Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Wat een oorverdovende stilte hier 🙂

Voor de verandering maar eens gechat. Het lijkt erop dat er een telefoon gekoppeld is. Mijn deadline is erg dichtbij en als ik dan nog steeds geen Track & Trace code heb houdt het toch echt op met Vodafone. Ik vind 9.5 week wachttijd tot nu toe toch echt genoeg. Ze kunnen niet zeggen dat ik te ongeduldig was.


assie49

Liefhebber
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
@winwiz Ik hoop écht voor je dat het gaat lukken nu:D
Maar inmiddels is het alweer vrijdag en heb ik iig nog niets gehoord. Week 50 staat voor mijn besteldatum....
Gister ook ff gechat; vlgs medewerkster zijn de leverdagen van Apple aan VF op donderdag en vrijdag...
terwijl ik overal lees dat dat dinsdag en vrijdag is.
Snap jij het nog:@



winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
@assie49

Ik snap er al een tijdje niets van 🙂 Ik ben eerlijk gezegd ook erg wantrouwig en geloof het pas als ik wat in mijn handen heb.

De organisatie en procedures van de klantenservice kloppen echt niet of ze worden niet goed opgevolgd, maar (in mijn geval) is de uitslag niet echt positief. Hier is erg veel winst te halen voor Vodafone.


assie49

Liefhebber
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Zo, en weer n week verder, zonder iPhone....
winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
In ieder geval mijn laatste week dat ik van Vodafone afhankelijk ben qua levering........

Het zou mooi zijn als er toch weer een update komt....


assie49

Liefhebber
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
@winwiz..Zouden we erbij zitten deze week?Gefrustreerde vrouw
Bij KPN is de i6 128gb met 52 stuks op dit moment, gewoon op voorraad. Hoe kan het toch Vodafone?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@assie49

Geloof me als ik zeg dat we jullie niet bewust laten wachten op een toestel. Dat levert ons namelijk niets op. We hebben natuurlijk ook liever klanten die tevreden zijn... 😉 Er komt zo snel mogelijk weer een update. Ik wacht nog op nieuwe informatie.
winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
@Maartje

Allereerst een pluim naar jou omdat je de enige in het forum bent die iets verder gekeken hebt naar mijn status. Dat jullie bewust laten wachten is wel het laatste wat ik zou willen beweren. Met al die verschillende verkoop kanalen (en dus randvoorwaarden) wordt het alleen erg ondoorzichtig. Verder vind ik het onbegrijpelijk dat mensen met langere levertijden, zoals ik, niet benaderd worden door Vodafone over de status. Sinds de bestelling op 7 oktober heb ik NIETS vernomen. Doordat ik zelf steeds contact heb opgenomen weet ik ongeveer waar ik aan toe ben. Ze zouden ook pro-actief kunnen handelen zoals het aanbieden van een ander model of kleur, de keuze is dan aan de klant of ze het accepteren of niet. Helaas krijg je als je zoiets oppert alleen te horen dat je dan in het afbestel traject komt wat blijkbaar 2 weken duurt en dat je dan opnieuw achter in de rij kunt gaan staan.

In mijn geval is mij beloofd dat er een toestel gekoppeld was, maar ik kan het helaas nergens controleren. Mijn order status is nog dezelfde als die van 7 oktober. Ik moet maar aannemen dat het zo is.

@assie49
Als ik er deze week niet bijzit hoeft het niet meer. Zoals eerder aangegeven hoef ik niet persé een 128 GB die had ik gekozen omdat hij "op voorraad" was.... Je kunt een 64 GB zo ophalen bij diverse andere winkels en bij Apple zelf. De 128 GB heeft 3-5 dagen levertijd en ik weet uit ervaring dat ze zich daar heel keurig aan houden.


Alfa

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Zucht. Voor mij hoeft het zo ook niet meer..... Heb op 04-12 ook een klacht ingediend en nog steeds geen respons (ze hebben tot 10 werkdagen de tijd). Blijkbaar gaan ze die ook nemen ook. Wat word ik moe van deze klant onvriendelijke bedrijf. Voordat ik de boel ga annuleren wil ik toch wat werk maken van deze praktijken wat m.i. niet door de beugel kan. Antwoorden zoals: Vervelend voor u, we willen ook graag leveringen, wij doen dit ook niet express. Daar heb ik als consument geen boodschap aan. Kom dan in iedergeval met een alternatief als je zo meelevend bent en klant gericht! Nee dit is weer pappen en nat houden :-((En de klant wordt bozer en bozer en bozer.......)
RobertSmit

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik ben bijna door mijn geduld heen.
Opzeggen is bijna geen optie, inderdaad 2 weken voordat alles verwerkt is. Plus het gevaar dat je dan toch nog aan je abonnement vast zit. T gaat namelijk niet allemaal zo soepel bij Vodafone. Het verhaal dat ze nauwelijks aan de 128gb iPhone kunnen komen is ook niet geloofwaardig. Ze zijn overal vrij "makkelijk" te verkrijgen.
We wachten maar weer af.
assie49

Liefhebber
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Ja, daar zijn ze goed in... Lokken met een direct leverbaar toestel en vervolgens is ie niet aan te komen(128 gb)
Eerst had de 64gb dit probleem rn ni de 128 gb.
Ik denk dat er heel veel voor Friends and family is...
De gewone klanten laat men barsten.
winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Zelfs de Apple store heeft de 128 GB niet zo liggen, maar op bestelling komt hij binnen 3-5 werkdagen rechtstreeks uit China thuis op de mat.

Wat mij dus stoort is het totale gebrek aan commnunicatie en het totale niet leveren van service. Klantenservice/servicedesk/helpdesk of hoe dat ook heet hoort mee te denken met de klant en eventuele problemen zo snel mogelijk op te lossen bijvoorbeeld door het aanleveren van alternatieven.

Ze denken hier veel te veel in hokjes met gewapend beton erom heen en prikkeldraad wat onder stroom staat. Het zou ze sieren om nu eens te komen met dingen die ze wel kunnen ipv steeds maar weer komen met "hoe vervelend het nu is" en dat ze helaas niets voor je kunnen doen. Ze kunnen net zo goed een buurmeisje van 6 er neer zetten met een briefje voor haar neus met wat ze moet zeggen. Ik geloof best dat de mensen die je spreekt van goede wil zijn maar gewoon de mogelijkheden niet hebben of krijgen. Er moet daat een cultuur revolutie uitbreken.
assie49

Liefhebber
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
@Maartje
Is er al een nieuwe update beschikbaar?


Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi,

Ik heb net een update ontvangen. Zoals beloofd zal ik deze meteen met jullie delen.

- Van de iPhone 6 128GB Space Grey verwachten we deze week een voorraad binnen te krijgen. Echter zijn dit niet genoeg toestellen voor iedereen. Het is mogelijk om te bellen met onze klantenservice om de kleur te veranderen naar Silver of Gold. Die toestellen zijn namelijk wel op voorraad.

- Van de iPhone 6 Plus 128GB Space Grey krijgen we deze week geen voorraad binnen. Ook voor dit toestel geldt dat jullie kunnen bellen met onze klantenservice om van kleur te wisselen als jullie dit graag willen.

- Van de iPhone 6 Plus 128GB Gold verwachten we deze week voldoende voorraad binnen te krijgen

- Van de iPhone 6 Plus 128GB Silver verwachten we deze week voldoende voorraad binnen te krijgen

In ieder geval bevestigingen dat er toestellen aan komen. 😄 Ik hou jullie op de hoogte.
winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Klinkt voor mij erg hoopvol....

@Maartje Bedankt hiervoor.
Jvdb1717

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Wat is de leveringsverwachting van iPhone 16GB silver besteld op 15-12-2014. Ik lees veel problemen over de 128GB variant maar zie niet echt updates terug over de 16GB.

Ik hoor graag.

Groet,

Jordy
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Jvdb1717

Die is op dit moment op voorraad. 😄
Elii

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Maartje
Is er nog een update beschikbaar over de iphone 6+ 64GB SG, dit zou erg fijn zijn want ik zie alleen maar een update over de 128GB versies

Vriendelijke groet
assie49

Liefhebber
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Dank je wel@maartje????
Jvdb1717

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Maartje

Thanks dan wacht ik de verzend verwachting af! Is het ook in kaart wanneer leveringen rond deze bestel datum verscheept worden?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic