Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

Leveringen iPhone 5s en iPhone 5c




Hallo iPhone lovers!

Het aftellen is begonnen.. Vanaf morgen zijn de nieuwe iPhone 5s en iPhone 5c te bestellen bij Vodafone!

Je kunt hiervoor terecht in onze winkels, telesales (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Via dit topic zullen we jullie zo goed mogelijk op de hoogte houden van leveringen en voorraden.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan eens in het volgende hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!


Updates:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telesales) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • Ik heb geen Nano-simkaart ontvangen.
    Bij de eerste ronde van het uitleveren van de iPhone 5s zaten geen Nano-simkaarten. Deze worden per post nagestuurd. Je hoeft hier niet voor thuis te blijven, deze kunnen gewoon door de brievenbus. Je dient het kaartje, zoals normaal, te activeren via 0800-1258. Dit is de simactivatie lijn. Even voor de duidelijkheid; dit geldt alleen voor de iPhone 5s en het betreft alleen de leveringen van klanten die verlengd hebben. Nieuwe klanten hebben wel een simkaart bij hun toestel gekregen.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.

1.122 Reacties 1.122
franklin

Stamgast
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
@BasT, inderdaad, het zou oneerlijk zijn als jullie zouden rommelen met de volgorde waarin orders geleverd moeten worden. Dat is echter wat wel gebeurd lijkt te zijn aangezien mijn order vertraagd is ten gunste van bestellingen die ná mij gedaan zijn voor exact dezelfde telefoon via exact hetzelfde verkoopkanaal. Dat ik dus later geleverd krijg dan mensen die na mij besteld hebben ... mwah, dat dat oneerlijk is moffelen we maar even weg, toch? Ja.

Je bedoelt dus, denk ik, dat het oneerlijk zou zijn om een tweede keer met de volgorde te rommelen (waarbij de eerste keer dan blijkbaar door het systeem komt) om de zaken recht te zetten. Daaruit volgt vervolgens dat het dus oneerlijk zou zijn voor Vodafone om zich aan zijn belofte te houden na mensen gelokt te hebben met opgeklopte uitingen via mail en sms over dat je snel moet bestellen om als eerste de iPhone te ontvangen.

Nee goed, alle gekheid op een stokje 😉 : voor de duidelijkheid, ik vraag er natuurlijk niet om om eerder geleverd te krijgen dan mensen die vóór mij besteld hebben. Dát zou oneerlijk zijn ja! Maar blijkbaar is het ook oneerlijk om gewoon op volgorde geleverd te krijgen zoals beloofd?
Kristelvotterlo

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Oh en Bas, sowieso kudo's voor de moeite, mag ook wel gezegd worden
Jkbgrd

Stamgast
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
@Kristelvotterlo: Lijkt er op dat we naast het net vissen met onze goude phones... 😞 Had ook wel even gezegd mogen worden toch? Beetje informatie zou fijn zijn. Ik heb rond dezelfde tijd als je man besteld (zelfs nog iets eerder) namelijk om 0:03 om precies te zijn en bij mij verder ook niets meer bekend dan een status op mijn orderbevestiging die al dagen hetzelfde is...

 
Dus Bas; ik wil ook wel eens weten wat er aan de hand is???

 
Wessyvb

Stamgast
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 50Likes
@Bas ik wil jou er ook niet op aanvallen,tenslotte kun jij er niets aan doen.
alleen het feit blijft dat het raar is hoe de bestellingen lopen toch? En dit irriteert de meeste mensen denk ik en lijkt het erop dat het niet eerlijk gebeurd.

De schattig die je wilt maken is een hele mooie oplossing +1
Dan weten we ongeveer wat we kunnen verwachten, want we hebben nu allerlei data gehoord van 5 dagen tot zelfs 3 weken.
Je bent tevens ook de eerste die moeite er voor doet en dat maakt ook al een hoop goed!
VezziLau

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Net mail van Vodafone gehad met de titel "Fijn dat je blijft". Vervolgens: "Is-ie niet geweldig? Je nieuwe smartphone? Daar wil je natuurlijk snel mee aan de slag".
 
Jep.
janduivestein

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
VezziLau schreef:
Net mail van Vodafone gehad met de titel "Fijn dat je blijft". Vervolgens: "Is-ie niet geweldig? Je nieuwe smartphone? Daar wil je natuurlijk snel mee aan de slag".
 
Jep.
Heb die ook gehad inderdaad.:@
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
@Wessyvb & Kristelvotterlo: ik (we) doe mijn best 🙂

@Jkbgrd: wat betreft eerder/later geleverd, dat zoek ik uit aan de hand van Fraklin's info. Een schatting komt er aan. Reken op morgen (rond het middaguur) wat betreft die schatting, dan hebben we beter zicht op welke hoeveelheden er van welk type binnen gaan komen en op welke termijn.

@Franklin, ik heb je nog een PM gestuurd met de vraag om wat aanvullende gegevens, lees die aub even
franklin

Stamgast
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
@Vezzilau: ik wilde precies hetzelfde schrijven! Ik kreeg 'm ook net binnen. Ze wrijven het er wel in zo.
Jkbgrd

Stamgast
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
@BasT: Bedankt voor de moeite die je neemt; heel erg fijn! 🙂
timothyb

Gedreven Liefhebber
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Ik ook zo'n geweldig mailtje gekregen.
Zoals al in mijn eerdere post.
"Ging alles maar zo snel als 4G"
Die reclame slogan werkt ze nu een beetje tegen
Teuntjes

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Schande! Netjes op tijd besteld, vrijdagmorgen orderbevestiging en direct omzetting abonnement en nu met een kluitje in het riet door helpdesk!
Vanmorgen na drie kwartier wachten afgescheept met de mededeling dat mijn telefoon onderweg was. Ik blij en nog een goede dag gewenst! De pakketdienst reed mijn huis zo voorbij. Net weer aan de telefoon met een juffrouw die weet te melden dat de telefoons op zijn, er morgen nieuwe binnenkomen en wanneer ik daar niet bij zit vrijdag maar weer moet bellen! Lekker hoor.

Intussen zit ik al wel vast aan het abonnement zonder dat ik hier gebruik van kan maken. De juffrouw kon daar niets aan veranderen en verbrak het gesprek. Nog een mailtje met fijn dat je blijft en ik zeg alle abonnementen van ons gezin op!
franklin

Stamgast
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
Ik heb mijn lesje wel geleerd. Om de hoek ligt de 5S die ik wil gewoon op voorraad maar ik kan 'm niet ophalen omdat een annulering blijkbaar 5(!) werkdagen kost! Een verlenging kan volledig geautomatiseerd (met een systeem dat niet snapt welke bestellingen eerst komen) maar blijkbaar moeten voor een annulering 30 kabouters 5 dagen lang zwoegen om het voor elkaar te krijgen. Ik trap niet meer in die opklopperij van 'snel bestellen want dan ben je als eerste' de volgende keer.

Ik ben dus gevangen door Vodafone dus ik zal wel berusten in deze situatie. Uiteindelijk komt het wel goed, maar enthousiast over zulke vroeg-bestellenacties zal ik nooit meer worden.

En tja, uiteindelijk zijn het ook maar first world problems.
AnthonyL

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Hier het zelfde verhaal. Ook wakker gebleven om te bestellen en abbonnement is al omgezet. Slechte communicatie. Ben ook voornemens om a.s. donderdag, als de iPhone 5S nog niet binnen is of als er geen concrete informatie is, de bestelling te annuleren en abbonnement bij Vodafone op te zeggen. Dan zal ik bij KPN ook wel een paar weken moeten wachten, maar die communiceren het tenminste. 
 
 
WillyWonka

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
weten we al iets over de levertijden?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
WillyWonka schreef:
weten we al iets over de levertijden?
BasT schreef:
Reken op morgen (rond het middaguur) wat betreft die schatting, dan hebben we beter zicht op welke hoeveelheden er van welk type binnen gaan komen en op welke termijn.
Morgen geef ik een schatting van de levertijden, dan heb ik meer info voor jullie!

Janmar

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hoi bas,
Wat heb ik nu aan dat je morgen afgeeft wat de levertijden worden. Mij is verteld dat vodafone voldoende voorraad had en wie het eerst komt het eerst maalt. Nou wij hebben er twee stuks besteld middels verlenging. Een 5s 32GB gold voor mijn vrouw en een 5s 32GB gray voor mijzelf. Beiden besteld net na 23.30 uur op 24 okt.!!!! En dit is geconformeerd en het abb. Is gelijk ook op die tijden aangepast.

Mij is vrijdag verteld dat wij inderdaad een van de eerste waren en dat de bestelling al gekoppeld was aan de desbetreffende op voorraad zijnde toestellen.

Mijn vraag is dus hoe zit het bij ons.

Graag hoor ik.
VezziLau

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Kom je thuis van je werk, wat ligt er... Een pakketje van Vodafone. Iphone 5s 16GB Gold. Zonder simkaart, maar dat is door de Vodafone winkel direct opgelost. Blijkt ie ook afgelopen zaterdag al voor het eerst aangeboden te zijn. Ik had dus geen enkel recht om te klagen... 😉
Huijnink

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Mooie thuiskomer! Ik had geen briefje of S5 gold helaas.... Ff drie weekjes geduld hebben 😞
Huijnink

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Maar het blijft raar dat iemand die later dan mij heeft besteld al een Iphone 5s heeft ontvangen zaterdag.......
WillyWonka

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
PostNL op maandag? Yeah...
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic