Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

Leveringen iPhone 5s en iPhone 5c




Hallo iPhone lovers!

Het aftellen is begonnen.. Vanaf morgen zijn de nieuwe iPhone 5s en iPhone 5c te bestellen bij Vodafone!

Je kunt hiervoor terecht in onze winkels, telesales (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Via dit topic zullen we jullie zo goed mogelijk op de hoogte houden van leveringen en voorraden.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan eens in het volgende hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!


Updates:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telesales) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • Ik heb geen Nano-simkaart ontvangen.
    Bij de eerste ronde van het uitleveren van de iPhone 5s zaten geen Nano-simkaarten. Deze worden per post nagestuurd. Je hoeft hier niet voor thuis te blijven, deze kunnen gewoon door de brievenbus. Je dient het kaartje, zoals normaal, te activeren via 0800-1258. Dit is de simactivatie lijn. Even voor de duidelijkheid; dit geldt alleen voor de iPhone 5s en het betreft alleen de leveringen van klanten die verlengd hebben. Nieuwe klanten hebben wel een simkaart bij hun toestel gekregen.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.

1.122 Reacties 1.122
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo allemaal, ik begrijp dat iedereen zijn toestel graag zo snel mogelijk wil hebben en ik waardeer ook dat iedereen eigenlijk best een paar dagen wil wachten. Het toestel is het waard tenslotte.

Allereerst heel concreet over de orderstatus-wijzigingen: bij elke stap in het proces zie je een wijziging (registreren van de order&abonnementsvorm, plaatsen van je bestelling in ons voorraadsysteem, etc). Vandaar dat je in 30 minuten een aantal statuswijzigingen ziet, en daarna een tijdje niet meer.

Dan meer algemeen over de leveringen: de eerste dagen is het altijd heel moeilijk om concreet te zijn over individuele bestellingen. Je weet nooit precies hoeveel toestellen er gekocht zullen worden en hoeveel je er binnenkrijgt. De beschikbaarheid verschilt bovendien per type, per kleur en per geheugengrootte. Zoals jullie je ongetwijfeld kunnen herinneren van eerdere iPhone-releases of bijvoorbeeld de beelden bij onze oosterburen toen daar de iPhone 5s en 5c uitkwamen, is de vraag in het begin vaak groter dan het aanbod.

De eerste vraag was inderdaad groot. Waar mogelijk hebben we uiteraard al geleverd. Dat verklaart dat sommige mensen het toestel al hebben. Echter, als er veel bestellingen in weinig tijd gedaan worden kan het zo zijn dat degene die net voor je zat, het toestel al heeft terwijl een ander moet wachten.

Zoals gezegd, geheel exact kan ik niet zijn, maar de indicatie van 5-10 dagen die telefonisch gegeven is, is realistisch. Het grootste gedeelte van de mensen hoort zijn toestel binnen die termijn te hebben.

Mocht daar verandering in komen, dan laten we dat weten!
franklin

Stamgast
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
Yeah! Daar gaan we weer!

Sorry Bas, maar je gaat compleet voorbij aan het feit dat mensen die NA je besteld hebben (dezelfde telefoon via hetzelfde kanaal) al geleverd hebben gekregen. Waarom is het toch zo moeilijk voor iedereen die ik spreek bij Vodafone om dáár een verklaring voor te geven? Jullie zijn duidelijk geweest in dit topic: uitlevering geschiedt op basis van bestelvolgorde. Hou je daar dan ook aan!
 
Deze tekst:
"Echter, als er veel bestellingen in weinig tijd gedaan worden kan het zo zijn dat degene die net voor je zat, het toestel al heeft terwijl een ander moet wachten."
 
Dat moeten we dus als volgt interpreteren:
"Echter, als er veel bestellingen in weinig tijd gedaan worden kan het zo zijn dat mensen die veel later besteld hebben hun telefoon veel eerder krijgen, ondanks onze belofte."
 
Dat antwoord zou echter bevestigen dat het wat rommelt bij Vodafone en dat als eerste bestellen feitelijk niks betekent ondanks dat ze je daarmee lokken, dus dat zal niet gauw worden toegegeven.
Jkbgrd

Stamgast
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
@ franklin: Dus als ik het zo begrijp dan zegt die hele orderstatus niks? Vreemd verhaal toch allemaal dit!
Biedt ook wel weer hoop haha; wellicht staat morgen de post onverwachts voor de deur: SURPRISE!
 
Qua moderators blijft het hier ook angstvallig stil valt me op! Is er dan echt niemand die hier iets over kan zeggen? En dan geen onzin over dat er verschil in afhandeling kan zitten; dat is niet ons probleem; wij hebben op tijd besteld en zouden in volgorde van bestelling geleverd moeten worden. Als dat later wordt dan gepland oké; wel graag een eenduidig antwoord alsjeblieft!
 
#EDIT# Zie dat er toch een moderator de moeite heeft genomen om ons proberen tevreden te stellen. Helaas blijven er toch wat vragen overeind maargoed....
 
franklin

Stamgast
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
@Jkbgrd: Nee joh, die orderstatus zegt inderdaad geen drol. Het blijkt helaas dat Vodafone dit soort zaken logistiek niet goed aan kan en communicatief al helemaal niet.
 
M'n vriendin had me al gewaarschuwd voor Vodafone wat dit betreft en ze heeft (tot haar leedvermaak :8) gelijk gekregen.
EnricoS

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@Bas
Is er een overzichtelijke uitleg beschikbaar van alle mogelijk orderstatussen en een omschrijving? Wellicht helpt dat bij een aantal mensen.
 
 
Jkbgrd

Stamgast
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
@franklin: echt om te huilen dit! En inderdaad zoals een ander lid van het forum al aangaf; toch gek dat andere providers het wel gewoon voor elkaar krijgen mensen snel te leveren; het kán dus wel!
 
Haha, en nu moet je je vriendin gelijk gaan geven, dat gaat zeer doen 😜
Huijnink

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hier hetzelfde verhaal, vrijdag 24 oktober om 0.22 uur bevestigingsmail gehad voor een Iphone 5S. OM 18.00 uur orederbevetiging met ordernummer en overgezet naar 4G! dat ging goed, de orderstatus opvragen lukt niet. Vandaag maar even gebeld en na 23 minuten kreeg ik te horen dat het drie weken kan gaan duren... heel jammer zo
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
franklin schreef:
Yeah! Daar gaan we weer!

Sorry Bas, maar je gaat compleet voorbij aan het feit dat mensen die NA je besteld hebben (dezelfde telefoon via hetzelfde kanaal) al geleverd hebben gekregen. Waarom is het toch zo moeilijk voor iedereen die ik spreek bij Vodafone om dáár een verklaring voor te geven?
Hi franklin, of in de volle 100% van de gevallen wordt geleverd in de chronologische volgorde waarop iedereen op "bestel" geklikt heeft, kan ik uiteraard niet garanderen. Het is altijd mogelijk dat in het ordersysteem de ene order iets langer nodig heeft en daardoor iets later verwerkt wordt. Bij grote hoeveelheden bestellingen kan dat het verschil zijn tussen direct geleverd krijgen en wat langer moeten wachten. Er zit uiteraard ook verschil tussen toestellen met dezelfde geheugengrootte maar een andere kleur. Dan heb je allebei een iPhone 5s 16 GB, maar als de kleur verschilt komt dat niet uit de zelfde voorraad, en kan er dus verschil zijn.

Die disclaimer gedaan hebbende 😉 : we doen ons uiterste best om in de juiste volgorde te leveren en in het allergrootste deel van de gevallen lukt dat. Een uitzondering is altijd mogelijk, maar we doen alles om die te vermijden en los daarvan leveren we uiteraard elk toestel zo snel als mogelijk is. Nogmaals, de 5-10 dagen is een realistische inschatting.

Ik weet in ieder geval hoe vaak ik zelf altijd de orderstatus zit te checken van iets dat ik graag wil hebben. Beetje masochistisch is het wel, maar ik kan het niet laten. Dus we laten jullie echt niet langer wachten dan nodig 😉
Wessyvb

Stamgast
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 50Likes
Had het zelf niet beter kunnen verwoorden franklin! +1 daarvoor!
En ik ben het geheel met je eens.
Jammer dat vodafone niet de reacties van mensen goed doorleest, anders was:dit niet geplaatst.

Deze tekst:
"Echter, als er veel bestellingen in weinig tijd gedaan worden kan het zo zijn dat degene die net voor je zat, het toestel al heeft terwijl een ander moet wachten."

Het gaat mij ondanks dat ik erg ongeduldig ben niet om dat ik moet wachten, maar het gaat mij erom dat de uitlevering van de toestellen NIET EERLIJK gaat. De nacht verkoop heeft in feite dus geen zin gehad voor de KLANT.
Dit laatste irriteert mij enorm.

franklin

Stamgast
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
BasT schreef:
Hi franklin, of in de volle 100% van de gevallen wordt geleverd in de chronologische volgorde waarop iedereen op "bestel" geklikt heeft, kan ik uiteraard niet garanderen. Het is altijd mogelijk dat in het ordersysteem de ene order iets langer nodig heeft en daardoor iets later verwerkt wordt. Bij grote hoeveelheden bestellingen kan dat het verschil zijn tussen direct geleverd krijgen en wat langer moeten wachten. Er zit uiteraard ook verschil tussen toestellen met dezelfde geheugengrootte maar een andere kleur. Dan heb je allebei een iPhone 5s 16 GB, maar als de kleur verschilt komt dat niet uit de zelfde voorraad, en kan er dus verschil zijn. 
Zoals ik al had verteld gaat het om dezelfde iPhone via hetzelfde verkoopkanaal (iPhone 5S 32GB spacegrijs, verlengd via de online shop). Daar heb ik namelijk specifiek op gelet omdat ik snap dat anders de "het is een ander iPhone-model"-kaart wordt gespeeld. Die vlieger gaat dus niet op.
 
Als jullie niets kunnen garanderen moeten jullie de klant ook niet in de waan laten dat ie de iPhone eerder krijgt als ie eerder bestelt en kunnen jullie ook die actie van 's nachts bestellen achterwege laten.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Als je ze hebt, PM me dan aub de ordergegevens van deze twee specifieke bestellingen. Ik kijk graag na wat er in dit specifieke geval is gebeurd.

Los daarvan, ik probeer me nergens onderuit te kletsen hoor. Het is voor ons gewoon belangrijk dat niet het idee ontstaat dat er op grote schaal iets mis gaat met de bestellingen. Dat is niet zo. Ookal is het altijd mogelijk dat er ergens een onvolkomenheidje is, het bestelproces verloopt eerlijk en degenen die de moeite hebben genomen om 's nachts al te bestellen zullen daar plezier van hebben.
Kristelvotterlo

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Ik ga vanavond even op FB aan de gang.. Post wel een linkje voor wie interesse heeft
franklin

Stamgast
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
@BasT: ik heb de ordergegevens van de twee bestellingen doorgestuurd in een PM. Ik verwacht overigens niet dat het veel op gaat leveren als ik eerlijk ben ...
WillyWonka

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
BasT schreef:
Als je ze hebt, PM me dan aub de ordergegevens van deze twee specifieke bestellingen. Ik kijk graag na wat er in dit specifieke geval is gebeurd.

Los daarvan, ik probeer me nergens onderuit te kletsen hoor. Het is voor ons gewoon belangrijk dat niet het idee ontstaat dat er op grote schaal iets mis gaat met de bestellingen. Dat is niet zo. Ookal is het altijd mogelijk dat er ergens een onvolkomenheidje is, het bestelproces verloopt eerlijk en degenen die de moeite hebben genomen om 's nachts al te bestellen zullen daar plezier van hebben.
Waneer ontvang ik mijn plezier dan? 00:18 verlengt en nog steeds niks gehad. Maar wel een mail ontvangen dat mijn abbo verlengd is tegen een hogere prijs dan wat ik voorheen betaalde. Dus ik betaal nu wel al meer? Telefonisch word ik onbeschoft te woord gestaan. En dat voor een telecom provider die toch wel in het boven segment zit qua belkosten
Jkbgrd

Stamgast
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
@franklin; ik ben heel benieuwd naar Bas z'n antwoord. Zou misschien ook verklaren waarom ik de mijne nog niet heb ontvangen en ik ook hier op het forum iemand zag die later dan ik hetzelfde heeft besteld wel al geleverd is en ik nog niet.
 
Dus ik wacht in spanning af 🙂
 
Wessyvb

Stamgast
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 50Likes
En hoe kun je garanderen dat het proces eerlijk verloopt? Je zegt zelf dat het aan het proces van de verwerking ligt? Dus het maakt niet uit hoe laat je besteld want het verwerking systeem doet toch wat het zelf wil, zoals het al heeft laten blijken doordat mensen die na 2.00 besteld hebben hun iphone al hebben.
Als ik wou gokken dan was ik wel naar het casino gegaan.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Dat is een erg negatieve interpretatie van wat ik zei Wessy 😉

@Franklin, ik kan de volgorde waarin orders nu verlopen niet veranderen. Dat zou pas echt oneerlijk zijn toch? Wat ik wel doe is bekijken of en waar er iets door elkaar gelopen is zodat we kunnen voorkomen dat dat nog eens gebeurt.

@all: wat ik daarnaast ga doen is een zo realistisch mogelijke inschatting maken van wat per type toestel de verwachtte levertijd is. Dan weten we ook zeker dat er geen onduidelijkheid ontstaat over bv type x dat met 10 dagen geleverd wordt en type y dat langer/korter nodig heeft.
janduivestein

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
BasT schreef:
Dat is een erg negatieve interpretatie van wat ik zei Wessy 😉

@Franklin, ik kan de volgorde waarin orders nu verlopen niet veranderen. Dat zou pas echt oneerlijk zijn toch? Wat ik wel doe is bekijken of en waar er iets door elkaar gelopen is zodat we kunnen voorkomen dat dat nog eens gebeurt.

@all: wat ik daarnaast ga doen is een zo realistisch mogelijke inschatting maken van wat per type toestel de verwachtte levertijd is. Dan weten we ook zeker dat er geen onduidelijkheid ontstaat over bv type x dat met 10 dagen geleverd wordt en type y dat langer/korter nodig heeft.
In that case.
Zou wel willen weten hoe het met mijn toestel zit.
iPhone 5S 32GB Gold. Telefonisch besteld op 25 Okt rond de klok van 11:30.
 
Hopelijk kan je dan een reele schatting maken van wanneer die verstuurd worden of dat ze in back-order staan bijv.
Jkbgrd

Stamgast
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
@BasT; Dat lijkt me inderdaad wel zo eerlijk; dat het in elk geval niet gaat lopen zoals beloofd is inmiddels wel duidelijk maar het zou wel heel fijn zijn als je inderdaad wat orde in de chaos kunt scheppen over de levertijd. Vooralsnog zal het niet de onvrede wegnemen over de manier waarop alles is gegaan en gaat maar dan krijgen we in elk geval wel duidelijkheid.
Ben erg benieuwd (overigens ook een beetje huiverig)....
 
Kristelvotterlo

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
@Bas, zelfde als Jan. Mijn man heeft zijn Gray 64gb 2 uur later besteld en vandaag binnen, zit ik dan lekker sip naast op de bank. Schatting voor mijn 32gb Gold besteld om 22:30?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic