Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes

Leveringen iPhone 5s en iPhone 5c




Hallo iPhone lovers!

Het aftellen is begonnen.. Vanaf morgen zijn de nieuwe iPhone 5s en iPhone 5c te bestellen bij Vodafone!

Je kunt hiervoor terecht in onze winkels, telesales (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Via dit topic zullen we jullie zo goed mogelijk op de hoogte houden van leveringen en voorraden.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan eens in het volgende hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!


Updates:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telesales) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • Ik heb geen Nano-simkaart ontvangen.
    Bij de eerste ronde van het uitleveren van de iPhone 5s zaten geen Nano-simkaarten. Deze worden per post nagestuurd. Je hoeft hier niet voor thuis te blijven, deze kunnen gewoon door de brievenbus. Je dient het kaartje, zoals normaal, te activeren via 0800-1258. Dit is de simactivatie lijn. Even voor de duidelijkheid; dit geldt alleen voor de iPhone 5s en het betreft alleen de leveringen van klanten die verlengd hebben. Nieuwe klanten hebben wel een simkaart bij hun toestel gekregen.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.

1.122 Reacties 1.122
WillyWonka

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Heb einde van de dag uit de Apple store een 5s gehaald.
Order + Abbo geannuleerd bij Vodafone en sim only gehaald bij KPN.

Ik is blij 🙂
Fucitol

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Zie net dat de 5S 16GB Gold niet meer te bestellen is? Voor alle andere modellen geldt een 'langere levertijd'. Niet echt bemoedigend, wordt waarschijnlijk lang wachten dus op m'n Gold 16GB..
 
Thanks voor de info Bas, wordt op prijs gesteld dat er in ieder geval nog iets gecommuniceerd wordt, we wachten met spanning af op echte info morgen.
Teuntjes

Gedreven Meedenker
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Willy Wonka is slim bezig! Het is voor mij ook een beetje principieel. Ik gebruik mijn telefoon zakelijk met een €60 plus abo, mijn drie gezinsleden hebben ook vodafone abonnementen van minstens €30 zodat er maandelijks een aardige som richting Vodafone gaat. Dat is ze gegund zolang daar zorgeloos bellen en internetten tegenover staat.
Maar wanneer ik dan voor de gek wordt gehouden door een medewerker die na 45 minuten in de wacht doodleuk beweerd dat mijn telefoon onderweg is terwijl dat helemaal niet zo blijkt te zijn dan breekt mijn klomp. Er zal toch geen instructie zijn om glashard te liegen en zo klanten eventjes rustig te houden?
Toen ik aan het einde van de dag ook nog gepiepeld werd door een juffrouw die het doodnormaal vind dat ik wel aan mijn direct gemuteerde dure red super abonnement vast zit en ze geen tegenprestatie hoeft te leveren (al was het maar om uit te leggen hoe het nu met mijn orderstatus zat) schoot ik vol. KPN of welke andere provider zal ook wel zijn grappen hebben maar na meer dan tien jaar trouwe klant haak ik af. Morgen de order annuleren en dan in de komende tijd alle abonnementen naar een andere provider! Dus toch niet blij dat ik blijf Vodafone!!!!
franklin

Stamgast
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
Het klinkt inderdaad wel aantrekkelijk om Vodafone na al die jaren maar te verlaten. Ik ben ook al twee keer voorgelogen aan de telefoon, en na allerlei ander gedoe met spookrekeningen voor abonnementen die ik niet heb afgesloten in winkels waar ik nooit geweest ben en restituties die niet vervuld worden (die ik op gegeven moment ook maar laat zitten omdat het me meer energie kostte dan het me waard) was zit ik met deze chaos op het randje. Ik ben nog even gegijzeld omdat het annuleren 5 dagen kost en ik hier in de buurt (Eindhoven) helaas geen losse iPhone kan vinden maar het is voor VF de laatste kans om m'n vertrouwen te herstellen.
 
Iedereen die ik erover spreek vind het gewoon een naaistreek om zo met je klanten om te gaan zonder daar iets van tegemoetkoming tegenover te stellen. Nu ik erover nadenk vind ik het eigenlijk ook niet zo leuk dat gezegd wordt dat het oneerlijk zou zijn als de volgorde van bestellingen aangepast zou worden. Wat is oneerlijker: daadwerkelijk op bestelvolgorde leveren aan klanten zoals beloofd óf aan klanten die later besteld hebben eerder leveren? Ik zou toch zeggen dat het laatste oneerlijker is.
 
En nogmaals voor de duidelijkheid: het gaat er niet om dat we moeten wachten. Het gaat erom dat we gelokt worden en enthousiast worden gemaakt met een verhaaltje dat we de eerste zijn als we als eerste bestellen maar Vodafone vervolgens niet thuis geeft en totaal niets blijkt te kunnen of willen doen. Tuurlijk, een indicatie van levertijden is leuk, maar eerlijk is eerlijk: het is wel aan de late kant als je het vergelijkt met de andere providers (die overigens wél netjes op bestelvolgorde blijken uit te leveren).
Kristelvotterlo

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Zo herkenbaar dit allemaal. Ik wil nog even Bas morgen afwachten maar ik denk niet dat Vodafone management op de hoogte/onder de indruk is van een paar mensen die weglopen en een paar klachten op een forum. Dus wellicht als er morgen geen bevredigend antwoord is dan toch maar social media actie?
Eddard-Stark

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Eddard-Stark schreef:
Beste Vodafone, 
 
Als je een bestelling hebt geplaatst tijdens de "pre-sale", dus tussen 0.00uur en 02.00 uur. Wanneer krijg je dan je toestel binnen (spacegrijs). 
 

  • Mijn abo verlengd op 25-10-2013 01:28:24.
  • Ik heb hier geen bevestigingsmail van gehad. 
  • Ik zie dat de wijziging wel is doorgevoerd in "My Vodafone"
  • Mijn order status staat op "afgerond".
UPDATE
 
Ik heb vandaag mijn iPhone 5s binnen gekregen (spacegrijs). Woohoo
 

  • Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen. 
  • Ik heb zelf moeten bellen voor een status update. Uit dit telefoontje bleek dat ze vandaag tussen 15:30 en 17:30 zouden komen. (als ik niet gebeld had zou TNTpost voor een gesloten deur staan).
Hier komt het: 
 
Geen nano sim ontvangen. Kan het dus nog niet gebruiken. :@ 
franklin

Stamgast
  • 84Posts
  • 0Oplossingen
  • 33Likes
@Eddard-Stark: via welk kanaal heb je besteld? Telefonisch of via de site? En hoeveel GB heeft jouw grijze iPhone 5S?
 
Veel plezier met je nieuwe iPhone (als je de simkaart ook binnenhebt waarvoor je trouwens ook langs de winkel kunt gaan)! 🙂
joepvf

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Begrijp best dat een operatie als deze gepaard kan gaan met onduidelijkheden. Ook al moeten ze daar bij Vodafone nu wel genoeg ervaring mee hebben. Ben dan ook heel benieuwd hoe mijn bestelling afgehandeld gaat worden.
 
Na de 25e besteld te hebben, keurig update gekregen over bestelling en abonnementswijziging. De status update op de site werkt alleen niet. Dus maar even gebeld en kreeg een keurige dame aan de lijn. Order was correct ingevoerd en stond "goed" in het systeem. Over de leveringsdatum gaf ze uit zichzelf aan dat alle bestellingen van de vrijdag vandaag (=maandag) of dinsdag uitegelevrd gaan worden. Ben heel benieuwd.
 
 
 
 
SpanishDudeist

Stamgast
  • 178Posts
  • 0Oplossingen
  • 162Likes
Ik doe met je mee Kristel... Ik ben wel jaloers op iedereen die het toestel al hebben. Mijn status is sinds 25 oktober 0:04 ongewijzigd 😞

Tot overmaat van ramp zie ik dat de Gold die ik besteld heb niet meer te bestellen is. Ik vrees het ergste.
EnricoS

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
En wat wil je dan in godsnaam bereiken met een social media actie? 🙂 
Ga dan meteen op het malieveld staan met een iPhone spandoek..
 
😉
Eddard-Stark

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
franklin schreef:
@Eddard-Stark: via welk kanaal heb je besteld? Telefonisch of via de site? En hoeveel GB heeft jouw grijze iPhone 5S?
 
Veel plezier met je nieuwe iPhone (als je de simkaart ook binnenhebt waarvoor je trouwens ook langs de winkel kunt gaan)! 🙂
Ik heb mijn toestel online besteld. Ik heb de 16 GB variant.
Franklin, goed advies. Zal ik morgen doen. Haal ik ook gelijk een iPhone 5s dock 🙂 
Jkbgrd

Stamgast
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
Laten we hopen dat joepvf correcte informatie heeft verkregen, denk wel dat 't verstandig is uit te gaan van het ergste.

Overigens maak ik me ook wel zorgen over mijn gouden iPhone... Ach rond de kerst moet 'ie er wel zijn toch? 😉
SpanishDudeist

Stamgast
  • 178Posts
  • 0Oplossingen
  • 162Likes
De kracht van social media is groot. Het moet een signaal zijn voor Vodafone om zo hun service te verbeteren. Blijkbaar gaat er iets fout als er zoveel mensen vragen hebben.
Jkbgrd

Stamgast
  • 54Posts
  • 0Oplossingen
  • 22Likes
Laten we het hopen; op een ander forum lees ik dat een meisje de 25ste telefonisch haar telefoon heeft besteld, rond 0:20u en zij had 'm vandaag binnen. Had ik dus toch beter even kunnen bellen denk ik :S
Oh en verlengen of nieuwe klant schijnt ook nog verschil uit te maken stond daar doodleuk bij.......

Laten we hopen dat vodafone hier lering uit trekt en de volgende keer voor een eerlijke communicatie kiest. Op de lange termijn hebben ze daar veel meer aan, ik hoop echt dat ze zich dat realiseren maar denk toch ook dat 'men' zich weinig aantrekt van een paar ontevreden en vertrekkende klanten.
Wessyvb

Stamgast
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 50Likes
Nou ben vandaag jarig en hoop dat Bas me blij gaat maken vandaag 🙂
timothyb

Gedreven Liefhebber
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Hi Wessy!
Gefeliciteerd! Ik ben ook jarig! Zou mooi zijn als we
hem vandaag binnen krijgen!
En natuurlijk ook de anderen die aan het wachten zijn!
janduivestein

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Verwacht hem eind van de week/begin volgende week. Vrees ik.
janduivestein

Gedreven Liefhebber
  • 50Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
28-10-2013 17:35  Bij de eerste ronde van het uitleveren van de iPhone 5s zaten geen Nano-simkaarten. Deze worden per post nagestuurd. Je hoeft hier niet voor thuis te blijven, deze kunnen gewoon door de brievenbus. Je dient het kaartje, zoals normaal, te activeren via 0800-1258. Dit is de simactivatie lijn. Even voor de duidelijkheid, dit geldt dus niet voor de 5C! Het betreft alleen de leveringen van klanten die verlengd hebben, nieuwe klanten hebben wel een simkaart bij hun toestel gekregen.
 
Zit ik bij de 1e ronde? of 2e ronde? Iemand die uitsluitsel kan geven van VF?
Wessyvb

Stamgast
  • 100Posts
  • 0Oplossingen
  • 50Likes
@timothyb Gefeliciteerd!
Ik hoop inderdaad ook dat er goed nieuws komt voor alle wachtende mensen!
Coco123

Gedreven Meedenker
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Net maar weer vodafone gebeld dit keer wéér een ander verhaal. Hij kon niks over de status zeggen alleen of de 5s wel of niet besteld was.
Vervolgens komt hij met het verhaal dat het wel een langer als 2-3 weken kon gaan duren.
Ik zei al is dit dan 'de eerste' zijn snachts
Ja mevrouw u bent ook een van de eerste..
Nou mooi niet!
Daarna werd het verhaal nog leuker. Want het wordt dus niet op bestelvolgorde gedaan maar op stad!
Grote steden zoals Amsterdam Rotterdam Utrecht krijgen voorrang omdat het makkelijker is 800 iPhones tegelijk naar 1 stad te brengen dan verspreid.
Heel leuk dit. Voor mij geen vodafone meer hierna
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic