Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

[Leveringen & Beschikbaarheid] iPhone 6 en iPhone 6 Plus

Hallo iPhone lovers!

Update: 23-02: Dit topic was bedoeld om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden van de voorraden en levertijden van de iPhone 6 en 6 Plus. Aangezien de grootste drukte inmiddels voorbij is zullen we hier geen wekelijkse updates meer plaatsen. Dit is vanaf nu dus een algemeen topic over de leveringen van de iPhone 6 en 6 Plus.

Informatie over bestellingen:

We leveren nieuwe voorraad zo snel mogelijk en op basis van besteldatum uit. Dit betekent dat de oudste bestelling het eerste wordt uitgeleverd. Onze telefonische klantenservice heeft dezelfde informatie als hier op het forum staat. We verzoeken je daarom dit forum te raadplagen in plaats van te bellen. Zo voorkomen we lange wachttijden voor andere onderwerpen.

Het uitleveren van bestellingen verloopt op basis van besteldatum waarbij de oudste bestellingen als eerste worden uitgeleverd. Het kan voorkomen dat er kleine verschillen zijn tussen onze kanalen maar wij doen ons best deze zo beperkt mogelijk te houden.

Bij verlengingen versturen we een email ter bevestiging dat de bestelling is verstuurd.

Bij nieuwe aansluitingen ontvang je een e-mail om een leverafspraak te maken (ivm identiteitscontrole) zodra de voorraad voor je bestelling is gereserveerd. Let op! In geval van nummerbehoud wachten we op goedkeuring van je huidige provider. Daarna kun je pas een afspraak inplannen.


Veel gestelde vragen & antwoorden:


  • Hoe worden bestellingen geleverd?
    We leveren op volgorde van bestelling. Houd er wel rekening mee dat onze verkoopkanalen (winkel/online/telefonische verkoopafdeling) verschillende voorraden hanteren. Een toestel kan namelijk niet tegelijkertijd in ons magazijn liggen, als aanwezig zijn in een van onze winkels. Hierdoor kan het best zo zijn dat iemand die zijn toestel later heeft besteld (via een ander kanaal), deze eerder in ontvangst mag nemen omdat die uitvoering daar wel of meer op voorraad is.


  • (Verlenging) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?Je kunt tijdens je order alleen de kleur wijzigen. Je kunt dus niet kiezen voor andere opslagruimte of een ander model. Hierdoor komt je order wel achteraan in de rij te staan. Dit is overigens ook mogelijk na ontvangst van je toestel. Geef echter duidelijk op het retourformulier aan wat de reden van retour is en welke kleur je alsnog wilt ontvangen. Indien je een ander type toestel wilt bestellen dien je de order te annuleren en opnieuw te bestellen.


  • (Nieuw abonnement) Ik heb een toestel besteld. Kan ik mijn (type) toestel nog wijzigen?
    Je kunt je order niet meer wijzigen. Indien je een ander type of kleur toestel wilt, dien je je order te annuleren en een nieuwe bestelling te doen.


  • Nummerbehoud:
    Indien je een bestelling met nummerbehoud hebt besteld dient het verzoek tot nummerbehoud eerst afgerond te worden alvorens er wordt overgegaan tot levering. Hierdoor kan het dus zijn dat je bestelling later wordt geleverd.


Je kunt voor een bestelling van een iPhone terecht in onze winkels, telefonische verkoopafdeling (particulier 0800-0560, zakelijk 0800-0500) of op Vodafone.nl/shop.

Weet je nog niet welke kleur het gaat worden, zoek je meer informatie of heb je een andere vraag over de nieuwe iPhone modellen? Kijk dan hier terecht.

Alvast veel iPhone plezier gewenst!
2.230 Reacties 2.230
haroldso

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 28Likes
Ik heb net met een Vodafone medewerker gechat en hij vertelde mij dat er ook telefoons op zaterdag en zondag geleverd zullen gaan worden. Nou ik heb nog hoop, maar ik vrees dat het volgende week gaat worden :-(.
Weert_Gilders

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Je HOEFT helemaal niet zelf achter je 3S code aan te gaan... als mensen gewoon GEDULD hadden gehad, dan hadden ze vandaag gewoon een sms-je gekregen van hun bezorger met daarin de 3S code.

Het werkelijke probleem is dat mensen geen geduld hebben. Het merendeel hier heeft de telefoon vorige week 's nachts besteld en kreeg toen te horen dat ze vanaf de 26ste uitgeleverd zouden worden. Waarom zou ik behoefte hebben aan een tussentijdse update als mij gezegd is rustig af te wachten omdat ik bericht zou krijgen mijn telefoon onderweg zou zijn, pakweg een week later? (waar ze ook feilloos voor gezorgd hebben)

Wat is er vervolgens gebeurt? Vandaag, precies een week later hebben mensen gewoon netjes een mail en een sms gekregen met daarin hun volgcode. Niks aan de hand zou je zeggen, maar nee... mensen lopen aan een stuk door te stressen, spammen de helpdesk met vragen over hun orderstatus, hun volgcode, op welke dag ze hun telefoon krijgen terwijl er al vanaf het begin duidelijk was dat de telefoons (grotendeels) VANDAAG zouden komen. Wat dus, gezien de reacties hier, ook duidelijk het geval is.

Nee, de stress hier van de mensen is volledig zelfveroorzaakt, en vervolgens probeert men dat af te schuiven op de service van Vodafone, wat in mijn optiek gewoon onzin is.

En buiten dat alles om, de mindere ervaring van andere mensen doet natuurlijk niks af aan mijn persoonlijke positieve ervaring. Voor MIJ was de service prima in orde. Jammer dat dat voor jou schijnbaar niet het geval was, maar de service vanuit vodafone naar MIJ toe was gewoon perfect.
Kockkie

Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@knoesss

Kreeg net een email en sms dat hij geleved kon worden, afspraak gemaakt voor de maandag.... 🙂


baansport

Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Voor jou informatie: ik heb geen tracking code gehad, maar hij is wel binnen gekomen vanmiddag.

Maar inderdaad, geduld is een schone zaak beernd.
knoesss

Stamgast
  • 47Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Kockkie ik ook! morgne ging helaas niet meer.

haroldso

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 28Likes
De service is altijd ook heel goed geweest hoor naar MIJ toe. Maar zoals je zegt zijn er mensen die een beetje ongeduldig zijn. Ik ben daar ook debet aan hoor, maar en wil al zo graag spelen met de nieuwe iPhone...

Het is alleen niet terecht zoals je al zei dat ze Vodafone de schuld geven van alles.
pinda

Gedreven Meedenker
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Ik heb em net geleverd gekregen jippie 😃
Weert_Gilders

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Ik vind het gewoon stuitend om te zien dat volwassen mensen niet eens een weekje geduld op kunnen brengen, en gelijk beginnen te krijsen als een stel kleine kinderen als ze niet gelijk antwoord krijgen vanuit vodafone op de manier waarop zij dat willen. We hebben hier nu een kleine 50 pagina's aan drama terwijl het grootste gedeelte gewoon vandaag netjes z'n telefoon binnen krijgt. Ik ben blij dat ik niet voor vodafone werk, je zou hier mee moeten dealen de hele dag zeg...
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Weert_Gilders schreef:
Je HOEFT helemaal niet zelf achter je 3S code aan te gaan... als mensen gewoon GEDULD hadden gehad, dan hadden ze vandaag gewoon een sms-je gekregen van hun bezorger met daarin de 3S code.

Het werkelijke probleem is dat mensen geen geduld hebben. Het merendeel hier heeft de telefoon vorige week 's nachts besteld en kreeg toen te horen dat ze vanaf de 26ste uitgeleverd zouden worden. Waarom zou ik behoefte hebben aan een tussentijdse update als mij gezegd is rustig af te wachten omdat ik bericht zou krijgen mijn telefoon onderweg zou zijn, pakweg een week later? (waar ze ook feilloos voor gezorgd hebben)

Wat is er vervolgens gebeurt? Vandaag, precies een week later hebben mensen gewoon netjes een mail en een sms gekregen met daarin hun volgcode. Niks aan de hand zou je zeggen, maar nee... mensen lopen aan een stuk door te stressen, spammen de helpdesk met vragen over hun orderstatus, hun volgcode, op welke dag ze hun telefoon krijgen terwijl er al vanaf het begin duidelijk was dat de telefoons (grotendeels) VANDAAG zouden komen. Wat dus, gezien de reacties hier, ook duidelijk het geval is.

Nee, de stress hier van de mensen is volledig zelfveroorzaakt, en vervolgens probeert men dat af te schuiven op de service van Vodafone, wat in mijn optiek gewoon onzin is.

En buiten dat alles om, de mindere ervaring van andere mensen doet natuurlijk niks af aan mijn persoonlijke positieve ervaring. Voor MIJ was de service prima in orde. Jammer dat dat voor jou schijnbaar niet het geval was, maar de service vanuit vodafone naar MIJ toe was gewoon perfect.
Je reageert behoorlijk selectief. Nogmaals: er zijn ook mensen die de telefoon ontvangen hebben zonder ook maar enig bericht. Er zijn ook mensen die nog niets hebben ontvangen of weten wanneer ze de iPhone krijgen terwijl ze dezelfde bestelling doen als een ander. Het is begrijpelijk dat Vodafone afhankelijk is van leveringen van Apple, maar het gaat om de informatievoorziening naar de klant.

Je noemt een normale overeenkomst die wordt nagekomen al goede service. Mijns inziens heb je een kans om goede service te laten zien op het moment dat duidelijk is dat je de overeenkomst niet nakomt. Dat laat Vodafone na.
Remco_vBl

Gedreven Liefhebber
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes
Ik heb de Iphone 6 plus 64GB Silver vandaag binnengekregen. Besteld op vrijdag 19 september om 00.10 Online met verlenging van bestaand abonnement. Postbode was keurig op tijd (zelfs 10 minuten te vroeg). Eerste indruk is geweldig. Ja, de telefoon is groot, maar daarom heet ie ook plus. Succes allemaal met wachten. Het is inderdaad de moeite van het wachten waard.
Weert_Gilders

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
flieger schreef:
Weert_Gilders schreef:
Je HOEFT helemaal niet zelf achter je 3S code aan te gaan... als mensen gewoon GEDULD hadden gehad, dan hadden ze vandaag gewoon een sms-je gekregen van hun bezorger met daarin de 3S code.

Het werkelijke probleem is dat mensen geen geduld hebben. Het merendeel hier heeft de telefoon vorige week 's nachts besteld en kreeg toen te horen dat ze vanaf de 26ste uitgeleverd zouden worden. Waarom zou ik behoefte hebben aan een tussentijdse update als mij gezegd is rustig af te wachten omdat ik bericht zou krijgen mijn telefoon onderweg zou zijn, pakweg een week later? (waar ze ook feilloos voor gezorgd hebben)

Wat is er vervolgens gebeurt? Vandaag, precies een week later hebben mensen gewoon netjes een mail en een sms gekregen met daarin hun volgcode. Niks aan de hand zou je zeggen, maar nee... mensen lopen aan een stuk door te stressen, spammen de helpdesk met vragen over hun orderstatus, hun volgcode, op welke dag ze hun telefoon krijgen terwijl er al vanaf het begin duidelijk was dat de telefoons (grotendeels) VANDAAG zouden komen. Wat dus, gezien de reacties hier, ook duidelijk het geval is.

Nee, de stress hier van de mensen is volledig zelfveroorzaakt, en vervolgens probeert men dat af te schuiven op de service van Vodafone, wat in mijn optiek gewoon onzin is.

En buiten dat alles om, de mindere ervaring van andere mensen doet natuurlijk niks af aan mijn persoonlijke positieve ervaring. Voor MIJ was de service prima in orde. Jammer dat dat voor jou schijnbaar niet het geval was, maar de service vanuit vodafone naar MIJ toe was gewoon perfect.
Je reageert behoorlijk selectief. Nogmaals: er zijn ook mensen die de telefoon ontvangen hebben zonder ook maar enig bericht. Er zijn ook mensen die nog niets hebben ontvangen of weten wanneer ze de iPhone krijgen terwijl ze dezelfde bestelling doen als een ander. Het is begrijpelijk dat Vodafone afhankelijk is van leveringen van Apple, maar het gaat om de informatievoorziening naar de klant.

Je noemt een normale overeenkomst die wordt nagekomen al goede service. Mijns inziens heb je een kans om goede service te laten zien op het moment dat duidelijk is dat je de overeenkomst niet nakomt. Dat laat Vodafone na.
Welke overeenkomsten is vodafone tot nu toe niet nagekomen dan? Heeft vodafone ooit iemand de garantie gegeven hun telefoon voor of op een bepaalde datum te leveren? Er zijn vanaf het begin af aan slechts indicaties gegeven, maar mensen namen daar geen genoegen mee. Mensen gingen gillen en schreeuwen om informatie waarvan ze op voorhand al hadden kunnen weten dat die niet beschikbaar zou zijn tot gisteren/vandaag.

Ik vind de informatievoorziening vanuit vodafone uitstekend. Eerst was er een indicatie van ongeveer een week, gisteren kwam de tabel met levertijden en vandaag bleek voor een helehoop mensen dat de initiele indicatie die vanuit vodafone gecommuniceerd werd ook daadwerkelijk correct was.

Wellcht had ik niet moeten zeggen dat de service vanuit vodafone uitstekend was, aangezien ik uberhaupt geen beroep heb hoeven doen op de service omdat ze hun overeenkomst met mij op perfecte wijze zijn nagekomen.
rick0899

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
https://www.dropbox.com/s/r7c3rz49a7jxta2/Foto%2026-09-14%2014%2057%2015.jpg?dl=0

net eindelijk m'n 3S - Code gekregen !
Top service ! Daar zei ik gister nog wat anders over. Dat trek ik terug. Een super service
dankjewel !

Die van PostNL hebben zich wel alle tijd genomen. Tussen 11:00 - 20:00 komen ze hem brengen ....

Talex

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Er zijn genoeg mensen die waarde hechten aan een nieuw stukje technologie. Mochten mensen dat niet zelf ervaren, betekend dat vooralsnog niet dat je deze mensen niet in hun waarde kunt laten.
En ook ik ben van mening dat wanneer men een dusdanig hoog bedrag per maand neerlegt voor een dienst en dit jarenlang, dat daar best een hoge service tegenover mag staan. Een gebrek aan communicatie of tegenstrijdigheid word dan ook niet gewaardeerd.

Maar ik heb het volste vertrouwen dat de medewerkers het onderste uit de kan halen. Ieder personeelslid dat ik spreek is ontzettend beleefd, meelevend en doet zijn/haar uitsterste best. (Ik heb door mijn eigen ongeduld heel wat personen gesproken. Mijn dank naar o.a. Vera, Dyon, Roy, John, Serkan, etc.)
Het personeel zit er niet om jou te pesten.

Blijf positef ongeacht de omstandigheden, en anders in ieder geval constructief.

Verlenging
Order: 19 sept, 01:33
Bevestiging: 19 sept, 02:05
Medium: Online F&F
Product: Iphone 6 64GB SG
Levering: Onbekend (wegens gebrek aan T&T- nummer)



rowievdv

Liefhebber
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik wacht nog steeds tot die geleverd wordt. Hij moet vandaag komen maar hoop zo dat de post een keer wat vroeger is dan normaal. Ben blij dat ik hem vandaag krijg maar wacht nu al zo lang dus wil hem nu ook echt hebben. Maar nog even geduld. Iedereen nog succes met het krijgen van de iphone

Weert_Gilders

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Ik zit ook met smart te wachten op mijn nieuwe telefoon, maar dat betekent niet dat ik me ga gedragen als een klein kind en vodafone vervolgens de verdoemenis in wens. Geduld is een schone zaak, waar gewerkt wordt maken mensen fouten etc.
Limbo

Stamgast
  • 87Posts
  • 0Oplossingen
  • 46Likes
Lekker makkelijk praten natuurlijk als je eigen telefoon al in handen van de postbode is. Jij hebt duidelijk je eerste iPhone bij Vodafone besteld. In 2010 was ik erbij met de iPhone 4, in 2012 met de iPhone 5, nu met de iPhone 6. En het is geen enkele keer verlopen zoals je redelijkerwijs mag verwachten. Wat Vodafone bijvoorbeeld niet nakomt is de afspraak dat First In First Out strikt wordt gehanteerd. Om maar een voorbeeld te noemen. En kom niet met verschillende verkoopkanalen; dit gebeurt ook niet BINNEN de afzonderlijke kanalen. En verder zegt de telefonische klantenservice dit, en de chat zegt dat, en juist dát irriteert mensen. En terecht. Maar veel plezier met je telefoon en aangezien jouw iPhone traject dus vandaag afgerond lijkt te zijn kun je je tijd vast beter besteden dan op dit forum te blijven rondhangen en je persoonlijke mening over andermans geduld te verkondigen...
flieger

Stamgast
  • 187Posts
  • 0Oplossingen
  • 60Likes
Talex schreef:
Blijf positef ongeacht de omstandigheden, en anders in ieder geval constructief.

Verlenging
Order: 19 sept, 01:33
Bevestiging: 19 sept, 02:05
Medium: Online F&F
Product: Iphone 6 64GB SG
Levering: Onbekend (wegens gebrek aan T&T- nummer)



Helemaal mee eens! Goed lijstje ook! Handig voor iedereen om aan te houden om zo een goed vergelijk te kunnen maken.

Verlenging
Order: 19 sept, 01:58u
Bevestiging: 19 sept, 02:05
Medium: Online F&F
Product: Iphone 6 64GB SG
Levering: Onbekend (wegens gebrek aan informatie)
Weert_Gilders

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Limbo schreef:
Lekker makkelijk praten natuurlijk als je eigen telefoon al in handen van de postbode is. Jij hebt duidelijk je eerste iPhone bij Vodafone besteld. In 2010 was ik erbij met de iPhone 4, in 2012 met de iPhone 5, nu met de iPhone 6.
Niet praten over dingen waar je geen verstand van hebt. Ik ben al tig jaren klant geweest van vodafone, en 2 jaar geleden heb ik lange tijd mogen wachten op mijn iphone5. Ook toen gedroeg ik me niet als een klein kind en kon ik ook gewoon geduld opbrengen. Zo moeilijk is het niet.

Ik vraag me af waarom jij uberhaupt nog klant bent hier, aangezien het tig keer verkeerd is gegaan. Je had toch kunnen leren van je fouten ipv er 'weer in te trappen' en vervolgens je ongenoegen uiten op dit forum. Je had dit kunnen zien aankomen, niet?
rowievdv

Liefhebber
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@Limbo dit is ook mijn 3de iphone al bij vodafone. En dit is de eerste keer dat het goed gaat en ook meteen heb. Maar je zal hem dan vast morgen ook wel hebben.
gerdeh

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes
6plus gold 64gb vanochtend precies 11.00 bezorgd. top
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic