Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
KimsKie

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Goedemorgen,

Ik heb op 26 november jl. een verlenging afgesloten met een iPhone 6 16 gb Gold, waarvan bij het bestelproces op internet vermeld stond dat deze voorradig was en achteraf (na veelvuldig bellen) blijkt dit niet zo te zijn.

De verwachte levertijd kan niet worden aangegeven omdat jullie leverancier (Apple) de toestellen niet schijnt te leveren. Jullie ontvangen leveringen op dinsdag en vrijdag en gisteren is er wederom niets geleverd.

Misschien slim om het overzichtje op de beginpagina even aan te passen, want deze is inmiddels achterhaald. Volgens het overzichtje zou mijn toestel deze week (week 49) bij jullie geleverd moeten worden wat dus helaas niet zo is.

*Edit: ik lees inmiddels vele andere berichten over het ontbreken van de toestellen. Gekke is wel dat als ik op de Apple site exact hetzelfde toestel wil bestellen, deze WEL DEGELIJK voorradig is en dus geleverd kan worden binnen een paar dagen. Waarom hangt jullie klantenservice dan het verhaal op van dat jullie leverancier (APPLE, ja, dezelfde leverancier als waar ik online rechtstreeks kan bestellen) geen toestellen aan jullie levert?

Als het zo doorgaat dan annuleer ik mijn hele bestelling en wil ik helemaal niets meer met Vodafone te maken hebben. Je wordt van het kastje naar de muur en weer terug gestuurd. Ik ben verdorie al een maand bezig met een verlenging: eerst kreeg ik een defect toestel (waar ik niet mee kon bellen, wat toch REDELIJK essentieel is voor een telefoon!?), die mocht ik aangetekend retourneren, vervolgens duurt het 10 werkdagen (AHUM, 2 hele weken?) om de order te annuleren waarna ik weer een nieuw abonnement kon afsluiten. Ik heb gekozen voor de iPhone maar als ik had geweten dat deze niet voorradig was dan was er niets aan de hand geweest en had ik gewoon geduld gehad. Als er op de site staat dat deze voorradig is en dit blijkt niet zo te zijn, maar er kan ook nog eens geen mogelijke leverdatum aangegeven worden omdat men gewoon niet weet wanneer ze komen, dan vind ik dit ronduit schandalig!

Vodafone, hou eens op met $$ €€-tekens in jullie ogen te zien en ga eens werken aan jullie klantenservice, want van het motto "Klant is koning" hebben jullie echt nog nooit gehoord! SCHANDALIG hoe jullie met jullie klanten omgaan. Werkelijk waar geen woorden voor!!

Groet,
Kim
masterblastersj

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik sluit me volledig bij Kim aan en volgens mij vele anderen!
Mijn geduld is onderhand ook op. Wacht vanaf 10 Nov op een Iphone 6 128gb space gray.
In de communicatie vanuit Vodafon is in de laatste 3 weken,elke week beweerd dat deze geleverd zou worden.
In praktijk schuiven ze de verwachte levertijd met de week op. Waardoor het nu alweer op week 49 staat.

Als deze week de Telefoon niet geleverd wordt dan annuleer ik mijn verlenging ook en koop ik de telefoon direct bij Apple - en zoek een andere provider natuurlijk!




tst

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Op exact dezelfde noemer zit ik nu ook. Ook de 10e besteld, zelfde model, zelfde verhaal, zelfde lijntje waar je aan gehouden wordt. En het ergste vind ik nog dat ik al vele jaren klant ben en nu zo behandeld word. Daarentegen oude klant of nieuwe klant, niets rechtvaardigt de wijze waarop Vodafone communiceert.
Ik wacht deze week af en als ik maandag nog geen bericht heb ontvangen dat het toestel verzonden is, annuleer ik de verlenging en stap ik over naar een ander.

Ik ben het spuugzat.
KimsKie

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@masterblastersj
@tst

GOED NIEUWS!!

Ik heb zojuist een leveringsbevestiging ontvangen!
Ik heb niet dezelfde telefoon als jullie besteld, maar de 16 gb gold, en deze schijn ik morgen aangeboden te krijgen! Ben heel benieuwd, er is dus nog hoop!!

Hoop dat jullie toestellen ook bij deze lading appeltjes zit!

Succes!

tst

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik ben oprecht blij voor je!
De afgelopen weken heb ik echter al menig geleverde iphone voorbij zien komen zonder dat de mijne er tussen zat. De levertijd is ook sterk afhankelijk van het bestelde model. Dus ik vrees dat het niet zoveel wil zeggen....
Maar toch, thanks voor de update en have fun met je toestel!
KimsKie

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Thanks, tst!! (Nu nog ff afwachten of deze niet ook defect is, en of ik het juiste toestel krijg)

Snap dat dit bericht voor jou nog niet zoveel zegt, maar ik weet, na veelvuldig bellen, dat Apple op dinsdag en vrijdag aan Vodafone levert, dus misschien dat jou/jullie toestel(len) er dan misschien vrijdag wel bij zit(ten)...

Hoop op een snelle levering, sterkte!
winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Ik wacht al vanaf 7 oktober op mijn 6+ 128GB Gold terwijl er geen wachttijd stond aangegeven bij de bestelling. Wel bij andere modellen/kleuren. Ik ben al vanaf het Libertel tijdperk bij Vodafone. Het lulligste vind ik dat ik helemaal geen email of sms heb gekregen over de levertijd, helemaal niets. De contractwijziging was uiteraard wel binnen 30 minuten binnen. Ik ben benieuwd of Vodafone uit ZICHZELF iets aan tegemoedkoming gaan doen.
tst

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou, ik heb de knoop doorgehakt. Zojuist geannuleerd, ben het getob zat.
Zo naar de Media-Markt de 64GB versie kopen en overstappen naar een andere provider met Sim-Only in februari.
Vodafone is mij in ieder geval kwijt.

Succes allemaal
Alfa

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste,

Ik heb mij speciaal voor dit forum geregistreerd, daar ik werk ga maken van de malafide praktijken van Vodafone.
Gelukkig heb ik de middelen, kennis en macht om dit aan de aandacht te brengen, mede gsteund door de vele berichten die hier vol van staan op het forum. Ik heb op 26-11 bij FF een bestelling gedaan, waarin duidelijk aangegeven werd dat de Iphone 6 128 Gb (SG) op voorraad was. Express de 128Gb versie gekozen, daar deze voorradig was en geen wacht tijd van 1-2 weken i.t.t. 64 Gb versie. Bij de FAQ op de site van FF staat met nummerbehoud max 5 werkdagen. Mocht het niet voorradig zijn, krijg je t.z.t. een mail hierover. Je raad het al, niets is waar en zo komt Vodafoon haar afsrpaak niet waar. Valse consumenten beloftes. Ik krijg een niet pluis gevoel en ben Maandag 01-12 gaan bellen. Door computer problemen konden zij niet goed zien wat er "mis" is gegaan met mijn bestelling. Zij zouden mij later op de avond terug bellen. Helaas is Vodafone ook hierin tekort geschoten, geen telefoon. Afspraak=afspraak!!! Kennelijk heeft Vodafone andere waarden en normen 😉 Dinsdag ochtend zelf teruggebeld, daar werd mij doordleuk verteld dat zij niets in voorraad hebben en afhanelijk zijn van de levering van Vodafone?????? leverdatum is ook onbekend, dus afwachten tot????? Ik heb op 28-11 nog telefonisch contact gehad met de klantenservice van FF die mij vertelde dat zij door over niet gingen en met (Woerden 034-nummer) moest bellen. Dus het bekende kastje naar muur verhaal...

Als consument hoef en zal ik dit niet tolereren! Dat intern zaken niet in orde zijn, hoef en wil ik geen last van hebben als consument. Ik verwacht als groot bedrijf dat jullie op zijn minst afspraken nakomen en transparantie bieden.
Mocht ik mijn Iphone volgende week niet ontvangen of hier geen verdere communicatie over hebben, ga ik hier werk van maken. Ik heb de komende tijd wat vrije tijd over en ga mij hier graag voor inspannen. Wat Vodafone doet, is niet volgens het consumenten recht. Ook ga ik over tot compenstaie, daar het e.e.a. wel betaald is en Vodafone niet waar heeft kunnen maken wat zij pretenderen.

Met vriendelijke groet, hoor ik graag een reactie vanuit Vodafone.
winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Nou succes, ben erg benieuwd of je reactie krijgt. Ik heb de ervaring dat ze absoluut niet reageren ook al stel je directe vragen.

Trouwens de keuze van 128GB Goud voor mij was ook omdat er geen wacthttijd zou zijn bij de bestelling. In principe wilde ik een 64 GB en de kleur maakt niet uit vanwege een hoesje wat er om komt.


Dazzle23

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Na bijna de 8 weken wachttijd te zijn gepasseerd, eindelijk vandaag mijn iphone 6+ 128 gb goud in ontvangst kunnen nemen. Dat werd eens tijd na alle beloftes.. Vanmiddag activeren en ermee aan de slag. Hopelijk komt de phone voor de andere wachtenden ook gauw binnen.
winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
@Dazzle23

Gefeliciteerd man.... 🙂

Wanneer had je besteld?

Edit: zie het al in een oude post 12 oktober.... Ga maar weer eens bellen. Als ze het op volgorde doen zoals beloofd zou ik ook al moeten hebben (7 oktober besteld zelfde telefoon)

Gebeld en geen telefoon gekoppeld aan mijn bestelling... Ik sta nu ook op het punt om Vodafone vaarwel te zeggen en dat na 18 jaar. Niet om het netwerk zelf maar puur hoe je "service" krijgt.
Dazzle23

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Winwiz
Klopt inderdaad ik had 12/10 besteld.ik begrijp niet helemaal waarom ik de iphone wel heb ontvangen en jij niet terwijl jij 7/10 hebt besteld. ( voor mij een verlenging en online geregeld). Er gebeuren rare dingen bij Vodafone. Ik hoop oprecht dat ook jij je iphone deze week nog ontvangt.
masterblastersj

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Graag aan het einde van deze Sinterklaas dag een Update of er wel of geen Levering, van de Iphone 6 128gb space gray, is binnen gekomen. Vanwege de Feestdagen heb ik hier hoge pepernood aan!!!!!
Hoop dat de Sint jullie een handje kan helpen vandaag en gelieve deze update niet te verzaken!
assie49

Liefhebber
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Hier ook idd wachten op de 6 128gb space grey...Graag een melding of er vandaag iets is binnengekomen!!
winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Ze begonnen als uitvlucht dat er verschillende bestel kanalen zijn en dat er daarom verschil in levertijd zou zijn. Het blijkt gewoon een zelfde type bestelling te zijn.. Verlenging, online, 6+ 128GB gold

Uiteraard vonden ze het heel vervelend en konden ze niets voor me doen. hoe verrassend.


RobertSmit

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hierbij mijzelf dus ook maar speciaal aangemeld voor de "service" van Vodafone.
13 november de iPhone 6 SG 128gb besteld, een week later zelf maar gebeld, was een fout bij het online bestellen, de bestelling moest geannuleerd worden.
Na dagelijks contact na een week te horen gekregen dat het niet geannuleerd had hoeven te worden en backoffice de geannuleerde bestelling wel terug lan zetten.
Na weer meerdere malen contact gehad te hebben eindelijk vorige week een sms dat backoffice ermee bezig was en ik zsm bericht zou krijgen.
Tot op vandaag, 8 werkdagen later niets vernomen.
Afgelopen weken meerdere malen contact gehad en steeds een andere excuus/smoesje en kastje naar de muur verhaal.
Dinsdag een mail gekregen dat mijn extra data sim wordt opgestuurd. Ik dus maar even gebeld en idd mijn abonnement is ingegaan??? Mijn telefoon kunnen ze niks over zeggen, alleen dat ik er voor bij moet betalen.
Vandaag de simkaarten? En een de nieuwe voorwaarden ontvangen, ook weer gebeld en te horen gekregen dat de telefoon op verzonden staat.
Vandaag geen pakketje van iemand ontvangen met we rode Vodafone meiter.
Geen mail met een bevestiging, geen telefoontje vanuit Vodafone en ook geen track en tracé.

Dus ik sluit me bij jullie aan.. Wachten na al die trouw betaalde facturen en vele telefoontjes met de klantenservice en overige Vodafone "diensten"

Groet Robert,

Ps bevalt de IPhone bij de gelukkige eigenaren?
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
@RobertSmit

Volgens de tabellen in posting nummer 1 van dit lange topic, had jouw type smartphone in weeknummer 49 geleverd moeten worden. Volgens mijn kalender is dat de week van 30 November 2014 tot en met 6 December 2014.
Geef Vodafone nog één week de tijd om jouw bestelde Apple iPhone 6 - Space Grey - 128 GB smartphone te leveren.
Doet Vodafone dat niet. Dan annuleer je de gehele overeenkomst wegens wanprestatie door Vodafone.
Dat annuleren kun je het beste per brief doen. Gericht aan de afdeling Annuleringen.

Je hebt via het consumentenrecht het recht om je gehele (nog niet geleverde order) te annuleren. Ook als de smartphone nog niet is verzonden. Stel Vodafone in gebreke, wegens wanprestatie. En annuleer je gehele overeenkomst, ook je abonnements-overeenkomst. En eis een schriftelijke bevestiging van Vodafone van de gehele annulerings-opdracht.

Succes!

Netwerker
RobertSmit

Gedreven Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@netwerker.

Bedankt voor je reactie, ik wacht het inderdaad nog een weekje af.
winwiz

Gedreven Liefhebber
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Wel weer tijd voor een update vind ik.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic