel inderdaad, maar die korting zie ik dus niet als ik daadwerkelijk ga bestellen.
melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
Wat gebeurd er nu met de huidige BSW abbonnementen van huidige klanten, waaronder ik

Ik heb namelijk BSW altijd 55, en betaal €70, goud waard voor vodafone
GerritS1976

Gedreven Raadgever
  • 162Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes

@odo
Toch staat er nog steeds op die http://verlengen.vodafone.nl site wel letterlijk dat er "extra voordeel voor bestaande klanten" is, ook voor Sim Only, en op deze gelekte screenshots op iPhoneclub.nl stonden prijzen met 1 euro/mnd korting bij de Sim Only. Het is sowieso niet veel inderdaad, maar die korting zie ik dus niet als ik daadwerkelijk ga bestellen.


Voor € 12,00 korting kijk ik liever nog even rond. Die korting is bij mij al gauw voorbij aangezien ik thuis verplicht wordt gesteld een Signaalplus te gebruiken terwijl met de komst van 4G in dit gebied ook 3G binnenshuis mogelijk had moeten zijn. Genoeg concurrentie gelukkig 🙂

@melvintje
Wat gebeurd er nu met de huidige BSW abbonnementen van huidige klanten, waaronder ik
Ik heb namelijk BSW altijd 55, en betaal €70, goud waard voor vodafone

Er veranderd niets, geen 4G en geen aanpasbaar dataplan. Tenminste, dat maak ik op uit het 1e bericht in deze topic.

melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
Jammer, dan moet ik helaas even wachten nog tot november
Ben wel blij met mijn 10GB databundel(was een aanbieding) 2 jaar geleden
GerritS1976

Gedreven Raadgever
  • 162Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
10GB op mobiel 😮
Voor mij is mijn 2GB zelfs al teveel (gemiddeld 500MB per maand hier).
melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
Haha

Was een aanbieding bij het abbonement, kreeg dan 10GB, gebruik het echter nooit, maar het is gratis, moet je er ook gebruik van maken natuurlijk
GerritS1976

Gedreven Raadgever
  • 162Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes

Nou ja, als je het niet gebruikt is het niet gratis jou maandbedrag vind ik nogal wat. Als je nou in de buurt zit qua totaal verbuik is het financiëel aantrekkelijk maar anders lever je er natuurlijk enorm op in 🙂

melvintje

Raadgever
  • 241Posts
  • 5Oplossingen
  • 38Likes
Ik heb er ook nog een verzekering bij lopen van 10 euro,
En daar heb ik toevallig in december gebruik van moeten maken, net dat ik hem had opgezegd haha, gelukkig weer die opzegging geannuleerd, maar zonder die verzekering zou ik dan een 10 minder betalen, maar zo zie je maar hoe handig zo'n verzekering toch is
GerritS1976

Gedreven Raadgever
  • 162Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
Offtopic
Ik had voor het eerste jaar de toestelverzekering afgesloten via de toenmalige partij waarbij ik het abonnement had afgesloten. Deze bleek naar mijn idee iets te duur waarna ik besloten had de verzekering via een andere partij te laten lopen. Gelukkig maar, want de totale kosten voor reparatie waren € 60,00 en éénmalig € 25,00 voor de verzekering. Scheelde toch al € 25,00 als ik dit alleen al breken op basis van 2 jaar en geen verdere reparatie bespaart het mij dus eigenlijk al € 120,00 waarbij ik de ellende van Dynafix niet had.

Tip dus voor één ieder wil je een toestelverzekering nemen, kijk dan ook eens bij gewone verzekeringsmaatschappijen. Het kan vaak goedkoper zijn. Soms ook zelfs kan een specifieke defect onder de inboedel of aansprakelijkheidsverzekering vallen.
End Offtopic

Blijven nu echter nog altijd de openstaande vragen onbeantwoord, ben benieuwd wanneer een medewerker hier meer uitsluitsel over kan geven.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic