Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
Sanrot14

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste,

Ik zou mn 128GB Iphone 6 Grey al in week 50 krijgen. Heb nog geen bericht gehad. Mn super red abbo loopt al bijna een maand. Hoe zit het ermee?

Gr
WilcoV

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wat een gedoe allemaal zeg. Ik wacht al vanaf de release op m'n iPhone!!! Dat kan toch niet? Eerst via de winkel geprobeerd, geen succes. Toen via Friends & Family. Aangezien mijn huidige iphone kapot is gegaan op vakantie, had ik dus dringens een nieuwe nodig, aangezien ik mijn huidige ook naar de verzekering moet sturen.

Anyway...via F&F 3 weken geleden dus extra gekozen voor de 128GB versie! Waarom? Deze was direct op 'voorraad', terwijl de 64GB dus 1-2 weken levertijd had. Upselling vind ik geen probleem, maar dan moeten de beloftes wel worden nagekomen. Dit is gewoon een ontzettend vieze actie. Jullie weten inmiddels hoe het werkt. Bull**bleep** Vodafone...wat gaan jullie ongelofelijk slecht met trouwe klanten om! Nu snap ik ook waarom Vodafone de slechtste klantenservice van Nederland heeft. En dat is nog zacht uitgedrukt. Niemand kan en wil je helpen. COntinu van het kastje naar de muur gestuurd. Totaal geen transparantie, excuses of tegemoetkomingen. Alleen maar denken aan geld, geld, geld en eigen belang. Echt absurd. Na 15 jaar trouwe klant te zijn geweest gisteren er maar de stekker uitgetrokken. Alles geannuleerd en mijn abonnement opgezegd wegens wanprestatie.

Tip; doe dat ook! Daar krijg je geen spijt van.

Gisteravond overgestapt naar Hi, iPhone 128GB is direct leverbaar. En hier echt! Voor 23:59 besteld, is morgen in huis. Super vriendelijke service en hulp bij het overstappen! Transparant, maken waar wat ze beloven en de abonnementen zijn ook interessant! Echt ongelofelijk..... doe er je voordeel mee en stap over. Snap echt niet waarom ik dit niet eerder heb gedaan. Mijn frustraties zitten echt enorm hoog en heb een enorme haat naar Vodafone gecreeerd. Ofja, dat hebben ze zelf gedaan. Wat een k#t bedrijf. Bah. Valse beloftes maken, afspraken niet nakomen en trouwe klanten gewoon ontzettend hard naaien. Mij ben je kwijt. En mij zie je nooit meer terug. Doe er je voordeel mee mensen, want het wordt er echt niet beter op bij Vodafone. Straks als ik thuis kom heb ik in ieder geval mijn iPhone, met ook nog eens een abonnement wat veel beter op mij aansluit!
Alfa

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@WilcoV en de rest.

Ik deel je frustraties en alle gevoelens richting Vodafone. Ook ik heb de 128 GB via FF besteld i.v.m. directe levertijd??? Vandaag de laatste dag dat Vodafone eventueel kan reageren op mijn officiele klacht die ik op 04-12 heb ingediend. Komen zij vandaag niet met een nette oplossing zijn ze mij direct kwijt en stap ik ook over op KPN/Hi. Daarbij laat ik het overigens niet zitten. Ik zal alle media kanalen in mijn netwerk informeren en van bewijzen voorzien dat Vodafone alle afspraken negeerd en i.d.d. schijnbaar alles in standhoud om de slechtste service te bieden.... Wordt vervolgd!
Jvdb1717

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb vanmorgen mail ontvangen dat mijn 16GB is verzonden en dat deze vandaag of morgen binnen is. Balen om te horen dat er nog zo veel mensen problemen hebben met het onvangen van hun iPhone. Ik wens jullie allen veel succes!
winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Ik kreeg zowaar een zending van Vodafone.... De inhoud? Een nieuwe sim. Nou net iets wat je niet echt nodig hebt. Mijn oude sim kan zo over......

@WilcoV

Ik neig je gelijk te geven, maar ik heb ervaren dat de mensen zelf van hele goede wil zijn maar puur gehinderd worden door achterliggende processen en procedures die absoluut niet toereikend of misschien sterk verouderd zijn. Er zit ook totaal geen flexibiliteit in.

De verantwoordelijke manager moet zijn oogkleppen eens af doen en eens breder kijken. Er is heel veel winst te behalen.


WilcoV

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Klopt. Ben ik met je eens@winwiz. Ik snap ook dat hun geboeid achter hun klantenservice pc zitten. Ook niets ten nadelen van hun. Al kunnen hun evengoed wat actiever meedenken en zoeken naar oplossingen / tegemoetkomingen. Ook al mogen ze dat misschien niet, ze doen bar weinig moeite om klanten aan boord te houden.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@WilcoV

Geloof me, daar zijn we wel degelijk mee bezig, alleen is het niet altijd even eenvoudig om zomaar iets te regelen. De meest voor de hand liggende oplossing is zorgen dat jullie zo snel mogelijk het toestel in huis hebben, maar dat is lastig als het betreffende toestel niet op voorraad is.

@winwiz

Was de simkaart het enige dat bij je levering zat? :@ Dat loopt dus nog steeds niet helemaal lekker. Zou je een Tweet willen sturen naar VodafoneNL en aangeven dat ik jou heb gevraagd om een Tweet te sturen? Dan wil ik graag nog even kijken hoe en wat.
winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
@Maartje

Heb ik gedaan 🙂 Super dat je er serieus mee omgaat.
Elii

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Maartje
Bij deze stel ik nogmaals mijn vraag waar niet op gereageerd was, Is er nog een update beschikbaar over de iphone 6+ 64GB SG, dit zou erg fijn zijn want ik zie alleen maar een update over de 128GB versies

Nogmaals met Vriendelijke groet
Alfa

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Wat is er zo moeilijk om betreffende klanten te benaderen om de 64 gb aan te bieden ipv 128gb?? Sorry, maar als je begrip wil kweken is toch meer transparantie nodig. Het is toch ook mogelijk, zoals eerder vermeld om van kleur te veranderen? Steeds maar schuilen achter het feit dat de voorraad niet aangeleverd is hebben klanten niets aan. Zorg dan in iedergeval dat de wesites goede info geeft ( lees voorraad status up to date) ipv misleidende info! En houd zoals in julle FAQ klanten op de hoogte ipv dat klanten Herzele continu achteraan moeten zitten...

RobertSmit

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@maartje.

Ook ik zou graag antwoord willen hebben.
Volgens mij is er nog geen updat gedaan.
Zit ook al te lang te wachten op de iPhone 6 128gb SG.
Had eigenlijk alles al op moeten zeggen, want ik heb zo'n idee dat Vodafone mij niet als klant wil hebben.
Vandaag weer een mail gekregen waarom ik mijn nieuwe data kaart nog niet heb gebruikt.
Mischien om dat ik dan de hele zooi terug kan sturen?
Morgen maar weer bellen, ik ga voor 25e beoordelingssms.

.......
WilcoV

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Geweldig! Zojuist m'n iPhone 6 128GB Space Gray gekregen! Bedankt Voda...Hi! Geweldig snelle levering. Gisteravond besteld, vandaag al binnen.

Hopelijk hebben jullie ook snel meer duidelijkheid voor degene die Vodafone trouw blijven.
Elii

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Geen haat naar WilcoV, het is je meer dan gegund, maar ik vind dit toch wel een beetje vreemd...
Alfa

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Wat is hier vreemd aan??? Hij heeft bij Hi besteld en daar kunnen ze wel hun afspraken nakomen en daar hebben ze dus wel een actuele status van voorraad die klopt. Dus m.a.w. annuleren de boel bij Vodafone en overstappen. Snelste methode om aan je iphone te komen.
Elii

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ahh i las dat hij hem bij Vodafone had besteld...mijn excusesVrolijke kat
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Alfa

Heb ik nagevraagd. Omboeken is helaas om meerdere redenen niet mogelijk (o.a. juridisch, aangezien je dan een ander toestel krijgt dan je officieel hebt besteld. Bij een omboeking krijg je geen nieuwe bevestiging). Je zou dan de hele bestelling moeten annuleren en opnieuw moeten bestellen. Het is geen kwestie van onwil maar we kunnen je niet iets sturen dat je officieel gezien niet hebt besteld + betaald.
Vergelijk het met een product in een supermarkt, als je iets hebt gekocht dat je wilt ruilen kun je ook niet vaak zomaar een ander product pakken. Wel als het bv hetzelfde product is met een andere kleur. Het oude product moet dan officieel worden teruggenomen en het nieuwe product moet dan worden gescand, zodat je op dat nieuwe product ook weer "garantie" hebt.

@Elii

Alle iPhones zijn op voorraad, op de iPhone 6 128GB Space Grey en de iPhone 6 Plus 128GB versies na. Daarom heb ik ook in de update alleen informatie gegeven over de 128GB versies.
Alfa

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@Maartje
Bedankt voor meer helderheid! Dus als ik het goed begrijp, is de beste methode om te annuleren en de 64gb versie meteen te bestellen, dan heb je de iPhone dus nog voor kerst? Nadeel is dus dat je opnieuw moet betalen?
Elii

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Maartje
Dat is erg fijn om te horen, want op 5 December(als ik me goed herinner) hebben wij een iphone 6 en en een iphone 6 plus, beide SG en 64GB, besteld. Nou werd er ons vermeld dat de plus versie wat langer op zich liet wachten omdat hij nog besteld moest worden. De iphone 6 werd keurig 4 dagen later geleverd maar de 6 plus is nog niet geleverd, is er een mogelijkheid dat hij nog vrijdag (19-12-14) kan worden geleverd of op zaterdag(20-12-14) nu ik heb gehoord dat hij op voorraad is , het zou namelijk erg fijn zijn als ik mijn nieuwe telefoon mee kan nemen op vakantie.
Met vriendelijke groet
winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Er zou weer een grote zending binnen komen dus ik hoop dat we dan ook snel een update krijgen. Nog beter is een track and trace natuurlijk.
assie49

Liefhebber
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
heb je gechat @winwiz dat je dat weet?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic