Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
Miertje1982

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
@gebruiker1: ik heb de iphone 6 plus 64 sg besteld
Roel1975

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb vorige week mijn ABO verlengd. Op de site stond dat de leertijd van de IPhone 6 silver 64gb 1-2 weken zou bedragen. Nu zie ik dat in de nieuwste verwachtingen het wel eens week 46 of zelfs nog later kan worden! Nou mooi! Niet dus! Pffff, en dan te bedenken dat ik al zo lang klant ben. Benieuwd wanneer ik pakje kan verwachten!

Roel.
Jordizie

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Krijg volgende week voor m'n 2e keer een iphone 6, hopen dat hij nu wel naar behoren werkt !!
Chevydennis

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes
Sorry, ik heb gisteren verkeerde informatie doorgegeven.
De info die ik kreeg was dus niet goed. Er zijn nog geen iPhones binnen. Heb gisteravond bevestiging gevraagd, en vanochtend wederom. Geen iPhones, maar echt in wk 42.

Teleurstelling, en ik baal ervan dat ik dat gesprek niet naar mijzelf gemaild kreeg gisteren, alsof ze het kunnen blokkeren als ze iets verkeerd beloven!!!!

19 sep 06:30
Internet
6+ 64 gb gold
Weirdomusic

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ondertussen in de echte wereld: 😉

"Leveringen aan retailers zijn tot november compleet gestopt. Nederlandse webshops en winkel­ketens zitten met de handen in het haar. Alleen via telecom­providers zijn nog nieuwe iPhones te krijgen."

http://www.onemorething.nl/2014/10/apple-stopt-levering-iphone-6-aan-retailers/

Nu maar blijven hopen dat "onze" telecomprovider ons snel kan helpen....
lisa186

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nu net gebeld weer naar vodafone verkoop.
Ik kreeg te horen dat er dus wel een levering is gekomen afgelopen nacht.
Maar het ophalen van de leverancier word pas volgede week is mij nu net vertelt........
ik word langzamerhand hopeloos en vrees dat ik hem misschin wel volgend jaar binnen krijg... (gekheid)..
Maar toch je zou toch moeten denken dat de iphone6 zo succes is dat je toch veel meer bij maakt... en niet zo weinig arg... dus nu weer wachten wachten wachten...
maerten

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Jordizie wat was het probleem met jouw iPhone? "Sim niet geldig" bij het activeren? Dan had je waarschijnlijk ook een iPhone met simlock op Vodafone Duitsland. Ik krijg 1 maand abo geld terug voor het ongemak wat dus door Vodafone zelf veroorzaakt is. Mijn toestel werkte prima, maar kon het niet activeren met een Nederlandse simkaart..
Jordizie

Gedreven Meedenker
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
maerten schreef:
@Jordizie wat was het probleem met jouw iPhone? "Sim niet geldig" bij het activeren? Dan had je waarschijnlijk ook een iPhone met simlock op Vodafone Duitsland. Ik krijg 1 maand abo geld terug voor het ongemak wat dus door Vodafone zelf veroorzaakt is. Mijn toestel werkte prima, maar kon het niet activeren met een Nederlandse simkaart..
Nee, ik had een DOA, ik had zwarte strepen door mijn beeld lopen. Ik had mijn iPhone bij lancering gekregen, dus 26 september al, moest helaas weer achteraan sluiten in de rij
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@johan_ahlen

The schedule only concerns orders that have been placed online or by phone. The shop employees can tell you when they expect a new delivery. Unfortunately I don't have access to that information.
Dmjay

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@Maartje de lijst geeft aan dat iphone 6 plus 128 gb sg besteld op 29 september geleverd zou zijn. Ik heb echter nog niks gezien.? Geen email sms of telefoon betreft een verlenging
Begaaierd

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Wel grappig. Ben nu ongeveer 3 weken aan het wachten op mijn nieuwe telefoon.

Heb pas 1 sms gekregen over de verwachte levertijd. Voor de rest de status hier op het forum een beetje in de gaten gehouden.

Krijg ik een email van Vodafone met de volgende openingszin:

En dan heb je ’m eindelijk in handen: je nieuwe iPhone. Een mobieltje waar je superzuinig op bent.

Moet het jullie wel nageven Vodafone, jullie hebben wel gevoel voor humor
lisa186

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
lullig zeg maar aan de andere kanten is het inderdaad wel humor begaaierd
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Dmjay

Ik heb op je vorige bericht gereageerd.Op pagina 1 staat ook uitgelegd hoe het kan dat het toestel op "geleverd" staat terwijl je nog niks hebt ontvangen.

Let op: staat er in de tabel dat het door jou bestelde toestel voor jouw besteldag al geleverd is, maar heb je nog niets ontvangen? Een oorzaak kan zijn dat jouw pakketje nog onderweg is, bijvoorbeeld als de leverafspraak voor een latere datum is (nieuw abonnement) of dat een eerste afleverpoging niet geslaagd is (verlenging). Ook als je nummerbehoud hebt aangevraagd, dan moeten we eerst wachten op goedkeuring van je oude provider. Er is dan wel al een toestel voor jouw order gereserveerd.
BlazinTornado

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb op de vroege ochtend van 19-09 mijn iPhone 6 64GB SG besteld en ik heb zojuist mijn order geannuleerd! Nadat Vodafone het verkeerde adres had doorgegeven aan PostNL kon mijn toestel niet worden geleverd en ging het retour naar Vodafone. Vorige week dinsdag 07-10 is het toestel bij Vodafone aangekomen en afgelopen maandag in de namiddag is het eindelijk verwerkt. Toen ik vanochtend via de chat vroeg wanneer mijn toestel opnieuw geleverd zou worden kreeg ik te horen: "Even kijken wat de leveringstijd is, de levering staat op de planning voor week 46." Dit is dus 2 maanden na besteldatum. Ik sluit dus weer achteraan door een fout van Vodafone en krijg dit pas na 2 weken vragen aan de klantenservice te horen. Voor mij is de maat nu vol en ik heb mijn bestelling geannuleerd en ga nooit meer iemand aanraden iets te bestellen bij Vodafone.

Hiervoor ben je dus al jaren klant.

Mijn oorspronkelijke abonnement liep af op 30-10-2104 en om je abonnement op te zeggen kost een maand opzegtermijn, omdat die termijn nu al gepasseerd is moet ik dus waarschijnlijk ook nog betalen voor November. Als ik eerder had geweten dat het zo ging lopen had ik eerder mijn abonnement kunnen annuleren. Ik ga dus in ieder geval zeker niet betalen voor November.

Tot nooit meer ziens!

Hoop dat iemand van jullie hier nu weer een plekje door opschuift.
Dmjay

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@ maartje, ik had je eerste antwoord niet gezien dank daar voor. Echter mbt je antwoord. Er is altijd 24/7 iemand thuis, geen aflevering gehad. Betreft een verlenging En er is ook niks bekend over een geplande levering. Moet ik het nog even afwachten of kan iemand me voorzien van juiste informatie omtrent mijn order status. Dank voor de moeite om me voorgaande vragen te hebben beantwoord.
kami124

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik begin zelf mijn geduld ook nogal te verliezen. Ik heb op 22 september mijn iphone 6 plus 64 GB Zilver besteld met een verlening en toen stond er een levertijd van één tot twee week. Deze weken zijn nu inmiddels al lang voorbij, maar de volgende dingen konden jullie wel doen:

- Mijn voicemail ongevraagd weer terug aanzetten.
- Direct het nieuwe abonnement in laten gaan, ik betaal nu al bijna een maand een veel duurder abonnement, waar ik niks extra's mee kan, want 4G heb ik niet op mijn huidige telefoon. Hierover heb ik al geklaagd, maar er wordt niks mee gedaan. Het zou toch veel rechtvaardiger zijn dat mijn abonnement pas ingaat als ik mijn telefoon heb. Dit zou in ieder geval bij mij mijn frustratie's al flink verlagen. Ook de maanden waarin m'n sim-only abonnement nog zou moeten lopen zijn door jullie direct veranderd naar het veel duurdere abonnement en hier is nou niet echt duidelijk over gecommuniceerd. Als ik dat geweten had had ik nog even gewacht.

Wat jullie niet konden doen:
- De telefoon op tijd leveren en de leverancier de schuld geven. Kijk ik snap dat het niet allemaal makkelijk is, maar ik moet bij jullie zijn dat mijn telefoon er nog niet is en wat daarvoor de reden is, daar heb ik niks mee te maken, ik betaal jullie namelijk.
- Met mij communiceren. Ik zou via de e-mail of/en sms toch wel iets van communicatie verwachten, en excuses van jullie dat het allemaal zo lang duurt. Maar nee hoor, ik moet zelf achter deze info zoeken en heb tot nu toe nog geen enkele e-mail, sms of wat dan ook gehad over de status van de bestelling.
- Ook deze website waar ik de status van mijn bestelling kan zien https://business.vodafone.nl/shop/order/orderLookup.jsp?_requestid=391006 heeft het nog nooit gedaan, ik krijg alsmaar een "technische fout". Maar die mag na een maand toch wel eens opgelost zijn?

Kortom, ik ben er ook wel een beetje klaar mee.

Kan iemand mij uitleggen hoeveel het kost als ik nu annuleer? Wordt mijn abonnement dan met terugwerkende kracht omgezet naar een sim-only abonnement of hoeveel kost dat?
Miertje1982

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Eindelijk mijn iphone 6 plus 64 sg in handen, nu nog kijken of deze naar behoren werkt.
22 sept. Via winkel besteld en afgelopen vrijdag via de klantenservice besteld(winkel geannuleerd zou nog 3 weken duren) maandag in order gezet bij klantenservice en nu binnen 🙂

Mensen succes met wachten.
Chris01

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Wat leuk dat je hem hebt ontvangen!
Vind het toch alleen zo raar dat mijn order nog niet eens in werking is gezet :(. Had hem online besteld... Heb het nu wel over de gewone iPhone 6, maar toch.

Geniet van je telefoon :), je bent een van de weinigen haha
Miertje1982

Gedreven Meedenker
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
@chris01: heel erg bedankt, maar ik zal gewoon blijven bellen naar vodafone klantenservice desnoods 1x in de week.

Heb wel van een vriend vernomen dat bij amac(reseller Apple producten) ook nog niks heeft binnen gehad van de iphone 6. Hij heeft de normale iphone 6 64 sg besteld. Ze weten ook niet hoe lang het duurt en dat voor een reseller van Apple!!

Ik zal duimen dat je niet al te lang hoeft te wachten,dat geld voor alle forumleden.

PSV_Freak

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Leveringsproblemen iPhone 6 en 6 Plus

Mensen die van plan zijn om binnenkort een losse iPhone 6 of iPhone 6 Plus te kopen, zullen waarschijnlijk nog even moeten wachten. Apple heeft grote moeite met de levering van de smartphone aan winkels. Alleen Apple-winkels en telecompartners krijgen voorlopig toestellen geleverd.
Dat meldt de Nederlandse Apple-fansite OneMoreThing op basis van bronnen binnen twee grote winkelketens. Alle leveringen tot november zouden zijn opgeschort. Telecompartners van Apple, waaronder T-Mobile, KPN en Vodafone, krijgen nog wel iPhones, al zij het ook mondjesmaat.
Apple Premium Resellers krijgen nog wel modellen geleverd, al gaat het enkel om de 16GB-versies van beide toestellen. Overigens lijken de officiële Apple Stores in Amsterdam, Haarlem en Den Haag nog wel gewoon bevoorraad te worden.
Het is niet schokkend te noemen dat de iPhone 6 lastig te leveren is. Eerder werd al bekend dat de productie van een nieuwe, grotere iPad is uitgesteld omdat de fabriek in kwestie nog te druk is met het produceren van schermen voor de twee smartphones.

Bron: De Telegraaf
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic