Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
Chicco_Himself

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Dat begrijp ik @Maartje ik hoop ook dat je mijn probleem begrijpt...
Het is ontzetten frustrerend dat je nu te horen krijgt dat je waarschijnlijk nóg 3 weken moet wachten op je gsm terwijl je extra wakker bent gebleven om een pre-order te plaatsen in de veronderstellen (en zoals aangegeven door je college Per) dat de levering de week erna zal plaatsvinden. Dan had ik namelijk op tijd naar bed kunnen gaan ipv wakker te blijven tot 01:10 u en vervolgens om 05:00 u weer op te moeten staan.

Tevens geef je aan dat er al veel pre-orders zijn uitgeleverd. Leuk, maar volgens mij zouden er alle pre-orders utgeleverd moeten zijn (waar is een pre-order anders voor?!?). En als jullie maar een beperkte hoeveelheid op voorraad hadden hadden jullie dit op de site aan moeten geven en niet "op voorraad" vermelden.
ICT-technisch is het namelijk geen probleem om na een x-aantal bestellingen "niet voorradig" te laten vermelden...

En nogmaals, het is niet persoonlijk bedoelt echter jij bent voor ons helaas het aanspreekpunt namens VF.
mr-de-uil

Liefhebber
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
@Maartje

Bedankt voor het overzicht! Dit biedt in ieder geval al een hoop duidelijkheid.
thomasmulders

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb zojuist mail gekregen dat ik mijn toestel morgen aan mij wordt aangeboden! Gaat om iPhone 6 64gb Space Gray!

Telefonisch verlengd op 19-09 met bevestiging ergens tussen 14-15u.

Heb nog geen 3S code kunnen ontdekken in die e-mail. Spannend 😉
opmnv

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
@JeeWeetje
Misschien heb ik een kleine inzicht.
Ik had mijn order al geannuleerd op maandag om 11.00 uur. Vandaag om 11.44 werd de levering aangekondigd. Tot mijn verbazing belde ik de KS om te ervaren hoe dat nu zit.

Hij gaf aan dat er vanochtend om 9.00 uur een Mw. met mijn annulering bezig was en de procedure stop gezet heeft, gezien het feit dat de bestelling vandaag aan PostNL overgedragen word.

Ergo. Ergens in de systemen van VF was gisteren al bekend wie vandaag op de lijst met verzendingen stond. Volgens mij zijn er zo veel verschillende systemen bij VF en maar een handvol Mw. kunnen er ook echt in om te zien wat nu de echte status is.
Maar die krijg je niet aan de telefoon. Waar ik werk, werkt dat trouwens ook zo (helaas) 😞


Hylke

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Maartje Zou je nog even kunnen kijken of je mij kan helpen met mijn verzoek? Zo niet moet lijkt me ook de tekst weg dat je bij verlenging nog van kleur kan wijzigen. Alvast bedankt.
thomasmulders

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Voor de mensen met mail maar zonder 3S code: in de mijnpakket waar ik geregistreerd ben stond ie opeens automatisch, zonder wat in te geven.

Morgen tussen 15:30 en 17:30 is 'ie er.
Niek

Stamgast
  • 93Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
@thomasmulders je hebt gelijk!

Was toen straks al lichtelijk teleurgesteld dat ik hem pas in week 43 geleverd zou krijgen.
Maar in mijn pakket stond hij al en zojuist ook de mail ontvangen.

Zaterdagmiddag d.m.v. telefonische verlenging iPhone 6 Plus 64GB SG besteld en morgenmiddag krijg ik hem al geleverd!
Hulde Vodafone voor de snelle levering, echt top!! 😄
JeeWeetje

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Ook ik inmiddels bericht ontvangen .. We wait and shall see ..
Guppiegup

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Mooi overzicht@maartje. Zal niet alle onenigheid wegnemen maar het is al begin.

Wel een mail gehad dat mijn telefoon morgen geleverd wordt. Alleen geen 3S code ontvangen.

Ik hoop dat ze morgen toch langs komen...
Arsance

Stamgast
  • 286Posts
  • 0Oplossingen
  • 153Likes
Nou ik blij, 3S code gekregen vul ik 'm in op de website bij PostNL. Verwachte levertijd tussen 8:30 - 21:30. Nou lekker dan hahahaha.
Arsance

Stamgast
  • 286Posts
  • 0Oplossingen
  • 153Likes
@Guppiegup vraag je 3S code even aan via de online chat. Zo heb ik het ook gedaan. 🙂
Arsance

Stamgast
  • 286Posts
  • 0Oplossingen
  • 153Likes
@Niek waarschijnlijk is dat die van mij haha. Heb die geannuleerd en voor de 16gb gekozen, omdat het me te lang duurde. Haha
Mijnte

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Nou zeg... week 43? Man Verrast
20 oktober pas... dat is wel heel lang wachten zo. Man Verdrietig
Ik verwacht t.z.t. dan wel compensatie! Man Knipoog

Tijdstip: 19 sept, 10:04
Bevestiging: 19 sept, 10:06
Medium: Online VF verlenging.
Product: iPhone 6 plus 64gb Silver
Levering: onbekend.

En net als 2 jaar geleden staat de toevoeging bij het huisnummer niet op de orderstatus pagina. Dus dan moet ik eind oktober de buren weer inschakelen. Man Verdrietig (bij mijn partner ging het vrijdag ook weer bijna fout hierdoor)
Mark73

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vreemd!

Geen mail geen sms. Wel een bericht in PostNL app Mijnpakket.

Morgen tussen 11.30 uur en 13.30 uur komen ze langs

Eerst zien dan geloven!
Mijnte

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Welk toestel?
lewwj

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Just a few questions to Vodafone.

1. What are the biggest advantages of making PRE-ORDER?
2. Why people buy something in PRE-ORDER?

How is that possible, that person who bought something in PRE-ORDER will get this later than monkeys in ZOO?
How is that possible, that someone who bought a cell phone in pre-order, with information that 'leveringen' will start on 26/09 get information by text message on 1.10 (5 days after official sale begins) that he have to wait another 3 weeks for it?! Even without simple 'Sorry for the inconvenient'!

What a shame, what a shame. Incompetence hurts my eyes.
To submit: While we order something as 'pre-order' we should have it in first, maybe second day after the sale begins. Otherwise it is not true pre-order. Just fake.
I'm not angry, I can wait. Just feel cheated.
Mies

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gisteravond contact gehad met de klantenservice, kreeg te horen dat mijn toestel nog niet verstuurd was en moest wachten op de volgende levering. Nu kreeg ik vandaag opeens een mail dat het toestel morgen wordt aangeboden. Dus ben benieuwd of dat ook echt het geval gaat zijn. Heb de Iphone 6 plus 64GB SG 22 sept besteld online.
elmo1

Meedenker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
@Mies zou raar zijn heb de mijne namelijk 20 september om 10u 's ochtends besteld en de bevestiging om 12:36 gehad... niet dat ik je het niet gun ofzo! maar dit laat weer zien dat ze niet op de volgorde werken...
Chicco_Himself

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
@elmo1 Heb jij wel op dezelfde manier besteld als dat Mies heeft gedaan (dus ook online, of ook via de telefoon)? Zo niet kan er verschil zitten in voorraad en dus ook levering !
Niek

Stamgast
  • 93Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
@Arsance Haha, bedankt dan! Ben heel blij dat ik hem nu zo snel in huis heb! 😛
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic