Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
DarkPino

Stamgast
  • 79Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes
Ik ben het eens met @Antarcticas misschien niet wat mensen willen horen maar wel duidelijkheid. Deze duidelijkheid had heel wat gescheeld als dit vanaf vrijdsg beschikbaar was geweest. Maar beter laat dan nooit 🙂
ReneH

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Maartje zou je op yvoswillens zijn bericht willen reageren, ik en vele anderen begrijpen dit ook niet.
Beetje duidelijkheid verschaffen kan geen kwaad toch?
BayArea

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Hip hip hooray

Tijdstip: 19 sept, 00:01
Bevestiging: 19 sept, 16:30 Had to call for it
Medium: Online VF
Product: iPhone 6 plus 16gb SG
Levering: 02.10. 15.00-17.00

Hopefully the parcel will be not empty. 🙂
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@ReneH @yvoswillens

Ik weet niet precies via welk kanaal jullie hebben besteld maar als de een bijvoorbeeld online heeft besteld en de ander bijvoorbeeld via Friends&Family dan kan daar al het verschil in zitten. Ieder kanaal heeft namelijk een eigen voorraad. Ik kan het niet precies nakijken via het forum, maar in het schema staat wel dat als je op de 19e hebt besteld er verwacht wordt dat week 40 of 41 geleverd wordt (de iPhone 6 64 GB Space Gray).
Begaaierd

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Duidelijk schema. Het heeft dus niet heel erg veel uit gemaakt dat ik mijn bestelling op de 25ste heb gedaan ipv de 19e? Aangezien week 43(!!!!) de telefoons pas worden geleverd.

Maar als ik het dan goed begrijp dan komen er in de tussentijd helemaal geen nieuwe meer binnen vanuit de leverancier? Of duurt het drie weken voordat jullie de telefoons kunnen uitleveren na ontvangst leverancier?

Wat ik wil zeggen..... waarop zijn deze verwachte levertijden gebasseerd? VF weet niet wanneer ze nieuwe telefoons krijgen en hoeveel ze geleverd krijgen. Het kan dus eventueel ook zo zijn dan eind van de week een container vol wordt geleverd??
JessevP

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Hmm, het gaat nog steeds niet helemaal goed met de informatie verstrekking naar mijn idee, ging vandaag maar eens bellen hoe het nu zit met mijn bestelling.
Bleek dat de telefoon morgen wordt afgeleverd en van de klantenservice een T&T gekregen, hoe dan ook was het fijn geweest een mailtje in de tussentijd te hebben gehad wat de status nu exact was, denk ook dat dit de meeste frustratie veroorzaakt bij de meesten...

orderdatum: 19-09 (12.15)
bevestiging: 19-09 (14.04)
Telefoon: iPhone 6 64GB Space Grey
Afleverdatum: 02-10

ReneH

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Alsof de duvel er mee speelt, in mijn pakket staat ie op morgen bezorgen! Nog geen mail gehad overigens.
Gebruiker1

Gedreven Liefhebber
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Het moet echt niet gekker worden. Heb net vodafone aan de lijn en die ontkennen gewoon dat vodafone de bovenstaande tabel over de levertijden zelf heeft geplaatst!!!!!!!!
overflower

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Yeah,

Morgen levering

Verlenging
Tijdstip: 19 sept, 11:00
Bevestiging: 19 sept, 11:22
Medium: Telefonisch
Product: Iphone 6 64GB SG
Levering: 2 okt, 11-13 uur
phai

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
I ordered this one. But it might be the last ones to be delivered, which is about 2-3 weeks.
Hylke

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste moderators, ik wil graag mijn bestelling aanpassen en een iPhone 6 64GB silver, i.p.v. de space gray die ik besteld via F&F. Er staat immers bij de tabel dat kleur wijzigen nog kan, maar de customer service vertelt me van niet.

Als jullie dit kunnen doen graag!
sjoerdvo

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Maartje

Heeft u ook een indicatie voor de Iphone 6 16GB Silver, besteld op de 19e?
yvoswillens

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb op 19 sep om 00:00 online via reguliere website besteld.
Het gaat om een nieuw abonnement.
Op 19 sep om 00:31 had ik de bevestigings mail.
Als ik dus telefonisch had besteld dan had ik hem deze week in huis gehad? En nu omdat ik het via de website zelf heb gedaan niet?
Apart signaal geven jullie hiermee af. Ik denk dat de komende jaren helpdesk het drukker gaat krijgen.
P_D

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
* WAARSCHUWNG *

Ik heb per abuis een iPhone 6 Plus met 16 gb Silver besteld op 19 september. Op 27 september ontvang ik deze per pakketpost. Ik wil namelijk een gewone iPhone 6 met 64gb Silver. Direct na constatering ben ik naar de Vodafone Winkel te Helmond gegaan om het pakket retour te sturen. Daar kon de verkoopmedewerker me niet vertellen hoe e.e.a. in zn werk gaat. Ik zou waarschijnlijk bericht krijgen via e-mail.

Via chat kreeg ik 's avonds te lezen dat ik op woensdag 1 oktober bij de Order Status afdeling info kon opvragen en e.e.a. kon regelen.

Op 1 oktober heb ik eerst de klantenservice gesproken. De dame vertelde me dat ik terug moet naar de winkel om daar bevestigd te krijgen dat het toestel is ontvangen door het depot. (nonsens uiteraard) Maar hoe ik daarna nou kon regelen hoe ik een ander toestel kan bestellen kon ze me niet vertellen. Dat zouden ze in de winkel wel kunnen. Zelfs meteen regelen.

Daarna de Order Status afdeling zelf via 0900-0603 gebeld. Deze dame kon me wel adequaat te woord staan (was echt een goeie!) en de juiste info leveren. Wegens drukte is toestel waarschijnlijk a.s. vrijdag 3 oktober retour geregistreerd door het depot. Als ik dan bel kan ze een backoffice call aanmaken om de annulering in gang te zetten. Dit betekent dat mijn contractverlenging geannuleerd wordt (wat ik eigenlijk helemaal niet wil) en als dat is gerealiseerd (rond ca. 9 oktober maar misschien duurt het langer zei ze) dan kan ik weer een nieuwe verlenging + telefoonbestelling doen.

Oftewel: toestel kan je beter zelf verkopen en dan een ander telefoon kopen met dat geld. Dan ben je binnen 2 dagen waarschijnlijk klaar en bespaar je jezelf een enorme hoeveelheid administratieve rompslomp, tijd, vertraging, ergernis, onduidelijkheid en irritatie.
Chicco_Himself

Gedreven Liefhebber
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Uhm @Maartje uit de lijst blijkt dat o.a. iemand die de iPhone plus 64GB gold op 19/9 heeft besteld hem op dezelfde dag krijgt als iemand die hem vandaag besteld? 😄
Waar is dan een pre-order voor?

Verklaar u nader......
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Chicco_Himself Oudste bestellingen worden als eerste uitgeleverd. Hou er rekening mee dat het schema een verwachting betreft. Wij verwachten dan dus weer voorraad te hebben die we kunnen uitleveren. Zoals eerder gezegd is een groot gedeelte van de pre-orders al uitgeleverd. Voor de bestellingen die nog niet zijn uitgeleverd geldt deze verwachting.
Begaaierd

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
Het wordt bij mij nu ook wat vreemder.

Vanmorgen was mijn ordernummer nog niet bekend als orderstatus bij het online volgen van je bestelling.
Vanmiddag contact via chat gehad of de order dan ook daadwerkelijk door was gekomen. Dat gelukkig wel.

Nu kijk ik net nog een keer en is mijn order wel bekend.

Orderstatus:
order is verified and fulfillment is in progress

Uw bestelling wordt gratis thuisbezorgd. Voor accessoires bedragen de bezorgkosten echter € 1,95.
Binnen 24 uur (zonder nummerbehoud). Met nummerbehoud v.a. 4 dagen. Prepaid en accessoires: via post (TNT Post) binnen enkele dagen bezorgd

Kan ik hier uit opmaken dat mijn telefoon (in tegenstelling tot eerder gepost schema) er deze week nog zal zijn?

Het betreft trouwens een 16GB Space Gray.

Iemand???
JeeWeetje

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Dank voor het overzicht Maartje. Ik ben nu werkelijk benieuwd hoe het morgen gaat verlopen .. Morgen vraag je je af??? Jazeker, want ik had zostraks de beslissing genomen om er mee te kappen. Ik was het zat, was er helemaal klaar mee en besloot om het nummer 0800 020 00 43 te bellen om aan deze hele toestand een einde te maken.

Ik kreeg daar een uiterst vriendelijke medewerker aan de lijn (Rico), die mij keurig te woord stond en me verder hielp met de annuleringsprocedure. Hij merkte echter op dat er een melding in zijn systeem kwam, dat mijn iPhone 6 Plus 16GB SLV al in het proces zat. Hij vertelde daarbij dat dat betekende dat de telefoon al binnen 3 dagen afgeleverd zou worden. Hij vroeg me om even geduld te hebben, zodat hij daar even verder in kon duiken ... Na een paar minuten kwam hij weer voor de telefoon en vertelde me dat ik MORGEN al mijn toestel kreeg! Ja echt, morgen! En ook nog met een tijd er bij en wel tussen 13;30 - 15:30 uur.

Je snapt natuurlijk dat ik daar uiterst sceptisch op reageerde, want in sprookjes geloof ik niet. Maar hij was daar heel erg stellig in en zei dat het écht gaat gebeuren!

Ik vertelde hem, dat ik het maar vreemd vond, want mij werd tijdens mijn verlengingsgesprek (zo noem ik dat maar even) verteld, dat ik vooraf bericht zou krijgen wanneer het toestel geleverd zou worden en dat ik met de bezorger een juiste datum / tijd kon afspreken. Dit omdat ik alleen op een paar dagdelen thuis kan zijn en overige dagen in onze winkel sta, waar ze niet bezorgen (moet beslist op een huisadres zijn)

Op mijn vraag hoe dat nu dan gaat - immers ik kan zelf niet tekenen voor ontvangst - antwoordde hij mij, dat ook mijn vrouw tekenen mocht voor ontvangst, omdat het niet om een nieuwe klant gaat maar dit een verlenging betreft. Zal wel, ik moet dat dus even afwachten.

Wel een heel bijzondere situatie dit. Eerst meldt Maartje nog dat de levertijd een week zal zijn vanaf 29 september (en dat nog niet eens zeker) en nu, wanneer ik daadwerkelijk de stoute schoenen aan getrokken heb en mijn verlenging annuleer, ik zomaar de volgende dag mijn toestel wel ineens kan verwachten, nee niet eens verwachten, het vast staat dat ik het krijg ...

Uiteraard hoop ik dat dat inderdaad waar is en dat dit niet een nieuwe episode is aan de soap Vodaphone!

Wordt vervolgd ...
JeeWeetje

Gedreven Liefhebber
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Nog even ter aanvulling .. Ik heb op geen enkele wijze bericht mogen ontvangen van een aanstaande levering ... Dus mijn argwaan blijft ...
PSV_Freak

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes
Als ik mijn orderstatus via de website hier op wil vragen, krijg ik de melding:

Er is iets mis gegaan:Er is een technische fout opgetreden. Probeer het opnieuw.

Enig idee hoe dit kan? Ik heb de bestelling online verlengd, via de support chatbox.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic