Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

Leveringen iPhone 5s en iPhone 5c




Hallo iPhone lovers!

Het aftellen is begonnen.. Vanaf morgen zijn de nieuwe iPhone 5s en iPhone 5c te bestellen bij Vodafone!

Je kunt hiervoor terecht in onze winkels, telesales (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Via dit topic zullen we jullie zo goed mogelijk op de hoogte houden van leveringen en voorraden.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan eens in het volgende hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!


Updates:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telesales) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • Ik heb geen Nano-simkaart ontvangen.
    Bij de eerste ronde van het uitleveren van de iPhone 5s zaten geen Nano-simkaarten. Deze worden per post nagestuurd. Je hoeft hier niet voor thuis te blijven, deze kunnen gewoon door de brievenbus. Je dient het kaartje, zoals normaal, te activeren via 0800-1258. Dit is de simactivatie lijn. Even voor de duidelijkheid; dit geldt alleen voor de iPhone 5s en het betreft alleen de leveringen van klanten die verlengd hebben. Nieuwe klanten hebben wel een simkaart bij hun toestel gekregen.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.

1.122 Reacties 1.122
timothyp

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo iedereen

bij mij het zelfde probleem had mijn iphone op 25-10-2013 besteld on 05:30 echt mijn bevestigings mail kwam pad op 18:00 uur de maandag gebeld wat ongeveer de levertijd was van mijn iphone 5s gold 16gb de vrouw aan de telefoon wist het niet dus ze had me door verbonden de volgende medewerker zij tegen mij binnen 5 a 10 werkdagen dacht oke dat is mooi echter bleek van korte duur te zijn want toen gaf ze aan onee het is een langere wacht tijd geworden maar ze kon me niet concreet een datum geven waarop ze me weer door verbond met de afdeling verkoop uiteindelijk 7 personen gesproken te hebben en 55 min aan de telefoon te hebben gezeten hingen ze de telefoon op dit is de laatste abonoment wat ik bij VF neem na 6 jaar klant te zijn geweest hoe ze nu met mij om zijn gegaan ben ik er KLAAR MEE
sjaakaq

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Helaas, pakketbezorger reed net weg. Still no iPhone today...
Jis85

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Vandaag mijn 5s 16gb zilver ontvangen!! Had 25-10 rond 14.00 uur besteld, online, nieuwe klant met nummerbehoud.
IbrahimA

Gedreven Liefhebber
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
@Jis85

Mooi om te horen. Heb je eerst een afspraak gemaakt over de bezorging, of kwamen ze plots 123 aan de deur?
Jis85

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Nee heb een afspraak gemaakt. Gister ochtend eerst gebeld met de klantenservice en ik zou die dag een mail krijgen. Die inderdaad 's middags kwam en heb direct een afspraak voor vandaag kunnen maken.
Rowie

Raadgever
  • 197Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes
Jis85 schreef:
Vandaag mijn 5s 16gb zilver ontvangen!! Had 25-10 rond 14.00 uur besteld, online, nieuwe klant met nummerbehoud.
Dat is goed nieuws Jis85. We wensen je veel plezier met je nieuwe toestel!
timothyp

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hoe kan het zijn dat er mensen zijn die later bestellen eerder zijn telefoon binnen hebben ?
IbrahimA

Gedreven Liefhebber
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
@timothyp

Vroeg ik me ook al af. Er gaat echt wat mis bij vodafone.
Ook geen uitleg hoe en wat, ze kunnen je gewoon niets anders vertellen dan dat de iPhone's op zijn..
Paulvv

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heel vreemd dat nieuwe klanten hun telefoon eerder binnen hebben dan jarenlang bestaande klanten.. Niets ten nadele van die nieuwe klanten hoor!

En bestaat er nog iets als een compensatie voor de mensen die wekenlang op hun telefoon moeten wachten terwijl het nieuwe abonnement al lang en breed is ingegaan?
Vincent79

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ik ben al jaren klant en heb m'n iphone al binnen hoor.
Rowie

Raadgever
  • 197Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes
timothyp schreef:
hoe kan het zijn dat er mensen zijn die later bestellen eerder zijn telefoon binnen hebben ?
Het verschil kan zitten in het verkoopkanaal, bijvoorbeeld online of telefonisch.
Het registreren van de bestelling in de verschillende systemen kan hier aan hebben bijgedragen.
Heb je wel al bevestiging ontvangen dat de order naar de koerier is verzonden?

@ IbrahimA

Zoals eerder aangegeven kunnen we zien of een bestelling helemaal correct is verwerkt, maar hebben we geen inzage in de actieve voorraden.
Ik had je graag meer tekst en uitleg willen geven, maar we hebben simpelweg niet meer info voor je.

@Paulvv

Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen bestaande en nieuwe klanten met betrekking tot de levering.
Dat zou ook niet helemaal fair zijn, toch? 😉
Als een nieuw klant het toestel eerder ontvangt, dan heeft hij/zij waarschijnlijk het toestel eerder besteld.
We gaan overigens niet compenseren omdat iemand langer op een toestel moet wachten dan normaal.
We streven ernaar om een bestelling binnen enkele wekdagen te leveren.
Dit kan echter soms langer duren, zo staat het ook in de Algemene Voorwaarden beschreven die je op onze website kunt terug vinden.







IbrahimA

Gedreven Liefhebber
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
@Rowie

En wat gaan jullie dan aan die medewerkers van jullie doen die tegen klanten vertellen dat het toestel voor hun klaar ligt terwijl dat niet zo schijnt te zijn. Want ik las dat er nog een paar man hetzelfde gebeuren hadden.
Staat er in de Algemene Voorwaarden ook daar iets over in over foutief informatie vertellen tegen de klant?
Paulvv

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou ik zie een aantal posts terug een nieuwe klant die op dezelfde datum en rond hetzelfde tijdstip als mij zijn toestel besteld heeft, vandaar mijn opmerking..

Dus wat je zegt qua eerder bestellen gaat in dit geval niet op.
maargoed we wachten nog wel even af..;)
Coco123

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
@Rowie

Wat je zegt is niet helemaal waar want zoals eerder in de posts gezegd is zijn we wel degelijk mensen die eerder als mij hun telefoon hebben gekregen terwijl ik eerder als hun heb besteld via het zelfde kanaal dezelfde telefoon dezelfde kleur zelfde geheugen.

Hoe zit dit?
sjaakaq

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Coco123 schreef:
@Rowie

Wat je zegt is niet helemaal waar want zoals eerder in de posts gezegd is zijn we wel degelijk mensen die eerder als mij hun telefoon hebben gekregen terwijl ik eerder als hun heb besteld via het zelfde kanaal dezelfde telefoon dezelfde kleur zelfde geheugen.

Hoe zit dit?
Die indruk krijg ik ook. Ik kan met voorstellen dat als je zoveel telefoons moet afleveren er vast wel een paar mensen hun toestel iets eerder krijgen dan anderen, hoewel ze later besteld hebben. Maar als ik of jij maandag nog geen bevestiging van verzenden krijgen, dan klopt er echt iets niet...dat zou betekenen dat ze na meer dan een week nog niet eens alle telefoons hebben geleverd aan mensen die binnen de eerste 10 uur besteld hebben.

Maar dat zullen we maandag dus zien...
Rowie

Raadgever
  • 197Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes
IbrahimA schreef:
Paulvv & Coco123
In mijn comment heb ik aangegeven wat een onder andere een oorzaak kan zijn.
Zoals mijn collega BasT eerder in dit topic aangaf kunnen er meerdere factoren zijn met een verschil in levertijd als gevolg.
Denk dan bijvoorbeeld aan het type iPhone (5s of de 5c), de kleur van het toestel, maar ook de geheugengrootte.
En, hoewel dit voor ons zeer wenselijk zou zijn :D, we krijgen niet alle iPhone toestellen in één grote batch.

Zijn er ook al mensen die per mail een bevestiging hebben ontvangen dat het pakketje naar de koerier is verzonden?

timothyb

Gedreven Liefhebber
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Nee nog steeds niks.. En snachts op launchday besteld
franklin

Stamgast
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
Rowie schreef:
We gaan overigens niet compenseren omdat iemand langer op een toestel moet wachten dan normaal.
We streven ernaar om een bestelling binnen enkele wekdagen te leveren.
Dit kan echter soms langer duren, zo staat het ook in de Algemene Voorwaarden beschreven die je op onze website kunt terug vinden.

Dat recht heeft Vodafone natuurlijk, zeker als het in de AV staat en het niet onwettig is. Waar echter wél onderscheid tussen te maken valt is waar Vodafone in zijn recht staat en waar Vodafone de klant, die zich duidelijk misleid voelt, tegemoet wil komen. Juist omdat het niet in de AV staat zou het Vodafone sieren om deze klanten toch wel iets meer te bieden dan: "We weten het gewoon niet dus reken op x weken." Er wordt niet eens beloofd dat er geprobeerd wordt om in de toekomst in ieder geval de informatievoorziening te verbeteren? Ook heb ik verder niets gehoord over dat jullie mijn bestelling foutief later hebben uitgeleverd dan andere bestellingen die later gedaan zijn voor exact dezelfde telefoon via hetzelfde saleskanaal bij een verlenging? Pas bij het 4e telefoontje kreeg ik een voorzichtig excuus van de telefoniste.

Schermen met de AV vind ik dan eerlijk gezegd een zwaktebod in deze situatie. Jammer dat men blijkbaar de noodzaak ziet om daar naar te verwijzen. Karig, Vodafone. Karig. Reputation management hebben jullie volgens Klaske de Jonge hoog in het vaandel staan maar dat gescherm met de AV vind ik daar nou niet echt van getuigen.
timothyb

Gedreven Liefhebber
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
En daarnaast is misleiding volgens wet gewoon strafbaar een daar heeft Vodafone zich zeker schuldig aan gemaakt met hun 00.00 25okt actie
IbrahimA

Gedreven Liefhebber
  • 49Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik ben teleurgesteld in hoe er met de klant om word gegaan en voel me idd misleid.
Omdat ze eerst aangeven dat die klaar lag en daarna dat dat niet zo was en de nieuwe lading binnen moet komen.

Waarschijnlijk wordt er met de klacht ook niets gedaan.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic